-Mistä sä tiedät iPhone vs Lumia akun keston eron? Valmistajat ilmoittavat 3g ja valmiustilakestoksi saman ajan.sivustahuutaja kirjoitti:Fair enough, mutta mistä se lumian parempi statusarvo, eli käyttäjän saama tunne, sitten tulee? Ei siinä Lumiassa ole käsin kosketeltavissa mitään parempaa kuin iPhone 4:sessa. Itse asiassa 4:nen on kädessä paljon vaikuttavampi ilmestys ja käyttäjäkokemuksessa iPhone on aina ollut fantastisen loistava pesten kaikki kilpailijat.NuoriDaavid kirjoitti:Statusarvon mä miellän niin, että kyse on myös (ja ennen kaikkea) siitä tunteesta, minkä se antaa käyttäjälleen. Ei pelkästään se, miltä se näyttää ulospäin.
Skenaario: Lumian ja iPhone 4:sen ostaja kävelevät kaupasta ulos samaan aikaan. Ompun ostaja lataa angry birds spacen ja kehuu retinaa. Lumian ostaja huomauttaa, että Lumian näyttö on myös hyvä ja siinä enemmän pinta-alaa vaikka pikseleitä on vähemmän ja että ompussa ei ole LTE:tä ja että kun Angry Birds Space viimein tulee Lumialle, niin LTE:llä sen lataa 20 sekunnin sijaan 7 sekunnissa.
Käytännössä 900 ja 4:sen erot ovat seuraavat:
- Noksun kamera on aika paljon parempi
- Noksulla LTE, eli sopivissa oloissa nopeampi ladata kamaa kännykkäverkon yli
- iPhone on hitusen kevyempi ja pienempi
- iPhonella on ylivoimainen määrä softaa ja oheiskrääsää (ei ihan pikkujuttu, että esim. autot ja hotellihuoneet ovat heittämällä yhteensopivia)
- iPhonen käytettävyys on edelleen arvioitu hitusen paremmaksi
- iPhonen akku kestää hieman pitempään
- iPhone löytyy kaikkien lähipiiristä ja jengi kehuu sitä (nokiaa ei näe jenkeissä missään)
Näytön ja kaiken muun osalta luurit ovat tasoissa tai kyse on makuasioista.
-Mun mielestä se, että jokaisella on iPhone, ei ole selvä etu.
-Koosta: Lumian näyttö on isompi eli puhelin luonnollisesti on isompi.
Mutta hypen onnistuminen tän paljolti ratkaisee, uskon. Jos hype onnistuu, myy hyvin. Jos ei onnistu, ei myydä.