Ainoa vaan että se oli nelikko. Etuvetoset muka-maasturit ovat ihan yhtä tyhjän kanssa.Johnny Winter kirjoitti:Toimi vitosvaihteen testissä hyvin Marokon vuoristossa. Olis kiva nähdä testit jänkhällä -30 olosuhteissa.masa kirjoitti:Eikä. Siis etuvetoine citymaasturi jossa ei ole edes penkinlämmitintä. Mä en kyllä näe mitään järkeä tommoisessa vehkeessä.
Autoilu 2
http://plaza.fi/moottori/koeajot/dacia- ... elkistettymasa kirjoitti:exPertti kirjoitti:http://www.nettiauto.com/dacia/duster/4658471
Tuosta diesel neliveto alta 20 donaa. Tosin aika loppuun ajettu 2011 mallinen jo. Tuosta ei selviä onko penkit lämmitetty.
Jos toi olisi oikea neliveto ja siinä olis alennusvaihteisto, niin veikkaampa että voisi olla varsin suosittu ritsa erämiesten keskuudessa. Tosin sen pitäisi tietysti olla vielä kestäväkin..
Kuulemma lyhyt ykkönen ja nelivedon päälläolon säätö auttavat.
Came here for school, graduated to the high life
Katos vaan, eikä mikään parveke. Sen kerran kun minä yritän olla viksu autojen suhteen, niin saan neliraajahalvauksen. Nöyrä anteeksipyyntö.Manaaja kirjoitti:Ainoa vaan että se oli nelikko. Etuvetoset muka-maasturit ovat ihan yhtä tyhjän kanssa.Johnny Winter kirjoitti:Toimi vitosvaihteen testissä hyvin Marokon vuoristossa. Olis kiva nähdä testit jänkhällä -30 olosuhteissa.masa kirjoitti:Eikä. Siis etuvetoine citymaasturi jossa ei ole edes penkinlämmitintä. Mä en kyllä näe mitään järkeä tommoisessa vehkeessä.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Miksi ei kannattaisi, jos hinta on käytännössä sama, mutta e85 maksaa kulutusero huomioidenkin 30 senttiä vähemmän litralta?Leevi kirjoitti:Jokohan sellainen multifuel auto kannattaisi?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Mersun nilkutukset jatkuvat jo kolmatta viikkoa.
Vikailmoitukset ovat herjanneet alunpitäen ahtopaineisiin josta alkoi ongelman korjaaminen. Eka vaihdoin ahtopaineanturin ja ilmamassamittarin. Ei apuja. Nyt vaihdettiin välijäähylle tuleva ahtoputki, kun se vuosi hieman juuresta. Ei apuja.
Samalla kun auto oli nosturilla löytyi vikakin. Katalysaattorin paska on totaalisen tukossa ja estää pakoputkiston virtaukseen kokonaan. Seuraavaksi revitään katalysaattorista kaikki lelut sisältä pois ja mennään jatkossa ilman katalysaattoria.
Vikailmoitukset ovat herjanneet alunpitäen ahtopaineisiin josta alkoi ongelman korjaaminen. Eka vaihdoin ahtopaineanturin ja ilmamassamittarin. Ei apuja. Nyt vaihdettiin välijäähylle tuleva ahtoputki, kun se vuosi hieman juuresta. Ei apuja.
Samalla kun auto oli nosturilla löytyi vikakin. Katalysaattorin paska on totaalisen tukossa ja estää pakoputkiston virtaukseen kokonaan. Seuraavaksi revitään katalysaattorista kaikki lelut sisältä pois ja mennään jatkossa ilman katalysaattoria.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Kui?masa kirjoitti:Ei mitään.NuoriDaavid kirjoitti:Mitäs katsastusmies siihen sanoo?masa kirjoitti:. Seuraavaksi revitään katalysaattorista kaikki lelut sisältä pois ja mennään jatkossa ilman katalysaattoria.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Jaa. Mielenkiintoista. Oliskohan noin. Eli toisin sanoen ko. katalysaattori poistaisi jotain, jota Suomessa ei mitata. Voihan se tietysti olla.masa kirjoitti:Toisen katalysaattorin poiston jälkeen pakokaasuarvot kuulemma putoavat entisestään ja kat.inssiä ei kiinnosta kuin arvot.NuoriDaavid kirjoitti: Kui?
Kyseinen toimenpide on tehty monille E-sarjalaisille jo.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Eikös se pointti tässä ole, että tukkoisella katalysaattorilla on menty katsastuksessa läpi ja ilman katalysaattoria moottori toimii paremmin jolloin ne arvot tippuvat. Toimivaan katalysaattoriin ei tässä vertailla mitään.NuoriDaavid kirjoitti:Jaa. Mielenkiintoista. Oliskohan noin. Eli toisin sanoen ko. katalysaattori poistaisi jotain, jota Suomessa ei mitata. Voihan se tietysti olla.masa kirjoitti:Toisen katalysaattorin poiston jälkeen pakokaasuarvot kuulemma putoavat entisestään ja kat.inssiä ei kiinnosta kuin arvot.NuoriDaavid kirjoitti: Kui?
Kyseinen toimenpide on tehty monille E-sarjalaisille jo.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Ei. Pointti on se, pääseekö auto katsastuksesta läpi, jos toinen katalysaattori on kokonaan tyhjätty sisuskaluistaan.sivustahuutaja kirjoitti:Eikös se pointti tässä ole, että tukkoisella katalysaattorilla on menty katsastuksessa läpi ja ilman katalysaattoria moottori toimii paremmin jolloin ne arvot tippuvat. Toimivaan katalysaattoriin ei tässä vertailla mitään.NuoriDaavid kirjoitti:Jaa. Mielenkiintoista. Oliskohan noin. Eli toisin sanoen ko. katalysaattori poistaisi jotain, jota Suomessa ei mitata. Voihan se tietysti olla.masa kirjoitti: Toisen katalysaattorin poiston jälkeen pakokaasuarvot kuulemma putoavat entisestään ja kat.inssiä ei kiinnosta kuin arvot.
Kyseinen toimenpide on tehty monille E-sarjalaisille jo.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
No jaa. Mun Pikkumusta Freelander ykkönen V6 bensa ei ole oikea maasturi, koska siinä ei ole alennusvaihdetta eikä lukkoja paitsi viskokytkin akselien välissä. Silti se on aivan ylivertainen kaksvetosiin nähden maaston puolella ja lumessa, ja onhan se sentään Land Rover eikä mikään lelu. Alennusvaihdetta vähän korvaa automaattilaatikon lyhyt ykkönen ja ryömintä (käsikeppisessä Friikussa huonompi) ja lukkoja vähän korvaa luistonesto.masa kirjoitti:Jos toi olisi oikea neliveto ja siinä olis alennusvaihteisto, niin veikkaampa että voisi olla varsin suosittu ritsa erämiesten keskuudessa. Tosin sen pitäisi tietysti olla vielä kestäväkin..exPertti kirjoitti:http://www.nettiauto.com/dacia/duster/4658471
Tuosta diesel neliveto alta 20 donaa. Tosin aika loppuun ajettu 2011 mallinen jo. Tuosta ei selviä onko penkit lämmitetty.
Asiaan että kun kerran katsastajista puhutaan:
Ihan spekulatiivisesti että mistä saisi ilokaasupumpun, pilaako se nitro moottoria ja eikös ole niin, että värkin voi ottaa katsastukseen mennessä pois?
No miksi ihmeessä katsastusmies katselisi katalysaattorin sisään?NuoriDaavid kirjoitti:Ei. Pointti on se, pääseekö auto katsastuksesta läpi, jos toinen katalysaattori on kokonaan tyhjätty sisuskaluistaan.sivustahuutaja kirjoitti:Eikös se pointti tässä ole, että tukkoisella katalysaattorilla on menty katsastuksessa läpi ja ilman katalysaattoria moottori toimii paremmin jolloin ne arvot tippuvat. Toimivaan katalysaattoriin ei tässä vertailla mitään.NuoriDaavid kirjoitti: Jaa. Mielenkiintoista. Oliskohan noin. Eli toisin sanoen ko. katalysaattori poistaisi jotain, jota Suomessa ei mitata. Voihan se tietysti olla.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Kyllä se sellanen citymaasturilelu on. Niinkuin näköjään tiedät itsekin.Gat kirjoitti:Freelander ykkönen V6 bensa ei ole oikea maasturi, koska siinä ei ole alennusvaihdetta eikä lukkoja paitsi viskokytkin akselien välissä.
onhan se sentään Land Rover eikä mikään lelu
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Mehän emme tiedä, koska katalysaattori on lopettanut toimintansa. Voi olla, että se toimi vielä autoa katsastaessa. Masan auto-ongelmahan ei tällä hetkellä mun käsittääkseni liity katsastukseen mitenkään.So Hard kirjoitti:No miksi ihmeessä katsastusmies katselisi katalysaattorin sisään?NuoriDaavid kirjoitti:Ei. Pointti on se, pääseekö auto katsastuksesta läpi, jos toinen katalysaattori on kokonaan tyhjätty sisuskaluistaan.sivustahuutaja kirjoitti: Eikös se pointti tässä ole, että tukkoisella katalysaattorilla on menty katsastuksessa läpi ja ilman katalysaattoria moottori toimii paremmin jolloin ne arvot tippuvat. Toimivaan katalysaattoriin ei tässä vertailla mitään.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Joo, mutta katsopa miten Pikkumustan kaksoissiskolla pääsee. Tässä kilvoitellen Vitaran kaa. Noin minäkin. Tai no, en tahallani sirkustele kuin joskus. Yritäpä kaksvetoisellas, homo!So Hard kirjoitti:Kyllä se sellanen citymaasturilelu on. Niinkuin näköjään tiedät itsekin.Gat kirjoitti:Freelander ykkönen V6 bensa ei ole oikea maasturi, koska siinä ei ole alennusvaihdetta eikä lukkoja paitsi viskokytkin akselien välissä.
onhan se sentään Land Rover eikä mikään lelu
(Ärsyttävä Lady Gagan musiikki, laita hilijoo)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pq6ZnFeP ... re=related[/youtube]
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
On sulla sitten kurja mökkitie.So Hard kirjoitti:Kyl mää nyt suuresti vaikutuin, kun se selvitti perussuomalaisen mökkitien näköisen setin.
Katso loppuun asti:
(ja tuo on vain liian hintelä 1,8-litrainen, ei turbodiesel tai mun 2,5 litran minikutonen. Kapeat renkaat lienee eduksi tuolla)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=R339FuT5 ... re=related[/youtube]
Edit: Tääkin on coolihko:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6QOwLoaJi30[/youtube]
Viimeksi muokannut Gat, 09.05.2012 12:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Pulkannaru
- Kitisijä
- Viestit: 4792
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
Noihin tukkeutuviin katteihin auttaa semmonen juttu, että niitä on suht usein poljettava kunnolla kuten Naisiakin.
Notta karstat lähtöö häirittemästä.
Nykyajan dieseliä kun ei välttämättä tartte huudattaa, jotta kulkisi iloisesti. Kunnon mutkatie maaseudulla ja vähintään 20km railakasta monoa ja menoa. Siis silleen, että kaasujalalla on vain kaksi asentoa; suorana tai koukussa. Silleen että konehuoneesta tuleva kuuma ilmavirta tuntuu lämmittävän lähitienoon kun autolla poljennan jälkeen pysähtyy ja kone jää tyhjäkäynnille.
Notta karstat lähtöö häirittemästä.
Nykyajan dieseliä kun ei välttämättä tartte huudattaa, jotta kulkisi iloisesti. Kunnon mutkatie maaseudulla ja vähintään 20km railakasta monoa ja menoa. Siis silleen, että kaasujalalla on vain kaksi asentoa; suorana tai koukussa. Silleen että konehuoneesta tuleva kuuma ilmavirta tuntuu lämmittävän lähitienoon kun autolla poljennan jälkeen pysähtyy ja kone jää tyhjäkäynnille.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Niin.sivustahuutaja kirjoitti:Masan tekstistä päätellen ongelmaa esiintyy muillakin ja kikka on tuttu.NuoriDaavid kirjoitti:Mehän emme tiedä, koska katalysaattori on lopettanut toimintansa. Voi olla, että se toimi vielä autoa katsastaessa. Masan auto-ongelmahan ei tällä hetkellä mun käsittääkseni liity katsastukseen mitenkään.
Ja sinä ja minä keskustelimme siitä, mistä keskustellaan ja mun käsittääkseni me keskustellaan juuri siitä, estääkö toisen katalysaattorin poistaminen katsastuksesta läpipääsyä. Masan selvityksen mukaan ei estä.
Mutta tämä on jo aika korkean tason metakeskustelua. Kaikki olemme samaa mieltä siitä, että Masan selvityksen mukaan E-mersulla pääsee pakokaasumittauksesta läpi ilman toista katalysaattoria.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Kuulostaa aika rankalta, jos nainen vaatii tuollaista käsittelyä. Parempi, että sä hoidat sen!Pulkannaru kirjoitti:Kunnon mutkatie maaseudulla ja vähintään 20km railakasta monoa ja menoa. Siis silleen, että kaasujalalla on vain kaksi asentoa; suorana tai koukussa. Silleen että konehuoneesta tuleva kuuma ilmavirta tuntuu lämmittävän lähitienoon kun autolla poljennan jälkeen pysähtyy ja kone jää tyhjäkäynnille.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.