Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Oi suuret gurut, mistä löytäisin 240cm korkuisen suihkuverhot?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Bluntly kirjoitti:Oi suuret gurut, mistä löytäisin 240cm korkuisen suihkuverhot?
Ostat tietenkin metritavarana kangasta ja teet/teetät.
Tymä kysymys!!! :)

http://www.verhokauppa.com/suihkuverhok ... -8_15.html

edit. Toi samainen liike taitaa myös tehdä mittojen mukaan.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Kiitos vinkistä, noilla on vain aika rumia vaihtoehtoja.

Ja olen poikaihminen, siis aika tymä ajoittain.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Luultavasti mikä tahansa sisustusalan puoti, josta saa edes jonkunlaisia verhoja, voi auttaa asiassa.
Eurokankaassakin kannattaa käydä kysymässä. Kyllähän tollasille tekijä löytyy kun löydät mieleisesi kankaan.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Onka pakko olla suihkuverho? Ne on karmivia.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tietysti mielummin suihkukaappi, mutta maksetaan tuo keittiö nyt ensin pois.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

Suvinen kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Lana Del Rey.

Lintu vai kala?
Sitä kuuluisaa tekotaiteellista ihteään, joka seilaa hetken Winehousen jälkimainigeilla. Lyhyeks jää lento.
Jännä, Winehouse ei koskettanut oikein mitenkään, mutta tästä pidän.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Suvinen kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Lana Del Rey.

Lintu vai kala?
Sitä kuuluisaa tekotaiteellista ihteään, joka seilaa hetken Winehousen jälkimainigeilla. Lyhyeks jää lento.
En ole koskaan winehousea kuunnellut, mutta olen enemmän ärsyttävän ja tekotaiteellisen puolella tässä kohtaa. Ainakin vielä. Adele on ihan eri maata.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mitä pitäis ajatella Chisun "Tie" lyriikasta

Enkä takaovee lukinnut, jos sitä mieluummin haluat
käyttää


Ei oikein oo mun teekuppini.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Ei oikein oo mun teekuppini.

Chisu vai takaovi.


Minä voisin ottaa chisun takaoven kautta.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Ei oikein oo mun teekuppini.

Chisu vai takaovi.


Minä voisin ottaa chisun takaoven kautta.
Chisu on kyllä ja jos chisu takaoven käyttöä haluaisi, niin toki miehen täytyy tehdä mitä miehen täytyy tehdä. Mutta noin niinku pop-lyriikkana.

Vaikka onhan noi chisun lyriikat muutenkin persoonallisia ja ehkä kuitenkin enemmän hyvällä kuin huonolla tavalla.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Mutta noin niin pop-lyriikkana.

Vaikka onhan noi chisun lyriikat muutenkin persoonallisia ja ehkä kuitenkin enemmän hyvällä kuin huonolla tavalla.

:h:

Edellinen levy on soitettu satoja kertoja läpi.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Oonx mä huono ihminen, kun tunnen tästä pientä vahingoniloa:

http://www.taloussanomat.fi/palvelut/20 ... 12?ref=tf1
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

NuoriDaavid kirjoitti:Oonx mä huono ihminen, kun tunnen tästä pientä vahingoniloa:

http://www.taloussanomat.fi/palvelut/20 ... 12?ref=tf1
En tiedä, mutta jos olet, niin sitten olen minäkin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ootte te! :cry:
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Kreitsu kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Oonx mä huono ihminen, kun tunnen tästä pientä vahingoniloa:

http://www.taloussanomat.fi/palvelut/20 ... 12?ref=tf1
En tiedä, mutta jos olet, niin sitten olen minäkin.

:yo:
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Eikös tuo Trainer's housen tappio ole pitkälti sen Sataman alaskirjailujen syytä? Eli paskanpuhumisella tehdään yhä rahaa, nettipaskafirman ostoa maksellaan tässä.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:Eikös tuo Trainer's housen tappio ole pitkälti sen Sataman alaskirjailujen syytä? Eli paskanpuhumisella tehdään yhä rahaa, nettipaskafirman ostoa maksellaan tässä.
0.2 miljoonaan liikevoitto ennen kertaeriä on niin pieni, että on hyvin vaikea sanoa, tehdäänkö paskanpuhumisella yhtään voittoa oikeasti. Sijoitetun pääoman tuotoksi se on ainakin niin huono, että firma pitäisi lopettaa ja osakepääoma palauttaa osakkeenomistajille.

Edit: viime vuonna Sijoitetun pääoman tuotto (%) -46,8 eli Jari onnistui hävittämään puolet pääomasta. Minne voin lähettää rahani? (no tämä sisälti alaskirjaukset tietysti).
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Eikös tuo Trainer's housen tappio ole pitkälti sen Sataman alaskirjailujen syytä? Eli paskanpuhumisella tehdään yhä rahaa, nettipaskafirman ostoa maksellaan tässä.
0.2 miljoonaan liikevoitto ennen kertaeriä on niin pieni, että on hyvin vaikea sanoa, tehdäänkö paskanpuhumisella yhtään voittoa oikeasti. Sijoitetun pääoman tuotoksi se on ainakin niin huono, että firma pitäisi lopettaa ja osakepääoma palauttaa osakkeenomistajille.
Trainer's housen taseesta suurin osa on liikearvoa, jota on nyt taas kerran alaskirjailtu. Sulla menee nyt ehkä vähän sekaisin oman pääoman tuotto ja tuotto sijoitetulle pääomalle. Yhtiön lakkauttamisessa liikearvo katoaa kokonaan. Ei ole mitään järkeä lähteä palauttamaan jotain osakkeiden nimellisarvon suuruisia sijoituksia osakkeenomistajille.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Rahathan jaettiin jo pari vuotta sitten? Sarasvuo ostatti satamalla firmansa ylihintaan. Ei sitä sataman kassaa voi kahteen kertaan jakaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti:^ Rahathan jaettiin jo pari vuotta sitten? Sarasvuo ostatti satamalla firmansa ylihintaan. Ei sitä sataman kassaa voi kahteen kertaan jakaa.
Sama se kuka osti kenet, kun oma pääoma on pääosin kuumaa ilmaa aka. liikearvoa. Kuumalle ilmalle ei voi odottaa tuottoa. Satamahan ei kai koskaan ole oikein tehnyt voittoa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:^ Rahathan jaettiin jo pari vuotta sitten? Sarasvuo ostatti satamalla firmansa ylihintaan. Ei sitä sataman kassaa voi kahteen kertaan jakaa.
Sama se kuka osti kenet, kun oma pääoma on pääosin kuumaa ilmaa aka. liikearvoa. Kuumalle ilmalle ei voi odottaa tuottoa. Satamahan ei kai koskaan ole oikein tehnyt voittoa.
Mua on aina jaksanut ihmetyttä se, miksi yrityskaupoissa maksetaan siitä kuumasta ilmasta, jota liikearvoksi kutsutaan, ja sitten myöhemmin poistetaan se.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:^ Rahathan jaettiin jo pari vuotta sitten? Sarasvuo ostatti satamalla firmansa ylihintaan. Ei sitä sataman kassaa voi kahteen kertaan jakaa.
Sama se kuka osti kenet, kun oma pääoma on pääosin kuumaa ilmaa aka. liikearvoa. Kuumalle ilmalle ei voi odottaa tuottoa. Satamahan ei kai koskaan ole oikein tehnyt voittoa.
Mua on aina jaksanut ihmetyttä se, miksi yrityskaupoissa maksetaan siitä kuumasta ilmasta, jota liikearvoksi kutsutaan, ja sitten myöhemmin poistetaan se.
No samalla mekanismillahan tuo osakemarkkinakin pelaa. Saatavilla olevista tiedoista luodaan odotuksia jotka näkyvät osakkeen hinnassa. Jos tietoon perustuva olettamus osoittautuu vääräksi eivätkä taikapavut kasvakaan taivaaseen, kurssi laskee vaikka firman operatiivinen tulos olisi koko ajan täsmälleen sama.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Sama se kuka osti kenet, kun oma pääoma on pääosin kuumaa ilmaa aka. liikearvoa. Kuumalle ilmalle ei voi odottaa tuottoa. Satamahan ei kai koskaan ole oikein tehnyt voittoa.
Mua on aina jaksanut ihmetyttä se, miksi yrityskaupoissa maksetaan siitä kuumasta ilmasta, jota liikearvoksi kutsutaan, ja sitten myöhemmin poistetaan se.
No samalla mekanismillahan tuo osakemarkkinakin pelaa. Saatavilla olevista tiedoista luodaan odotuksia jotka näkyvät osakkeen hinnassa. Jos tietoon perustuva olettamus osoittautuu vääräksi eivätkä taikapavut kasvakaan taivaaseen, kurssi laskee vaikka firman operatiivinen tulos olisi koko ajan täsmälleen sama.
Njoo. Ehkä huomio vaan kiinnittyy niihin tapauksiin, jossa se liikearvo joudutaan myöhemmin poistamaan, kun osoittautuu, että se ei ollutkaan sen arvoista kuin oli arvioitu.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Mua on aina jaksanut ihmetyttä se, miksi yrityskaupoissa maksetaan siitä kuumasta ilmasta, jota liikearvoksi kutsutaan, ja sitten myöhemmin poistetaan se.
Ei tuota ymmärrä kukaan.
- Teorian mukaan pienen markkinaosuuden saavuttavat fuusiot ovat kannattamattomia ja hyödyttävät vain kilpailijoita. Teoreettisesti suuren markkinaosuuden saavuttavat fuusiot olisivat kannattavia ja tuosta syystä kilpailuviranomaiset estävät ne. Summarum: teorian mukaan isot yrityskaupat synnyttävät käytännössä aina alaskirjattavaa liikearvoa, vaikka firmasta ei edes maksettaisi preemiota päivän kurssiin nähden.
- Osakkeenomistajat tyypillisesti eivät tykkää yrityskaupoista ja kurssit tuppaavat reagoimaan negatiivisesti
- Käytännössä useat isot kaupat ovat vain ostavan johdon egotrippiä

Kollaga oli laskemassa erään 'isohkon' kaupan hintaa. Hinta oli ostavan johdon mielestä liian pieni, ts. siihen hintaan ei olisi tullut kauppoja. Ostivat kuitenkin ja kirjasivat kutakuinkin kollegan laskelmia vastaavan summan alas vuosien päästä.
Vastaa Viestiin