Vielä pahempaa on laittaa jarru pohjaan ja pysähtyä moottoritien kiihdytyskaistan loppuun ja laittaa vilkku vasemmalle, jolloin voi arvailla puikkaakohan tuo mahdollisesti tuolta vielä eteen.masa kirjoitti:Kyllä pahin ongelma on se että tullaan kolmion takaa eteen siten, että kuvitellaan 120kmh ajavan kyllä väistävän.Vagabondo kirjoitti:
Pahin liike minkä voi tehdä on painaa jarru pohjaan kaistan lopussa.
Autoilu 2
Came here for school, graduated to the high life
Ennakoi vähän paremmin, niin ei ole mitään ongelmaa. Et sä toisten ajotapaan voi vaikuttaa, mutta omaasi kylläkin.masa kirjoitti:Kyllä pahin ongelma on se että tullaan kolmion takaa eteen siten, että kuvitellaan 120kmh ajavan kyllä väistävän.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
But only because we thought
That everything good always would remain
Vagabondo kirjoitti: Ennakoi vähän paremmin, niin ei ole mitään ongelmaa. Et sä toisten ajotapaan voi vaikuttaa, mutta omaasi kylläkin.
Eli sinä olet juuri se kuski joka tulee motarille kolmion takaa ja katsomatta onko sillä kaistalla tulossa jo joku muu. Sun takia liikenteessä syntyy niitä tilanteita kun kahden kaistan letkat joutuvat hyppäämään jarrulle kolarin estämiseksi.
Kyllä se on kuule niiin, että sinun on muutettava ajotapaasi, tai sitten lain on muututtava. Siihen saakka kannattaa kunnioitttaa vaan sitä kolmiota.
Itseasiassa en. Mä olen niitä kuskeja, jotka tulevat kiihdytyskaistaa aavistuksen liikennevirtaa kovemmalla vauhdilla ja katsovat sopivan raon autolleen. Myönnän monesti vaihtavani samantien ulommalle kaistalle, joka istuu paremmin ajovauhtiini, etten turhaan joudu jarruttamaan.masa kirjoitti: Eli sinä olet juuri se kuski joka tulee motarille kolmion takaa ja katsomatta onko sillä kaistalla tulossa jo joku muu. Sun takia liikenteessä syntyy niitä tilanteita kun kahden kaistan letkat joutuvat hyppäämään jarrulle kolarin estämiseksi.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
But only because we thought
That everything good always would remain
Siis minulle on ainakin opetettu, että tulee kiihdytyskaistaa hieman liikennevirtaa nopeammin että voi sitten mätsätä sopivan välin mihin mennä.
Valitettavasti se ei aina onnistu kun edessä ajaa vilkku johonkin suuntaan koko ajan vilkuttava auto joka menee viittäkymppiä ja vetää vielä näyttävän lukkojarrutuksen kiihdytyskaistan päähän tai vielä pahempaa pyyhkäisee sitä viittäkymppiä liikennevirran keskelle.
Valitettavasti se ei aina onnistu kun edessä ajaa vilkku johonkin suuntaan koko ajan vilkuttava auto joka menee viittäkymppiä ja vetää vielä näyttävän lukkojarrutuksen kiihdytyskaistan päähän tai vielä pahempaa pyyhkäisee sitä viittäkymppiä liikennevirran keskelle.
Came here for school, graduated to the high life
Kysmys onkin nyt siitä raon löytymisestä. Suurimmat munailijat kun kuvittelevat että se rako tulee, kun väkisin tunkee kolmion takaa eteen.Vagabondo kirjoitti:
Itseasiassa en. Mä olen niitä kuskeja, jotka tulevat kiihdytyskaistaa aavistuksen liikennevirtaa kovemmalla vauhdilla ja katsovat sopivan raon autolleen.
Täytyyhän siinä rako aina olla, eihän kukaan aja perässä kiinni, eihän?masa kirjoitti:Kysmys onkin nyt siitä raon löytymisestä. Suurimmat munailijat kun kuvittelevat että se rako tulee, kun väkisin tunkee kolmion takaa eteen.Vagabondo kirjoitti:
Itseasiassa en. Mä olen niitä kuskeja, jotka tulevat kiihdytyskaistaa aavistuksen liikennevirtaa kovemmalla vauhdilla ja katsovat sopivan raon autolleen.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Came here for school, graduated to the high life
Tiedän ja vallankin kun tunkevat vielä liian hiljaisella vauhdilla, mutta minkäs teet. Varaudu ajoissa, kun näet sellaisen auton rampilla, jotta ei tarvitse tehdä paniikkiliikettä siinä vaiheessa kun se sieltä tulee. Mitä hiljempaa auto liikkuu rampilla sitä enemmän sitä kannattaa varoa ja tehdä tilaa jo valmiiksi.masa kirjoitti: Kysmys onkin nyt siitä raon löytymisestä. Suurimmat munailijat kun kuvittelevat että se rako tulee, kun väkisin tunkee kolmion takaa eteen.
EDIT: Saksassa rampit on niin lyhyitä, että pienempimoottorista autoa saa piiskata tosissaan, että ehtii kiihdyttämään edes rekkojen vauhtiin, että pääsee liikenteeseen sujuvasti mukaan. Tämä taas tarkoittaa, että rekka ei ehdi kiihdytyskaistalla saamaan vauhtia päälle, mutta on aivan varmaa, että se sieltä liikenteeseen tulee, sillä muuten se ei pääse koskaan liikenteeseen. Näin ollen sitä kannattaa väistää. Yhtä varmaa on, että jos oikealla kaistalla on samoihin aikoihin toinen rekka, niin se siirtyy yhden kaistan vasemmalle tilaa tehdäkseen, koska sen on vaikea ehtiä jarruttaa tarpeeksi. Sitäkin on syytä väistää. Kaistojen määrästä kiinni mennäkö kolmannelle kaistalle vai painaa jarrua tosissaan. Henkilöautot menettää hetkellisesti nopeuttaan, mutta muut vaihtoehdot on oikeastaan huonompia.
Viimeksi muokannut Vagabondo, 23.01.2012 15:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
But only because we thought
That everything good always would remain
Olen tässä nyt viikon verran ajellut muutaman vuoden vanhan VW Touranin kanssa. On se kiesi. Juuri mulle sopiva. Ensimmäinen diesel pumppu joka mun alla on ollut ja jo nyt harmittaa ettei ole aikaisemmin ollut. Ainoa miinus jonka keksin on se, että automaattivaihteet puuttuu. Ja edellisen auton panoraamakattoon tykästyin kanssa. Mutta siis jos pitäisi auto ostaa omaksi, niin tuollaisen ostaisin.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
http://www.hs.fi/kotimaa/VTT+Kitkarenka ... 5555176166
Mun tietääkseni nuo keskieurooppalaiset kitkat on lähinnä suunniteltu märälle asfaltille. Aika lailla hiihtoliiton hyväksymät luistelutyylin renkaat Suomen talvessa.
Mun tietääkseni nuo keskieurooppalaiset kitkat on lähinnä suunniteltu märälle asfaltille. Aika lailla hiihtoliiton hyväksymät luistelutyylin renkaat Suomen talvessa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Puhutaan, että läntisessä naapurimaassamme on lista hyväksytyistä renkaista, mutta täällä voi ajella M+S nankangeilla jos vaan uskaltaa.NuoriDaavid kirjoitti:Eikö tosiaan?exPertti kirjoitti:^ Täytyy muistaa, että Suomessa vaadittava M+S (Mud + Snow) merkintä ei ole mitenkään suojattu ja määritelty.
Came here for school, graduated to the high life
Ei kovinkaan kummoisesti. Mulla oli Mustangissa jotkut "high performance all season" GoodYearit, joilla ei pystynyt suht tasaisella pihalla edes siirtää autoa kun oli pari senttiä lunta maassa. M+S -merkintä kyljessä, mutta ei mitään jakoa liukkaille. Toi M+S tuntuu kummittelevan noissa "high performance" -luokan ylileveissä fillareissa paljon tavallisia renkaita yleisemmin, mikä on jotenkin surkuhupaisaa. Noilla renkailla kun tekee liukkailla vielä vähemmän yhtään mitään kuin tavallisen perheauton tavallisilla kesärenkailla.NuoriDaavid kirjoitti:Eikö tosiaan?exPertti kirjoitti:^ Täytyy muistaa, että Suomessa vaadittava M+S (Mud + Snow) merkintä ei ole mitenkään suojattu ja määritelty.
Jos miettii että esim. tällaisilla fillareilla saa ajaa suomen ja monien muiden maiden talvessa niin... onnea vaan kovasti.
-
- Elämätön Kitisijä
- Viestit: 367
- Liittynyt: 20.01.2011 2:33
- Paikkakunta: Satunnainen
Joo, plus että talvirenkailla pidon kannalta pintapaine on huomattavasti tärkeämpi asia kuin kesällä. Eli siitä kontaktipinnan suurenemisesta ei ole yleensä kuin haittaa. Tuolta voi katsoa minkälaisella talvirenkaan leveydellä tuppaa saamaan parhaimpia lopputuloksia pidon kannalta.Noppaelain kirjoitti:Mikä on muuten kitinäraadin mielipide järkeväksi talvirenkaiden leveydeksi? Itse olen ajellut vain vanhoilla autoilla, mutta katselin isäni C5:n 225-leveitä kitkarenkaita. Eikö tuollainenkin laiva kulkisi urissa tasaisemmin kapeammilla?
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Perstuntumalta sanoisin että tuon kokoluokan lossiin olisi 205 varmasti ihan riittävä leveys renkaalle, ja saattaisi mennä vielä samalle vanteellekin ongelmitta. Renkaan profiilikokoa vaan joutisi sitten nostamaan 5%:lla.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
http://autot.oikotie.fi/vaihtoautot/mer ... sb223_1136
Öö?
Onks toi hinta vähän outo? Ei kait toi oikeasti voi olla noin halpa?
Laitoin viestin, että voin ostaa pois tohon hintaan.![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Öö?
Onks toi hinta vähän outo? Ei kait toi oikeasti voi olla noin halpa?
Laitoin viestin, että voin ostaa pois tohon hintaan.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
masa kirjoitti:^ noi oikotien vastaavat ilmot on jotain täkyjä. Ei meinaan ole eka kerta, kun on sikahalvalla tarjolla.
![Voi rähmä :doh:](./images/smilies/eusa_doh.gif)
Laitoin vielä "parhaan" meiliosoitteenikin yhteystiedoksi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
[email protected]?NuoriDaavid kirjoitti:Laitoin vielä "parhaan" meiliosoitteenikin yhteystiedoksi.masa kirjoitti:^ noi oikotien vastaavat ilmot on jotain täkyjä. Ei meinaan ole eka kerta, kun on sikahalvalla tarjolla.
Tuli tuossa kävelylenkkien välillä hiukan kanavasurffailtua keskieurooppalaisia tv-kanavia niin vastaan tuli jotain todella oksettavaa, 24h renault aiheista ohjelmaa.
Ihmekkään että autot on paskoja kun kaikki rahat menee taivaan tuuliin.
Ihmekkään että autot on paskoja kun kaikki rahat menee taivaan tuuliin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.