Presidentinvaalit 2012

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Dude, that's deep!

Mä en ymmärtänyt tuosta virkkeestä mitään!
No et et, mutta oletko sä vaikuttunut?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Dude, that's deep!

Mä en ymmärtänyt tuosta virkkeestä mitään!
No et et, mutta oletko sä vaikuttunut?


Onko Paavilla hassu hattu?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Yllättävä hurmos tässä on lähtenyt liikkeelle:

http://www.hs.fi/kulttuuri/Ultra+Bra+pa ... 5554095202
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Yllättävä hurmos tässä on lähtenyt liikkeelle:

http://www.hs.fi/kulttuuri/Ultra+Bra+pa ... 5554095202
Veikkaan että suurin osa menijöistä ei mene tukeakseen stoa. Minäkin haluaisin nähdä UB::n vuosien tauon jälkeen.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

EveryWoman kirjoitti:(Haavisto muuten asui viimeksi itse purkukuntoisesta kunnostamassaan omakotitalossa, jonka myi hiljattain.)

Olihan se "purkukuntoinen" juu:

http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut. ... -miljoonaa
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:(Haavisto muuten asui viimeksi itse purkukuntoisesta kunnostamassaan omakotitalossa, jonka myi hiljattain.)

Olihan se "purkukuntoinen" juu:

http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut. ... -miljoonaa
Mäkin haluan purkukuntoisen talon :)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Hei, mä osaan tän, kun Dave ja Vagis on mua opettaneet: Munkassa tuo on purkukuntainen halpa peruskämppä, eli ei mitään ihmeteltävää.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Yritin metsästää myynti-ilmoitusta, mutta ei löytynyt. Olisko otettu vaalien ajaksi pois myynnistä.

Alkuperäisestä myyntihinnasta päätellen Talo on tosiaan ollut täys pommi hankintahetkellä ja museoviraston mukanaolo on aina huono uutinen. Jotain vastaavan kuulosia mitä on ollut myynnissä, niin ovat olleet vuokratontilla. Tollaseen korjausprojektiin uppoaa helposti vähintään uuden talon hinta. Lipsahtaa helposti kalliimmaksikin, joten aika riskialttiilta projektilta kuulostaa. Pyyntihinnalla varmasti tulee hyvin voittoa, mutta on siinä hintaluokassa, että myyminen voi olla vaikeaa ja lopullisesta hinnastahan ei ole mitään tietoa.

En olisi omiani sijoittanut tuohon projektiin ja artikkelista jäi mielikuva, ettei ottajia ihan kauheasti ole ollut. Ihmetyttää vaan, miksi eivät asu tuolla, jos se kerran on vielä myynnissä.

Saa kyllä Saulin talon luksuskodiksi nimittämisen entistä oudompaan valoon.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Vagabondo kirjoitti:jos se kerran on vielä myynnissä.

Juttu on tehty 10.01.2011.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

masa kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:jos se kerran on vielä myynnissä.

Juttu on tehty 10.01.2011.
OK. Selittää paljon. Oletin tuoreeksi uutiseksi.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Uutinenhan on mun silmissäni pelkkää plussaa Haavistolle. Mies ostaa talon 635 000:lla ja laittaa myyntiin 1.7 miljoonalla, kunhan on ensin itse sitä rempannut 6 vuotta. Hieno homma.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Uutinenhan on mun silmissäni pelkkää plussaa Haavistolle. Mies ostaa talon 635 000:lla ja laittaa myyntiin 1.7 miljoonalla, kunhan on ensin itse sitä rempannut 6 vuotta. Hieno homma.
Kun vihreä tekee sen, se on hieno ekoteko. Kun kokoomuslainen tekee sen, on grynderikiskuri.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Uutinenhan on mun silmissäni pelkkää plussaa Haavistolle. Mies ostaa talon 635 000:lla ja laittaa myyntiin 1.7 miljoonalla, kunhan on ensin itse sitä rempannut 6 vuotta. Hieno homma.
Täydellistä typeryyttäpäs. Museoviraston suojelema kohde --> kaikki työt ja muutokset hyväksytettävä museovirastolla = asunto, jossa on 50 luvun ominaisuudet, talotekniikka ja huonot puolet.

Samalla rahalla ja paljon pienemmällä vaivalla se olisi rakentanut uuden tuhannesti ekologisemman ja toimivamman talon.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Veikkaan, että Munkkiniemeen ei ihan helpolla nykyään rakenneta uutta 240 neliön taloa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 1570
Liittynyt: 28.01.2011 23:35
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Kuva
Moottoritie Töölön läpi ry.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Minua lievästi harmittaa tässä se, että toisen kierroksen takia joutuu taas kosketuksiin sen faktan kanssa, että on kansan syviä rivejä ja ihmisiä, jotka vielä oikeasti ajattelevat että homous on rikollisuuteen rinnastettava asia, epäilyttävää ja toisaalta homo on vielä lyömäaseeksi kelpaava sana. Samoin kuin sivarius.

Heteroseksuaalisena reserviläisenä luulin, että olisimme jo menneet kaiken tuollaisen ohi - mutta se olikin vain liberaalin elinympäristöni tuomaa kuvitelmaa.

Tämänkin takia äänestän ja toivon Haaviston voittoa, jotta ihmiset joutuisivat kohtaamaan sen, ettei helvetin tulet pala kuumemmin ja Suomi syöksy manalaan sen takia, että Haavisto on presidenttinä.
Hans Jörgen
Kitinän uhri
Viestit: 824
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

huima kirjoitti:
Tämänkin takia äänestän ja toivon Haaviston voittoa, jotta ihmiset joutuisivat kohtaamaan sen, ettei helvetin tulet pala kuumemmin ja Suomi syöksy manalaan sen takia, että Haavisto on presidenttinä.
Eli äänestyspäätöksesi presidentivaaleissa sanelee yksinomaan se, että tuleva presidentti sivistäisi oletettavasti kansan vähemmistöä edustavat perämetsien tollot, jotka elävät vielä toissa vuosisadalla? Ei se kauhean vaffasti sinullakaan kulje.

Tämä on vahvin syy, miksen halua äänestää Haavistoa. Tyyppi olisi sinänsä varmasti pätevä presidentiksi (jos vain poliittiset nimitykset tulisivat olemaan tolkullisia), mutta nimenomaan hänen oma äänestäjäkuntansa ei ole vielä valmis näkemään hänen kaltaistaan presidenttiä. Muutamat hassut juntit näkevät hänessä pelkän homon, heitä silmällä pitäen Pekan valinta olisi hyvä juttu. Omat kannattajansa näkevät Pekassa puolestaan messiaan, joka pelastaa maailman muutamalta hassulta juntilta (jotka heidän silmissään edustavat enemmistöä) ja siinä sivussa kaikelta muulta pahalta ja me normaalit ihmiset näemme hänessä Ihmisen, jolla on tiettyjä vahvuuksia ja heikkouksia hakemaansa pestiin liittyen. Jos Pekalta kysyttäisiin ja homoudella ei saisi näitä ylimääräisiä ääniä, hän takuulla pyytäisi unohtamaan koko asian epäolennaisena ja kehottaisi äänestäjiä äänestämään asiaperustein. Vähän samaan tapaan kuin kukaan täysipäinen nainen ei halua saada töitä vain jonkin säädetyn sukupuolikiintiön perusteella, väitän, ettei Haavistokaan halua tulla valituksi pelkkänä homona, olipa äänestäjän ajatukset ja tarkoitusperät hänen homoutensa suhteen mitkä tahansa (esim. suvaitsevaisuus).

Eli sitten kun tämä tällä hetkellä sirkusta pyörittävä pellekööri näkee hänet myös ihmisenä, on Pekan presidenttiyden aika. Toivottavasti tolkkuuntuvat vuoteen 2014 mennessä, jolloin on uuden yrityksen aika.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

huima kirjoitti:Heteroseksuaalisena reserviläisenä luulin, että olisimme jo menneet kaiken tuollaisen ohi - mutta se olikin vain liberaalin elinympäristöni tuomaa kuvitelmaa.
Liberalismi sallii kaikille vittuilun ja meemien vääntämisen. Oman mielen mukaankin äänestäminen on sallittua.

Puhtaimmillaan liberalismissa jätettäisiin yksilöt rauhaan, mutta vastaavasti taas kukaan ei voisi pakottaa firmaa palkkaamaan homoa, jos firma ei sitä halua tehdä. Tässä mielessä olemme vieneet jo vähemmistöjen aseman pidemmälle kuin mitä se puhtaassa liberalismissa olisi. Nykysysteemi ei mielestäni ole mitenkään huono, mutta oli väärin kuvitella, että liberalismin lisääminen tarkoittaisi homo- ja naiskiintiöiden tuloa tai syrjimiskieltojen voimistamista yksityisellä sektorilla.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Veikkaan, että Munkkiniemeen ei ihan helpolla nykyään rakenneta uutta 240 neliön taloa.
Olikos sen pakko valita se Munkkiniemen mörskä?

Toisaalta, jos se oli purkukuntoinen niin parin vuoden kädenvääntämisellä sen olisi varmaan saanut lykätä matalaksi.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

sivustahuutaja kirjoitti:Tässä mielessä olemme vieneet jo vähemmistöjen aseman pidemmälle kuin mitä se puhtaassa liberalismissa olisi.
Näin on. Ainut taho joka jää tällä hetkellä huomioimatta on tavallinen perheenisä. Siltä odotetaan kaikkia niitä asioita, joita perheenäideiltä (naisten tasarvo), ja homoseksuaaleilta ei odoteta (vähemmistöt)

Perheenisän pitää olla hyvä isä. Sen pitää käydä duunissa, elättää perheensä, antaa vapaa-aikansa lapsille, keventää vaimon taakkaa, hoitaa roolinsa puolustuvoimien ruletissa, rakentaa/remontoida asunto/talo, toimia kuljettajana, laittaa suurituloisempana enemmän rahaa perheensä eteen, olla hyvä ja huomioiva aviomies, viedä roskat, vaihtaa talvirenkaat, siivota, tiskata, kokata, rakastella kuin Fabio ja kaiken lisäksi tavallisen Suomalaisen lihaasyövänheteromiehen tulee olla kaiken vainon ja vihan kohteena 24/7/356 jotta tasa-arvo ja vähemmistöihalijoilla olisi jotain mitä vihata.

Pomminvarmasti, mikäli tasa-arvo-ongelmia ja vähemmistöjä ei olisi keksitty, kutsuttaisiin heitä vaikka sitten erilaisiksi ja taas osoitettaisiin sormella ja arvosteltasiin seisaaltaan kuseskelevia ja muniaan raapivia lihaasyöviävalkoisiaheteromiehiä pelkästä olemassaolostaan.

Koska aletaan ajamaan tavallisen Suomalaisen miehen oikeuksia?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

En löytänyt haaviston kämpän osoitetta mistään? Olisin käynyt streetviewella kuikuilemassa. Tietääkö kukaan osoitetta?
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Hans Jörgen kirjoitti:
huima kirjoitti:
Tämänkin takia äänestän ja toivon Haaviston voittoa, jotta ihmiset joutuisivat kohtaamaan sen, ettei helvetin tulet pala kuumemmin ja Suomi syöksy manalaan sen takia, että Haavisto on presidenttinä.
Eli äänestyspäätöksesi presidentivaaleissa sanelee yksinomaan se, että tuleva presidentti sivistäisi oletettavasti kansan vähemmistöä edustavat perämetsien tollot, jotka elävät vielä toissa vuosisadalla? Ei se kauhean vaffasti sinullakaan kulje.

Tämä on vahvin syy, miksen halua äänestää Haavistoa.
Jätkät lukee vahvasti väärin - tai siis sen minkä olettaa lukevansa.

Kirjoitin "Tämänkin takia" - se ei ole, että yksistään sen takia - tai että se olisi edes mikään issue.

Minua huvittaa tässä vaalijutussa se, miten se on kirvoittanut nämä homostelut esiin fiksuilta ja ajattelevilta ihmisiltä.

Eikä kyse ole mistään, että pitäisin ihmisiä perämetsän tolloina tai sivistymättöminä. Yleinen elämänkokemukseni on vain sanonut, että monesti ihmiset kokevat pelottavina, vaikeina tai epäilyttävinä asioina sellaiset jutut, joista heillä ei ole kokemusta.

Näkemällä Pekan ja sen että ei hän suoriudu presidentin hommista sen huonommin kuin kukaan muukaan, niin ehkä sen seurauksena ei jatkossa enää yritettäisi käyttää sivarihomo heittoja vaikuttamisen keinona -- vaan ne olisivat oikeasti non issue.

Mä en epäile, etteikö kumpikin ehdokkaista suoriutuisi erinomaisesti presidentin tehtävistä.

Lopulta olen kuitenkin urpiaisen linjoilla ja uskon, että Pekka voi suoriutua asioista Saulia paremmin. Myös siitä myynninedistämisestä.
Hans Jörgen
Kitinän uhri
Viestit: 824
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

huima kirjoitti:
Lopulta olen kuitenkin urpiaisen linjoilla ja uskon, että Pekka voi suoriutua asioista Saulia paremmin. Myös siitä myynninedistämisestä.
Mä pelkään Haavistossa ainoastaan mahdollisia poliittisen vallan rippeiden käyttöä eli poliittisia virkanimityksiä. Onko tyypillä järkeä päässä vai alittaako riman kuten edeltäjänsä. Muuten tyyppi käy mulle ihan kelpo kandidaatista, äänestän toki kuitenkin Niinistöä, koska se käy mulle vielä paremmin.

Toi puolustusvoimien ylipäällikköys on yksi juttu, millä voi olla ihan merkitystäkin muutenkin kuin sotatilanteessa. Satun tietämään, että istuvalle presidentillemme tuli virkakautensa aikana tilanne, jossa piti tehdä tunnin sisään päätös, hyväksytäänkö pieni vaiko suuri määrä raatoja (kyseessä oli harjoitus, mutta sitä presidentti ei tiennyt). Päätös oli tullut - tadaa - seuraavana päivänä. Eli ihan mitä tahansa muumimammoja sinne ei kannata laittaa puikkoihin, vaikka tuollaiset tilanteet eivät erityisen todennäköisiä olekaan. Eipä sillä, että näkisin 6kk tykimieskoulutuksella olevan hitonkaan merkitystä ylipäällikön hommissa, eli armeijan käyminen sinänsä ei paljoa paina presidenttiehdokkaan cv:ssä.

Sauli ei taida ylentyä seuraavankaan presidentin kaudella, vai saako presidentti päivittää omaa sotilasarvoaan? Jos saa, mä tekisin sen heti ensimmäisenä.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

sivustahuutaja kirjoitti:En löytänyt haaviston kämpän osoitetta mistään? Olisin käynyt streetviewella kuikuilemassa. Tietääkö kukaan osoitetta?
Kelpaako kirkko?

http://www.iltasanomat.fi/asuminen/pekk ... 18112.html


Oisko toi:

http://maps.google.fi/maps?q=Tiilim%C3% ... 47,,0,4.94
Viimeksi muokannut masa, 25.01.2012 23:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Hans Jörgen kirjoitti:Eli äänestyspäätöksesi presidentivaaleissa sanelee yksinomaan se, että tuleva presidentti sivistäisi oletettavasti kansan vähemmistöä edustavat perämetsien tollot, jotka elävät vielä toissa vuosisadalla? Ei se kauhean vaffasti sinullakaan kulje.

Tämä on vahvin syy, miksen halua äänestää Haavistoa.
Kröh. Siis ensin ilmoitat, että se, mitä luulit Huiman pitävän vahvimpana syynään äänestää Haavistoa, on typerää, ja heti perään ilmoitat täysin yhtä typerän idean omaksi vahvimmaksi syyksesi olla äänestämättä Haavistoa. Ymmärrän. (Ja saat tästäkin huolimatta minun puolestani äänestää ketä haluat.)
huima kirjoitti:Näkemällä Pekan ja sen että ei hän suoriudu presidentin hommista sen huonommin kuin kukaan muukaan, niin ehkä sen seurauksena ei jatkossa enää yritettäisi käyttää sivarihomo heittoja vaikuttamisen keinona -- vaan ne olisivat oikeasti non issue.
Osa näistä vastustamisintoilijoista tuskin tulee näkemään Haaviston ansioita, vaikka Haavistosta tulisi menestynein presidenttimme ikinä ja ne ansiot tuotaisiin tarjottimella heidän nenänsä eteen. Tärkeämpää on oman kannan lyöminen lukkoon jo etukäteen ja sen varmistaminen, että mikään myönteinen tästä kauheasta HOMOSTA sanottu asia ei varmasti tule ikinä uppoamaan omaan tajuntaan faktana.

Jään jännityksellä odottamaan, milloin alkaa amiraali Juhani Kaskealan disauttelu ja kaikenkarvaisten selitysten keksiminen sille, miksi hän ei ole ollenkaan uskottava auktoriteetti puolustusasioissa.

Ja ei, ylläoleva ei kohdistu erityisesti kehenkään kitinäläiseen. Jokainen voi tykönään tutkiskella sydäntään jos haluaa.
Vastaa Viestiin