urpiainen kirjoitti:Eiks me ihan vastikään sovittu, että pekoni pekonina harvoissa poikkeustapauksissa, ja pääsääntöisesti ruoanlaitossa erinäisiä välimerellisiä ilmakuivattuja kinkkuja.
exsu kirjoitti:
Mulla on hyvä pannu, en tarvii lisärasvoja.
Tarvitsemisesta ei ole kyse. Kaikki maistuu paremmalta rasvassa paistettuna. Erityisesti pekonirasvassa. Mmm.
Eiks me ihan vastikään sovittu, että pekoni pekonina harvoissa poikkeustapauksissa, ja pääsääntöisesti ruoanlaitossa erinäisiä välimerellisiä ilmakuivattuja kinkkuja.
No ootko pitänyt sopimusta, häh?
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Itse en käytä koskaan rasvaa munakkaassa, rasvan maku on hyvin epämiellyttävä tässä yhteydessä. .
Määrittele "rasva"
Juokseva tai kiinteä rasva tuo paistettuun kananmunaan karmean sivumaun pilaten koko tuotteen. Kuvittelin joskus huonolla pannulla pakosti rasvassa paistaen tätä sivumakujuttua ominaisuudeksi, kunnes sitten teflonilla asia valkeni viaksi. En siis tiennyt paremmasta.
Ylermi Ylihankala kirjoitti: tuo paistettuun kananmunaan karmean sivumaun pilaten koko tuotteen. Kuvittelin joskus huonolla pannulla pakosti rasvassa paistaen tätä sivumakujuttua ominaisuudeksi, kunnes sitten teflonilla asia valkeni viaksi. En siis tiennyt paremmasta.
Onko siis "rasva" sinulle voita, rypsiöljyä, rapsiöljyä, voikukkaöljyä oliiviöljyä, kissin rasvaa, margariinia, pekonia vai jotain muuta?
Nergal kirjoitti:Tää on kyllä ainoa palsta internetseissä jossa saadaan kinnaaminen aikaiseksi kananmunan paistamisesta.
Ei siitä tarvitse tapella. Munathan voidaan paistaa vain yhdellä tavalla oikein: pyyhkäisemällä pannu talouspaperin avulla oliiviöljyllä ja paistamalla sitten kolmosteholla hiljalleen vain yhdeltä puolelta kunnes pinta on lähes hyytynyt.
masa kirjoitti:Siis mikä vittu on toosatv ja miksi ainakin IS puffaa sitä jatkuvasti ja joka paikassa?
En oo kattonut, mutta eiköhän kyseessä ole joku IS:n tuottama puujalkavitsiohjelma. Alkoi kait miljonääriäitien parodialla sossuäidit ja onko sitä edelleen.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Bluntly kirjoitti:mutta täällä vetää niin penteleesti.
Siksi mä suosin villasukkia. Onhan täällä vitun paskasta, mutta jos jaksaa pisimmille käytävämatkoille jalkauttaa kengät, niin säästyy noin joka toiselta sukkienpesukerralta. Miettikääs mikä säästö se olis jos jengi jättäis fudut aulaan. Vai olisko? Ensinnäkin siivouskulut, sitten hyvinvointi ja sen jälkeen voitaiskin mennä vaikka halaamaan puita, mutta yhtä kaikki - jengillä olis kotoisampi fiilis. Eikä tartteis käydä niin montaa kertaa hoidattamassa jalkoja per vuosi.
Kuka häviäisi siinä, että kengät jätetään aulaan? Ai niin. Siivoojat.
Minulla on muotoillut(mittojen mukaan) työsandaalit, niitten avulla jaksan työpäivästä toiseen! Niin otan ainoastaan puoli kuppia kerrallaan, mutta voi mennä vituiksei kuitenkin koska kaffi jäähtyy ja hyvin monien asioitten kantaminen samanaikaisesti rankkaa..
Johnny Winter kirjoitti: Miettikääs mikä säästö se olis jos jengi jättäis fudut aulaan. Vai olisko? Ensinnäkin siivouskulut, sitten hyvinvointi ja sen jälkeen voitaiskin mennä vaikka halaamaan puita, mutta yhtä kaikki -
Paitsi että tuolla tavalla tarttisin 3 paria turvakenkiä töihin. Helvetin epäkätevää.
Ehkä toi toimis jossain toimistossa missä on noin 3 ihmistä ja vain 1 ovi.
Tsekkasin raksan aikaisia työkalujen takuukuitteja eilen läpi. Suurimmasta osasta oli muste kadonnut lähes kokonaan.
Onko toi nyt sellanen juttu, että joku kuluttajansuojakin kehottaa ostamaan kopiokoneen ennen takuun alaisten tuotteiden hankintaa, että saa otettua valokopiot kuiteista?
^Ei se printin katoaminen ainakaan voi sitä takuuvastuuta poistaa. Muutenhan kaikki takuukuitit kannattaisi tulostaa musteella, joka muuttu näkymättömäksi muutaman viikon kuluttua.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
NuoriDaavid kirjoitti:^Ei se printin katoaminen ainakaan voi sitä takuuvastuuta poistaa.
Ei varmaankaan, mutta jollain konstilla sun on kuitenkin pystyttävä todistamaan että olet ostanut kyseisen itemin ja ehkäpä juuri siitä nimenomaisesta liikkeestä.
NuoriDaavid kirjoitti:
Muutenhan kaikki takuukuitit kannattaisi tulostaa musteella, joka muuttu näkymättömäksi muutaman viikon kuluttua
No siltähän toi vaikuttaa, että tuo tapa on jo käytössä
masa kirjoitti:Tsekkasin raksan aikaisia työkalujen takuukuitteja eilen läpi. Suurimmasta osasta oli muste kadonnut lähes kokonaan.
Onko toi nyt sellanen juttu, että joku kuluttajansuojakin kehottaa ostamaan kopiokoneen ennen takuun alaisten tuotteiden hankintaa, että saa otettua valokopiot kuiteista?
VMP sanon minä.
Ne on ehkä niitä paskoja lämpökirjoitettuja kuitteja. Vaikka olisivat pimeässä kenkälaatikossa varastossa, niin teksti vaan "häipyy". Sanovat, että pitäisi jaksaa jostain info tiskiltä hakea pysyvämpi kuitti. Arvaa olenko useinkaan jaksanut? Tärkeimmistä asioista olen ottanut vähintään kopion, ellen peräti skanneroinut tiedostoksi tietokoneelle. Ilmeisesti se kuittien lämpökirjoituslaite on edullinen kaupalle. Paperi on halpaa ja mustetta kuluu tuskin lainkaan (en tiedä tarkkaan sen kirjoittimen tekniikkaa).
Onko takuutodistuksen/kuitin saaminen lämpöpaperilla asiallista, kun sen teksti katoaa ennen takuuajan päättymistä?
Jos ostokuitin materiaalina on lämpöpaperi, teksti voi hävitä ennen kuin takuuaika on päättynyt. Takuusta olisi kuitenkin käytävä ilmi mm. takuunantaja ja takuun voimassaoloaika. Ostajan pyynnöstä takuu on annettava kirjallisesti tai sähköisesti niin, että tieto säilyy ostajan saatavilla. Tärkeää on tieto siitä, milloin tuotteen takuu päättyy. Jos yritys jättäytyy asiassa vain kuluttajalle annettavan lämpöpaperikuitin varaan eikä esimerkiksi yrityksen atk-järjestelmään jää ostajasta ja takuusta merkintää, ei yritys voi käytännössä torjua kuluttajan korjausvaatimusta pelkästään kuitin olemattoman luettavuuden takia.
Jos kuluttaja valittaa yritykselle laitteen rikkoutumisesta, yritys ei voi kieltäytyä korjaamisesta ainoastaan sen perusteella, ettei takuun voimassaoloa ole näytettävissä. Myyjällä/maahantuojalla/valmistajalla on vastuu tavaran virheestä, vaikka tavaralle ei olisi annettu takuuta tai takuu olisi päättynyt. Siksi takuukuitin olemassaolo ei ole ainoa tekijä sitä pohdittaessa, kuuluuko vian korjaaminen yrityksen vastuulle vai ei.
masa kirjoitti:Tsekkasin raksan aikaisia työkalujen takuukuitteja eilen läpi. Suurimmasta osasta oli muste kadonnut lähes kokonaan.
Onko toi nyt sellanen juttu, että joku kuluttajansuojakin kehottaa ostamaan kopiokoneen ennen takuun alaisten tuotteiden hankintaa, että saa otettua valokopiot kuiteista?
VMP sanon minä.
Ne on ehkä niitä paskoja lämpökirjoitettuja kuitteja. Vaikka olisivat pimeässä kenkälaatikossa varastossa, niin teksti vaan "häipyy". Sanovat, että pitäisi jaksaa jostain info tiskiltä hakea pysyvämpi kuitti. Arvaa olenko useinkaan jaksanut? Tärkeimmistä asioista olen ottanut vähintään kopion, ellen peräti skanneroinut tiedostoksi tietokoneelle. Ilmeisesti se kuittien lämpökirjoituslaite on edullinen kaupalle. Paperi on halpaa ja mustetta kuluu tuskin lainkaan (en tiedä tarkkaan sen kirjoittimen tekniikkaa).
Mustettahan ei kulu lainkaan, kun se on *tadaa* lämpökirjoitin.
Kyllä ne mapissa säilyy.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Onko takuutodistuksen/kuitin saaminen lämpöpaperilla asiallista, kun sen teksti katoaa ennen takuuajan päättymistä?
Jos ostokuitin materiaalina on lämpöpaperi, teksti voi hävitä ennen kuin takuuaika on päättynyt. Takuusta olisi kuitenkin käytävä ilmi mm. takuunantaja ja takuun voimassaoloaika. Ostajan pyynnöstä takuu on annettava kirjallisesti tai sähköisesti niin, että tieto säilyy ostajan saatavilla. Tärkeää on tieto siitä, milloin tuotteen takuu päättyy. Jos yritys jättäytyy asiassa vain kuluttajalle annettavan lämpöpaperikuitin varaan eikä esimerkiksi yrityksen atk-järjestelmään jää ostajasta ja takuusta merkintää, ei yritys voi käytännössä torjua kuluttajan korjausvaatimusta pelkästään kuitin olemattoman luettavuuden takia.
Jos kuluttaja valittaa yritykselle laitteen rikkoutumisesta, yritys ei voi kieltäytyä korjaamisesta ainoastaan sen perusteella, ettei takuun voimassaoloa ole näytettävissä. Myyjällä/maahantuojalla/valmistajalla on vastuu tavaran virheestä, vaikka tavaralle ei olisi annettu takuuta tai takuu olisi päättynyt. Siksi takuukuitin olemassaolo ei ole ainoa tekijä sitä pohdittaessa, kuuluuko vian korjaaminen yrityksen vastuulle vai ei.
No mutta tämähän on hyvä. Koska myyjän täytyy pystyä näyttämään, että takuu EI ole voimassa, niin jos mitään tositetta ei ole, niin tämä kuitin muuttuminen lukukelvottomaksihan on asiakkaan kannalta erinomainen asia!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Joo siis se on onneksi pitkälti myyjän ongelma todistaa että tuotteen takuu ei ole voimassa. Eli kannattaa kokeilla minkä tahansa tyhjäksi kalutun paperilappusen kanssa mennä vaikka takuuajan jälkeenkin yrittämään!
Juuri tuon syyn vuoksi kun olin aikanaan MP:ssä duunissa, siellä raksutti matriisikirjoittimet kuitteja, vaikka lämpökirjoitinbuumi oli kovimmillaan. Tekee enemmän hallaa myyjälle kuin asiakkaalle, jos asiakas vaan on vittumainen eikä databaseen jää vuosiksi merkintää ostoista, mitä yleensä ei tietenkään jää, ellei käteisostoistakin aleta pyytelemään henkilötietoja myyjän puolesta, niinkuin mm. Gigantissa.