Alkoi tekemään mieli jahtimakkaraa. Kuten masa sanoikin, kotona tietysti oli arkena lauantaimakkaraa (paitsi liharuokien kanssa vain edamia), mutta välillä ostettiin sellainen tanko jahtimakkaraa (Tarjouksesta!) ja siitä sai leikata sellaisia paksuja siivuja. Ja se kuului syödä niin, että pullautteli ne lihamöykyt irti siitä roosan värisestä jauho-osuudesta ja söi ne, ja sitten tunki sen koko loppuriekaleen kerralla suuhun.
exsu kirjoitti:Alkoi tekemään mieli jahtimakkaraa. Kuten masa sanoikin, kotona tietysti oli arkena lauantaimakkaraa (paitsi liharuokien kanssa vain edamia), mutta välillä ostettiin sellainen tanko jahtimakkaraa (Tarjouksesta!) ja siitä sai leikata sellaisia paksuja siivuja. Ja se kuului syödä niin, että pullautteli ne lihamöykyt irti siitä roosan värisestä jauho-osuudesta ja söi ne, ja sitten tunki sen koko loppuriekaleen kerralla suuhun.
Ei jahtimakkarassa ole lihakönttejä. Siinä on sipulia!
Ettei urpsu luule minua vallan foodjuntiksi, kerrottakoon että torstaista lähtien olen kotosalla syönyt erinomaista sisäfilettä kilon verran, kantarellimuhennosta, kaksi kiloa merilohta sekä uunitettuna että kraavattuna, savustettua ankerista ja sampea, tavallista että savustettua kirjolohen mätiä, espanjalaista kuivattua sisäfilettä arvoltaan about 100€/kg.
Juomana olen napsutellut 14 vuotiasta skottilaista, sekä yhden erinomaisen punkeron. Oluina olen tyytynyt ihan Sandelsiin.
Tänään ajattelin tehdä joko hirvikäristystä tai rusakkopataa suppilovahveroin.
Töissä syönkin sitten amicalla, joka ei lisäselityksiä tarvinne.
No oli se jahtia tai gotleria, niin muistan myös tuon, miten paksua siivua käsissään pitäen sai jyrsittyä esiin sattuman siitä jauhoseoksesta. Mutta kyllä mä jo 70-80-lukujen vaihteessa olin sen verran elitisti, että isän suosima balkan-makkara taisi olla minulle pääsääntöisesti jo vähän liikaa.
Viimeksi muokannut urpiainen, 10.01.2012 15:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Erinomainen makkara erästellessä ja nuotiolla grillatessa. Sukulaisukko söi sitä aina jahtinuotiolla ja kuolikin komeasti kertalaakista sydäriin kuuskymppisenä.
Oi niitä aikoja snadina kun sai paistettua gotleria, sipulirenkaita ja paistettuja perunoita. Töllöstä tuli Liverpoolin pelejä ja hiiret juoksivat seinissä.
Ne ajat eivät palaa. Nyt syön pelkkää jauhoa (paitsi reperin eilenillalla ja mussutin pari näkkileipää).
exsu kirjoitti:No nyt oli vähän turhan elitististä hurvittelua urpsulta. Paheksun.
No eikös Urpsu ole elitistinen hurvittelija? Olisi muuten kiva tietää mitä kaikkea extremeä Urpsun kaapista löytyy. Veikkaan että siellä on jotain kinkimpää kuin Haaviston kaapissa.
No jos Urpsu ei vietä vapaa-aikaansa gimp suitissa, niin olen pettynyt.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
exsu kirjoitti:No nyt oli vähän turhan elitististä hurvittelua urpsulta. Paheksun.
No eikös Urpsu ole elitistinen hurvittelija? Olisi muuten kiva tietää mitä kaikkea extremeä Urpsun kaapista löytyy. Veikkaan että siellä on jotain kinkimpää kuin Haaviston kaapissa.
No jos Urpsu ei vietä vapaa-aikaansa gimp suitissa, niin olen pettynyt.
Kyllä minusta työajassa on tuolla saralla enemmän haastetta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Hetken meinasi jo oksettaa mitä ihmiset syövät, onneksi Nergal pelasti pelin.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
So Hard kirjoitti:Hetken meinasi jo oksettaa mitä ihmiset syövät, onneksi Nergal pelasti pelin.
Aikamuodot menivät ohi?
Mä söin lapsena tosi kuvottavia juttuja. Ikävuosina 4-12 söin esimerkiksi joka aamu aamiaiseksi viisi voileipäkeksiä (cream crackers) margariinilla ja edamilla, 1-2 mukia kaakaota kevytmaitoon tai ykkösmaitoon sekoitettuna ja lasillisen appelsiinimehua. Välipaloina saatoin syödä sellaisia valtavia kermamunkkeja, king size snickersejä tai muuta ihan järkyttävää useita kertoja viikossa. Olin aika tuhti lapsi.
exsu kirjoitti:Mä söin lapsena tosi kuvottavia juttuja. Ikävuosina 4-12 söin esimerkiksi joka aamu aamiaiseksi viisi voileipäkeksiä (cream crackers) margariinilla ja edamilla, 1-2 mukia kaakaota kevytmaitoon tai ykkösmaitoon sekoitettuna ja lasillisen appelsiinimehua. Välipaloina saatoin syödä sellaisia valtavia kermamunkkeja, king size snickersejä tai muuta ihan järkyttävää useita kertoja viikossa. Olin aika tuhti lapsi.
Onkohan meillä ollut aika samikset lapsuudenperheet?
Meillä syötiin myös lauantaimakkaraa, tilipäivänä tosin peräti palvikinkkua. Edamia syötiin alkukuusta ennen kuin fyrkat loppuivat, sitten syötiin leipä margariinilla. Muistaakseni Enilettiä. Maitona oli kevytmaito. Ruokina muistan jotain perunapohjaisia laatikoita, munakokkelia ja makaronilaatikkoa. Usein ei ollut lämmintä ruokaa ollenkaan, äiti oli tai on edelleenkin ennemmin jonkin lajin köyhälistöboheemi kuin mikään talousihme. Minä en ollut lihava lapsi, ja ainakin kouluiästä alkaen vietin ajan pääasiassa muualla kuin kotona, liikuntaharrastuksissa lähinnä. Koulun jälkeen kävin edeltävästi tankkaamassa kotona kaurahiutaleita reilulla sokerilla ja maidolla, kun muutakaan ei välttämättä kaapeista löytynyt. Pätkiksiä äiti toi kyllä aika usein kaupasta.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
NuoriDaavid kirjoitti:Mikä tuo suomalainen saitti, josta tuossa rikosilmoituksessa puhutaan, on?
Ainakin http://piraattilahti.fi/ oli estettyjen joukossa ja ilmeisesti siihen viitataan. Nettitietojen mukaan siellä on aina ollut pelkästään propagandaa, eikä koskaan mitään tekijänoikeustietojen vastaista sisältöä. En voi vahvistaa, kun avasin äsken ensimmäisen kerran.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
McJanne kirjoitti:^kannattaa tsekata myös MILLOIN kyseinen DNS-osoitus ompi astunut voimaan, voi olla sattumalta just hetikohta oikeuden päätöksen jälkeen.
Viimeisin muutos on tapahtunut jälkeenpäin, ts. sitten kun ulosottoviranomainen pakotti Elisan blokkaamaan. Mutta muutenpa noista ei oikein historiatietoja ole yleisesti olemassa.