Manaaja kirjoitti:Outback on käytännössä vain korotettu Legacy. Legacy on sisätiloiltaan yllättävän ahdas, mutta mielestäni ihan kiva fiilis siinä autossa kuitenkin. Itsellä oli juuri Passat 3.2 DSG 4motion ja Legacy 3.0R automaagi kalkkiviivoilla. Valinta kääntyi paskattiin lähinnä sen vuoksi että sopivan ikäistä, vähän ajettua ja hyvin varusteltua Legacya ei tuolla suht harvinaisella padalla sattunut eteen.
En oikein pidä tuosta volkkarin DSG-automaatista, joten Legacyn perinteinen automaatti olisi voinut olla käytännössä jopa parempi. Manuaalia haettaessa tuo ei tietysti ole mikään ongelma. Niin ja Legacyn pienemmät mopokoneet ovat sitten tosi mopoja, ja niitä joutuu huudattamaan kuin pientä eläintä jos haluaa auton liikkuvan. Kilpailijoiden pikkuturbot ovat helposti miellyttävämpiä ajaa. Diesel taitaa Legacyyn kuitenkin istua ihan hyvin.
Tuo Subarun 110kw diesel kuulostaa hinta-teho-kulutus-suhteeltaan hyvältä. Onko mitään käsitystä, miten nuo bokser-dieselit kestävät pidemmällä aikavälillä?
Dsg:stä olen myös kuullut pajon paskaa; nauha on usean mielestä parempi. Ainoa automaatti, jolla olen koskaan ajanut, oli sijaisduuniauto Saab 900 aikoja sitten. Eli aika heikolla käytännön kokemuksella siinä suhteessa kuljen.
Manzel kirjoitti:Tuo Subarun 110kw diesel kuulostaa hinta-teho-kulutus-suhteeltaan hyvältä. Onko mitään käsitystä, miten nuo bokser-dieselit kestävät pidemmällä aikavälillä?
Ei oikein. En mä oo kuitenkaan mitään kauhutarinoitakaan kuullut. Aika omaperäinenhän se taitaa kuitenkin dieseliksi olla, jotkut kehuvat varsin bensakonemaiseksi ja jotkut haukkuvat varsin bensakonemaiseksi. Toisin sanoen ei väännä vissiin ihan alhaalta niin hyvin kuin monet rivimoottorikilpailijat mutta kiertää toisaalta sitten yllättävän hyvin. Kyllähän se pata kai jotain palkintojakin on voittanut. Tiedä sitten kun en itse ole moisella möyhentänyt.
Tullessani töistä eilen klo 19.45 ja juuri päästyäni sohvalle makaamaan vmo kertoi, että autosta kuuluu kummaa kolinaa. vääntäydyin sohvalta ylös katsomaan, ajattelin että josko aluvanteiden pultit löystyneet.
No niin. Vaimo oli ajellut tyhjällä renkaalla pokkana. Annoin noottia, että voisi ehkä kuitenkin mennä katsomaan edes niitä renkaita kun kolisee. Ei ollut tullut mieleen. No ei kun rengasta vaihtamaan raskaan työpäivän päätteeksi. Saa kyllä itse hoitaa paikkauttamisen. Jos siitä renkaasta enää kalua saa. Tai vanteesta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Aika mureat äänet lähti opeliksista kun kaasut pääsi pihalle (ja kabiiniin) heti pakosarjasta. Lisäksi pakoputken asfaltinraapiminen lisäsi oman sulosointunsa.
Ei paljon paina kun auton arvo on pienempi kuin omavastuu.
Bluntly kirjoitti:Aika mureat äänet lähti opeliksista kun kaasut pääsi pihalle (ja kabiiniin) heti pakosarjasta. Lisäksi pakoputken asfaltinraapiminen lisäsi oman sulosointunsa.
Ei paljon paina kun auton arvo on pienempi kuin omavastuu.
Toivottavasti ei kuitenkaan tule pakokaasut sisään. Saksalaisissa autoissa on joskus tällaista tapahtunut..
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
No jaa, kun tarkemmin kaivaa, niin tuo vie muutaman desin vahemman mita nykyinen auto - eli pienella ajolla voisi olla aika passeli. Samoin kuin se 3.2 Passat. Pitaa muuttaa harkintaa.
Tosin jos asuntokupla puhkeaa, joutuu sita pyortamaan taman homman.
No, perkeles oli miten oli, kylla bensapohottaja kiinnostaa aina enemman
Eikös kuorma-autoilla saa ajaa bussikaistaa laillisesti?
Ajan sun saippuakippos yli!
Joo. Eihän noita hevosvoimia kauheasti ole. Vääntömomentti on kuit kiva 550 nm. Lähtee pienillä kierroksilla kuin talonmies peltikatolta. Käytännön suorityskyky on mukavampi kuin kierroskoneella.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Tänään pajalle, auton yksi kytkinpaneeli ei toimi. Onneksi siitä säädellään asioita, joita ei paljoa tarvitse. Oli siis rikki heti uutena.
En ole aiemmin pystynyt kertomaan, kun oli niin kipeä asia. Kävin näyttään heti vko sitten pe (to sain auton), piti tilata uusi kytkinpaneeli, joka tänään laitetaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.