Niin?Leevi kirjoitti:Niin, olen tullut toimeen oli nastoja tai ei.
Autoilu 2
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
http://www.iltasanomat.fi/autot/etujarj ... 69943.html
Kysymys. Onko tuo autoliitto koskaan saanut mitään aikaiseksi? Siis mitään sellaista, josta olisi ollut autoilijalle jotain konkreettista hyötyä?
Itse en muista kuin näitä kerran vuoteen tulleita "me paheksumme, mutta emme teee muuta" -juttuja.
Kysymys. Onko tuo autoliitto koskaan saanut mitään aikaiseksi? Siis mitään sellaista, josta olisi ollut autoilijalle jotain konkreettista hyötyä?
Itse en muista kuin näitä kerran vuoteen tulleita "me paheksumme, mutta emme teee muuta" -juttuja.
Jäsenenä kyllä: http://www.autoliitto.fi/edut_ja_palvel ... -jasenyys/masa kirjoitti: Siis mitään sellaista, josta olisi ollut autoilijalle jotain konkreettista hyötyä?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Bluntly kirjoitti:Jäsenenä kyllä: http://www.autoliitto.fi/edut_ja_palvel ... -jasenyys/masa kirjoitti: Siis mitään sellaista, josta olisi ollut autoilijalle jotain konkreettista hyötyä?
Lähinnä hain näitä verot nousee, kulut nousee, maksa lisää, ryöstämme sinut -juttuja. Siis että ovatko onnistuneet torppaamaan mitään korotuksia tai saaneet aikaan alennuksia? Autoveron aleneminenkin taisi olla lähtöisin siitä eräästä urheasta mersumiehestä.
- Pulkannaru
- Kitisijä
- Viestit: 4792
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
^
Nettiauto.com kertoo jo paljon kun haet tarkennetun haun kautta.
Noi esimerkkisi ovat aika erilaisia autoja. Kun ei tiedä tarvettasi, ei osaa oikein suositella.
Mutta esim pyyntihinnoilla 30.000-29.800€ löytyy:
BMW 525 -08, Audi A6 3.0 -06, Subaru Forester 2.0 -09, BMW 530 -06, Subaru Legacy Outback 2.5 -09, Audi A4, BMW 330 -06, BMW X3 -06, MB E 500 -04, Volvo V70. Skoda Octavia Scout 1.8TSI -09 , Subaru Impreza 2.5 WRX -08, VW Passat 3.2 -08.
Nettiauto.com kertoo jo paljon kun haet tarkennetun haun kautta.
Noi esimerkkisi ovat aika erilaisia autoja. Kun ei tiedä tarvettasi, ei osaa oikein suositella.
Mutta esim pyyntihinnoilla 30.000-29.800€ löytyy:
BMW 525 -08, Audi A6 3.0 -06, Subaru Forester 2.0 -09, BMW 530 -06, Subaru Legacy Outback 2.5 -09, Audi A4, BMW 330 -06, BMW X3 -06, MB E 500 -04, Volvo V70. Skoda Octavia Scout 1.8TSI -09 , Subaru Impreza 2.5 WRX -08, VW Passat 3.2 -08.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Outback on käytännössä vain korotettu Legacy. Legacy on sisätiloiltaan yllättävän ahdas, mutta mielestäni ihan kiva fiilis siinä autossa kuitenkin. Itsellä oli juuri Passat 3.2 DSG 4motion ja Legacy 3.0R automaagi kalkkiviivoilla. Valinta kääntyi paskattiin lähinnä sen vuoksi että sopivan ikäistä, vähän ajettua ja hyvin varusteltua Legacya ei tuolla suht harvinaisella padalla sattunut eteen.Manzel kirjoitti:Kiinnostaisi hommata ensi talveksi käytetty neliveto farmari hintaluokassa 20-30t€. Golf, Passat, V70 ja Octavia ovat olleet suurennuslasin alla, mutta minkälaisia kiesejä ovat Legacy ja Outback? Tai tuleeko joitain muita nelareita mieleen?
En oikein pidä tuosta volkkarin DSG-automaatista, joten Legacyn perinteinen automaatti olisi voinut olla käytännössä jopa parempi. Manuaalia haettaessa tuo ei tietysti ole mikään ongelma. Niin ja Legacyn pienemmät mopokoneet ovat sitten tosi mopoja, ja niitä joutuu huudattamaan kuin pientä eläintä jos haluaa auton liikkuvan. Kilpailijoiden pikkuturbot ovat helposti miellyttävämpiä ajaa. Diesel taitaa Legacyyn kuitenkin istua ihan hyvin.
Tais olla housuissa kattilallinen ton jälkeen.Bhven kirjoitti:Venäjä. Perusmeininki.
http://www.liveleak.com/view?i=ef8_1323924662
- Pulkannaru
- Kitisijä
- Viestit: 4792
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
^
ALB taitaa olla aavistuksen eri juttu.
Mutta oisko jotain 'kuorman tunteva jarrupaineensäädin`?
Tosin olen itse törmännyt paitsi tuon jumiintumiseen, niin siihen että lähiaikana vaihdetut jarrupalat nappaavat erilailla edessä ja takana. Eli eteen olin laittanut tarvikepalat ja takana oli vielä orkkikset puhdistettuna+herkistettynä -> auto poikittain liukkaalla nopeassa jarrutuksessa -> eteen orkkisosat ja vika poistui.
ALB taitaa olla aavistuksen eri juttu.
Mutta oisko jotain 'kuorman tunteva jarrupaineensäädin`?
Tosin olen itse törmännyt paitsi tuon jumiintumiseen, niin siihen että lähiaikana vaihdetut jarrupalat nappaavat erilailla edessä ja takana. Eli eteen olin laittanut tarvikepalat ja takana oli vielä orkkikset puhdistettuna+herkistettynä -> auto poikittain liukkaalla nopeassa jarrutuksessa -> eteen orkkisosat ja vika poistui.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
- Pulkannaru
- Kitisijä
- Viestit: 4792
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
ALB on raskaassa kalustossa. Eli sinne päin, mutta ei kuitenkaan.
Foorumit
Wiki: "Alb-ventiili on raskaassa kalustossa jarruvoimia säätelevä paineilmalla toimiva ventiili. Tunnistus tapahtuu rungon ja akselin välisestä korkeuserosta, joka pienenee lineaarisesti painon lisääntyessä. Kun painoa tulee päälle, niin etäisyys muuttuu ja alb-venttiilin säätö muuttuu suhteessa painoon. Tämä säätää paineilmaa jarruille, näin se säätää jarrujen tehoja.
Tätä ratkaisua käytetään sekä autossa että peräkärryssä. "
Foorumit
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Wiki: "Alb-ventiili on raskaassa kalustossa jarruvoimia säätelevä paineilmalla toimiva ventiili. Tunnistus tapahtuu rungon ja akselin välisestä korkeuserosta, joka pienenee lineaarisesti painon lisääntyessä. Kun painoa tulee päälle, niin etäisyys muuttuu ja alb-venttiilin säätö muuttuu suhteessa painoon. Tämä säätää paineilmaa jarruille, näin se säätää jarrujen tehoja.
Tätä ratkaisua käytetään sekä autossa että peräkärryssä. "
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
- Pulkannaru
- Kitisijä
- Viestit: 4792
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
Ahaa. Luulin että mesessä oli tuo ongelma..koskapa en huomannut sanaa 'pakussa'.
Saattaa myös olla, että takana jarrurummuissa on pölyä ja/tai likaa, se aiheuttaa myös moista vaivaa. Ja sitten tuo jarrupala-juttu, eli jos eteen on viime talven jälkeen vaihdettu tarvikepalat niin ne voivat haukata jarrulevyä aavistuksen pyydettyä hitaammin -> takajarrut lukossa koska keula ei juurikaan jarruta sen sadasosasekan aikana.
Nämä omalla kokemuksella havaittuina omista ajoautoista ja jopa itse korjattuina
Vanhemmissa noi paineensäätöventtiilit saattavat jumittua. Takarummut on kuitenkin helpoin/nopein/halvin tsekata ja puhdistaa ensiksi, ellet ole jo tehnytkin.
Saattaa myös olla, että takana jarrurummuissa on pölyä ja/tai likaa, se aiheuttaa myös moista vaivaa. Ja sitten tuo jarrupala-juttu, eli jos eteen on viime talven jälkeen vaihdettu tarvikepalat niin ne voivat haukata jarrulevyä aavistuksen pyydettyä hitaammin -> takajarrut lukossa koska keula ei juurikaan jarruta sen sadasosasekan aikana.
Nämä omalla kokemuksella havaittuina omista ajoautoista ja jopa itse korjattuina
Vanhemmissa noi paineensäätöventtiilit saattavat jumittua. Takarummut on kuitenkin helpoin/nopein/halvin tsekata ja puhdistaa ensiksi, ellet ole jo tehnytkin.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Onon. Katastuskonttorilla sitä rassaili sanoi että vielä liikkuu jollakin lailla Meinas tosin et vielä toimii riittävän hyvin..Manaaja kirjoitti:Onko tuon ikäisessä hiasussa muka moista ominaisuutta?
Tossa hiluxin räjäytyskuva malliksi.
http://www.hilux4x4.co.za/brakes/load-s ... 0valve.pdf
Melko yllättävää. Tossa firman '08 transuporossakin kun selkeesti tuntee liukkailla jarrutellessa tyhjänä, että takapää meinaa vetää ensin lukkoon aika helpostikin ennenkuin absit alkavat laulamaan. Tiedä sitten onko absit nimenomaan poistaneet tarpeen moiselle paineentasausventtiilille.masa kirjoitti:Onon. Katastuskonttorilla sitä rassaili sanoi että vielä liikkuu jollakin lailla Meinas tosin et vielä toimii riittävän hyvin..Manaaja kirjoitti:Onko tuon ikäisessä hiasussa muka moista ominaisuutta?
Bmw, Audi, Benz akselille en viitsi lähteä, koska niissä on käsittääkseni helvetilliset huoltokulut. Työsuhdeautona menisi, mutta sitä mahdollisuutta ei tällä hetkellä ole. Turhamaisuus: Scoutin muovisuojat ja imbrezan saabimaisuus (älä kysy miksi näin) poistavat ne valikoimasta. 3.2 Passat olisi hyvä, mutta järki pistää vastaan. Eli projekti taitaa mennä v70 tai Legacy/Outbackin suuntaan.Pulkannaru kirjoitti:^
Nettiauto.com kertoo jo paljon kun haet tarkennetun haun kautta.
Noi esimerkkisi ovat aika erilaisia autoja. Kun ei tiedä tarvettasi, ei osaa oikein suositella.
Mutta esim pyyntihinnoilla 30.000-29.800€ löytyy:
BMW 525 -08, Audi A6 3.0 -06, Subaru Forester 2.0 -09, BMW 530 -06, Subaru Legacy Outback 2.5 -09, Audi A4, BMW 330 -06, BMW X3 -06, MB E 500 -04, Volvo V70. Skoda Octavia Scout 1.8TSI -09 , Subaru Impreza 2.5 WRX -08, VW Passat 3.2 -08.
Jos ulostaisin valuuttaa, niin MB:n R langina / GL olisi mukava perheauto ja privaattipirssi Aston. S5 olisi järkevämpi, mutta todelliset herrasmiehet ajavat vain Astonilla – ainoastaan liimanhaistelijat sekaantuvat muihin.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)