..ja pysykää sinkkuna!Ylermi Ylihankala kirjoitti: "Käyttäkää kortsua!"
Pappailu 2.0
Ilmeisesti mekin asumme kunnassa, jossa kaikki on aina hoitunut julkisella varsin reippaasti, meidän kohdalla. No, pari kertaa ollaan jouduttu max tunti venaileen tk:ssa. Aina kun on ollut tarvis, on aika järkkäytynyt samalle päivälle, joskus aluksi th ja sieltä yleensä sitten lekurille tai resepti ainakin hoitunut samoin tein. Ehkä meillä on vaan onnea? Toki ymmärrän esim. korvakierteisen lapsen kanssa tilanteen olevan toinen...
Ja aina kannattaa hieman liioitella niitä oireita mieluummin kuin vähätellä, jos ei meinaa aikaa muuten järkkäytyä. Toisaalta meillä on usein jo diagnoosikin vähintään puolivalmiina tarjolla
Ja aina kannattaa hieman liioitella niitä oireita mieluummin kuin vähätellä, jos ei meinaa aikaa muuten järkkäytyä. Toisaalta meillä on usein jo diagnoosikin vähintään puolivalmiina tarjolla

Prepare for the worstest.
..ja vaimo kävi eilen Pikkujätissä molempien muksujen kanssa. Siistit odotustilat leluja väärällään, pari vastaanottovirkailijaa, lähes minuutilleen pitävä aikataulu, ammattitaitoiset ja lapsia osaavasti käsittelevät lääkärit, pari tarraa kiltille potilaalle ja koko poppoo tuli kotiin naama aurinkoisena.
Lasku 80 euroa ja hyvä mieli. Helppoa.
Lasku 80 euroa ja hyvä mieli. Helppoa.
- Kottarainen
- Kitisijä
Mulla ei ole missään vaiheessa ollut aikomustakaan mennä peruskauran kanssa jonottamaan julkiselle, eli otettiin vakuutus jo ennen kuin lapsi putkahti maailmaan. Ei sillä etteikö julkisella tarpeellinen lääketieteellinen puoli toimisi, on vaan niin paljon mukavampaa kun ensinnäkin saat helposti varattua ajan, ja sitten voit ajaa auton lämpimään parkkihalliin ja kävellä käytännössä suoraan vastaanotolle sisään.
Julkisella (=sairaalassa) ollaan asioitu silloin kun yksityisen tutkimusresurssit on päivystysaikaan olleet riittämättömät. Ihan hyvin on toiminut homma mutta jonottaa on kyllä saanut. Ja sillä aikaa lapsi on klähminyt näppeihinsä kaikki basiliskot mitä räkäiset kanssajonottajat ovat ympärilleen yskineet. Julkisella potilaan aika ei ole minkään arvoista. Tuplamäärä henkilökuntaa julkiselle, niin sillähän tuo korjautuisi, mutta itse en ainakaan katso tuota mukavuuden lisääntymistä lisäpanostuksen arvoiseksi näin potilaan ja veronmaksajan näkökulmasta katsoen. (Henkilökunnan henkisen hyvinvoinnin kannalta taidan olla tosin toista mieltä.)
Julkisella (=sairaalassa) ollaan asioitu silloin kun yksityisen tutkimusresurssit on päivystysaikaan olleet riittämättömät. Ihan hyvin on toiminut homma mutta jonottaa on kyllä saanut. Ja sillä aikaa lapsi on klähminyt näppeihinsä kaikki basiliskot mitä räkäiset kanssajonottajat ovat ympärilleen yskineet. Julkisella potilaan aika ei ole minkään arvoista. Tuplamäärä henkilökuntaa julkiselle, niin sillähän tuo korjautuisi, mutta itse en ainakaan katso tuota mukavuuden lisääntymistä lisäpanostuksen arvoiseksi näin potilaan ja veronmaksajan näkökulmasta katsoen. (Henkilökunnan henkisen hyvinvoinnin kannalta taidan olla tosin toista mieltä.)
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
-
- Kitinän uhri
En osannut ottaa vakuutusta ennen syntymää, mutta tuurilla molemmat penskat täyttivät vakuutusehtojen määreet (toisella yksi korvatulehdus yli kaksi vuotta sitten ja pienellä ei ollut ehtinyt vielä olla sitä).
No, pienellä näyttäisi nyt olevan korvatulehdus uusimassa... Ehkäpä tosiaan olen vaan maksuilla "säästänyt lääkärilläkäyntibudjettia". Ei harmita maksut nyt.
Viime yö olikin mielenkiintoinen. Olin yhtä aikaa kahden lapsen kanssa yöllä ylhäällä hoitamassa molempien murheita. Lapset tunsivat tulleensa palvelluiksi ja tunsin siinä sivussa itsenikin tärkeäksi.
No, pienellä näyttäisi nyt olevan korvatulehdus uusimassa... Ehkäpä tosiaan olen vaan maksuilla "säästänyt lääkärilläkäyntibudjettia". Ei harmita maksut nyt.
Viime yö olikin mielenkiintoinen. Olin yhtä aikaa kahden lapsen kanssa yöllä ylhäällä hoitamassa molempien murheita. Lapset tunsivat tulleensa palvelluiksi ja tunsin siinä sivussa itsenikin tärkeäksi.
Came here for school, graduated to the high life
Meinasi eilen olla todella huonoa säkää kun lähdin duunista. Odottelin risteyksessä liikennevalojen vaihtumista vasemman puoleisella kaistalla tarkoituksena singahtaa siitä vauhdilla liikkeelle ja kiilata kääntymisen jälkeen oikeanpuoleiselle kaistalle päästäksen kääntymään itä-väylän rampille.
Valot vaihtui ja minä liikkeelle. Jotenkin näin hämärästi oikean puoleisen etupilarin takaa liikettä ja hyppäsin vaistomaisesti jarrulle. Jarrut rutkutti ja nastat raapivat asfalttia voimansa takaa, kunnes tajusin että perkele sieltä tuli joku 5-9 vuotias skloddi potkulaudalla niin lujaa kuin ikinä pääsi risteyksen yli. Sen skloddin ja mun etupuskurin väliin ei jäänyt kuin parin puhelinluettelon mentävä tila. En tiedä tajusko se skloddi edes miten lähellä se oli jäädä alle ja päätyä teholle, sillä se häipyi samaa vauhtia horisonttiin, kun itse olin keskellä risteysaluetta ihmetellen että olihan mulle vihreät valot ja sille punaiset.
Oli ne. Perkele.
Valot vaihtui ja minä liikkeelle. Jotenkin näin hämärästi oikean puoleisen etupilarin takaa liikettä ja hyppäsin vaistomaisesti jarrulle. Jarrut rutkutti ja nastat raapivat asfalttia voimansa takaa, kunnes tajusin että perkele sieltä tuli joku 5-9 vuotias skloddi potkulaudalla niin lujaa kuin ikinä pääsi risteyksen yli. Sen skloddin ja mun etupuskurin väliin ei jäänyt kuin parin puhelinluettelon mentävä tila. En tiedä tajusko se skloddi edes miten lähellä se oli jäädä alle ja päätyä teholle, sillä se häipyi samaa vauhtia horisonttiin, kun itse olin keskellä risteysaluetta ihmetellen että olihan mulle vihreät valot ja sille punaiset.
Oli ne. Perkele.
-
- Kitisijä
Poikettiin jäsen M:n kanssa eilen Hoplopissa. Leikkialueella ei ole kunnolla merkitty yhden kiipeilyrakennelman ylhäältä asti jyrkästi tulevan kierreputkiliukumäen alastuloaluetta. Liekittiin siinä lähellä ja M oli juuri tuon putken edessä. No, yhden pojan äiti tuli kovaa vauhtia putkea alas törmäten suoraan tyttäreeni. Ehdin vierestä kiljua vain varoitushuudon kahdesti. Onneksi ei tullut kuin pieni mustelma henkisten vammojen lisäksi.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Nopeasti hutasten luin: "Just viikko ennen laskettua meidän lapsi kuoli sähkäriin." No, onneksi ei nyt ihan niin. Työkuvioitakin vastuuvuoroineen on paska järjestellä, kun koko ajan valmiusolo. Tänään olin saikulla, huomenna on onneksi vapaa.masa kirjoitti:Just meidän sähkärin vauva kuoli viikko ennen laskettua aikaa..
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
-
- Kitisijä
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen