Ensimmäinen autosi
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Ensimmäinen autosi
Eka auto, joka oli ihan ikkari, oli vanhempien mulle ostama Saab 99.Sain sen 1991.
Tän näköinen, mutta peltivanteilla ja kori yksivärinen metallihohto. Käytetty tietysti. En muista vuosimallia. 2 litran kone, paperin mukaan 100 hevosvoimaa, mutta ei siltä tuntunut.
Auto meni lunastukseen, kun juuri kortin saanut tyttö tuli kolmion takaa eteen Leppävaaran vanhan Maksin ja kehä I:n risteyksessä.
Tän näköinen, mutta peltivanteilla ja kori yksivärinen metallihohto. Käytetty tietysti. En muista vuosimallia. 2 litran kone, paperin mukaan 100 hevosvoimaa, mutta ei siltä tuntunut.
Auto meni lunastukseen, kun juuri kortin saanut tyttö tuli kolmion takaa eteen Leppävaaran vanhan Maksin ja kehä I:n risteyksessä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
-
- Kitisijä
- Viestit: 9426
- Liittynyt: 22.09.2008 13:03
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
^^Mulla oli samalla korimallilla, mutta diesel, käytössä ennen Saabia. Sekin meni lunastukseen. Liukkailla pamautin ketjukolarin Mannerheimin tiellä eduskuntatalon kohdalla. Se ei kuitenkaan muistaakseni "virallisesti" ollut mun, vaan vanhempani olivat antaneet sen mun käyttööni.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Oih! Eka oma oli veljeltä ostettu Ford Taunus 2.0 vm77 tupla del-lortoilla, lasketulla kannella, peltisarjalla ja tuplaputkilla. Muistaakseni vei öljyä sadalla 2l ja bensaa kevyesti 20l.
Tekisi mieli ostaa moinen uudelleen ja värkätä/entisöidä siitä aito peto.
Tekisi mieli ostaa moinen uudelleen ja värkätä/entisöidä siitä aito peto.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
- Pulkannaru
- Kitisijä
- Viestit: 4792
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
-79 1,1 litranen ja vaalean sininen ilman metallin hohtoa. Ostin 90-luvun alussa omilla roposillani, 5000mk hintaan. Koneeseen oli tehty vuosi aiemmin 7000mk remppa kiinnileikkaamisen takia, sain siitä kuitin auton mukana. Parin tuhannen kilsan jälkeen vaihtoon meni virranjakaja, uusi alkuperäinen ois maksanut 3500mk ja Bosch:n vastaava 700mk nto. Ostin Bosch:n. Kaasarin kaasuläpän akselin helat oli lopussa taas parin tuhannen kilsan jälkeen, ei löytynyt varaosana kuin koko kaasari 3500mk hintaan, ostin uuden DelOrton korvauskaasarin 700mk nto ja autoon tuli lisää tehoa ja vääntöä katsastusmiesten ihmeeksi asti. Bensaakin alkoi menemään 10 ltr/100km. Mutta sai mennä sillä kululla. Ongelmaksi muodostui vaan kytkimien kestoikä. Koneessa oli liikaa vääntöä ja levyt leikkautuivat 10tkm välein kahteen isompaan ja tuhanteen pienempään osaan ulkokehän kitkamateriaalin ja akselin välimaastosta.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Opel E-kadett 1.6i
Perintöamme väärinpäin, inhosin ulkonäköä jo ennenkuin "sain" sen.
50tkm sillä tuli kuitenkin pöristeltyä.
edit: vuasmalli -90
Viimeksi muokannut Dumiz, 16.11.2011 23:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ruokalan kalapuikko Pena
-
- Elämätön Kitisijä
- Viestit: 367
- Liittynyt: 20.01.2011 2:33
- Paikkakunta: Satunnainen
Kah, strip down the memory lane jatkuu siis.
Ensimmäinen autoni oli vanha kunnon porkkanasorvi vm -68, se ei tosin ollut omissa nimissäni:
Ensimmäinen jossa oli oma nimi papereissa tuli hieman myöhemmin Kadett D naurettavalla pikku takaluukulla, malli taisi olla kombi-sedan:
Ensimmäinen autoni oli vanha kunnon porkkanasorvi vm -68, se ei tosin ollut omissa nimissäni:
Ensimmäinen jossa oli oma nimi papereissa tuli hieman myöhemmin Kadett D naurettavalla pikku takaluukulla, malli taisi olla kombi-sedan:
Came here for school, graduated to the high life
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Rakastin kyllä tuota autoa. Fordin huipputehokas V4-kone (oliko se 1,6 litrainen ja siinä oli tuo porkkanasorvin ääni), tosi jykevä kulku 15" pyörillä ja pitkät valot polkaistiin jalalla päälle ja pois.NuoriDaavid kirjoitti:Pertsalla on kyllä ollut tyylikkäin menopeli (siis tuo syöksysämpylä).
Kerran heikkona hetkenäni vuosi takaperin kuolasin jo neliskanttislamppuiseksi muuttunutta museoversiota nettiautosta, mutta en saanut ostettua.
Came here for school, graduated to the high life
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
En oo tiennyt, että V4:a on autoissa olemassa. Mikäs niiden idea on? Eikös V-muoto yleensä tehdä tilan säästämiseksi. Luulisi, että 4 sylinteriä mahtuisi rivissäkin.exPertti kirjoitti: V4-kone.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- Viestit: 14469
- Liittynyt: 12.05.2011 8:48
Juu saman näköisen se on. En huomannut katsoa kuvan vuosimallia, oma on 2001. Tosin tota tehtiin niin vähän aikaa, että kaikki on saman näköisiä. Ei se ihan ainoa Suomessa sentään ole!exPertti kirjoitti:Hmm, näyttää jotenkin tutulta jos väri on tosiaan tuo.exsu kirjoitti:Eka, jonka papereissa lukee oma nimi on nykyinen:
LOL! 1.6 kaasari "look" joka tarjosi 90 huippuhevosvoimaa silloin kun koneen lämmöt olivat nousseet normaaliin ja molemmat kurkut kaasarista aukesivat. Sitä ennen pelkästään toisen auki olevan kaasarikurkun voimin ehkä noin 60 ankaraa hevosta käytettävissä.Vagabondo kirjoitti:Mi16/T16?Manaaja kirjoitti:Näyttää nopealta!
Toi on 309, ei 405. Noita mainitsemiasi varustelutasoja ei ollut 309:iin tarjolla. 309-mallisarjan huippuversiot olivat 1.6-16 GTI ja 1.9(-16) GTI, joita tuo siis ei edusta.