Jesh! Tänä aamuna mulle tehtiin uusi kuntosaliohjelma ja sen laati nyt nainen. Aikaisemmet ohjelmat mulle ovat tehneet mukava ja synppikset nuoret miehet, jotka ovat olleet innoissaan siitä, että mulle kasvaa helposti massa ja olen vahva. Tuloksena on se, että olen tehnyt heidän ohjelmillaan 6 vkon kiertoa, jossa ovat vaihdelleet kovat (max painot, lyhyet sarjat) ja pumppi viikot (hieman kevyemmät painot, pidemmät sarjat), 7:n viikon ollessa kevyt. Massa toki kasvanut ja rasva vähentynyt kehosta, mutta tuon seurauksena on ollut jatkuvat painojen lisääminen, jotta treeni tuntuisi enemmän. Koska olen jo vanha akka, niin kun omaa painoa on sentään 75 kiloa (pituus 167 cm, naisten vaatekoko 40 eli M) ja niskassa jalkakyykkyä tehdessä melkein oma painomäärä, on siinä tädin polvet ja nivelet kovalla.
Noin kovan treenin johdosta liikunnasta saattaa mennä maku ja siitä tulla yksi stressin aihe. Mulle tullut muutenkin kaipuu pehmeämpään liikuntaan, joka polttaa enemmän rasvaa kuin kasvattaa massaa. Tuleva ohjelmani koostuu hieman kevyemmistä painoista, mutta erittäin pitkistä sarjoista. Löytyipä ohjaajalta ohjelmaan muutama liike, jotka olivat ennestään tuntemattomia, mutta tehokkaan tuntuisia.
Ohjelma on seuraava: 3 X viikossa 45 min kuntosalilla. 1. pvänä kädet ja ylävartalo, 2. pvänä selkä ja 3. pvänä jalat, kaikki erittäin pitkillä sarjoilla. Jokaisella kerralla tietenkin vatsaliikkeitä runsaasti. Tämän lisäksi 3 X vkossa sauvakävelyä ja sen jälkeen vatsaliikkeitä. Totta kai venyttelen ahkerasti, sillä muuten kipeydyn salitreenin jäljiltä.
Tällä ohjelmalla pitäisi onnellisuusmaha laskeutua kelvolliseksi hottistoppien pitämistä varten

Ruokavaliossa pitää tietenkin välttää alkoholia, joka hidastaa mun aineenvaihduntaa, liikoja sokereita ja haitallisia rasvoja ja suosia kohtuudella normaalia, täysipainoista kotiruokaa: vihanneksia, hedelmiä, koko lihaa, täysijyväviljaa sekä vähärasvaisia maitotuotteita. Itse en voisi luopua hiilihydraateista, sillä kehoni nauttii puuroista ja ruisleivästä.
Mutta tuo hassu outokumpuni ja jenkkakahvat ovat tulleet lähinnä herkuttelun sekä liikunnan epäsäännöllisyden myötä. Niistä pääsee nopeasti eroon palaamalla normaaliin kohtuuteen