Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Teraslilja_m
Kitisijä
Viestit: 1177
Liittynyt: 30.10.2005 15:31
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teraslilja_m »

Cold fusion rears its head as 'E-Cat' research promises to change the world
Wired News kirjoitti:Rossi, an Italian inventor, claims to have come up with the Holy Grail of power generation, an "Energy Catalyser" or E-Cat, which produces limitless energy. He has already carried out laboratory demonstrations in front of scientists and the Italian media, and in October he plans to unveil a one-megawatt power plant in the US. If it works, the E-Cat is the biggest thing since atomic power, bringing an inexhaustible supply of cheap energy. It looks much too good to be true and many dismiss it as an obvious scam, but Rossi has powerful support from some surprising quarters.

Ex-Darpa chief Tony Tether told New Energy Times that "If it is a hoax, it's a damned good one."
Life is complex, it has real and imaginary parts.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Teraslilja_m kirjoitti:Cold fusion rears its head as 'E-Cat' research promises to change the world
Wired News kirjoitti:Rossi, an Italian inventor, claims to have come up with the Holy Grail of power generation, an "Energy Catalyser" or E-Cat, which produces limitless energy. He has already carried out laboratory demonstrations in front of scientists and the Italian media, and in October he plans to unveil a one-megawatt power plant in the US. If it works, the E-Cat is the biggest thing since atomic power, bringing an inexhaustible supply of cheap energy. It looks much too good to be true and many dismiss it as an obvious scam, but Rossi has powerful support from some surprising quarters.

Ex-Darpa chief Tony Tether told New Energy Times that "If it is a hoax, it's a damned good one."
Sähän tästä linkittelit silloin tammikuussa? Juuri muutama päivä sitten ajattelin, että mitähän tälle kuuluu.

Ei se VOI toimia. Mutta jos se toimii, se muuttaa kaiken. Mutta ei se toimi. Mutta toivottavasti toimi....
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Manzel
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 140
Liittynyt: 13.08.2011 0:28

Viesti Kirjoittaja Manzel »

NuoriDaavid kirjoitti:^Kuitenkin kirjoitit, että naisen autonajosta saamaa raipparangaistusta ei saa Suomessa arvostella. Eli oletko sitä mieltä vai et?

Itse en ole kertaakaan nähnyt, että kukaan vakavissaan olisi paheksunut raipparangaistuksen arvostelua. Oletko sinä?
Olet mielestäni todella fiksu tyyppi kitinän mittapuulla. Mutta jos et oikeasti ymmärtänyt kirjoittamaani ponttia, olet tyhmä. Uskon kuitenkin, että tarkoituksesi oli saivarrella - ja sitä ei jaksa kukaan.
Avatar
Teraslilja_m
Kitisijä
Viestit: 1177
Liittynyt: 30.10.2005 15:31
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teraslilja_m »

NuoriDaavid kirjoitti: Sähän tästä linkittelit silloin tammikuussa? Juuri muutama päivä sitten ajattelin, että mitähän tälle kuuluu.

Ei se VOI toimia. Mutta jos se toimii, se muuttaa kaiken. Mutta ei se toimi. Mutta toivottavasti toimi....
Jos kiinnostusta piisaa seurata parhaillaan meneviä E-Cat:n testejä, niin tässä olisi yksi "koostava" blogi:
E-Cat World Getting Ready for The Rossi Energy Catalyzer — A Low Energy Nuclear Reactor
Life is complex, it has real and imaginary parts.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Manzel kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^Kuitenkin kirjoitit, että naisen autonajosta saamaa raipparangaistusta ei saa Suomessa arvostella. Eli oletko sitä mieltä vai et?

Itse en ole kertaakaan nähnyt, että kukaan vakavissaan olisi paheksunut raipparangaistuksen arvostelua. Oletko sinä?
Olet mielestäni todella fiksu tyyppi kitinän mittapuulla. Mutta jos et oikeasti ymmärtänyt kirjoittamaani ponttia, olet tyhmä. Uskon kuitenkin, että tarkoituksesi oli saivarrella - ja sitä ei jaksa kukaan.
No ihan vilpittömästi ja ilman saivartelua: kyllä mun mielestäni Suomessa tällä hetkellä saa varsin vapaasti kritisoida esim. islamilaiseen kulttuurin liittyviä negatiivisia piirteitä, kunhan tekee sen asiallisesti.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/tassa ... 55492.html

:nuts:

Ei vittu.

Kuka antaa lapselleen nimeksi Kalja tai Lada. Tietenkin joku idiootti. Mutta eikö viranomainen voisi tällaisesta kieltäytyä. Ei lasta pitäisi rangaista vanhempien tyhmyydestä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:Kuka antaa lapselleen nimeksi Kalja tai Lada.
:oops:
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Kuka antaa lapselleen nimeksi Kalja tai Lada.
:oops:
öö... joo.. Kyllä se on ihan kaunis nimi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:
Manzel kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^Kuitenkin kirjoitit, että naisen autonajosta saamaa raipparangaistusta ei saa Suomessa arvostella. Eli oletko sitä mieltä vai et?
Itse en ole kertaakaan nähnyt, että kukaan vakavissaan olisi paheksunut raipparangaistuksen arvostelua. Oletko sinä?
Olet mielestäni todella fiksu tyyppi kitinän mittapuulla. Mutta jos et oikeasti ymmärtänyt kirjoittamaani ponttia, olet tyhmä. Uskon kuitenkin, että tarkoituksesi oli saivarrella - ja sitä ei jaksa kukaan.
No ihan vilpittömästi ja ilman saivartelua: kyllä mun mielestäni Suomessa tällä hetkellä saa varsin vapaasti kritisoida esim. islamilaiseen kulttuurin liittyviä negatiivisia piirteitä, kunhan tekee sen asiallisesti.
Joo. Dave on mielestäni taas oikeassa. Manzel on vähän epäjohdonmukainen tuottaessaan itse tuollaista hommalaisen harhaista kärjistystä ja vastakkainasettelevaa mustavalkoisuutta, jolle ei ole mitään perusteita todellisessa tilanteessa (sen tuottaminen on joko typeryyteen tai ilkeämielisyyteen perustuvaa keinotekoisuutta) - ja toisaalta jeesustellessaan tähän malliin:
Manzel kirjoitti:Ei sitä kukaan rajoita. Suomessa vaan imho tuppaa olemaan nykyään sellainen ilmapiiri, että on ainoastaan kaksi opponenttia – ehdottomat maahanmuuton sallijat vs. rajoittajat – joihin leimautuu. Sanot puoleen tai toiseen, olet heti joko natsi tai vihervasuri.

Itseäni kumpikaan puoli ei puhuttele, kuten ei yleensäkään minkään puolueen rojina sellaisenaan, vaan napsin sellaiset rusinat ajatuspullasta, mitä en itse ole ajatellut aiemmin, puolueesta riippumatta. Mielestäni on lähinnä sairautta, että ihminen ajattelee yksi yhteen jonkun liturgian kanssa.
Siis kukaan ei rajoita todellisuudessa. Samalla valitat sitä, että keskustelua pakotetaan keinotekoisesti hölmöihin ääripositioihin. Ja paraatiesimerkki tällaisesta valitettavasta ja keinotekoisesta pakkopolarisoinnista on se oma alkuperäinen viestisi, josta tämä keskustelu lähti.

Mä en tiedä onko vakavastiotettavassa poliittisessa keskustelussa todellisuudessa mukana yhtään sellaista "mokuttajaa", "ehdotonta sallijaa" tai muuta mielikuvituskeijukaista, joita hommalecojen fantasioissa toistuvasti esiintyy. Asiaa auttaisi, jos jokainen aihepiiriä kommentoija tuntisi vastuunsa ja noudattaisi edes minimaalista älyllistä rehellisyyttä - eikä esimerkiksi väittäisi faktana, että Suomessa ei saa arvostella naisiin kohdistuvia pöyristyttäviä raipparangaistuksia.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että nyt kannattaa keskittyä suppilovahveroihin. Viikinlopun tavoite ainakin pari ämpärillistä!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Kuka antaa lapselleen nimeksi Kalja tai Lada. Tietenkin joku idiootti. Mutta eikö viranomainen voisi tällaisesta kieltäytyä. Ei lasta pitäisi rangaista vanhempien tyhmyydestä.
Mä elän siinä sinisilmäisessä toivossa ja vähän myös käsityksessä, että nämä - samoin kuin vaikkapa Tarzanit - pääsääntöisesti eivät ole vanhempien antamia nimiä vaan täysi-ikäisten sankarien onnistuneita yrityksiä virallistaa kutsumanimensä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:Siitä olen kyllä samaa mieltä, että nyt kannattaa keskittyä suppilovahveroihin. Viikinlopun tavoite ainakin pari ämpärillistä!
Tää on niiiiiin hämmentävää. Aivot nyrjähtää. Etkö sä voisi olla sellainen sisätiloissa viihtymä lukutoukka tai sitten vaihtoehtoisesti coctail-tilaisuuksissa viihtyvä trendifilosofi.

Jotenkin tuo sienestys ei vain sovi kuvioon vaikka miten yrittäisi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Kuka antaa lapselleen nimeksi Kalja tai Lada. Tietenkin joku idiootti. Mutta eikö viranomainen voisi tällaisesta kieltäytyä. Ei lasta pitäisi rangaista vanhempien tyhmyydestä.
Mä elän siinä sinisilmäisessä toivossa ja vähän myös käsityksessä, että nämä - samoin kuin vaikkapa Tarzanit - pääsääntöisesti eivät ole vanhempien antamia nimiä vaan täysi-ikäisten sankarien onnistuneita yrityksiä virallistaa kutsumanimensä.
No niinhän se on.

Eli nämä idiootit ovat täysi ikäisiä, jotka ovat vaihtaneet nimensä

*helpottaa*
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Siitä olen kyllä samaa mieltä, että nyt kannattaa keskittyä suppilovahveroihin. Viikinlopun tavoite ainakin pari ämpärillistä!
Tää on niiiiiin hämmentävää. Aivot nyrjähtää. Etkö sä voisi olla sellainen sisätiloissa viihtymä lukutoukka
No lohduttaako se, että mä olen jo valmistautunut viikonloppuun hankkimalla erinomaisen kehuttua ranskalaista punaviiniä ja hirven sisäpaistia, ja tarkoitus on vain pyörähtää cityvihreä-tyyliin vähän metsäautotien sivustalla poimimassa muutama sieni ruoan seuraksi. Sellaisen reippailun ja ruoan jälkeen maittaa entistä paremmin punaviini nojatuolissa Tomas Tranströmerin runojen parissa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Siitä olen kyllä samaa mieltä, että nyt kannattaa keskittyä suppilovahveroihin. Viikinlopun tavoite ainakin pari ämpärillistä!
Tää on niiiiiin hämmentävää. Aivot nyrjähtää. Etkö sä voisi olla sellainen sisätiloissa viihtymä lukutoukka
No lohduttaako se, että mä olen jo valmistautunut viikonloppuun hankkimalla erinomaisen kehuttua ranskalaista punaviiniä ja hirven sisäpaistia, ja tarkoitus on vain pyörähtää cityvihreä-tyyliin vähän metsäautotien sivustalla poimimassa muutama sieni ruoan seuraksi. Sellaisen reippailun ja ruoan jälkeen maittaa entistä paremmin punaviini nojatuolissa Tomas Tranströmerin runojen parissa.
No ehkä vähän.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:mä olen jo valmistautunut viikonloppuun hankkimalla erinomaisen kehuttua ranskalaista punaviiniä ja hirven sisäpaistia, ja tarkoitus on vain pyörähtää cityvihreä-tyyliin vähän metsäautotien sivustalla poimimassa muutama sieni ruoan seuraksi.
No ehkä vähän.
Oltiinpa sitä taas niin nopeita. Piti ehtiä sanomaan, että sienestyshän on trendikästä. Gurmee kokkailu ja lähiruoka on tällä hetkellä hyvinkin trendikästä ja syksyn ruokalehdet on täynnä ohjeita eri sienille. Trenditietoisimmat tosiaan käy itse ne sienet poimimassa.

Mäkin olen käynyt muutaman kerran sienessä, vaikka en edes syö niitä :leuhka:
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vagabondo kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:mä olen jo valmistautunut viikonloppuun hankkimalla erinomaisen kehuttua ranskalaista punaviiniä ja hirven sisäpaistia, ja tarkoitus on vain pyörähtää cityvihreä-tyyliin vähän metsäautotien sivustalla poimimassa muutama sieni ruoan seuraksi.
No ehkä vähän.
Oltiinpa sitä taas niin nopeita.
Niin ne naisetkin aina sanoo.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: No ehkä vähän.
Oltiinpa sitä taas niin nopeita.
Niin ne naisetkin aina sanoo.
Ei ne Anttilan katalogin kuvat oikeasti puhu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti: Oltiinpa sitä taas niin nopeita.
Niin ne naisetkin aina sanoo.
Ei ne Anttilan katalogin kuvat oikeasti puhu.
Nyt ne äänet käskee tappaamaan presidentin!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Niin ne naisetkin aina sanoo.
Ei ne Anttilan katalogin kuvat oikeasti puhu.
Nyt ne äänet käskee tappaamaan presidentin!
Kekkonen on jo kuollut.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Ei ne Anttilan katalogin kuvat oikeasti puhu.
Nyt ne äänet käskee tappaamaan presidentin!
Kekkonen on jo kuollut.
:shock:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Nyt ne äänet käskee tappaamaan presidentin!
Kekkonen on jo kuollut.
:shock:
Eikö ole hienoa, että uutisketjusta tosiaan oppii ajankohtaisia asioita?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

http://www.iltalehti.fi/viihde/20111007 ... 5_vi.shtml

Tää on nähtävä. Vittu, kun linkki ei auennut :cry:
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vakuusasia satoi Soinin laariin ja sai samalla kokoomuksen näyttämään paremmalta. Veikkaan että seuraavassa kyselyssä sataa lisää.

http://www.hs.fi/politiikka/Yle+Kokoomu ... 5546694980
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:Vakuusasia satoi Soinin laariin ja sai samalla kokoomuksen näyttämään paremmalta. Veikkaan että seuraavassa kyselyssä sataa lisää.

http://www.hs.fi/politiikka/Yle+Kokoomu ... 5546694980
Erinomaista!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Se ihmetyttää miten kokoomus on voinut samalla sekä sallia demareitten täyden typeryyden, että pysyä teflonmaisesti olevinaan erossa siitä hölmöilystä. Eivätkö kokkarien kannattajat vieläkään sisäistä mitä pääministerin hommiin kuuluu? :)
Came here for school, graduated to the high life
Vastaa Viestiin