PetriFB: Maailmanmeno

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Viesti Kirjoittaja Georgina »

PetriFB kirjoitti:
Georgina kirjoitti:
Mirkku kirjoitti:Usko jumalaan syntyy pelosta.
tai tyhmyydestä. Ei uskalleta/pystytä jäsentämään asioita omin aivoin vaan halutaan mennä jonkun valmiiksi annetun ohjeistuksen mukaan.
Olipa ajattelemattomasti sanottu. Suomen kouluissa opetetaan valmiita juttuja, jotka joku muu määrittelee oppilaille. Melkein kaikki tässä maailmassa on jonkun valmista ohjeistusta, eli hyvin harva ajattelee omilla aivoillaan. Jopa evoluutio-satu on jonkun valmiiksi ohjeistettu juttu, johon moni ihminen uskoo.
No mutta joku evoluutiohan nyt käy aivan täysin järkeen. Se on looginen ja ymmärtää miten se toimii. Samaten muut koulussa opetettavat asiat ovat faktaa joka on helppo todentaa. Usko perustuu... no, uskoon. Se ei noudata logiikkaa eikä sitä voi itse järkeillä.

Uskominen on ihan okei, ja olen nähnyt että se muuttaa joidenkin ihmisten elämää parempaan suuntaan. Silti se on minusta ratkaisu joka edellyttää jonkin asteista kieltäytymistä järjen käytöstä.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1590
Liittynyt: 08.11.2005 16:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Georgina kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:
Georgina kirjoitti: tai tyhmyydestä. Ei uskalleta/pystytä jäsentämään asioita omin aivoin vaan halutaan mennä jonkun valmiiksi annetun ohjeistuksen mukaan.
Olipa ajattelemattomasti sanottu. Suomen kouluissa opetetaan valmiita juttuja, jotka joku muu määrittelee oppilaille. Melkein kaikki tässä maailmassa on jonkun valmista ohjeistusta, eli hyvin harva ajattelee omilla aivoillaan. Jopa evoluutio-satu on jonkun valmiiksi ohjeistettu juttu, johon moni ihminen uskoo.
No mutta joku evoluutiohan nyt käy aivan täysin järkeen. Se on looginen ja ymmärtää miten se toimii. Samaten muut koulussa opetettavat asiat ovat faktaa joka on helppo todentaa. Usko perustuu... no, uskoon. Se ei noudata logiikkaa eikä sitä voi itse järkeillä.

Uskominen on ihan okei, ja olen nähnyt että se muuttaa joidenkin ihmisten elämää parempaan suuntaan. Silti se on minusta ratkaisu joka edellyttää jonkin asteista kieltäytymistä järjen käytöstä.
Evoluutio perustuu olettamuksiin, hypoteeseihin ja arvioihin miten joku on voinut tapahtua, eli se ei ole ehdoton totuus. Tämän tähden se ei ole edes järkevää, koska se on vain olettamus siitä miten asiat voivat olla. Evoluutio on ihmisen päättelyn tulos, jossa asioiden oletetaan olevan tai syntyneen jollakin tavalla.

Mutta jokainen saa tietysti uskoa olettamuksiin ja arveluihin. Evoluutiota ei ole tieteellinen ehdoton totuus, vaan päättelyä ja olettamusta. Kun tutkii tarkasti evoluutio-oppia niin huomaa, että se on kuin uskonto joka perustuu tiettyihin dogmaattisiin oppeihin, jotka on valittu edustamaan totuutta, joka ei ole kuitenkaan totuus, vaan uskonnon näkemys asiasta.

Evoluutioteorialla ei ole esittää aukotonta totuutta, siksi se johtaa arvailun, päättelyn ja olettamuksien varaan, ei siis todellisten faktojen.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3301
Liittynyt: 23.12.2005 23:36

Viesti Kirjoittaja Georgina »

PetriFB kirjoitti: Evoluutioteorialla ei ole esittää aukotonta totuutta, siksi se johtaa arvailun, päättelyn ja olettamuksien varaan, ei siis todellisten faktojen.
Ja kristinusko perustuu johonkin opukseen jonka synnystä ja kirjoittajista ei ole mitään tietoa? Haloo??

En ala vääntään aiheesta enempää, kunhan sanoin.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

PetriFB kirjoitti:
Mirkku kirjoitti:Usko jumalaan syntyy pelosta.
...Ihmisille tulee kertoa Raamatun mukaista evankeliumia, jonka mukaan kaikki ihmiset ovat syntisiä ja vailla pelastusta ja syntiensä tähden kadotukseen matkalla, mutta Herra Jeesus on kuollut meidän syntiemme tähden ja pelastaa meidät jos uskomme Häneen.....
Eli pelosta. Pelkäät helvettiä/kadotusta ja uskot vain, jotta et joutuisi helvettiin. Jollei kadotusta mainittaisi, miksi kukaan uskoisi????

Keskiajan taiteilijat tekivät pirun hyvää työtä kuvatessaan maalauksissaan inkvisition tuottamia ajatuksiaan helvetin kiroista ja tulesta. Siihen pohjautuvat myös kaikki myöhemmät pelot helvetistä.

Hieronymus Bosch - Hell
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

PetriFB kirjoitti:

Usko Herraan Jeesukseen ei ole koskaan ollut minulle teoreettista tietoa, vaan käytännön elämää, jossa Jumala kohtaa, auttaa, johdattaa, opettaa, uudistaa ja muuttaa omia lapsiaan. Raamatun sanan opetuksen mukaan usko Jumalaan syntyy Jumalan sanan kuulemisen, siksi sanan julistus- ja opetustyö, jota olen jo vuosia tehnyt on keskittynyt hyvin voimakkaasti Jumalan sanan ympärille.

Koska minulta asiaa kysyttiin, niin tuon esille vain muutamia käytännön esimerkkejä ja henkilökohtaisia kokemuksiani elämästäni Jumalan kanssa. Elämässäni on tapahtunut paljon Jumalan ihmeellisiä ihmeitä, joista otan esille siis vain muutaman esimerkin.

Olin ollut vain vähän aikaa uskossa ja yöllä (tämä ei ollut uni) heräsin yöllä siihen kun huoneessa oli pehmeä tuuli. Ovi ja ikkuna oli kiinni, kun katsoin ikkunasta ulkonakaan ei tuullut. Siihen aikaan minulla oli tapana nukkua Raamattu sängyssä, joka nojasi seinää vasten. Huoneessani ollut tuuli puhalsi suoraan Raamattuun ja sen sivut alkoivat pyöriä todella nopeasti edestakaisin. Sivut pyörivät muutamia sekunteja ja sitten Raamattu jäi auki kohtaan, joka oli juuri minulle tarkoitettu siinä hetkessä. Raamattu jäi auki tähän kohtaan:

Gal 6:
6 Jolle sanaa opetetaan, se jakakoon kaikkea hyvää opettajallensa.
7 Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
8 Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää; mutta joka Henkeen kylvää, se Hengestä iankaikkisen elämän niittää.

Tämä kokemus oli ensimmäinen ihme, jonka sain kokea Jumalan kanssa. Tuuli oli ihmeellisen pehmeä, se ikään kuin hyväili ja silitti kasvojani. Tämä kokemus on jäänyt mieleeni lähtemättömästi, se ei koskaan pyyhkiydy pois minun mielestäni. Kun tämä tapahtuma tapahtui, niin ajattelin ja ihmettelin kuinka Jumala näki sellaisen vaivan minun pienen ihmisen takia. Nyt jälkeenpäin tietenkin ymmärrän, että Hän rakastaa kaikkia lapsiaan äärettömän paljon ja Hän valitsee tavan miten ja millä tavalla Hän vahvistaa uskoamme sekä kohtaa lapsiaan.

Kerron ihmeestä joka tapahtui kun olin kokopäiväisessä Jumalan valtakunnan työssä, jota tein todella pienellä palkalla. Ajattelimme vaimoni kanssa tehdä kahden viikon lomaretken, jonka aikana kävisin erään uskovan miehen luona, jolla oli sellaista tietoa ja ymmärrystä, jota Jumala halusi jakaa minulle tämän miehen kautta, samalla oli aikomus mennä vaimon vanhempien luokse. Kun laskin kahden viikon budjetin (bensakulut ja muut kulut) sekä ajan seuraavan tilipäivään, niin totesin, että minulla pitäisi olla noin 1000 markkaa rahaa, että voisimme tehdä matkan ja selvitä seuraavaan tilipäivään. Minulla ei ollut tuota summaa. Emme voineet lähteä matkalle ja vaimoni oli kovin pettynyt, koska hän olisi halunnut nähdä vanhempansa. Emme kertoneet asiasta kenellekään ja jatkoimme elämäämme normaalisti eteenpäin.

Muutaman päivän päästä eräs uskova perhe pyysi minut kylään. Kun olin lähdössä pois heiltä, niin isäntä ojensi minulle kirjekuoren. Kävelin autolle jossa avasin kirjekuoren, jossa oli tuhat markkaa rahaa. Kävelin takaisin tämän perheen talolle ja sanoin, että tässä on joku virhe, sillä kuoren sisällä oli tuhat markkaa. He katsoivat toisiinsa ja sanoivat, että he olivat olleet rukouksessa kun Jumala sanoi, että antakaa Paavolan perheelle 1000 markka rahaa. Kun he sanoivat nuo sanat, niin heti muistin ja ymmärsin ja kiitin Herraa ja otin rahat ja menin kotiini. Vaimon kanssa kotona kiittelimme Herraa ja pääsimme sittenkin sille kahden viikon retkelle.

Tämä ei nyt sitä tarkoita, että taivaasta tiputetaan uskoville rahaa koko ajan, mutta näinkin voi tapahtua, että Jumala pitää meidän taloudestamme huolta. Samankaltaisia tapahtumia on tapahtunut todella monta kertaa. Ne on yleensä tapahtunut silloin kun meillä on ollut todella tiukkaa.

Olen aikoinani tehnyt hengellistä työtä Venäjällä viiden vuoden ajan. Siellä tapahtui paljon kaikenlaista, josta kerron pari tapausta. Olin erään uskonveljen kanssa Pietarissa pääkadulla (Nevski Prospekti) jakamassa hengellistä materiaalia. Olimme siinä olleet jonkin aikaa, kun miliisi (poliisi) tuli paikalle. Miliisi puhui englantia ja oli hyvin vihainen ja sanoin minulle, että evankeliointi tuli lopettaa ja painua ....(painokelvoton sana). Hän oli todella vihainen ja puristi kätensä nyrkkiin ja oli todella uhkaavan näköinen ja luulin että hän lyö minua.

Keräsimme kamamme uskonveljen kanssa ja pidimme rukoustauon. Saimme molemmat sydämelle, että Herra halusi meidän jatkavan hengellisen työn tekemistä Nevski prospektilla. Koin että ei tule uhmata Venäjän lakeja, mutta enemmin tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä. Niin jatkoimme taas evankeliointia. Noin 15 minuutin päästä se sama miliisi tuli takaisin ja kun katsoin häntä, niin hän käveli ohitseni, niin läheltä, että olisin voinut koskettaa häntä. Olin jännittynyt ja ajattelin, että nyt kolahtaa häkinovet. Hän kuitenkin meni ohitseni sekä hän myös ohitti ystäväni, joka jakoi hengellistä materiaalia ihmisille. Uskoimme että Jumala auttoi meitä, niin ettei hän nähnyt meitä, eli hänen silmänsä näki kaikki muut ihmiset mutta ei meitä, vaikka seisoimme hänen silmiensä edessä. Uskon, että hän ei nähnyt minua ja uskonveljeä, koska kun hän tuli takaisin, niin katsoin suoraan häntä silmiin, eikä hän katsonut ollenkaan minuun vaikka seisoin hänen edessään kosketusmatkan päässä. Tämä oli todella rohkaiseva kokemus, joka antoi meille lisää uskoa.

Olin eräässä kylässä Venäjän Karjalassa (minulla oli tulkki mukana), jossa luokseni tuli vanhempi nainen. Hän pyysi minulta apua ja sanoi, että hyvin usein hän yöllä herää siihen, että hänen kuollut äitinsä ilmestyy hänelle ja koittaa viedä häntä mukanaan. Tämä pelottaa häntä ja hän on pyytänyt ortodoksipappeja auttamaan ja he ovat heilutelleet suitsukkeita ja rukoilleet hänen talossaan, mutta se ei auta, sillä kuollut äiti tulee vaan koko ajan yhä uudestaan. Nainen kysyi voinko auttaa häntä? Sanoin, että minä en voi auttaa häntä, mutta tiedän erään joka pystyy, eli Herra Jeesuksen.

Julistin hänelle evankeliumia ja hän tuli uskoon. Sanoin hänelle, että se kuollut äiti ei ole hänen äitinsä, vaan demoni (paha henki), joka jäljittelee hänen äitiään. Käskin tätä naista sanomaan sille demonille, että Herran Jeesuksen nimessä hänen lähdettävä pois ja väistyttävä. Sanoin naiselle, että aluksi se demoni voi vastustella, mutta joutuu kyllä lähtemään Herran Jeesuksen nimessä. Niin lähdin pois kylästä. Kuukauden päästä tulin takaisin siihen kylään ja se nainen sanoi, että tapahtui kuten olin sanonut ja hän käski sen demonin pois, eikä sitä ole sen jälkeen näkynyt.

Tein aikoinani puhelinmyynti työtä eräässä liikkeessä iltaisin. Olin siellä aina yksin. Kerran olin puhelimessa kun tunsin pahan läsnäolon ja ympärilläni leijui demoneita (siis näin heidät) ja siinä samassa kopiokone, joka oli kiinni käynnistettiin ja se alkoi ottamaan itsestään kopiota. Olin juuri sillä hetkellä puhelimessa asiakkaan kanssa, joten en voinut sanoa ääneen, vaan nostin käteni kohti kopiokonetta ja rukoilin mielessäni, että väisty saatana Herran Jeesuksen nimessä ja niin kopiokone sammui ja tilanne palautui normaaliksi. Jumalan voima ja Herra Jeesus karkotti nuo pahat henget.

Minulla on ollut aikoinaan vasen lonkka huonona, joka aina silloin tällöin tuli niin kipeäksi, että sillä ei voinut kävellä useaan päivään. Erään kerran eräs uskova, joka ei tiennyt mitään lonkkavaivastani sanoin minulle, että minulla on vaiva lonkan ja vyötärön alueella ja nyt Jumala parantaa minut. Niin sitten kävi, että kun hän rukoili puolestani, niin tunsin tulleeni terveeksi ja niin siinä kävikin. Lääkäri ei uskonut minua kun kerroin tästä parantumisesta Jeesuksen nimen kautta rukouksessa, mutta siitä huolimatta lonkkani tuli terveeksi.

Kokemuksia Jumalan kanssa on todella paljon ja tuossa oli vain muutama niistä. Mutta kuten alussa kirjoitin niin usko tulee Jumalan sanan kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta, siksi puhun niin paljon Jumalan sanasta. Ihmeet ei pelasta, vaan Herra Jeesus:

,
Nämä saattaisivat olla rankkaa parodiaa, mutta varmaan Petri näitä totena kertoo.

Mutta varmasti tämä on parempaa elämää, kuin alkoholistina olo, jos se oli Petrin vaihtoehto.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Lol. Noi demonijutut on ihan priceless kamaa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

"Olin juuri sillä hetkellä puhelimessa asiakkaan kanssa, joten en voinut sanoa ääneen, vaan nostin käteni kohti kopiokonetta ja rukoilin mielessäni, että väisty saatana Herran Jeesuksen nimessä ja niin kopiokone sammui ja tilanne palautui "

:lollero:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

PetriFB kirjoitti:...että se on kuin uskonto joka perustuu tiettyihin dogmaattisiin oppeihin, jotka on valittu edustamaan totuutta, joka ei ole kuitenkaan totuus, vaan uskonnon näkemys asiasta...
Ei uskontokaan ole totuus, vaan uskonnon (uskovaisten) oma näkemys asiasta.
"To infinity... and beyond!"
"Oh, I'm detecting nuttiness!"
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1661
Liittynyt: 17.01.2011 19:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Kuva
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:"Olin juuri sillä hetkellä puhelimessa asiakkaan kanssa, joten en voinut sanoa ääneen, vaan nostin käteni kohti kopiokonetta ja rukoilin mielessäni, että väisty saatana Herran Jeesuksen nimessä ja niin kopiokone sammui ja tilanne palautui "

:lollero:
Kuinkahanmoisia päihteitä saa olla nuoruudessaa nauttinut, että sitä oikein saapi nähdä demoneja kopiokoneen etäprinttaamisen tai sen itsepuhdistus/virransäästöjuttujen ajaksi.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

"Olin juuri sillä hetkellä puhelimessa asiakkaan kanssa, joten en voinut sanoa ääneen, vaan nostin käteni kohti kopiokonetta ja rukoilin mielessäni, että väisty saatana Herran Jeesuksen nimessä ja niin kopiokone sammui ja tilanne palautui "
Ahhahahahahaah! Priceless!

Ana mä arvaan. Se kone tulosti ilmestyskirjaa ulos?
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1661
Liittynyt: 17.01.2011 19:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Jännä juttu että nämä demonit vaanivat aina kristyttäjä ja muita uskovia. En taida olla koskaan kuullut että demoni olisi ilmestynyt pakanalle tai ateistille. Ja jos onkin niin ovat maanneet lepositeissä suljetulla. Seuraavaa askelta odotellessa, veikkaan että Petri alkaa herätteleen ruumiita henkiin rukouksen voimalla. Aloita ihmeessä Karoliina Kestistä, sitähän kaivataan ylikaiken nyt. Ei se haittaa että ruumiinavaus on jo suoritettu.

Tavallaan peloittava ajatus että saat kasvattaa lapsesi, en ymmärrä kuinka kaltaisesi ihminen pystyy kasvattamaan lapsia tasapainoisiksi ihmisiksi ja millään mittarilla täysijärkisiksi.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Mirkku kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:
Mirkku kirjoitti:Usko jumalaan syntyy pelosta.
...Ihmisille tulee kertoa Raamatun mukaista evankeliumia, jonka mukaan kaikki ihmiset ovat syntisiä ja vailla pelastusta ja syntiensä tähden kadotukseen matkalla, mutta Herra Jeesus on kuollut meidän syntiemme tähden ja pelastaa meidät jos uskomme Häneen.....
Eli pelosta. Pelkäät helvettiä/kadotusta ja uskot vain, jotta et joutuisi helvettiin. Jollei kadotusta mainittaisi, miksi kukaan uskoisi????

Keskiajan taiteilijat tekivät pirun hyvää työtä kuvatessaan maalauksissaan inkvisition tuottamia ajatuksiaan helvetin kiroista ja tulesta. Siihen pohjautuvat myös kaikki myöhemmät pelot helvetistä.

Hieronymus Bosch - Hell
Tuo pelkoelementti varmaan vaikuttaa niillä, jotka on tuohon lapsesta asti aivopesty eli peloteltu. Mutta entäs aikuisena "uskoon tulleet"? Petrikin vaikuttaa nauttivan maailmanselityksestään, jonka "pikku" perusosa on että muut kuin juuri Petrin tietämässä oikeassa uskossa jo kuolleet joutuvat ikuiseen piinahelvettiin. Petrin "evankeliointikaan" ei kuolleisiin tehoa. Minä vasta armeija-aikaan ymmärsin, että hihhulit ovat tosissaan tuon kanssa. Ja se kuvotti minua. Jos Petri ei aktiivisesti haluaisi että noin se menee, Petrihän olisi iloinen ettei maailmanselityksensä ole totta. Päinvastoin Petri loppuun asti vänkää sen puolesta. Eli taitaa nauttia kuvitelmastaan.
PetriFB kirjoitti:
Georgina kirjoitti:
PetriFB kirjoitti: Olipa ajattelemattomasti sanottu. Suomen kouluissa opetetaan valmiita juttuja, jotka joku muu määrittelee oppilaille. Melkein kaikki tässä maailmassa on jonkun valmista ohjeistusta, eli hyvin harva ajattelee omilla aivoillaan. Jopa evoluutio-satu on jonkun valmiiksi ohjeistettu juttu, johon moni ihminen uskoo.
No mutta joku evoluutiohan nyt käy aivan täysin järkeen. Se on looginen ja ymmärtää miten se toimii. Samaten muut koulussa opetettavat asiat ovat faktaa joka on helppo todentaa. Usko perustuu... no, uskoon. Se ei noudata logiikkaa eikä sitä voi itse järkeillä.

Uskominen on ihan okei, ja olen nähnyt että se muuttaa joidenkin ihmisten elämää parempaan suuntaan. Silti se on minusta ratkaisu joka edellyttää jonkin asteista kieltäytymistä järjen käytöstä.
Evoluutio perustuu olettamuksiin, hypoteeseihin ja arvioihin miten joku on voinut tapahtua, eli se ei ole ehdoton totuus. Tämän tähden se ei ole edes järkevää, koska se on vain olettamus siitä miten asiat voivat olla. Evoluutio on ihmisen päättelyn tulos, jossa asioiden oletetaan olevan tai syntyneen jollakin tavalla.

Mutta jokainen saa tietysti uskoa olettamuksiin ja arveluihin. Evoluutiota ei ole tieteellinen ehdoton totuus, vaan päättelyä ja olettamusta. Kun tutkii tarkasti evoluutio-oppia niin huomaa, että se on kuin uskonto joka perustuu tiettyihin dogmaattisiin oppeihin, jotka on valittu edustamaan totuutta, joka ei ole kuitenkaan totuus, vaan uskonnon näkemys asiasta.

Evoluutioteorialla ei ole esittää aukotonta totuutta, siksi se johtaa arvailun, päättelyn ja olettamuksien varaan, ei siis todellisten faktojen.
Sinulla on Petri ennenkin ollut havaittavissa omituinen totuuskäsitys. Vaikutelmani mukaan olet kritisoinut tiedettä koska siinä ei tiedetä "lopullista totuutta", vaan käsitykset muuttuvat. Kun taas sinun uskosi on parempaa, koska siinä on "varma, pysyvä tieto".

Katsos kun tieteessä ei väitetä "tiedettävän kaikkea". Ei lähdetä johtopäätöksistä ja sitten soviteta todisteita niihin. Siksi tiede ei olekaan uskontoa. Tieteessä tutkitaan ja tieto lisääntyy, vanhat käsitykset korjaantuvat. Ilmeisesti et käsitä tätä eroa ollenkaan, vaan luulet kaiken samalle uskon tasolle uskomustesi kanssa. Se tarkoittaa vain, että sinä itse olet vajaa.

Mihin "varmuuteen" tuo sinun maailmankäsityksesi muka perustuu? Etkö muka käsitä, että Raamattu ja sinunkin teologinen tulkintasi siitä on myös tutkimuskohde? Tiedät hyvin, että käsityksesi luonnontieteistä ja muiden kreationistien selitykset on hyvin perustein kumottu esim. Tiede. fissä. Raamatun "ristiriidattomuudesta" ja "historiallisuudesta taas olet saanut pataasi jopa minulta täällä. Teillä hihhuleilla sen näkee lopulta aina siitä, että keskustelussa hä¨viölle jäätyänne ette kommentoi vaikeita paikkoja. Mutta kohta selitätte vanhat juttunne uudestaan. Se on epärehellistä ja tiedät sen. Mutta ehkä uskovaisuuden tarkoitus onkin valehtelu ja siitä nautiskeleminen?

Lisäksi eihän noihin kuvaamiisi yliluonnollisiin kokemuksiinkaan sisälly informaatiota maailmanselityksestäsi. Siispä et ole saanut aivoihisi mitään jumalallista tietoa joka vahvistasi maailmankuvasi.

Sinulla siis ei ole tieteellisiä perusteita eikä ylimaallista tietoa. Sinulla on vain oma halusi.

Taidat tässä ajatella niin, että muissa asioissa varmaan harkitset mikä on totta ja mikä ei, mutta vain uskosi suhteen se mitä henkilökohtaisesti haluat maailman olevan, onkin se varma totuus. Tuo kantasi on täysin valheellinen. Halpa teeskentelevä hattutemppu oman päähänpinttymäsi ympärillä. Ei maailma mene niin, koska sinä niin päätät. Eikä se että sinä haluat, ole mikään todiste.

Jospas Petri kerrankin olisit rehellinen ja myöntäisit, että sinä et tiedä, sinä vain haluat. Ja että se mitä haluat on pahaa ja sairasta.

Mutta jos muuta selitystä ei olekaan kuin inhimillinen pahuutesi, turha tuota on sinulle sanoa. Ketkuilusi jatkuu ketkuilun vuoksi. ja sairaista maailmanselityksistä nautiskelu. Siihen vielä hurskasta virnistelyä viiksien alta. Aivan iljettävää.
So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:"Olin juuri sillä hetkellä puhelimessa asiakkaan kanssa, joten en voinut sanoa ääneen, vaan nostin käteni kohti kopiokonetta ja rukoilin mielessäni, että väisty saatana Herran Jeesuksen nimessä ja niin kopiokone sammui ja tilanne palautui "

:lollero:
Kuinkahanmoisia päihteitä saa olla nuoruudessaa nauttinut, että sitä oikein saapi nähdä demoneja kopiokoneen etäprinttaamisen tai sen itsepuhdistus/virransäästöjuttujen ajaksi.
Toisaalta nuo muistuttavat kovin itseni nuorena kärsimistä maagisluonteisista pakkoneurooseista. Joiden jäänteitä on vieläkin. Vastaavia juttuja kuin Petri voisin minäkin kertoa. Demoneitakin vastaan tappelin :D Vasta viime viikolla yksi pentele näkyi painajaisunesta herättyänikin, joten sängystä noustessani syöksyin huutaen ja kävin polkemassa sitä niin että kantapää kipeytyi. Piru livahti kaapin alle. Ei ollut rottakaan, kun jalka meni läpi. Mutta kuria niille perkeleille :D

Ero on siinä, että minulla ne maagisluonteiset rituaalit eivät perustuneet uskontoon. Oikeastaan tuo menneisyys on rokottanut minua hihhuliuskosta. Melkein säälittää, että niillä ei ole luovuutta keksiä hullutuksiaan itse vaan uskontonsa mukaan. Ero skitsofreniaan myös että pakkoneurootikko kyllä tietää, että ne magiat eivät ole todellisia, vaikka niitä onkin vaikea vastustaa.

Jos pakkoneuroottiseen luonteeseen yhdistyy vielä uskonnollinen vakaumus kuten Petrillä, se valitettavasti avaa tien täyteen skitsofreniaan ja vielä uskontovereiden tuella.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Gat kirjoitti:Vastaavia juttuja kuin Petri voisin minäkin kertoa. Demoneitakin vastaan tappelin :D Vasta viime viikolla yksi pentele näkyi painajaisunesta herättyänikin, joten sängystä noustessani syöksyin huutaen ja kävin polkemassa sitä niin että kantapää kipeytyi. Piru livahti kaapin alle. Ei ollut rottakaan, kun jalka meni läpi. Mutta kuria niille perkeleille :D
Muah! Sopiiko kysyä oliko Karhulla osuutta asiaan?
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kopiokonedemoni on kyllä yks pahimmista. Varsinkin jos se unohtaa sen vitun sävysäädön liian tummalle. Kiva postittaa siinä sitten tummentuneita imurimainoksia puhelinmyyntiasiakkaalle.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Meillä on töissä printteridemoni. Riivaa erityisesti kostealla hellesäällä.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Manaaja kirjoitti:Kopiokonedemoni on kyllä yks pahimmista. Varsinkin jos se unohtaa sen vitun sävysäädön liian tummalle. Kiva postittaa siinä sitten tummentuneita imurimainoksia puhelinmyyntiasiakkaalle.
Mun mielestäni Petri olisi aivan hyvin voinut hetkeksi keskeyttää myyntipuheensa demonien poismanaamisen ajaksi. Ainakin itse voisin aivan uudella tavalla kiinnostua puhelin- tai vakuutusmyyjän soitosta, jos hän kesken myyntipuheen alkaisi manata demoneja pois kopiokoneen kimpusta.

Mistä tulikin mieleeni, että demonien poismanaaminen kannattaisi ottaa help deskien normaali menettelytavaksi. Nyt jos lähdet valittamaan, että printteri ei toimi, käsketään tarkistaa, palaako häiriövalo tai jotain myytä tylsää. Miksei voida suoraan aloittaa kysymällä, näkyykö printterin ympärillä demoneita tai leijaaleeko huoneessa rikinkatkua.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 12.09.2011 22:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

NuoriDaavid kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Kopiokonedemoni on kyllä yks pahimmista. Varsinkin jos se unohtaa sen vitun sävysäädön liian tummalle. Kiva postittaa siinä sitten tummentuneita imurimainoksia puhelinmyyntiasiakkaalle.
Mun mielestäni Petri olisi aivan hyvin voinut hetkeksi keskeyttää myyntipuheensa demonien poismanaamisen ajaksi. Ainakin itse voisin aivan uudella tavalla kiinnostua puhelin- tai vakuutusmyyjän soitosta, jos hän kesken myyntipuheen alkaisi manata demoneja pois kopiokoneen kimpusta.
Niinku ostomielessä vai?

Oon soittanut ite vaan tylsästi helldeskiin. Ihmekös riivaaja on aina palannut.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Mä ihmettelinkin että mistä ND:n sigu oli lähtöisin, kun se oli niin laadukasta kamaa.

Ihan priceless.

"Olin juuri sillä hetkellä puhelimessa asiakkaan kanssa, joten en voinut sanoa ääneen, vaan nostin käteni kohti kopiokonetta ja rukoilin mielessäni, että väisty saatana Herran Jeesuksen nimessä ja niin kopiokone sammui ja tilanne palautui normaaliksi. Jumalan voima ja Herra Jeesus karkotti nuo pahat henget. "

Tässä olisi potentiaalia joksikin Juoppohullun päiväkirjaksi tai vastaavaksi.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1661
Liittynyt: 17.01.2011 19:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Nergal »

PetriFB kirjoitti:Jopa evoluutio-satu on jonkun valmiiksi ohjeistettu juttu, johon moni ihminen uskoo.

Aha --> http://www.huffingtonpost.com/2011/09/1 ... ird%20News
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

huima kirjoitti:Mä ihmettelinkin että mistä ND:n sigu oli lähtöisin, kun se oli niin laadukasta kamaa.

Ihan priceless.

Tässä olisi potentiaalia joksikin Juoppohullun päiväkirjaksi tai vastaavaksi.
Sama vika, luulin että se on quotattu jostain tuollaisesta teoksesta ennenkuin sen toissapäivänä täältä bongasin. En ikimaailmassa osannut uskoa - enkä osaa vieläkään - että joku on kirjoittanut tuon kappaleen naama vakavana. Pete vaan trollaa meitä ihan kybällä ja naureskelee miten absurdeimmatkin jutut uppoo läpi puolustuslinjan.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Manaaja kirjoitti:
huima kirjoitti:Mä ihmettelinkin että mistä ND:n sigu oli lähtöisin, kun se oli niin laadukasta kamaa.

Ihan priceless.

Tässä olisi potentiaalia joksikin Juoppohullun päiväkirjaksi tai vastaavaksi.
Sama vika, luulin että se on quotattu jostain tuollaisesta teoksesta ennenkuin sen toissapäivänä täältä bongasin. En ikimaailmassa osannut uskoa - enkä osaa vieläkään - että joku on kirjoittanut tuon kappaleen naama vakavana. Pete vaan trollaa meitä ihan kybällä ja naureskelee miten absurdeimmatkin jutut uppoo läpi puolustuslinjan.
Nääh. Kyllä nuo Petrin jutut ovat ihan normisettiä hihhulipiireissä. Suomessakin on laaja hengellisessä humussa ja sumussa elävä hihhulikulttuuri, joka ei näkisi noissa mitään epänormaalia.

Lukekaapa vaikka tätä Nokia Mission viimeistä tiedotuslehteä.
Siinä on mm. liikuttava kertomus masennuslääkkeiden korvaamisesta Pyhällä Hengellä.
http://www.nokiamissio.fi/pdf/missiolehti_2011_09.pdf

Tosin on huomioitava, että Petri ei pidä Nokia Missiosta. Pakkomielteisenä opillisena nipottajana Pete ei hyväksy, että Nokia Missiossa kelpaa lapsikastekin. Koska jos on oikeasti uskossa, silloin ihan itse haluaa mennä aikuiskasteelle. Jos et halua, et ole oikeasti uskossa. Siisti päätelmä. Paska mäihä jos ei tuota tajuta.
http://koti.phnet.fi/petripaavola/nokia ... lussa.html

Sitten Petrin kanssa kohtuuhyvissä väleissä oleva toinen "Jumalan Pyhä" Petteri Haipola tietää, että mielisairaudet johtuvat synnistä.
Tsekatkaa ukko, jos mahdollista on vielä Petri-boytakin ärsyttävämpi mulkero.
http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/ ... raus.shtml
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1590
Liittynyt: 08.11.2005 16:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Auringon kutistuminen. Tutkimusten mukaan aurinko kutistuu 0,1 % vuosisadassa. Tämän mukaan 50 000 vuotta sitten aurinko olisi ollut niin suuri, että valtameret olisivat kiehuneet sen kuumuudesta. Se merkitsisi myös sitä, että ihmiset ja eläimet olisivat kuolleet sukupuuttoon jo aikoja sitten. Tämä todistaa miljardien vuosien vanhan maapallo teorian vääräksi.

1968 havaittiin, että auringossa on vähän neutriinoja. Tämäkin todistaa nuoren maan puolesta. Neutriinojen tulisi säteillä auringosta ulospäin suurina määrinä, mutta näin ei tapahdu. Tämä fakta yhdistettynä auringon kutistumiseen viittaa selkeästi, että aurinko on nuori, ei vanha (miljoonia vuosia).

Ilmakehä. Uraanin ja toriumin radioaktiivinen hajoaminen tuottaa heliumia. Jos ilmakehä olisi miljardeja vuosia vanha, niin miljardien vuosien aikana ilmakehässä tulisi olla huomattava määrä heliumia. Tutkimusten mukaan ilmakehässä on niin vähän heliumia, että maapallo ei voi olla miljardeja vuosia vanha. Tutkimukset puhuvat sen puolesta, että maapallo on hyvin nuori (n. 6000v.)

Evolutionistit sanovat, että heliumia on niin vähän ilmakehässä, koska sitä karkaa suuria määriä avaruuteen. Tutkimukset ovat osoittaneet, että heliumia ei karkaa suuria määriä avaruuteen. Tutkimusten mukaan on mahdollista, että auringon korona (aurinkotuuli) levittää heliumia myös maan ilmakehään. Larry Vardiman sanoo kirjassaan The Age of the Earth's Atmosphere: A Study of the Helium Flux through the Atmosphere (1990), että ilmakehän heliumin määrän perusteella ilmakehä ei voi olla 10 000 vuotta vanhempi.

Maan magneettikenttä. Useita havaintoja maan magneettikentän heikkenemisestä on tehty jo 170 vuoden ajan. Professori Thomas G. Barnes teki tutkimuksia maan magneettikentän mittauksista 1835-1965 vuosien väliltä. Tutkimusten mukaan maan magneettikentän puoliintumisaika on 1400 vuotta. Tämä todistaa maapallon magneettikentän olevan korkeintaan n. 10 000 vuotta.

10 000 vuotta sitten maan magneettikentän heikkenemisen tähden maapallo olisi ollut kuin magneettinen tähti. 20 000 vuotta sitten maan magneettikentän heikkenemisen tähden maapallo olisi ollut nestemäisessä muodossa. Miljardi vuotta sitten maan magneettikentän heikkenemisen tähden maapallosta ei olisi jälkeäkään sillä se olisi höyrystynyt. 7000 vuotta sitten maan magneettikentän heikkenemisen tähden maan magneettikenttä olisi ollut 32 kerta voimakkaampi kuin nykyään. Maan magneettikentän heikkeneminen todistaa maapallon hyvin nuoreksi n. 6000 vuotta vanhaksi. Tämä todistaa evoluutioteorian opetuksen 4,5 miljardin vuoden vanhasta maapallosta virheelliseksi.

Raamatun sukuluetteloista voidaan laskea, että Adamista Jeesuksen syntymään ja tähän päivään on noin 6000 vuotta. Raamattu kertoo luomisen tapahtuneen päivissä, eli kuuden päivän aikana. Maan magneettikentän heikkenemisen puoliintumisaika ja siitä tehdyt tutkimukset todistavat maapallon magneettikentän olevan n. 6000 vuotta vanha. Raamatun todistuksen mukaan maapallon ikä olisi n. 6000 vuotta. Kaiken edellä tutkitun valossa evoluutioteorian opettama 4,5 miljardin vanha maapallo on virheellinen ja Raamatun todistusnuoresta maapallosta (n. 6000v.) on totinen tosiasia.

Koko kirjoitus löytyy sivultani: http://koti.phnet.fi/petripaavola/evoluutioteoria4.html
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Hohhoijaa.
Tuossapa "pikku" lista kreationistien väitteistä ja vastaukset niihin. Yllä sanomasikin löytyvät. Lue itse.
http://www.talkorigins.org/indexcc/list.html#CE000
Vastaa Viestiin