Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti:Ehkä hänen pitäisi vaihtaa Beirutin kultaiset hiekkarannat jonnekin vähän rentouttavampaan. Vaikka Fukushimaan?

Olen tosiaankin ollut huomaavinani urpiaisessa isoja muutoksia viimeisen puolen vuoden aikana. Siitä on tullut kamalan hyökkäävä ja agressiivinen.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

masa kirjoitti:Olen tosiaankin ollut huomaavinani urpiaisessa isoja muutoksia viimeisen puolen vuoden aikana. Siitä on tullut kamalan hyökkäävä ja agressiivinen.
Oletan sen liittyvän vaan hänen itseironiseen nettipersoonaansa. :)
Came here for school, graduated to the high life
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti: Oletan sen liittyvän vaan hänen itseironiseen nettipersoonaansa. :)
Joo. urpiaisella on itseironiaa yhtä paljon, kuin Pekkarisella omaa tukkaa.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Höhö.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

Höh!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Hö.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pulkannaru kirjoitti:Ehdotan B:lle myös korkkia. Esim tämmöstä.
Ehdotus hyväksytty.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Pitäisi löytää uusi viinipulloteline, entiseen ei millään mahdu tarpeeksi pulloja enkä pidä siitä, että teline vie tilaa laskutasolta. Pitäisi olla yksinkertainen, mielellään ei mikään ihan rimpulakaan. Korkeutta saa olla, leveyttä vaan kahden, korkeintaan kolmen pullon verran. Tässä ehkä vähän ajatusta ja tyylisuuntaa, mutta ei tääkään täydellinen ole. Ei osu silmiin, ideoita?

Kuva

Joku tässä tuunatussakin viehättää, voisin harkita mutta hieman erilaisella toteutuksella muodon puolesta.
Work like a captain, play like a pirate.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vesper kirjoitti:Pitäisi löytää uusi viinipulloteline
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... iinikaappi
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^ Ei huono, olis just "oikeaa mallia". Mutta en oo ihan varma haluanko viinikapin vai pelkän telineen...
Work like a captain, play like a pirate.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vesper kirjoitti:^ Ei huono, olis just "oikeaa mallia". Mutta en oo ihan varma haluanko viinikapin vai pelkän telineen...
Totta hitossa sä haluat viinikaapin. Paras tapa pilata hyvä punaviini on tarjota se huoneenlämpöisenä. No, on kyllä vieläkin parempi tapa, nimittäin tarjoilla se liian kylmänä, mutta kyllä 17-18 -asteisena hyvästä punkusta irtoaa iloa ihan eri tavalla kuin 21-23 -asteisena. Kesähelteistä puhumattakaan.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

Mä oon miettinyt että vois helposti ryhtyä tissuttelemaan säännöllisesti punkulla jos ois hanapakkaukselle sopiva viinikaappi.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

aasi kirjoitti:Mä oon miettinyt että vois helposti ryhtyä tissuttelemaan säännöllisesti punkulla jos ois hanapakkaukselle sopiva viinikaappi.
"Wine, not only for breakfasts anymore" :)
Came here for school, graduated to the high life
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

aasi kirjoitti:Mä oon miettinyt että vois helposti ryhtyä tissuttelemaan säännöllisesti punkulla jos ois hanapakkaukselle sopiva viinikaappi.
Saahan noista useimmista välihyllyjä pois. Sinne vaan boksi tönöttämään. Munkin kahdeksan hengen viinikaapissa asuu useimmiten tätä. Kaappi on 4x2 (lev x kork) ja toi menee vielä mainiosti pullojenkin päälle vaikka alarivi olisi miehitetty. En oo itse kovin montaa ostosta eläessäni tehnyt, joka olisi ollut tuota viinikaappia parempi.

Jotkin vihannekset (kuten munakoiso) pitävät myös viinikaapista huomattavasti enemmän kuin jääkaapista.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

Meillä olis kans viinikaapin hankinta harkinnassa. Tosin suunnitelmissa on sellainen säilytyskaappi eikä pelkkä viilennin. En ole vielä vaan päättänyt minne sen piilottaisi, ei istu sisustukseen!
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

aasi kirjoitti:Mä oon miettinyt että vois helposti ryhtyä tissuttelemaan säännöllisesti punkulla jos ois hanapakkaukselle sopiva viinikaappi.

http://www.gigantti.fi/product/pienkone ... joiluastia

http://www.varuste.net/tuotetiedot2.asp ... ler-teline
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mullakin ois kysymys! Haluaisin sängynpäätyyn pään yläpuolelle seinää vasten ylimääräisenä hengailevan lasisen hyllytason kirjoille (videotykille) kirjoille (videotykille). En kuitenkaan haluaisi tuohon betoniseinään heti sängynpäädyn yläpuolelle välttämättä porailla reikiä. Onko olemassa joitain hyllynkannattimia jota ei tarvitsisi porata, eikä tarvitsisi silti pelätä päähän tippuvaa lasia öisin?

Sängyssä on aika korkea teräspääty ja siellä menee tuollainen horisonttaalipoikittainen putki ylimpänä. Saisko sen hyllylevyn viritettyä siihen jotenkin järkevästi kiinni?
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

masa kirjoitti:
aasi kirjoitti:Mä oon miettinyt että vois helposti ryhtyä tissuttelemaan säännöllisesti punkulla jos ois hanapakkaukselle sopiva viinikaappi.
http://www.gigantti.fi/product/pienkone ... joiluastia

http://www.varuste.net/tuotetiedot2.asp ... ler-teline
Millä tavalla nuo muka ratkaisisivat aasin ongelman? Sama kuin ehdottaisit kylmälaukun ja kylmäkallen ostamista.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Manaaja kirjoitti: Onko olemassa joitain hyllynkannattimia jota ei tarvitsisi porata, eikä tarvitsisi silti pelätä päähän tippuvaa lasia öisin?
Ei.
Manaaja kirjoitti: Sängyssä on aika korkea teräspääty ja siellä menee tuollainen horisonttaalipoikittainen putki ylimpänä. Saisko sen hyllylevyn viritettyä siihen jotenkin järkevästi kiinni?
Pyöreää putkea? Pakoputkiklemmarit ja teräslevy. Järkevää? Not.
Manaaja kirjoitti: En kuitenkaan haluaisi tuohon betoniseinään heti sängynpäädyn yläpuolelle välttämättä porailla reikiä.

Poraaminen on ainut järkevä konsti.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Manaaja kirjoitti:Millä tavalla nuo muka ratkaisisivat aasin ongelman? Sama kuin ehdottaisit kylmälaukun ja kylmäkallen ostamista.
No ei kai sitten mitenkään. Käsitin jotenkin etttä aasi inhoaa hanapakkauksen ulkonäköä, eikä niinkään etsinyt pakkaukselle varsinaista "viinikaappia"
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Itse asiassa sellainen T-kirjaimen muotoinen hyllynkannatin toimisi varsin loistavasti, niin vois ankkuroida sen tuonne kahden ylimmän vaakaputken väliin. Onkohan semmosia missään?
PlanBee
Kitinä paheena
Viestit: 41
Liittynyt: 20.11.2009 0:59

Viesti Kirjoittaja PlanBee »

Manaaja kirjoitti:Itse asiassa sellainen T-kirjaimen muotoinen hyllynkannatin toimisi varsin loistavasti, niin vois ankkuroida sen tuonne kahden ylimmän vaakaputken väliin. Onkohan semmosia missään?
Ikeassa.
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/90136136

Tarkoitettu kyllä levyhyllylle mutta miksei siihen päälle voisi laittaa kumitassuja lasilevyä varten.
Viimeksi muokannut PlanBee, 14.09.2011 8:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

masa kirjoitti:Käsitin jotenkin etttä aasi inhoaa hanapakkauksen ulkonäköä, eikä niinkään etsinyt pakkaukselle varsinaista "viinikaappia"
Jos yhtään oon oppinut aasia tuntemaan niin veikkaisin ettei sitä voisi vähempää kiinnostaa minkälaisesta kirahvista, karahvista tai kylpyammeesta se sitä tavaraa mukiinsa kaataa. :D
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

PlanBee kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Itse asiassa sellainen T-kirjaimen muotoinen hyllynkannatin toimisi varsin loistavasti, niin vois ankkuroida sen tuonne kahden ylimmän vaakaputken väliin. Onkohan semmosia missään?
Ikeassa.
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/90136136
Noi ei vaan valitettavasti käy sillä noissa on liian ohuet ja lyhyet noi T-osat. :-/ Sängynpäädyssä olevat putket kun eivät ole ihan kiinni seinässä kuitenkaan vaan pari senttiä seinästä irti. Ja kun noiden sängynpäätyputkien väli on pystysuunnassa noin 10 senttiä, tommonen taitaisi lipsahtaa sieltä välistä aika helposti pois.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

^ miksi et raaski porata seinään? Se on miljuuna kertaa parempi tapa, kuin mikään kikkailu.
Vastaa Viestiin