Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
elco
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja elco »

Mä en ymmärrä, miksi kukaan lukee ko. paskalehteä muuten kuin huumorimielellä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Haemaeraemies
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

elco kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:niin kyllä mä vielä pidän Vasemmistoliittoa sisällöllisesti persuja vakavammin otettavana puolueena sekä Daven populismimääritelmän valossa että vaikkapa siinä, sisältävätkö puolue- ja vaaliohjelmat todellisia vaihtoehtoja vai populistista pöhinää.
Pidä vaan, mutta se nyt lähinnä kertoo siitä, että katsot maailmaa punaisen filtterin läpi.

Mitä tähän Pekka Sauroniin tulee niin kyllä minusta on ihan mielenkiintoinen ajatusleikki, jos Hakkarainen olisi poistanut baarista räyhäävän, päihtyneen ja sekavan neekerin.
Ihan mielenkiinnosta, ja kontrollikysymyksenä, joita niin itsekin suosit: Onko kaikki puna-vihreillä laseilla varustettu, jos on eri mieltä sinun kanssa?

Ja mitä Sauroniin tulee, niin hienoa toimintaa. Jos Naakkarainen osaa käyttäytyä ihmisiksi, eikä ryyditä poistamistaan juurikin " neekeri" puheilla, niin enpä usko että mitään sanomista kellaan on, ainakaan kellään jolla ei ole paskaa aivojen tilalla.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Mä olenkin ollut ymmärtävinäni, että sä olet siirtynyt lukemaan lähinnä Dagens Nyheteriä Arlandan junassa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
huima
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja huima »

NuoriDaavid kirjoitti: Mä en tajua, mitä verta kiehauttavaa tuossa kolumnissa oli.
Siinä vedetään mutkat suoraksi ja vääristetään se, mistä asiassa oli kyse.

http://kkuukka.wordpress.com/2011/06/06 ... ans-bones/
elco
Kitisijä

Haemaeraemies kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, ja kontrollikysymyksenä, joita niin itsekin suosit: Onko kaikki puna-vihreillä laseilla varustettu, jos on eri mieltä sinun kanssa?
No jos jonkun mielestä Arhis ei ole puhdasoppinen populisti niin kyllä minä vähän ihmettelen tämän jonkun vaikuttimia.

Jos Hakkarainen tekisi mainitsemani stuntin niin hänen eroaan eduskunnasta vaadittaisiin joka tuutissa. Samaten joka tuutista tulisi vihasyytöksiä ja natsivertauksia, junou.
urpiainen
Kitisijä

elco kirjoitti:Mitä tähän Pekka Sauroniin tulee niin kyllä minusta on ihan mielenkiintoinen ajatusleikki, jos Hakkarainen olisi poistanut baarista räyhäävän, päihtyneen ja sekavan neekerin.
Mä olen jotenkin joutunut siihen käsitykseen, että Hakkarainen kuuluu pikemminkin itse niihin räyhääviin, päihtyneisiin ja sekaviin. Toki ajatusleikkisi tilanteen pitäisi olla täysin symmetrinen - vaikka symmetriaa toki heikentää se, että vaikkapa minun kokemusmaailmassani syyttä kantasuomalaisia lapsia rasistisesti julkisella paikalla ahdisteleva keski-ikäinen päihtynyt maahanmuuttaja on täysin tuntematon olio, kun taas Saurin tapauksen kaltaisen perussankarin toimintaa olen joutunut useammankin kerran todistamaan. Valitettavasti en voi sanoa aina olleeni Saurin veroinen kansalainen, vaan liian usein olen kääntänyt katseeni muualle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

huima kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Mä en tajua, mitä verta kiehauttavaa tuossa kolumnissa oli.
Siinä vedetään mutkat suoraksi ja vääristetään se, mistä asiassa oli kyse.

http://kkuukka.wordpress.com/2011/06/06 ... ans-bones/
En tajua vieläkään.

"They know that there are hundreds of students who want to work for them (2000 “media professionals” graduate every year in this country) so it’s no real threat to them if you do not sign. In Finnish it’s called “management by oven-takana-on-kyllä-tulijoita”.

So? Jos oven takana on tulijoita, niin miksi maksaa enempää. Vanhainkodeissa on töitä pyllynpesijöille ja kaupassa kiireapulaisille. Jos haluaisit sen sijaan olla arvostettu kuvazjournalisti, niin se on voi voi.

World famous in Poland, kuten Mel Brooks sanoi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
elco
Kitisijä

urpiainen kirjoitti: Mä olen jotenkin joutunut siihen käsitykseen, että Hakkarainen kuuluu pikemminkin itse niihin räyhääviin, päihtyneisiin ja sekaviin. Toki ajatusleikkisi tilanteen pitäisi olla täysin symmetrinen - vaikka symmetriaa toki heikentää se, että vaikkapa minun kokemusmaailmassani syyttä kantasuomalaisia lapsia rasistisesti julkisella paikalla ahdisteleva keski-ikäinen päihtynyt maahanmuuttaja on täysin tuntematon olio, kun taas Saurin tapauksen kaltaisen perussankarin toimintaa olen joutunut useammankin kerran todistamaan.
Sä olet kyllä kuin EW:n ja manaajan avioton lapsi näissä ikuisissa saivarteluissasi.

Voisin jangata tässä maailman tappiin, että saisin aikaiseksi skenarion, joka menisi läpi ilman mussutusta, mutten taida viitsiä. Kenttäkokeena voit mennä tarkkailemaan ei-etnissuomalaisen nuorison käytöstä rautatientorin ympäristöön tahi Kaisaniemen puistoon viikonloppuaamuyöstä.
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

elco kirjoitti:Sä olet kyllä kuin EW:n ja manaajan avioton lapsi näissä ikuisissa saivarteluissasi.

Voisin jangata tässä maailman tappiin, että saisin aikaiseksi skenarion, joka menisi läpi ilman mussutusta, mutten taida viitsiä. Kenttäkokeena voit mennä tarkkailemaan ei-etnissuomalaisen nuorison käytöstä rautatientorin ympäristöön tahi Kaisaniemen puistoon viikonloppuaamuyöstä.
Tai katsella miten ihan kantasuomalaisia teinityttöjä ahdistellaan ihan päivänvalossakin. Lapsia hekin ovat.
Came here for school, graduated to the high life
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti:...oliko homma paheksuttavaa populismia vai kiitettävää toimintaa.
Tilanteeseen puuttuminen tuskin oli. Tuon julkituonti vailla sen kummempaa sisältöä liippaa läheltä.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

exPertti kirjoitti:
elco kirjoitti:Sä olet kyllä kuin EW:n ja manaajan avioton lapsi näissä ikuisissa saivarteluissasi.

Tai katsella miten ihan kantasuomalaisia teinityttöjä ahdistellaan ihan päivänvalossakin. Lapsia hekin ovat.
Nyt tää menee just siihen, että Sauri toimii väärin, koska neekeri raiskasi suomalaisnaisen Turussa vuosi sitten ja Sauri tehnyt mitään.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

elco kirjoitti: Jos Hakkarainen tekisi mainitsemani stuntin niin hänen eroaan eduskunnasta vaadittaisiin joka tuutissa. Samaten joka tuutista tulisi vihasyytöksiä ja natsivertauksia, junou.
Halmehan heitti aikoinaan Teatterin terassin aidan yli jonkun naisia ahdistelleen mokkakikkelin. Helvetilinen haloohan siitä nousi.
exPertti
Kitisijä

NuoriDaavid kirjoitti:Nyt tää menee just siihen, että Sauri toimii väärin, koska neekeri raiskasi suomalaisnaisen Turussa vuosi sitten ja Sauri tehnyt mitään.
Sauri teki ihan oikein jos joku aikuinen ahdisteli humalassa lasta.

Se, että poikkeaako hänen julkitulonsa asiasta mistään muusta populismista on se hankala kysymys populismista muita syyttäville vihertäville tahoille.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:...oliko homma paheksuttavaa populismia vai kiitettävää toimintaa.
Tilanteeseen puuttuminen tuskin oli. Tuon julkituonti vailla sen kummempaa sisältöä liippaa läheltä.
Sauri omien sanojensa mukaan toi asian esiin, koska haluaa saada muutosta "puuttumattomuuden kulttuuriin". Eli siihen, että monesti kukaan ei puutu asiaan, vaan kaikki tuijottavat lattiaan tai ikkunasta ulos.

Mun mielestäni Sauri toimi hienosti ja samaan voi kannustaa muitakin.
Haemaeraemies
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

elco kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:
Jos Hakkarainen tekisi mainitsemani stuntin niin hänen eroaan eduskunnasta vaadittaisiin joka tuutissa. Samaten joka tuutista tulisi vihasyytöksiä ja natsivertauksia, junou.
Ja nyt vaadin niitä paljon puhuttuja perusteluita. Vai onko tämä data kehitetty legendaarisella Harrison-Stetson metodilla, vai mistä päättelet näin? Vai onko nyt kyseessä se paljon käytetty marttyyri-muuvi, missä huudetaan vihapuhetta ja rasismia ironiseen sävyyn, jos kehtaa eri mieltä olla?

Vai, onko sinualla oikeasti jotain sanojesi tueksi? Eläkä nyt käännä tätä mihinkään punavihre-anarkomarko-Maotappoienemmänkuhitler-väännöksi,vaan vastaa kysymykseeni: Mihin perustat olettamuksen, että Naakkarainen joutuis eroamaan, jos tekisi samanmoisen tempun mustalle miehelle, ILMAN rasistisia huomioita, tai muuta asiatonta?
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
elco
Kitisijä

NuoriDaavid kirjoitti: Nyt tää menee just siihen, että Sauri toimii väärin, koska neekeri raiskasi suomalaisnaisen Turussa vuosi sitten ja Sauri tehnyt mitään.
Tämä Sauron on tietenkin mielestäni perusvastenmielinen tyyppi, mutta jos hän meinaa toimia raitiovaunuissa vigilanterasistiportsarina niin antaa puolestani palaa vaan.
exPertti
Kitisijä

NuoriDaavid kirjoitti:Sauri omien sanojensa mukaan toi asian esiin, koska haluaa saada muutosta "puuttumattomuuden kulttuuriin". Eli siihen, että monesti kukaan ei puutu asiaan, vaan kaikki tuijottavat lattiaan tai ikkunasta ulos.

Onko Sauri nyt sitten yllyttäjä, kun viherhipit alkavat hakata muusiksi humalaisia metrossa ja Saurin pitäisi irtisanoutua moisesta vihapuheesta? :D
urpiainen
Kitisijä

NuoriDaavid kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Nyt tää menee just siihen, että Sauri toimii väärin, koska neekeri raiskasi suomalaisnaisen Turussa vuosi sitten ja Sauri tehnyt mitään.
Joo. Elcon pointti siis on, että Saurin toiminta ei ansaitse kiitosta, koska jos asiallisesti ja selvinpäin toimiva Hakkarainen, joka olisi vieläpä kykeneväinen keskustelemaan teostaan järkevästi ja erittelevästi, estäisi seksuaalisen ahdistelun öisessä puistossa, saisi Hakkarainen vain moitteita teostaan. Argumentti voi olla susi jos premissit ovat epätosia tai logiikka ontuu. Elcon pölinä yhdistää molemmat. Mut hei, tällaisesta valittaminen on vain tylsää saivartelua! Pääasia, että vihreiden jäsentä ei saa kehua, koska Elco ei niistä tykkää.
Viimeksi muokannut urpiainen, 13.09.2011 12:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

elco kirjoitti: Tämä Sauron on tietenkin mielestäni perusvastenmielinen tyyppi,.
Menee Jugnerin, Urpilaisen ja Tuomiojan kanssa täysin samaan lokeroon.
exPertti
Kitisijä

urpiainen kirjoitti:Pääasia, että vihreiden jäsentä ei saa itsekehua.
Korjasin ihan pikkuisen, mutta nyt olet kerrankin asian ytimessä.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Sauri omien sanojensa mukaan toi asian esiin, koska haluaa saada muutosta "puuttumattomuuden kulttuuriin". Eli siihen, että monesti kukaan ei puutu asiaan, vaan kaikki tuijottavat lattiaan tai ikkunasta ulos.

Onko Sauri nyt sitten yllyttäjä, kun viherhipit alkavat hakata muusiksi humalaisia metrossa ja Saurin pitäisi irtisanoutua moisesta vihapuheesta? :D
No jos niin kävisi, niin Saurin pitäisi varmaankin sanoutua siitä irti. Niin kauan kun pysytään siinä, että lapsia ahdistelevat juopot ohjataan ulos julkisista liikennevälineistä, ei tarvi pyytää anteeksi.
elco
Kitisijä

Haemaeraemies kirjoitti:
Ja nyt vaadin niitä paljon puhuttuja perusteluita. Vai onko tämä data kehitetty legendaarisella Harrison-Stetson metodilla, vai mistä päättelet näin? Vai onko nyt kyseessä se paljon käytetty marttyyri-muuvi, missä huudetaan vihapuhetta ja rasismia ironiseen sävyyn, jos kehtaa eri mieltä olla?

Vai, onko sinualla oikeasti jotain sanojesi tueksi? Eläkä nyt käännä tätä mihinkään punavihre-anarkomarko-Maotappoienemmänkuhitler-väännöksi,vaan vastaa kysymykseeni: Mihin perustat olettamuksen, että Naakkarainen joutuis eroamaan, jos tekisi samanmoisen tempun mustalle miehelle, ILMAN rasistisia huomioita, tai muuta asiatonta?
No ei ole mitään IPCC:n kaltaisen tahon vertaisarvioitua tieteen/uskonkappaletta kyllä nyt tästä case Hakkaraisanalogiasta just esittää, ei.

Enkä ymmärtääkseni sanonut, että hän joutuisi eroamaan, vaan että hänen eroaan vaadittaisiin. Vaadittiinhan demareiden puoluesiihteritasoa myöten Halla-ahon eroa, kun norjassa riehui joku pomminheittäjä.
Fiona
Elämätön Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Fiona »

huima kirjoitti: Jumakauta tää toimittaja jaksaa urpoilla ilman rajoja.
Erikoista. Ajattelin vain, että hyvin kirjoitettu ja viihdyttävä.

Sanon Saurista vielä sen, että itse teko oli tietenkin oikein, mutta se että hän tapahtuman jälkeen tuo asiaa laajasti esiin julkisuudessa on kyseenalaista. Oman vastenmielisen, joskin viihdyttävän lisänsä asiaan tuo se, että hän siivittää moraalista närkästystään neuvokkailla käskylauseilla, kuten "huuda rasistille lopeta". Höpinöissä on samaa koomista mahtipontisuutta ja itsensä korostamista kuin joissakin Soinin puheissa. Voihan se olla, että Sauri on ihan vain oikealla asialla ja kokee velvollisuudekseen poliitikkona puuttua yhteiskunnan epäkohtaan omalla esimerkillään, mutta en itse ole valmis vielä näillä näytöillä liittymään hänen selkään taputtelijoidensa joukkoon. Populismi on kuitenkin toimiva keino vedota muihin ihmisiin ja sitä harrastaa useampikin poliitikko.
Viimeksi muokannut Fiona, 13.09.2011 12:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:Sauri omien sanojensa mukaan toi asian esiin, koska haluaa saada muutosta "puuttumattomuuden kulttuuriin".
Oma perustelu ei mielestäni tässä kerro mistään muusta kuin siitä, että poliitikko on riittävän fiksu ymmärtääkseen miten asia tulisi muille perustella. Ylipäätään mahdollisen populistisuuden olemassaolon määrittää tietenkin lukija.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Sauri omien sanojensa mukaan toi asian esiin, koska haluaa saada muutosta "puuttumattomuuden kulttuuriin".
Oma perustelu ei mielestäni tässä kerro mistään muusta kuin siitä, että poliitikko on riittävän fiksu ymmärtääkseen miten asia tulisi muille perustella. Ylipäätään mahdollisen populistisuuden olemassaolon määrittää tietenkin lukija.
Mun erehtymätön moraalikompassini näyttää, että Saurinator on rehellinen tässä.
Vastaa Viestiin