Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Mikä on sen huppari/swetarimateriaalin nimi, joka on molemmilta puolita kuin softshell?
Came here for school, graduated to the high life
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Bluntly kirjoitti:Suositelkaas keittiön lattiamateriaalia sotkuiselle ihmiselle. Muovimatto ei ole vaihtoehto koska yäk.

En suosittele, mutta totean että meille tulee laminaatti. Laminaatti toimii vallan mainiosti, kunhan ei laita koiralle juomasyömäpaikkaa keittiöön.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

masa kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Suositelkaas keittiön lattiamateriaalia sotkuiselle ihmiselle. Muovimatto ei ole vaihtoehto koska yäk.

En suosittele, mutta totean että meille tulee laminaatti. Laminaatti toimii vallan mainiosti, kunhan ei laita koiralle juomasyömäpaikkaa keittiöön.
Tietty jos on halpa laminaatti ja joku vanha muovimatto alla niin sitähän voi uusia sitä mukaan kun se vettyy.

Laatta riittävän tummalla laastilla ettei lika näy tai sitten korkki.
Came here for school, graduated to the high life
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti: sitä mukaan kun se vettyy.

Miksi se vettyisi? Siis jos ei ole piskin juomavesikuppi keittiössä?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

masa kirjoitti:
exPertti kirjoitti: sitä mukaan kun se vettyy.

Miksi se vettyisi? Siis jos ei ole piskin juomavesikuppi keittiössä?
Siis jos se on.

Kai laminaatti on aika hyvä keittiössä jos ei ole kovin kostea keittiö. Kovin kosteassa kai ne lukkopontit voivat lopulta alkaa vähän fuskata.
Came here for school, graduated to the high life
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti:Siis jos se on.

Kai laminaatti on aika hyvä keittiössä jos ei ole kovin kostea keittiö. Kovin kosteassa kai ne lukkopontit voivat lopulta alkaa vähän fuskata.

Nykyään on markkinoilla jo noita kosteussuojattuja laminaatteja 15 euron neiliöhintaan. Enkä oikein näe mitään muuta uhkaa laminaatille keittiössä, joten sanoisin että ihan käypä materaali se keittiöön on. Korkki on simokallis ja kivi saumoineen muuten vaan hanurista.

Siis IMO.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

exPertti kirjoitti:
Kottarainen kirjoitti:mies tuli hölöttämään jotain ja mun piti vaan klikata pois sivulta.
Olit tuhmilla teillä siis, ahaa. :)
No tavallaan, ei kai kuulu hyviin tapoihin tonkia potilaiden profiileja. Jostain syystä se vehje vaan tarjosi sitä tyyppiä siinä "ihmisiä joita saatat tuntea"-osiossa enkä heti osannut yhdistää mistä sen tiesin.

Mulla on kyllä eksäkin ilosesti fb-kaverina ja just otin yhden kollegan joka vonkasi ihan avoimesti hiljattain perheellisyydestäni huolimatta, joten jos fb on aviorikos niin guilty as charged :wink:
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Voiko 35+ vielä oppia pelaamaan tennistä? Olen lapsellisen innostunut vaikka enintään joka 10. lyönti onnistuu ja rystyltä ei sekään. Millainen maila kannattaa hankkia? (Vastatkaa nyt joku muukin kuin SA.)
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

Kottarainen kirjoitti:Voiko 35+ vielä oppia pelaamaan tennistä?
Teoriassa kyllä. Suosittelen aikuisten tenniskoulua tai privaopettajaa. Kehittymiseen tarvitaan mielellään kaksi tuntia viikossa tai enemmän. Kerran kuussa pelaamalla useimmat eivät kehity. Laji on siitä vaikeammasta päästä, joten kannattaa miettiä sitoutumista jonkinmoiseen suunnitelmaan tai homman kuoppaamista alkuunsa.

Mailoista en tiedä. Ei sillä kai ole niin väliä, kunhan se on 2000-luvulta ja kädensija on oikean kokoinen. Kun palloon alkaa osumaan niin kannattaa kokeilla hallin testimailoja ja fiilistellä mikä niistä tuntuu hyvältä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Toi 2-3 tuntia viikossa onnistuisi. Into tosin voi hyytyä jos ei kehity. Joku ope voisi kai olla hyvä, vaivalloista vaan järjestää. Eikä kukaan tällaista harppua opeta kuin isosta rahasta luulisin. Mukamas helpompi huiskia itse menemään. Motivoi kyllä kun saa sen onnistuneen lyönnin aina joskus. Tavoitteet ei ole sen korkeammalla kuin että saisi hyviä ralleja aikaan sen verran ettei pääosa liikunnasta tulisi karanneiden pallojen keräämisestä taskuun.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

Kottarainen kirjoitti:Tavoitteet ei ole sen korkeammalla kuin että saisi hyviä ralleja aikaan sen verran ettei pääosa liikunnasta tulisi karanneiden pallojen keräämisestä taskuun.
Aika monella hallilla on residenttejä opettajia tai tenniskouluja. Kannattaa kysellä - kyllä niiden luulisi tietävän. Open etu on siinä, että toistoja tulee monta kertaa enemmän kun sillä on se pallokoppa. Toistojen määrä on avain onneen. Toisekseen, ne osaa yleensä (muttei aina) kertoa kuinka hommaa pitäisi parantaa.

Vierumäellä on viikonloppukursseja, Hangossa on kesäkursseja jne. Kyllä niitä löytyy kun vaan kyselee.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Tuli mieleen että mies sanoi viimeksi nähneensä tuolla tennismestassa J. Niemisen ex-valmentajan, tuntee sen jotain kautta. Kehtaisikohan sen edessä esittää osaamistaan. Mulla on tämä ongelma etten julkisesti halua tehdä mitään mitä en osaa.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kottarainen kirjoitti:Voiko 35+ vielä oppia pelaamaan tennistä? Olen lapsellisen innostunut vaikka enintään joka 10. lyönti onnistuu ja rystyltä ei sekään. Millainen maila kannattaa hankkia? (Vastatkaa nyt joku muukin kuin SA.)
Mä aloitin täysin nollasta 34-vuotiaana, eli kohta pari vuotta on nyt pelailtu. Talvikaudella pyrin tuntiin viikossa, aina ei onnistu. Ja perinteiseen äijätyyliin tietenkin ilman mitään opetusta tai valmennusta. (Netin opetuspätkiä olen kyllä katsellut...) Alussa vaivasi sama juttu kuin Sinua, eli hieman kiusaannutti mennä julkisesti sähläämään. Pyrinkin tuolloin suosimaan sellaisia kuplahallikenttiä, jossa ei ole vieruskenttiä tai herra paratkoon katsomoita kahvioineen. Nyt olen päässyt tuosta nolostelusta yli ja pelaan avoimemmin: Sanoisin, että olen samaan aikaan myös nollasta aloittaneen pelikaverini kanssa perusarki-iltana nykyisin hallin keskitasoa. Kaukana niistä, jotka ovat selvästi pelanneet vuosia, mutta kaukana myös niistä, jotka eivät saa lyötyä kunnolla ollenkaan. Viiden vuoden päästä haastan Elcon!

Itse ostin enempiä miettimättä myyjän avustuksella jonkun perusmailan, mutta pelikaverini käytti pitkään lainamailaa (halleilla on paljon, hyviä ja ilmaisia) kunnes osti sitten aika hyvän mailan. Ja kyllä se nyt tuntuu paremmalta kuin minun aloittelijamailani.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti: Mä aloitin täysin nollasta 34-vuotiaana, eli kohta pari vuotta on nyt pelailtu. .

Siis oletko sä vasta vajaa 36! Olen koko ajan kuvitellut että olet Soininvaaran kanssa samaa ikäluokkaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

masa kirjoitti:Siis oletko sä vasta vajaa 36! Olen koko ajan kuvitellut että olet Soininvaaran kanssa samaa ikäluokkaa.
Mä olen nimenomaan vajaa 36. Sinänsä mukava kuulla, että jonkun mielestä se on "vasta".
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä olin muutama kesä sitten viikon tenniskurssilla. Tais olla viitenä päivänä peräjälkeen 1,5h tennistä ja hinta 90 euroa eli ei ollenkaan paha. Nuorena lätkiny välillä kohtuu paljonkin, mutten seurassa. Veljen ja kaverien kanssa. Pelikaverin samantasoisuus on tenniksessä, kuten muissakin mailapeleissä, pitemmän päälle lähes ehdoton edellytys.

Tennis tosiaan on vaikea peli, jota voi alussa reenta esmes pehmopallolla tai vaikkapa syöttöruutuihin rajoittuvalla kentällä. Pääasia olis saada mahdollisimman paljon pallokosketuksia, mitä ei välttämättä tule alussa muutoin.

Tsemiä peleihin!
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti:. Sinänsä mukava kuulla, että jonkun mielestä se on "vasta".
Joo. 36 ja 40 välimatka on hämmästyttävän iso. 36senahan mä olin vielä melkein sinkku. Sittemmin on aika paljon tapahtunut..
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

masa kirjoitti:Joo. 36 ja 40 välimatka on hämmästyttävän iso.
Ihmiselämän lainalaisuuksiin kuuluu se, että niin nuoresta lähtien kuin vain voi muistaa ympärillä pyörii aina vuoden-pari vanhempia tyyppejä, jotka kirkkain silmin korostavat, että just nyt tuo ikäero on jotenkin merkittävä. Varmasti vanhainkodeissakin 96-vuotiaat selittävät 9-kymppisille, että ne eivät oikeastaan voi vielä ymmärtää maailmasta mitään.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti: että just nyt tuo ikäero on jotenkin merkittävä. .

:facepalm:

Kuten sanoin, itselläni noiden vuosien aikana on tapahtunut aika helvetisti, joten siksi se tuntuu niin isolta harppaukselta.

Naimisiin, pari mukulaa, omakotitalo jne. Vähemmästäkin neljän vuoden takainen velaton "sinkkuaika" tuntuu todella kaukaiselta ajalta.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Sun pitäisi joskus koettaa avata sitä prosessia, joka päässäsi kulkee, kun editoit noita viestejäsi uuteen muotoon. Raksutuksen sanallistetun version näkeminen voisi olla kiinnostavaa. Menikö se nyt jotenkin näin:

"Oho, Urpiainen taisi tajuta väärin, en mä tarkoittanut että ero 36:n ja 40:n välillä olisi jotenkin itsessään tai välttämättä merkittävä, vaan että just mulle on tuossa välissä tapahtunut aika paljon aika mullistavia juttuja. Joo, näin se on, kirjoitanpa tällaisen viestin, jossa aloitan joviaalisti että "höh" merkkaamaan, että nyt ymmärsit viestini väärin, ja selitän sitten, mistä on kyse. Joo, noin, sinne meni. No, luenpa nyt viestini uudestaan... Ei jumankekka, kyllähän Urpiainen tietysti tajusi tuon alunperin, mutta toisella tavaamisellahan se näyttää piruilevan minulle siitä, että olisin joku perusurpo, joka koettaa dissata ikäeron perusteella! Ei helkkari, tämä ei voi jäädä tähän! Joku - ja vielä nuorempi! - nettiurpo ei voi piruilla minulle saamatta takaisin. Mitäköhän sitä keksisi? Joo, nyt tiedän, mä editoin ton "höh"-aloituksen pois ja pistänkin tilalle facepalm-hymiön merkkaamaan, että Urpiainen on nuija eikä tajua! Joo, siitäs sai! Hähä!"
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ Apuva!!!1!
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Lollasin urpiaisen loistavalle kommentoinnille. Ihan mahtavaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Hah!
The great club outshines the individual, always and forever.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti:Joo, siitäs sai! Hähä!"
Huomaan että lomailusi on tuottanut tulosta. Et ole lainkaan kireä ja heikkohermoinen enää.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

masa kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Joo, siitäs sai! Hähä!"
Huomaan että lomailusi on tuottanut tulosta. Et ole lainkaan kireä ja heikkohermoinen enää.
Ehkä hänen pitäisi vaihtaa Beirutin kultaiset hiekkarannat jonnekin vähän rentouttavampaan. Vaikka Fukushimaan?
Came here for school, graduated to the high life
Vastaa Viestiin