Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Eli on junttii syödä aivan perusruokaa.
Mä syön vain hyvää ruokaa. Muut syö myös paskan makuista, joten olen erilainen.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

küllküll kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^Eilen maikkarin uutisissa puhuttiin elävästä ravinnosta ja joku tutkija sanoi hienosti, että monesta on hienoa noudattaa jotain erityisruokavaliota.

Eli on junttii syödä aivan perusruokaa.
Sama "individualismin tavoittelu" näkyy urbaanilla ihmisellä mm. pukeutumisessa ja kulttuurivalinnoissa. Olisiko taustalla alitajuinen ahistus siitä, että suuressa väkijoukossa hukkuu massaan - pitää yrittää erottua kulutustottumuksillaan.
Alkaa kuulostaa siltä South Parkin jaksolta, jossa hybridin omistajat tulivat niin omahyväisiksi, että alkoivat nuuhkia omia pierujaan "ahhhh".
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

küllküll kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:^Eilen maikkarin uutisissa puhuttiin elävästä ravinnosta ja joku tutkija sanoi hienosti, että monesta on hienoa noudattaa jotain erityisruokavaliota.

Eli on junttii syödä aivan perusruokaa.
Sama "individualismin tavoittelu" näkyy urbaanilla ihmisellä mm. pukeutumisessa ja kulttuurivalinnoissa. Olisiko taustalla alitajuinen ahistus siitä, että suuressa väkijoukossa hukkuu massaan - pitää yrittää erottua kulutustottumuksillaan.
Synnyttäminenkin on hifistelyä. On aivan junttii mennä johonkin tavissynnytykseen. Kyllä se täytyy olla luomu-yrtti-väriterapia synnytys.

Sanoisin, että kyse on siitä, että elämä on liian helppoa. Kun aiemmin kuokittiin suota 16 tuntia ja välissä nukuttiin 8 tuntia, ei ehtinyt ahdistua joka asiasta. Mutta en tietenkään väitä, että aiemmin oli paremmin. Nyt on vain niin hyvin, että ehditään kitistä joka asiasta.

Tästä oli hesarin kuukautisliitteessä erinomaisen hyvä kirjoitus.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

"Hiiligrillillä ja kaasugrillillä grillattua ei eroteta toisistaan"

http://molekyyligastronomia.fi/grillimy ... katorilla/

Nih!
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

exsu kirjoitti:
Mä en voi käsittää, miksi ihmiset ostaa jotain valmiita kermaperunoita tai sokerijogurtteja tai sokerimuroja, kaakaota, mehuja, höttöleipää, vanukkaita.. ihan perusruoaksi tai väli/aamupalaksi. Ja lapsillekin! Ihan järkyttävää.
Ja jotkut on niin köyhiä, että niiden pitää itse tehdä müslit!11 :D


<3 Tuon sulle kirjan "Stuff white people like" lainaan ;) Itse olin just aamusella ihan fiilareissa New Balancen alesta. Ja bongasin just semmoset Jesse Eisenberginkin jalasta.

http://stuffwhitepeoplelike.com/

Oon edelleen niin rakastunut Jesseen. Sori, skidisti OT.
Prepare for the worstest.
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

NuoriDaavid kirjoitti:Sanoisin, että kyse on siitä, että elämä on liian helppoa. Kun aiemmin kuokittiin suota 16 tuntia ja välissä nukuttiin 8 tuntia, ei ehtinyt ahdistua joka asiasta. Mutta en tietenkään väitä, että aiemmin oli paremmin. Nyt on vain niin hyvin, että ehditään kitistä joka asiasta.
Totta.
Avatar
Varis
Elämätön Kitisijä
Viestit: 300
Liittynyt: 20.01.2011 0:51

Viesti Kirjoittaja Varis »

exPertti kirjoitti:"Hiiligrillillä ja kaasugrillillä grillattua ei eroteta toisistaan"

http://molekyyligastronomia.fi/grillimy ... katorilla/

Nih!
Kyllä ne erottaa. Surkea grillaaja nimittäin polttaa hiiligrillillä sapuskan pinnan jättäen siihen muhevan sytytysnesteen tuoksun. Hyvän grillaajan tuotoksista ei erota.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:Joo tää "perusruoka" on mulla ihan hakusessa. Muistan, kun Masan kanssa joskus käytiin Lidl- keskustelua, ja Masan mielestä sieltä sai kaikki perusruoat halvalla. Olin ihan ihmeissäni, kun eihän sieltä saa muuta kun eineksiä, pakasteita ja hyvin suppeasti muita tuotteita. Esim. marinoimatonta lihaa ei saa juuri koskaan. En tajunnut, että ne on just sitä perusruokaa.

Mä en voi käsittää, miksi ihmiset ostaa jotain valmiita kermaperunoita tai sokerijogurtteja tai sokerimuroja, kaakaota, mehuja, höttöleipää, vanukkaita.. ihan perusruoaksi tai väli/aamupalaksi. Ja lapsillekin! Ihan järkyttävää. Ja ihmiset, jotka valittavat ettei ole rahaa ostavat jotkut makaronilaatikot valmiina! Ei ole järkeä siinä.
Mitä vinnua, pitäisikö sitä jogurtitkin itse hapattaa? :D

Me elämme "vaihdantataloudessa". On minun yhteiskunnallisesti kestämätöntä jos minä käytän aikaani jogurttien hapattamiseen tai viinimarjamehujen keittämiseen.

Makaronilaatikkojen yms. kotiruokien teon itse tietty ymmärrän.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Varis kirjoitti:Kyllä ne erottaa. Surkea grillaaja nimittäin polttaa hiiligrillillä sapuskan pinnan jättäen siihen muhevan sytytysnesteen tuoksun. Hyvän grillaajan tuotoksista ei erota.
Linkkasin vaan tuon, kun muistelen olleen tuollaisen kinastelun täällä sen jälkeen kun ostin kaasugrillin.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

exPertti kirjoitti:
Varis kirjoitti:Kyllä ne erottaa. Surkea grillaaja nimittäin polttaa hiiligrillillä sapuskan pinnan jättäen siihen muhevan sytytysnesteen tuoksun. Hyvän grillaajan tuotoksista ei erota.
Linkkasin vaan tuon, kun muistelen olleen tuollaisen kinastelun täällä sen jälkeen kun ostin kaasugrillin.
On mullakin kaasurilli mökillä, ei jassa leikkiä hiilten kera ellei nyt jotain super-gürmeeta sisäfilettä ole tekemässä. Tosin siihenkin pitää nykyisellään käyttää sitä kaasua kun ei ole hiilirilliä.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3029
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Viesti Kirjoittaja Lilo »

exPertti kirjoitti: Mitä vinnua, pitäisikö sitä jogurtitkin itse hapattaa? :D

Me elämme "vaihdantataloudessa". On minun yhteiskunnallisesti kestämätöntä jos minä käytän aikaani jogurttien hapattamiseen tai viinimarjamehujen keittämiseen.

Makaronilaatikkojen yms. kotiruokien teon itse tietty ymmärrän.
No juu, itse tietysti ostelen vaan pääasiassa maustamatonta jogurttia johon voi tunkea sekaan vaikkapa hunajaa ja marjoja, mutta Pertti taitaa olla nyt vähän extremempi tässä asiassa. :P
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Dumiz kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Varis kirjoitti:Kyllä ne erottaa. Surkea grillaaja nimittäin polttaa hiiligrillillä sapuskan pinnan jättäen siihen muhevan sytytysnesteen tuoksun. Hyvän grillaajan tuotoksista ei erota.
Linkkasin vaan tuon, kun muistelen olleen tuollaisen kinastelun täällä sen jälkeen kun ostin kaasugrillin.
On mullakin kaasurilli mökillä, ei jassa leikkiä hiilten kera ellei nyt jotain super-gürmeeta sisäfilettä ole tekemässä. Tosin siihenkin pitää nykyisellään käyttää sitä kaasua kun ei ole hiilirilliä.
Ei hiiligrilli vaadi mitään kikkailua. Itse käytän ns. piippusytytintä, jossa kuumennan briketit sopiviksi ja sitten vaan grilliin. Ja kun ei laita grillattavia suoralle "tulelle", ei niitä juuri tarvitse vahtiakaan.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Lilo kirjoitti:No juu, itse tietysti ostelen vaan pääasiassa maustamatonta jogurttia johon voi tunkea sekaan vaikkapa hunajaa ja marjoja, mutta Pertti taitaa olla nyt vähän extremempi tässä asiassa. :P
Juu, juu, haluan silti nähdä exsun lapset syömässä jotakin "maustamatonta kreikkalaista jogurttia" ja hankkimassa parin vuoden päästä hesen kantiskorttia. :)

"I hate you mom"
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Vesper kirjoitti:Ei hiiligrilli vaadi mitään kikkailua. Itse käytän ns. piippusytytintä, jossa kuumennan briketit sopiviksi ja sitten vaan grilliin. Ja kun ei laita grillattavia suoralle "tulelle", ei niitä juuri tarvitse vahtiakaan.
Itse käännän vivusta jolloin sisäänrakennettu piezo sytyttää samalla kaasun.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti: Juu, juu, haluan silti nähdä exsun lapset syömässä jotakin "maustamatonta kreikkalaista jogurttia" ja hankkimassa parin vuoden päästä hesen kantiskorttia. :)

"I hate you mom"
Mä uskon siihen, että lapsi syö sitä mitä on tottunut syömään. Ainakin kaveripiirissä ne lapset, jotka ovat tottuneet johonkin muuhun kuin sokrujogurtteihin pitävät niitä ällöinä. Tietysti mainokset, päivähoidon tarjoilu, kouluruoat ja muut vaikuttavat, mutta ei pieniin ihmisiin ole mitenkään sisäänrakennettu sokerijogurtin tarvetta.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Vesper kirjoitti:
Dumiz kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Linkkasin vaan tuon, kun muistelen olleen tuollaisen kinastelun täällä sen jälkeen kun ostin kaasugrillin.
On mullakin kaasurilli mökillä, ei jassa leikkiä hiilten kera ellei nyt jotain super-gürmeeta sisäfilettä ole tekemässä. Tosin siihenkin pitää nykyisellään käyttää sitä kaasua kun ei ole hiilirilliä.
Ei hiiligrilli vaadi mitään kikkailua. Itse käytän ns. piippusytytintä, jossa kuumennan briketit sopiviksi ja sitten vaan grilliin. Ja kun ei laita grillattavia suoralle "tulelle", ei niitä juuri tarvitse vahtiakaan.
Piippusytytin, briketti, ei tarvitse vahtia.. woot, mitä pallogrillausta tuo on? :shock: Niba kääntyilee jo Citymarketin ulkofileosastolla hädissään.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

exPertti kirjoitti:Mitä vinnua, pitäisikö sitä jogurtitkin itse hapattaa? :D

Me elämme "vaihdantataloudessa". On minun yhteiskunnallisesti kestämätöntä jos minä käytän aikaani jogurttien hapattamiseen tai viinimarjamehujen keittämiseen.
Pitkälle prosessoitu ruoka ei enää aina ole edes hirveän maukasta, jos saat verrattua sitä hyvään itse tehtyyn tai muuten tuoreeseen perinteiseen elintarvikkeeseen. Kyllähän se vaatii enemmän aikaa ja vaivaa, mutta toisaalta makukin on erilaista.

Teollinen ruuantuotanto ja kylmäketjut asettavat vaatimuksia ruuantuotannolle tavalla, jossa aina välillä se oikea maku hukkuu mukana. Kaikilla ei ole varaa käyttää ja mahdollisuutta saada tuoreita raaka-aineita - joten hifistelykin onkin sitten hyvätuloisten, omavaraisten tai omavaraisten alueiden lähellä asuvien oikeus ja harrastus.

En ole sanomassa, että teollinen leintarviketuotanto olisi huono asia -- vaan sitä että sellaiset elintarvikkeet ja toisaalta suurta mielihyvää tuottavat ruoka-aineet eivät aina ole sama asia.

Me elämme kylläisyydessä, jossa pienellä rahalla saamme valmiiksi prosessoituja elintarvikkeita käyttöömme - ja siinä on omat hyvät puolensa, mutta samalla on hyvä muistaa välillä mitä ne oikeat maut niiden ruokien takana alunperin olivatkaan. Tai esimerkiksi millaista se olikaan, kun joskus vielä lihapullat ja muusi maistuivat joltakin. Tekemällä asioita itse saa parempia makukokemuksia, jotka eivät valitettavasti välttämättä säily.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:Mä uskon siihen, että lapsi syö sitä mitä on tottunut syömään. Ainakin kaveripiirissä ne lapset, jotka ovat tottuneet johonkin muuhun kuin sokrujogurtteihin pitävät niitä ällöinä. Tietysti mainokset, päivähoidon tarjoilu, kouluruoat ja muut vaikuttavat, mutta ei pieniin ihmisiin ole mitenkään sisäänrakennettu sokerijogurtin tarvetta.
Kokemus on, että mitä tarkempaa kotona on syömisen ja juomisen suhteen sitä sekavampaa on aikuisuus.

Aihe on pinnalla kun kuuntelin tässä juuri yhden porukan pohdintaa lapsuudestaan kun ei edes karkkia tahtonut saada ja nyt kaikki mättävät makeaa joka päivä.

Itsellä ei taas tätä ongelmaa ollut, sai valita itse terveellisen ja vähemmän terveellisen välistä. Ja molempia tuli otettua. Ja kokonaan ilman makeisiakin pärjäisi ja tapaan vetää välipalaksi sorvin äärellä pakastepuolukoita sellaisenaan tai "luonto+"n kanssa.
Came here for school, graduated to the high life
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Meidän 3veetä pidetään outona (ei autona kuten ensin kirjoitin) kun ei SUOSTU juomaan pillimehuja, syömään karkkia eikä oikein jäätelöstäkään välitä. Laku maistuu. Ei ole koskaan tuputettu mutta ei ole kielletykään makeiden syöntiä. Mistään kakuista tmv. ei perusta, pullaa mutustaa palasen joskus, Muumi-keksit menee kyllä.. Todella outoa. Vielä oudompaa on se, että jengi luulee että ollaa kielletty ja että ollaan ihme hihhuleita.

Mä syön just lounaaksi Daim-jäätelöä, joten ei meidän taloudessa pihdata. Sokeria.
Viimeksi muokannut Elppis, 05.07.2011 14:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

exsu kirjoitti:Mä uskon siihen, että lapsi syö sitä mitä on tottunut syömään. Ainakin kaveripiirissä ne lapset, jotka ovat tottuneet johonkin muuhun kuin sokrujogurtteihin pitävät niitä ällöinä. Tietysti mainokset, päivähoidon tarjoilu, kouluruoat ja muut vaikuttavat, mutta ei pieniin ihmisiin ole mitenkään sisäänrakennettu sokerijogurtin tarvetta.
Pertti nyt taas provoaa ja vetää omaa extrimistilinjaansa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti: Aihe on pinnalla kun kuuntelin tässä juuri yhden porukan pohdintaa lapsuudestaan kun ei edes karkkia tahtonut saada ja nyt kaikki mättävät makeaa joka päivä.
"Siis tää johtuu siitä, että mä en saanut karkkia pienenä! Nyt mun ei tarvitse ottaa itsestäni vastuuta aikuisena, vaan on mun äidin vika että oon läski!"

Mä veikkaan, että makeisten ohella jotain paljon tärkeämpää on jäänyt välistä.

Oma kommentointini koski nimen omaan arkisyömistä ja perusruokia. En mä ole sitä mieltä etteivätkö lapset ja aikuiset saisi joskus herkutella myös sellaisilla asioilla, jotka ovat epäterveellisiä ja joiden nauttimiselle ei ole mitään ravitsemuksellista perustetta. Mutta sen pitäisi olla poikkeus, ei jokapäiväistä.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:Oma kommentointini koski nimen omaan arkisyömistä ja perusruokia. En mä ole sitä mieltä etteivätkö lapset ja aikuiset saisi joskus herkutella myös sellaisilla asioilla, jotka ovat epäterveellisiä ja joiden nauttimiselle ei ole mitään ravitsemuksellista perustetta. Mutta sen pitäisi olla poikkeus, ei jokapäiväistä.
Oma vastakommentointini koski myös arkisyömistä. En syöttäisi mitään sokeritonta jogurttia ipanoille elleivät oikein vaatisi. Juniori on kyllä seurannut omaa esimerkkiäni kiitettävästi kalan säännöllisessä syönnissä ja ruuat on usein kuorrutettu oliiviöljyllä. Juu juu, salattia syödään mutta vaan jos hän pyytää. Ja usein pyytää.
Came here for school, graduated to the high life
Vastaa Viestiin