Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
Tässä tietysti saattaa olla se bias, että ne, joilla on tasapaksua, eivät niin raportoi siitä (vaikka mä kyllä yritän urheasti raportoida niitti- ja klemmaritilanteen). Ja vaikka joku välillä kertoiskin, että vein roskat ulos ja laitoin nakkikastiketta, niin se ei niin jää mieleen.
Ja kyllä tietysti myös täällä puhutaan suorempaan. Eli se olikin se alkuperäinen pointti, että onkohan ihmiselo yleisesti näin vaikeaa, kuin täällä monella näyttää olevan.
En aseta itseäni tämän keskustelun ulkopuolelle. Tällä hetkellä on ihan OK pössis, mutta eri vaiheita on ollu, kuten olen kertonut.
Ja kyllä tietysti myös täällä puhutaan suorempaan. Eli se olikin se alkuperäinen pointti, että onkohan ihmiselo yleisesti näin vaikeaa, kuin täällä monella näyttää olevan.
En aseta itseäni tämän keskustelun ulkopuolelle. Tällä hetkellä on ihan OK pössis, mutta eri vaiheita on ollu, kuten olen kertonut.
Aika lähellä taitaa pitää kutinsa, riippuen toki siitäkin minne rakentaa. Tontin hinnan voi sitten laskea erikseen vielä ton päälle.küllküll kirjoitti:Paljonko keskimäärin maksaa omakotitalon rakennuttaminen per valmis neliö? Joltain palstalta löysin heiton "2000-2500 e per valmis neliö" mutta onkohan tuo enää paikkansapitävä?
Eikös ne sitä maata pykää lisää pohojanmaalla joka vuosi rannikolla?küllküll kirjoitti:^ Tänks.
Kattelin piruuttani Etuovesta tonttien hintoja. Kyllä näkyy pitävän paikkansa vanha sanonta - "sijoita maahan, sitä ei valmisteta enää". OK-talotontti näiltä lakeuksilta helposti 80.000 ++ eurostodollaa...
Kyllä maata tässä maassa löytyy. Sitä vaan kaavoitetaan käyttöön niin nihkeästi, että se pysyy ylikalliina.
Came here for school, graduated to the high life
Jaa-aNuoriDaavid kirjoitti: Eli se olikin se alkuperäinen pointti, että onkohan ihmiselo yleisesti näin vaikeaa, kuin täällä monella näyttää olevan.

Omalta kohdaltani voin sanoa, että elämäni on sellasta tasaisen "vaikeeta", eli aina vituttaa tasaisesti. Eli loppupeleissä kaikki on ihan buenosti.
Silloin, kun oli oikeasti vaikeaa (ero 15-vuotisesta suhteesta, yh-jutut yms), en paljon täällä sitä jaellut. Ei pystynyt. Kaikki ylimääräinen energia meni siihen, että jaksoi arjen pyöritystä seuraavaan päivään, suurinpiirtein järjissään

Ainahan tottakai voisi mennä paremmin, mutta hyvä näinkin. Ja jos tosiaan, tosiaan haluaisin, todennäköisesti voisin parantaa elämänlaatuani ja lisätä onnellisuuttani "melko helpostikin". Elämä on nousuja ja laskuja

- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
Meidän talo makso noin 1300€/m2, kun pyrittiin tekemään kaikki mikä mahdollista itse. Naapurissa talopaketti makso noin 1900€/m2, kun teetti pääosan ja toimi itse apumiehenä. Avaimet käteen toimitus varmaankin osuu tohon hintahaarukkaan. Riippuu vähän kaavasta, pohjapiirrustuksesta ja materiaaleista.küllküll kirjoitti:Paljonko keskimäärin maksaa omakotitalon rakennuttaminen per valmis neliö? Joltain palstalta löysin heiton "2000-2500 e per valmis neliö" mutta onkohan tuo enää paikkansapitävä?
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain

Katos, sitten kun alkaa mennä taas ihan oikeesti paskasti, on joku jokeri hihassa, millä pelastaa tilanne. Ja kun nyt on ihan ok-tilanne, en jaksa alkaa urheilemaan.
Tottahan sitä voisi jo nyt kävästä siellä Norströmin vastaanotolla, mutta kun ei (ehkä) ihan vielä ole se viimeinen pakko (40 on vielä "kaukana"). Tai voisinhan alkaa metsästämään parempi palkkaista työtä, mutta kun tääkin on tällä hetkellä riittävä ja täällä on kivaa... tms.

- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
Joo-o. joo-o.Mirkku kirjoitti:![]()
Katos, sitten kun alkaa mennä taas ihan oikeesti paskasti, on joku jokeri hihassa, millä pelastaa tilanne. Ja kun nyt on ihan ok-tilanne, en jaksa alkaa urheilemaan.
Tottahan sitä voisi jo nyt kävästä siellä Norströmin vastaanotolla, mutta kun ei (ehkä) ihan vielä ole se viimeinen pakko (40 on vielä "kaukana"). Tai voisinhan alkaa metsästämään parempi palkkaista työtä, mutta kun tääkin on tällä hetkellä riittävä ja täällä on kivaa... tms.. En siis viitti ruveta korjaamaan asiaa, kun se ei ole vielä rikki?
Alkuperäinen viestisi kuulosti vähän siltä, että kengässäsi on kivi, mutta et nyt viitsi ottaa sitä pois.
Realiteetit on aina ikäviä. Jos tulot ei ole Daven luokkaa, niin verojen takia ainoa taloudellisesti kannattava vaihtoehto on tehdä itse. Ansiosidonnaisella on hyvin aikaa rakentaa, jos ammatti on vaan sellanen, että uskaltaa jättäytyä vähäksi aikaa sivuun.küllküll kirjoitti:Minun ikävä tehtäväni on toimia realiteeteistä muistuttavana vastaanväittäjänä.
We used to laugh a lot
Nii, ja vielä... tottakai sitä itse kukin kaipaisi elämäänsä isoa R:ää, isoa O:ta ja jotain vipinää. Se on ainoo asia, mikä mun elämässä on tällä hetkellä negan puolella... kun siis noita ei ooNuoriDaavid kirjoitti:Joo-o. joo-o.....

- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
Mirkku kirjoitti:Nii, ja vielä... tottakai sitä itse kukin kaipaisi elämäänsä isoa R:ää, isoa O:ta ja jotain vipinää. Se on ainoo asia, mikä mun elämässä on tällä hetkellä negan puolella... kun siis noita ei ooNuoriDaavid kirjoitti:Joo-o. joo-o...... Kai niitä miehiäkin löytyisi tuolta jostain (hotelli Vantaasta??), mut ei jaksa/viitti eikä ne kotookaan tuu hakemaan. Mut kuten sanoin, melko helposti olisi korjattavissa tuokin. Kai. Ehkä. Luulisin.

Jos sieltä hotelli Vantaasta löytyy helposti joku ihanana könsikäs, joka antaa isoa R:ää ja O:ta, niin mee nyt ihmeessä hakemaan!
- NuoriDaavid
- Kitinä VIP-jäsen
Pyh! Eikä ole. Ihan selvä juttu. Elämä ok, lempeä vain puuttuu, no big dealNuoriDaavid kirjoitti:Vähän ristiriitaista tekstiä, mutta sähän olet nainen!

Riittää, että joku työmaalla osaa. Rakennushommissa on muutenki hyvä olla vähintään 2 ihmistä, koska hommat sujuu silloin paljon kätevämmin, joten kun palkkaa yhden kirvesmiehen, niin itse tekemällä säästää sen toisen kirvesmiehen palkan. Tekemällä oppii.küllküll kirjoitti:Auttaisi myös jos osaisi rakentaa muutakin kuin hataran linnunpöntön jätelaudoista.Vagabondo kirjoitti:Ansiosidonnaisella on hyvin aikaa rakentaa, jos ammatti on vaan sellanen, että uskaltaa jättäytyä vähäksi aikaa sivuun.
Mutta onhan talontekemisessä tolkuttomasti työtä ja euroopan taloustilanne edelleen epävakaa, joten jos tukipaketit epäonnistuu ja saadaan uusi lama tähän heti perään, niin asuntojen hinnat saattaa dipata lähiaikoina, jolloin valmiin ostaminen voi olla rakentamista järkevämpää.
Lähiaikoina = 1-4 vuotta
We used to laugh a lot