Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
huima
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja huima »

^Joo ja isossa volyymissa pieni hävikki ei tunnu missään. Nyt itsepalvelukassoillakin on yksi henkilö per neljä kassapistettä.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Does not compute:

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/McDon ... at_uutiset

Miten tämä maksaa itsensä takaisin?

Edit: no jos se toteutetaan vain kaikkein ruuhkaisimmissa paikoissa, joissa myyntii vähenee nykyään ruuhkan takia, niin sitten toki.
Voin hyvin kuvitella, että tuo jopa lisäisi myyntiä merkittävästi. Kosketusnäytöllä on helppo saada asiakas tilaamaan lisää (paina tästä jos haluat plussa-aterian ja tästä jos haluat jälkkärin) ja lisäksi näytöllä voi esittää sellaista tietoa, joka muuten on vaikeasti saatavissa, esim. mitä purilaisia on valmiina.

Jos tietovaltuutettu hyväksyisi tunnistamisen kortin perusteella, niin varmaan myös suosikkitilauksen saisi heti näkyviin. Itse esim. tilaan lähes aina McFeast-aterian ligh-colalla, joten miksi minun pitäisi sitä ihmiselle hokea?

Tuollainen systeemi mahdollistaa myös jonotusajan vähentämisen. Tällä hetkellähän pieni jono antaa asiakkaille aika miettiä tilauksensa valmiiksi.

Valmistuksen tehokkuus paranisi, koska asiakkaiden jonotusaika muuttuisi maksujonosta tuotteen odottelujonoon ja keittiöllä olisi sähköinen tieto tilattujen tuotteiden jonosta.
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

sivustahuutaja kirjoitti:isäksi näytöllä voi esittää sellaista tietoa, joka muuten on vaikeasti saatavissa, esim. mitä purilaisia on valmiina.
Aika monessa hamppariputkassa taitaa olla jo käytössä tällainen näyttö.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

küllküll kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:isäksi näytöllä voi esittää sellaista tietoa, joka muuten on vaikeasti saatavissa, esim. mitä purilaisia on valmiina.
Aika monessa hamppariputkassa taitaa olla jo käytössä tällainen näyttö.
Joo.
elco
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja elco »

exPertti kirjoitti: Ikeassakin tarvitaan joku vahtimaan, että itsepalveluasiakkaat merkitsevät kaikki ostokset laskuunsa. Siinähän on aina joku seisomassa kansio kourassa.
Vähän eri prosessi: Ikeassa aasiakas kerää ostokset ja roudaa ne huitvittuun kun taas McD:ssä tilaustavasta riippumatta kuli valmistaa burgerit.

Minusta tuo tekee täysin järkeä tuo McD:n uudistus.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

elco kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Ikeassakin tarvitaan joku vahtimaan, että itsepalveluasiakkaat merkitsevät kaikki ostokset laskuunsa. Siinähän on aina joku seisomassa kansio kourassa.
Vähän eri prosessi: Ikeassa aasiakas kerää ostokset ja roudaa ne huitvittuun kun taas McD:ssä tilaustavasta riippumatta kuli valmistaa burgerit.

Minusta tuo tekee täysin järkeä tuo McD:n uudistus.
No sillä ajatuksella, että kassojen takana seisovaa porukkaa saadaan vähennettyä. Eli joo. Toimiihan se niin, että nyt kassan takana seisova porukka vaan latoo hamppareita asiakkaiden tarjottimille ja asiakkaat rahastavat itse itsensä. Onnistuuhan se. Jos esim vuoron neljä kassahenkilö saadaan vähennettyä kolmeen, niin toimiihan se.
sivustahuutaja
Kitisijä

elco kirjoitti:Vähän eri prosessi: Ikeassa aasiakas kerää ostokset ja roudaa ne huitvittuun kun taas McD:ssä tilaustavasta riippumatta kuli valmistaa burgerit.
Silmät auki siellä mäkissä. Tilauksen kokoajat ja burgereiden paistajat ovat eri porukkaa.

Mäkissä väen vähentäminen ja tilauksen nopeuttaminen tarkoittaa enemmän myyntiä ja vähemmän kuluja per neliö, joka mäkin hakemien liikepaikkojen takia on tärkeä juttu.

Aina kun ihmisiä korvataan, olen ihan täpinöissäni. Varsinkin jos kyse on suomalaisista palveluammateissa.
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

sivustahuutaja kirjoitti:Aina kun ihmisiä korvataan, olen ihan täpinöissäni. Varsinkin jos kyse on suomalaisista palveluammateissa.
Minulle kyllä sopisi sellainen viru-keskuksen robert's coffee tyylinen palvelu suomessakin. Siitä voisi vaikka maksaa sen "palauta mulkku astiasi tähän" sijaan.
Came here for school, graduated to the high life
sivustahuutaja
Kitisijä

exPertti kirjoitti:Minulle kyllä sopisi sellainen viru-keskuksen robert's coffee tyylinen palvelu suomessakin.
Roberts on boikotissa. Kahvi ei ole kovin hyvää ja kouluttamattomat tyttöset polttavat maidon. Kuka tuollaisesta sonnasta maksaa 4 euroa? Napista nespressoa ja maitoa mikrosta antaisi paremman lopputuloksen. Tulisi Starbucks ja tappaisi pois nämä suomalaiset wannabeet.
exPertti
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Minulle kyllä sopisi sellainen viru-keskuksen robert's coffee tyylinen palvelu suomessakin.
Roberts on boikotissa. Kahvi ei ole kovin hyvää ja kouluttamattomat tyttöset polttavat maidon. Kuka tuollaisesta sonnasta maksaa 4 euroa? Napista nespressoa ja maitoa mikrosta antaisi paremman lopputuloksen. Tulisi Starbucks ja tappaisi pois nämä suomalaiset wannabeet.
En suomessa ole x-vuoteen käynyt. Olisiko 2005 viimeksi, mutta tykkäsin tuosta palvelun vähimmäistasosta naapurimaassa.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

IT-miehen ei tarvitse olla seurakunnan jäsen

Jaa-a. Luulisi, että hyvät suhteet yläkertaan nimenomaan auttaisivat noissa IT-hommissa.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Sairauskohtaus mun ryppyreikä

No onhan juti toki rillannut ahkerasti, että ehkä.
sivustahuutaja
Kitisijä

NuoriDaavid kirjoitti:Jaa-a. Luulisi, että hyvät suhteet yläkertaan nimenomaan auttaisivat noissa IT-hommissa.
Ei IT-miehillä ole koskaan mitään ongelmia. Asiakas se kaiken maksaa ja paskan kanssa elää aina seuraavaan mammuttiprojektiin asti. Jos siis jonkun projektin ostatte, niin ottakaa projektinhallinnassa paasto, selibaatti ja itseruoskinta välittömästi käyttöön. Ihmisuhrejakin kannattaa harkita, esim. toimittajan tarjousvaiheessa nimeämä projektipäällikkö on hyvä valinta, koska häntä ei kuitenkaan enää alun jälkeen näy.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

NuoriDaavid kirjoitti:Sairauskohtaus mun ryppyreikä

Tarkemmin ajatellet: vitut se tosiaankaan mitään sairastunut. Eikö nyt voi sanoa, että sammui. Olisi miehekkäämpää sanoa suoraa, kuin tuollainen paskan puhuminen.

Itse asiassa vaikka olisi sairastunut, niin kannattaisi sanoa, että sammui, koska ei sitä sairastumista kuitenkaan kukaan usko.
elco
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja elco »

sivustahuutaja kirjoitti:
elco kirjoitti:Vähän eri prosessi: Ikeassa aasiakas kerää ostokset ja roudaa ne huitvittuun kun taas McD:ssä tilaustavasta riippumatta kuli valmistaa burgerit.
Silmät auki siellä mäkissä. Tilauksen kokoajat ja burgereiden paistajat ovat eri porukkaa.
Ei kakkaa? Pointtini oli se, että ikeaan kassan automatisoinnissa on filunkimahdollisuus, kun taas tiskinylimyynnissä kuli joka tapauksessa toimittaa artikkelit ostajalle - oli osto sitten automaattinen eli ei.

Tämä ei nyt ole järin mielekäs keskustelu. Viikonpäiväketjussa on hauskempaa.
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Edit: no jos se toteutetaan vain kaikkein ruuhkaisimmissa paikoissa, joissa myyntii vähenee nykyään ruuhkan takia, niin sitten toki.
Näitä on ollut mm. briteissä käytössä jo vuosia. Päätteiden kautta tilataan ja maksetaan, valmiit tilaukset noudetaan yhdestä paikasta.

Onhan näitä, mm. Lufthansa on korvannut kentillä henkilökunnan koneilla. Siinä sitten jonotellaan päätteille, joita ei mummot edes osaa käyttää. Laukut kuitenkin dropataan checkauksen jälkeen perinteiseen tapaan tiskin kautta. Tää ei mene mulle jakeluun.
Viimeksi muokannut Vesper, 17.05.2011 17:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Work like a captain, play like a pirate.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Vesper kirjoitti:

Näitä on ollut mm. briteissä käytössä jo vuosia. Päätteiden kautta tilataan ja maksetaan, valmiit tilaukset noudetaan yhdestä paikasta.
:sir:
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriDaavid kirjoitti::sir:
Odotit kuitenkin asiantuntijalausuntoa!
Work like a captain, play like a pirate.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

Vesper kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti::sir:
Odotit kuitenkin asiantuntijalausuntoa!
Totta mynassa! Nyt asia on loppuun käsitelty.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

exPertti
Kitisijä

Tuntuma on, että osa porukasta on jo vähän "vieraantunut" 22,4% porukastako se oli viime gallupin mukaan?
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen

NuoriDaavid kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Sairauskohtaus mun ryppyreikä

Tarkemmin ajatellet: vitut se tosiaankaan mitään sairastunut. Eikö nyt voi sanoa, että sammui. Olisi miehekkäämpää sanoa suoraa, kuin tuollainen paskan puhuminen.

Itse asiassa vaikka olisi sairastunut, niin kannattaisi sanoa, että sammui, koska ei sitä sairastumista kuitenkaan kukaan usko.
No niin:

http://www.hs.fi/urheilu/jaakiekko/maaj ... 5266226318
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Pakko myöntää että "nilkkatulehdus" on aika kekseliäästi pykätty tekosyy, varsinkin kun kaveri on kuvissa muutama tunti aiemmin kävellyt ja riekkunut ilman nivelongelman häivääkään.
exPertti
Kitisijä

Manaaja kirjoitti:Pakko myöntää että "nilkkatulehdus" on aika kekseliäästi pykätty tekosyy, varsinkin kun kaveri on kuvissa muutama tunti aiemmin kävellyt ja riekkunut ilman nivelongelman häivääkään.
No siinä riekkuessa se tulehdus on huomattukin. :)
Vastaa Viestiin