Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

http://www.taloussanomat.fi/raha/2011/0 ... 116711/139

Katainen hakee rahoitusta paketeille. Sopisi kreikkaketjuunkin.

Lukekaapas nyt juristiosasto tuo teksti läpi, kun ensin tuli olo että jos maksaisin bonuksillani vakuutuksia minun pitäisi itse tehdä niistä kaavake 9 (vai mikä se pääomatulolomake olikaan) ja seuraavassa kappaleessa puhutaan että tämä kohta on niin epäselvä.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Dave kirjoitti:En osaa selittää, mutta tässä linkki, jossa harmitusta herättäneet kuvat

http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Ko ... vista.html

Halla-aho on kyllä ajoittain kovin herkkähipiäinen. Joskus aikoinaan Hesarin haastettulun jälkeenkin valitti monesta yksityiskohdasta haastattelussa, jossa mielestäni ei ollut mitään outoa. Esim. Eiran kotia oli luonnehdittu jotenkin väärin.
Joo. Tekee mieli keittiöpsykologisoida, ettei tämä ilmeisen irrationaalinen ulkoisten uhkien näkeminen, uhriutuminen, kaiken kääntäminen taisteluksi vihollista vastaan ole ihan irrallaan kaverin poliittisesta agendasta. Kahjo mikä kahjo.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti:Kahjo mikä kahjo.
Tietenkin Halla-Aho on kahjo. Hänellä on kuitenkin ihan sama oikeutus olla eduskunnassa kun vaikkapa kahjoilla vihreillä.

Se, minkä ei pitäisi olla kahjoa, on vakavammin otettava lehdistö, eli seiskan ja hymyn yläpuolella oleva kerros. Aika hauskasti tuntuu ammattitaito katoavan kun joku rikkoo sen perinteisen asetelman. Ei löydy pelisilmää.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Kahjo mikä kahjo.
Tietenkin Halla-Aho on kahjo. Hänellä on kuitenkin ihan sama oikeutus olla eduskunnassa kun vaikkapa kahjoilla vihreillä.
Lisäksi mä haluaisin tässä yhteydessä korostaa, että kaikki poikamiehet ovat naimattomia, maanviljelijät vilejelevät maata ja kolmipyöräisissä fillareissa on yli kaksi pyörää, jos ne eivät ole rikki täsmälleen oikealla tavalla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Kahjo mikä kahjo.
Tietenkin Halla-Aho on kahjo. Hänellä on kuitenkin ihan sama oikeutus olla eduskunnassa kun vaikkapa kahjoilla vihreillä.
Lisäksi mä haluaisin tässä yhteydessä korostaa, että kaikki poikamiehet ovat naimattomia, maanviljelijät vilejelevät maata ja kolmipyöräisissä fillareissa on yli kaksi pyörää, jos ne eivät ole rikki täsmälleen oikealla tavalla.
:hail:
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

NuoriDaavid kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:...
:hail:
Säkin liityt urpiaisen fänklupiin?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

huima kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:...
:hail:
Säkin liityt urpiaisen fänklupiin?
Mähän olen perustajajäsen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti:Lisäksi mä haluaisin tässä yhteydessä korostaa...
Missasit pointin. Ihmettelin sitä, miten lehdistö kohtelee noita kahjoja, vaikka todellisuudessa mitään tarvetta totuuden muokkaamiseen ei ole. Eihän kukaan Halmeestakaan levitellyt pilattuja kuvia. Kepuakin on etelässä tapana lyödä kuin vierasta sikaa, mutta silti lehdistö ei ole lähtenyt tarkoituksella julkiasemaan ja inttämään vaikka jostain pullanmussutus-kuvista tyyliin: Pekkarinen mussuttaa pullaa! Katsokaa hassut photoshopatut kuvat!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Lisäksi mä haluaisin tässä yhteydessä korostaa...
Missasit pointin. Ihmettelin sitä, miten lehdistö kohtelee noita kahjoja, vaikka todellisuudessa mitään tarvetta totuuden muokkaamiseen ei ole. Eihän kukaan Halmeestakaan levitellyt pilattuja kuvia. Kepuakin on etelässä tapana lyödä kuin vierasta sikaa, mutta silti lehdistö ei ole lähtenyt tarkoituksella julkiasemaan ja inttämään vaikka jostain pullanmussutus-kuvista tyyliin: Pekkarinen mussuttaa pullaa! Katsokaa hassut photoshopatut kuvat!
No mä olen siinä mielessä samaa mieltä (ehkä), että minustakin poliitikoista voisi julkaista tasapuolisen asiallisia kuvia. Muu on halpaa ja valitettavaa. Mutta ymmärtääkseni kuva Halla-ahosta oli kuitenkin paljon kesympi kuin vaikkapa ainakin vuoden 1994 pressanvaaleista jatkunut Iltalehden tapa kuvata demarien pressaehdokas suhteessa toisen kierroksen kilpailijaan, viime viikkoina kilvan julkaistut Kimmo Sasin nukkumiskuvat eduskunnan avajaisista, ja on siitä Pekkarisestakin nähty kuvia, jotka korostavat miehen vertikaalista rajoittuneisuutta tai suoraan lähtevät peruukki-vai-ei-linjalle. Ja Aamulehti ei, etenkään edellisen päätoimittajan kaudella, ole ollut erityisen tunnettu tasapuolisuudestaan ja agendattomuudestaan. Eli ei Hallis tässä mitään erityiskohtelua saanut.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Ja Aamulehti ei, etenkään edellisen päätoimittajan kaudella, ole ollut erityisen tunnettu tasapuolisuudestaan ja agendattomuudestaan. Eli ei Hallis tässä mitään erityiskohtelua saanut.
Meinaatko että Halliksen reaktio tahalliseen kuvamanipulaatioon ei sitten olisi oikeutettu, koska muitakin on kohdeltu tarkoitushakuisesti?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kun nyt keskustellaan kuvatsournalismista, niin viimeisen vuoden - parin aikana HS on aloittanut ärsyttävästi laittaa taidekuvia uutiskuviksi. Mä olen niin vanhanaikana, että musta uutiskuvissa kohteen täytyy olla keskellä tarkkana mahdollisimman esteettä esillä.

Tässä esimerkki:

Kuva
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Ja Aamulehti ei, etenkään edellisen päätoimittajan kaudella, ole ollut erityisen tunnettu tasapuolisuudestaan ja agendattomuudestaan. Eli ei Hallis tässä mitään erityiskohtelua saanut.
Meinaatko että Halliksen reaktio tahalliseen kuvamanipulaatioon ei sitten olisi oikeutettu, koska muitakin on kohdeltu tarkoitushakuisesti?
No en mä tuohon ottanut kantaa vaan meinasin, mitä sanoinkin: ylimitoitettu, aggressiivinen reaktio, joka johtaa voimakkaaseen torjuntaan, höystettynä erikoiskohtelun vaatimisella, sopii piirteiltään niin selvästi kaverin muuhun hullutteluun, että kutsuu keittiöpsykologisoimaan tyypin agendaa laajemminkin. Lisäsin sitten kommentiksi sivustahuutajalle, että asian näkeminen vain hallikseen kohdistuvana erityiskäsittelynä on vähän harhaista. Sanoin myös eksplisiittisesti, että itse ilmiö on tästä huolimatta valitettava ja tuomittava.
Viimeksi muokannut urpiainen, 12.05.2011 13:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Ja Aamulehti ei, etenkään edellisen päätoimittajan kaudella, ole ollut erityisen tunnettu tasapuolisuudestaan ja agendattomuudestaan. Eli ei Hallis tässä mitään erityiskohtelua saanut.
Meinaatko että Halliksen reaktio tahalliseen kuvamanipulaatioon ei sitten olisi oikeutettu, koska muitakin on kohdeltu tarkoitushakuisesti?
No en mä tuohon ottanut kantaa vaan meinasin, mitä sanoinkin: ylimitoitettu, aggressiivinen reaktio, joka johtaa voimakkaaseen torjuntaan, höystettynä erikoiskohtelun vaatimisella, sopii piirteiltään niin selvästi kaverin muuhun hullutteluun, että kutsuu keittiöpsykologisoimaan tyypin agendaa laajemminkin.
Kuten sanoin vitutusketjussa, kaveri saattaa olla vähän pipi, mutta silti (tai sen takia) hyödyllinen.
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Se olikin vain ajan kysymys: "Real homemade pulse gun"
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti:No en mä tuohon ottanut kantaa vaan meinasin, mitä sanoinkin: ylimitoitettu, aggressiivinen reaktio, joka johtaa voimakkaaseen torjuntaan, höystettynä erikoiskohtelun vaatimisella, sopii piirteiltään niin selvästi kaverin muuhun hullutteluun, että kutsuu keittiöpsykologisoimaan tyypin agendaa laajemminkin.
Taidat edelleen hakata sitä olkiukkoa, joka väittää jonkun tällä palstalla pitävän hallista jotenkin kokonaisvaltaisesti fiksuna? Eikö se ole ihan päivän selvää, että persujen nauttima protestikannatus johtuu jostain aivan muusta kuin puolueen valtiomiestason älyköistä? Kysehän on ihan puhtaasta räksyttävästä populistipuolueesta, joka täytti vanhojen puolueiden jättämän tyhjiön. Ei persujen suunnalta mitään suurempaa älyä löydy, vaikka jotkin puolueen tokaisut ovatkin tosia muiden niistä vaietessa.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011051 ... 7_uu.shtml

Valtio kävi sanomassa, että raskasta liikennettä ei saa syyttää ylinopeuksista.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Eikö mun sama uutinen riittänytkään?
Kaksi taitaa tosin olla parempi.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Pulkannaru kirjoitti:^
Eikö mun sama uutinen riittänytkään?
Kaksi taitaa tosin olla parempi.
Jaa, niin olikin. Tuo mitä kirjoitin oli ensimmäinen reaktio. Ihan kuin silloin kun valtion määrittelemä hengenvaarallinen yhdistelmä hengenvaarallisella lastilla tappoi ne parikymmentä bussissa ollutta ajamalla ylinopeutta niin valtio laski henkilöautojen nopeusrajoituksia.

Rekkamiehet ovat valtiovallan erityisessä suojeluksessa. Seuraavaksi kai kohta taas alennetaan dieselveroa heidän kohdallaan.
Came here for school, graduated to the high life
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ootko sä spede kuullut koskaa vallan kolmijako-opista? Noi sun teoriat on aika hauskoja.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

So Hard kirjoitti:Ootko sä spede kuullut koskaa vallan kolmijako-opista? Noi sun teoriat on aika hauskoja.
Miten monta langettavaa tuomiota tällä meidän ns. kolmijaolla olikaan ihmisoikeustuomioistuimesta?
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Pertti. Luuletko aivan vakavissasi, että joku ("valtio") painosti oikeutta em. asiassa?
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

NuoriDaavid kirjoitti:Pertti. Luuletko aivan vakavissasi, että joku ("valtio") painosti oikeutta em. asiassa?
Mun vainot kuulostaa ihan fiksuilta tuossa rinnalla...
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriDaavid kirjoitti:Pertti. Luuletko aivan vakavissasi, että joku ("valtio") painosti oikeutta em. asiassa?
Tässä kyseisessä tapauksessa en usko, että painosti. Totuudenmukaisiin väitteisiin vaan saatiin vastustajaksi riittävän arvovaltainen virkamies.

Kumipyöräkuljetuksissa maassamme on suuria ongelmia paikallisista ongelmista puhumattakaan (en tiedä yhtään (rekka)kuskia joka ajaisi tuossa risteyksessä nopeusrajoituksien mukaan) ja niistä ei saa puhua. Tai vaihtoehtoisesti niistä puhuminen ei jostakin kumman syystä tuota mitään tuloksia. Siitä herää ajatus, että edunvalvonta joillakin toimii paremmin kuin toisilla (esim. henkilöautoilu).
Came here for school, graduated to the high life
Vastaa Viestiin