Sola kirjoitti:^Äh, enhän mä ny noin sitä tarkottanut. Eli kaikkiko merkit piti siinä sitten heti ommella kaikkiin tarvittaviin kuteisiin? Et ei saanut viedä äitille niitä mitä ei heti tarvinnut käyttää ja merkit sai ommella myöhemmin?
Se on vähän semmonen kunniakysymysjuttu, että itse ne ommeltavat merkit heti kiinni vaan kun on lupa saatu, varsinkin sissihavut. Yleensä kaikkiin kuteisiin, koska viikko-ohjelmassa kerrotaan milloin missäkin asusteessa esiinnytään. Tämä ei taida toki koskea järjestävän seuran verryttelyasua vieläkään.
Pillumagneetithan toimii ihan kuten normaalit pinssit ja kulmaraudatkin meni muistaakseni ihan painamalla läpi kankaasta.
Ylennöksethän esimies pitää pääasiassa komppanian edessä ja laitteleepi prenikoita kiinni ihan oma-aloitteisesti.
aasi kirjoitti:Liekö enää mitään ommeltavaa, kunhan vain laitetaan tarranauhoilla kiinni.
Ei ole tarranauhoilla. Mulla nimittäin roikkuu makkarissa kaks takkia joihin lupasin ommella noi merkit. Mitä merkkei noi on, niin siitä ei oo aavistustakaan.
Sola kirjoitti:Kun armeijassa olleet sai niitä merkkejä niin pitikö ne ommella takkiin käsin vai saiko käyttää ompelukonetta? Oliko sillä merkitystä?
Minulle tietysti Äiti ompeli käsin lääkintämiehen merkit hihoihin. Muistaakseni niissä oli joku suoristava muovilevy alla ja merkit hieman vinoon, jotta ovat suorassa vaikka ihmisen käsivarsi ei roikukaan ihan suoraan alas. Eri käsitys yksityiskohdasta, koska Embopatterilla johon meidät majoitettiin muut taittoi esim. kanavarkaan eli lähetin merkkien alaosan ulomman värikkään reunaviivan piiloon, me A-miehet punaristissämme ei.
Edit: tsekkasin, mullahan on yksi käyttämätön hihamerkki tallella!
Sola kirjoitti:Kun armeijassa olleet sai niitä merkkejä niin pitikö ne ommella takkiin käsin vai saiko käyttää ompelukonetta? Oliko sillä merkitystä?
Meillä oli (esihistoriallisena aikana) lomatakissa valmiina laatat. Muita merkkejä ei sitten ollutkaan valmiina kiinni. Kiertoon menneissä (=ensimmäisen pesun käyneissä) takeissa ei ollut laattoja, ne piti ommella itse kiinni. Pari kapiaista ja varusmiesesimiestä väitti mun liimanneen laatat kiinni ja yrittivät repiä irti - eivät onnistuneet. Lopulta, pyyntöni mukaan, katsoivat kauluksen takapuolelle, josta ompeleet oli nähtävissä. Kai päälipuoleltakin ois nähnyt suurennuslasin kanssa. Ja löytyy pari laattoja jostain pussista tuunnuslevyn, kokardin ja arvomerkkien kanssa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Näin ajattelinkin, mutta ryssissä huoneenlämpö on hiukan eri kuin meillä. Eipä kyllä enään väliä, pilannu makuaistin jo kaljanlitkulla ja chilikin on esillä suun makukatraassa. Taidan napata hirvilimun.
Muistaako kukaan tv-sarjaa 80-luvulta, missä oli joku kirottujen tavaroiden kauppa tms? Jotenkin (en tainnu nähdä ensimmäistä jaksoa) tavarat levis ympäriinsä, ja sit jotkut ihmiset yritti saada niitä takaisin ennenku kaikkea pahaa tapahtuu. Yhdessä jaksossa oli murattiköynnöksellä koristeltu muki, josta sit juotettiin jotain teetä. Seuraavana yönä juoman juonut kuristui murattiköynnökseen, ja juoman juottaja sai kuristetun nuoruuden. Oon ollu aika muksu ku sarja on tullu, eli en muista paljoakaan enempää siitä...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
saira kirjoitti:Muistaako kukaan tv-sarjaa 80-luvulta, missä oli joku kirottujen tavaroiden kauppa tms? Jotenkin (en tainnu nähdä ensimmäistä jaksoa) tavarat levis ympäriinsä, ja sit jotkut ihmiset yritti saada niitä takaisin ennenku kaikkea pahaa tapahtuu. Yhdessä jaksossa oli murattiköynnöksellä koristeltu muki, josta sit juotettiin jotain teetä. Seuraavana yönä juoman juonut kuristui murattiköynnökseen, ja juoman juottaja sai kuristetun nuoruuden. Oon ollu aika muksu ku sarja on tullu, eli en muista paljoakaan enempää siitä...
Arvostaisin hyvän, italialaistyyppisen tomaattisen pastakastikkeen ohjetta. Olen kyllästynyt purkkisötöksiin ja ajattelin vääntää kunnon setit ihan alusta alkaen.
küllküll kirjoitti:Arvostaisin hyvän, italialaistyyppisen tomaattisen pastakastikkeen ohjetta. Olen kyllästynyt purkkisötöksiin ja ajattelin vääntää kunnon setit ihan alusta alkaen.
Oikeilla purkeilla saa ihan hyvää kamaa. Hyviä kastiketomaatteja (luumutomaatit suomessa kai lähimpänä) on nimittäin vaikea löytää suomesta. Salaattitomaateistahan ei tehdä kastiketta.
Osta kaupasta muttin murskaa tai jotain italialaisia kuorittuja tomaatteja. Kaikki muu on sontaa, joka vain pilaa ruuan.