Katsoin nyt tuon videon. Tunne on öh... vaikea löytää sanoja. Menin sanattomaksi. Tällaista ei ole sattunut koskaan. Täytyy vähän aikaa miettiä.AngryBird kirjoitti:Oooh. Ihmeellistä.
Uutiseen liittyvä video on... tuota... Niin.
Näyttääkö kaveri kenenkään muun mielestä siltä, että on nyt ihan vain vähän väärässä paikassa ja väärissä vaatteissa?
Päivän uutiskatsaus
https://newsclient.omxgroup.com/cdsPubl ... 09&lang=en
"3000 nokian sympparikaveria Accenturelle lopetettavaksi vuoden loppuun mennessä"
"3000 nokian sympparikaveria Accenturelle lopetettavaksi vuoden loppuun mennessä"
Came here for school, graduated to the high life
http://www.taloussanomat.fi/tietoliiken ... 0115581/12
Kas, 4000 saa kenkää joista 1400 suomessa ja ne 3000 heeboa accenturelle.
Tämä on nyt sitten virallisesti noksun softatuotekehityksen loppu.
Veikkaus, viiden vuoden päästä firma on pienikatteinen rautavalmistaja. Plattareista en edes ala veikkailla.
Kas, 4000 saa kenkää joista 1400 suomessa ja ne 3000 heeboa accenturelle.
Tämä on nyt sitten virallisesti noksun softatuotekehityksen loppu.
Veikkaus, viiden vuoden päästä firma on pienikatteinen rautavalmistaja. Plattareista en edes ala veikkailla.
Viimeksi muokannut exPertti, 27.04.2011 11:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Came here for school, graduated to the high life
Luitko sä niitä sen juttuja siellä kotisivuillaan? Kyllähän maailmassa tosiaan sellaisia semi-idiootteja mahtuu kolmetoista tusinaan, joten siinä mielessä oikea arkkinuija on jonkinlainen virkistävä pikkeus. Mutta en mä oikein osta kumpaakaan näistä sun ajatuksista: (i) johdonmukainen pöljyys olisi jotenkin arvostettavampaa kuin epäjohdonmukainen (eli sellainen, jossa on välillä ei-pöljiäkin väläyksiä seassa) ja (ii) sinänsä kunnioitettava pienyrittäjyysmenestys jotenkin automaagisesti konvertoituu pätevyydeksi ja sopivuudeksi kansanedustajaksi.Dave kirjoitti:Tuotan varmasti Urpiaiselle pettymyksen, mutta tarkoitin, että kyseessä vaikuttaa pikaisesti olevan omalla linjallaan johdonmukainen tyyppi.
Eli jotain voi arvostaa, jos se edustaa omaa lajityyppiään puhtaana ilmentymänä. Tähän varmasti on olemassa jokin termikin. Arkkityyppi?
Eli mies on johdonmukainen omassa viitekehyksessään.
Kauhean noloa, kun joudun tällä tavalla selittelemään.
Luottaisin mielummin Teuvo Hakkaraiseen kuin Kike Elomaahan tai Jani Toivolaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Noh. Katsottuani tuon videon niin olen sanaton. Loppuhuipennus on huikea. Eli kyseessä taitaa olla vähän syyntakeeton tyyppi, jonka kannattaisi keskittyä sahaukseen.urpiainen kirjoitti:Luitko sä niitä sen juttuja siellä kotisivuillaan? Kyllähän maailmassa tosiaan sellaisia semi-idiootteja mahtuu kolmetoista tusinaan, joten siinä mielessä oikea arkkinuija on jonkinlainen virkistävä pikkeus. Mutta en mä oikein osta kumpaakaan näistä sun ajatuksista: (i) johdonmukainen pöljyys olisi jotenkin arvostettavampaa kuin epäjohdonmukainen (eli sellainen, jossa on välillä ei-pöljiäkin väläyksiä seassa) ja (ii) sinänsä kunnioitettava pienyrittäjyysmenestys jotenkin automaagisesti konvertoituu pätevyydeksi ja sopivuudeksi kansanedustajaksi.Dave kirjoitti:Tuotan varmasti Urpiaiselle pettymyksen, mutta tarkoitin, että kyseessä vaikuttaa pikaisesti olevan omalla linjallaan johdonmukainen tyyppi.
Eli jotain voi arvostaa, jos se edustaa omaa lajityyppiään puhtaana ilmentymänä. Tähän varmasti on olemassa jokin termikin. Arkkityyppi?
Eli mies on johdonmukainen omassa viitekehyksessään.
Kauhean noloa, kun joudun tällä tavalla selittelemään.
Luottaisin mielummin Teuvo Hakkaraiseen kuin Kike Elomaahan tai Jani Toivolaan.
Peruskoulu, haloo?Dave kirjoitti:Dumis kirjoitti:http://yle.fi/alueet/keski-suomi/2011/0 ... 29574.html
Aijai, nyt Daven mutu iski kätensä paskaan. Kaverin koulutusaste on peruskoulu![]()
Vaikea sanoa.
Jotenkin mä symppaan tällaisia maaseudun pienyrittäjiä.
Onko napit otettu? Kohta sä sanot että vain amiksen käyneillä on jotain ihmisarvoakin

Alkaa porvaris-pisteet ropisemaan...
Ööööö. En kait mä ole dissannut ihmisiä koulutuksen perusteella? Oikeasti?Dumis kirjoitti:Peruskoulu, haloo?Dave kirjoitti:Dumis kirjoitti:http://yle.fi/alueet/keski-suomi/2011/0 ... 29574.html
Aijai, nyt Daven mutu iski kätensä paskaan. Kaverin koulutusaste on peruskoulu![]()
Vaikea sanoa.
Onko napit otettu? Kohta sä sanot että vain amiksen käyneillä on jotain ihmisarvoakin![]()
Sinä se et osaa muuta kuin haukkua muita ihmisiä, eli olet merkittävän vastenmielinen tyyppi. Etkö voi vaan sanoa, että olet eri mieltä? Ihan asiallisestihan "arkkinuija" on perustellut mielipiteensä kotisivullaan. Vaikuttaa kirjoitustensa perusteella skarpimmalta tyypiltä, kuin miltä tuossa videossa näyttäytyy.urpiainen kirjoitti:Kyllähän maailmassa tosiaan sellaisia semi-idiootteja mahtuu kolmetoista tusinaan, joten siinä mielessä oikea arkkinuija on jonkinlainen virkistävä pikkeus. Mutta en mä oikein osta kumpaakaan näistä sun ajatuksista: (i) johdonmukainen pöljyys olisi jotenkin arvostettavampaa kuin epäjohdonmukainen (eli sellainen, jossa on välillä ei-pöljiäkin väläyksiä seassa) ja (ii) sinänsä kunnioitettava pienyrittäjyysmenestys jotenkin automaagisesti konvertoituu pätevyydeksi ja sopivuudeksi kansanedustajaksi.
Joo. Onkohan kirjoittanut tekstinsä itse?Bhven kirjoitti:Sinä se et osaa muuta kuin haukkua muita ihmisiä, eli olet merkittävän vastenmielinen tyyppi. Etkö voi vaan sanoa, että olet eri mieltä? Ihan asiallisestihan "arkkinuija" on perustellut mielipiteensä kotisivullaan. Vaikuttaa kirjoitustensa perusteella skarpimmalta tyypiltä, kuin miltä tuossa videossa näyttäytyy.urpiainen kirjoitti:Kyllähän maailmassa tosiaan sellaisia semi-idiootteja mahtuu kolmetoista tusinaan, joten siinä mielessä oikea arkkinuija on jonkinlainen virkistävä pikkeus. Mutta en mä oikein osta kumpaakaan näistä sun ajatuksista: (i) johdonmukainen pöljyys olisi jotenkin arvostettavampaa kuin epäjohdonmukainen (eli sellainen, jossa on välillä ei-pöljiäkin väläyksiä seassa) ja (ii) sinänsä kunnioitettava pienyrittäjyysmenestys jotenkin automaagisesti konvertoituu pätevyydeksi ja sopivuudeksi kansanedustajaksi.
En tiedä, olisi vain sopinut profiiliisi hyvin, kerta duunin perusteella voi arvottaa niin miksei sitten koulutuksenkin. Olisi vielä loogisempaa koska paskaduuneja voi tehdä maisterikin, mutta paskaduunari ei voi tehdä maisterin hommia.Dave kirjoitti:Ööööö. En kait mä ole dissannut ihmisiä koulutuksen perusteella? Oikeasti?Dumis kirjoitti:Peruskoulu, haloo?Dave kirjoitti:![]()
Vaikea sanoa.
Onko napit otettu? Kohta sä sanot että vain amiksen käyneillä on jotain ihmisarvoakin![]()
Loppuun se hymiö niin et luule että olen täällä tosissani vittuilemassa

Kyllä mä osaan myös pistää kieleni rullalle. Sinänsä mua ei juurikaan kyllä harmita, että sun preferensseilläsi kulkeva tyyppi pitää minua vastenmielisenä.Bhven kirjoitti:Sinä se et osaa muuta kuin haukkua muita ihmisiä, eli olet merkittävän vastenmielinen tyyppi.
Tehdäänkö sellainen kompromissi, että sanon olevani eri mieltä sen lisäksi, että pidän tyyppiä idioottina?Bhven kirjoitti:Etkö voi vaan sanoa, että olet eri mieltä?
Ai nämä "Sasi ja Wallin kannattavat sharia-lakia ja persuja lukuunottamatta kaikki muut puolueet haluavat islamisoida Suomen" -heitot? Meillä on erilainen käsitys asiallisesta poliittisesta perustelemisesta, mikä ei sinänsä enää yllätä.Bhven kirjoitti:Ihan asiallisestihan "arkkinuija" on perustellut mielipiteensä kotisivullaan.
Tää nyt on vähän tällainen valinta Skyllan ja Kharybdiksen välillä.Bhven kirjoitti:Vaikuttaa kirjoitustensa perusteella skarpimmalta tyypiltä, kuin miltä tuossa videossa näyttäytyy.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Oonko mä oikeasti sanonut, että pitäisin paskaduuneja tekeviä/koulututtamattomia huonompina ihmisinä? Luullakseni en.Dumis kirjoitti:En tiedä, olisi vain sopinut profiiliisi hyvin, kerta duunin perusteella voi arvottaa niin miksei sitten koulutuksenkin. Olisi vielä loogisempaa koska paskaduuneja voi tehdä maisterikin, mutta paskaduunari ei voi tehdä maisterin hommia.Dave kirjoitti:Ööööö. En kait mä ole dissannut ihmisiä koulutuksen perusteella? Oikeasti?Dumis kirjoitti: Peruskoulu, haloo?
Loppuun se hymiö niin et luule että olen täällä tosissani vittuilemassa
Perusmeininkiä: vasemmistointelligentsia tunnetusti ei halveksu mitään enempää kuin rehellistä työtä tekevää normaalia ihmistä.RP kirjoitti:Jos pitäisi palstalta valita henkilö jolle opinahjolla, koulutuksella ja ammatilla on merkitystä, se olisi tämä salainen julkinen perversioni mister Urpsu. Vaikka luulisi niin fiksun miehen tietävän että ilman putkimiehiä hukkuisi paskaan.
-
- Kitisijä
Sinähän palvot rahaa. Lisäksi olet tuonut usein esiin yrittämisen ja työnteon tärkeyden elämässä. Paheksut niitä, jotka eivät käytä koko potentiaaliaan juuri esmes työelämässä. Näitähän sopivasti yhdisteltäessä voi syntyä mielikuva ihmisestä, joka vähintäänkin hiljaa sisäisesti halveksuu duunariporukkaa.Dave kirjoitti:Jaa-a. Paha kysymys. Laitan mietintämyssyn päähäni ja tutkin asiaa sydämessäni.
Toisaalta et vaikuta muutoin suvaitsemattomalta tai ylenkatsovalta, kuten vaikkapa urpiainen, joten nou hätä

Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
No ei oikein näinkään. Kyllä mä ymmärrän ja hyväksyn sen, että kaikki eivät ajattele rahaa.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Sinähän palvot rahaa. Lisäksi olet tuonut usein esiin yrittämisen ja työnteon tärkeyden elämässä. Paheksut niitä, jotka eivät käytä koko potentiaaliaan juuri esmes työelämässä. Näitähän sopivasti yhdisteltäessä voi syntyä mielikuva ihmisestä, joka vähintäänkin hiljaa sisäisesti halveksuu duunariporukkaa.Dave kirjoitti:Jaa-a. Paha kysymys. Laitan mietintämyssyn päähäni ja tutkin asiaa sydämessäni.
Ainoastaan se watuttaa, jos joku opiskelee joksikin taiteen maisteriksi ja sen jälkeen valittaa, että palkka on paska ja apurahat pieniä. Mitäs läksit!
Ja duunariammateissahan moniesti elinikäinen ansio on ihan ok, koska leivänsyrjään pääsee kiinni nopeasti ja palkkakaan ei ole välttämättä huono.
En mä tiedä mitä sä OIKEASTI olet sanonut, mutta olet kyllä vihjaillut maat ja mannut täyteen sen suuntaista, joten vähän VIHJAILIN takaisin ja sua pysymään jossain ruodussaDave kirjoitti:Oonko mä oikeasti sanonut, että pitäisin paskaduuneja tekeviä/koulututtamattomia huonompina ihmisinä? Luullakseni en.

Housuissas on vihjailtu. Linkkiä or it did not happen! nih!Dumis kirjoitti:En mä tiedä mitä sä OIKEASTI olet sanonut, mutta olet kyllä vihjaillut maat ja mannut täyteen sen suuntaista, joten vähän VIHJAILIN takaisinDave kirjoitti:Oonko mä oikeasti sanonut, että pitäisin paskaduuneja tekeviä/koulututtamattomia huonompina ihmisinä? Luullakseni en.
-
- Kitisijä
Tässä olen eri mieltä. Se, että valitsee jonkun ammatin, ei vesitä ammatin kritisointia. Minusta ammattinsa kritisointi on paikallaan, kun se tehdään perustellusti ja siten, ettei omasta valinnasta synny mielikuvaa vääränä valintana, jota ei jostain syystä haluta tai viitsitä korjata.Dave kirjoitti:Ainoastaan se watuttaa, jos joku opiskelee joksikin taiteen maisteriksi ja sen jälkeen valittaa, että palkka on paska ja apurahat pieniä. Mitäs läksit!
Esmes opettajan jopa pitää kritisoida huonoa palkkaansa, koska se on huono oikeastaan tulokulmasta riippumatta. Eihän tuo huono palkka saisi opettajalle minään yllätyksenä tulla ja harhakuvitelmista tulee kantaa vastuunsa, mutta kritisointia sinänsä se ei vesitä.
Tuo "Mitäs läksit!" kuulostaa tässä vähän samalta, kun väsyneelle äitille sanoisi, että mitäs teit sen lapsen!
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
- Teraslilja_m
- Kitisijä
- Viesti:
No noin mä aina sanonkin.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Tässä olen eri mieltä. Se, että valitsee jonkun ammatin, ei vesitä ammatin kritisointia. Minusta ammattinsa kritisointi on paikallaan, kun se tehdään perustellusti ja siten, ettei omasta valinnasta synny mielikuvaa vääränä valintana, jota ei jostain syystä haluta tai viitsitä korjata.Dave kirjoitti:Ainoastaan se watuttaa, jos joku opiskelee joksikin taiteen maisteriksi ja sen jälkeen valittaa, että palkka on paska ja apurahat pieniä. Mitäs läksit!
Esmes opettajan jopa pitää kritisoida huonoa palkkaansa, koska se on huono oikeastaan tulokulmasta riippumatta. Eihän tuo huono palkka saisi opettajalle minään yllätyksenä tulla ja harhakuvitelmista tulee kantaa vastuunsa, mutta kritisointia sinänsä se ei vesitä.
Tuo "Mitäs läksit!" kuulostaa tässä vähän samalta, kun väsyneelle äitille sanoisi, että mitäs teit sen lapsen!
Eiku musta on aivan turha valittaa paskasta palkasta, jos tietoisesti kouluttautuu alalle, jossa palkka on paska
Ja opettajan palkkahan muuten ei ole työtunnit huomioiden mitenkään paska. Tästä olen vääntänyt ennenkin.
About 6 tunnin työpäivät, kesä-, heinä- ja elokuu lomaa, syysloma, joululoma, hiihtoloma jne. Jos lasketaan opettajan palkka/tehty työtunnit, niin se on julkisen sektorin palkaksi erittäin hyvä.
Ja ei, ne rutinoituneet opettajan eivät yömyöähään korjaa kokeita tai suunnittele seuraava tuntia. Olen itse ollut 3kk opettajana peruskoulussa, eli jotain vähän tiedän opettajan hommista ja se näkymätön työ pysyi näkymättömänä.
Viimeksi muokannut Dave, 27.04.2011 13:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Kitisijä