Vaalitulosveikkaus 2011

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Dave kirjoitti:Kyllä mä mielelläni näkisin rkp:n halituksessa. Ne on kuitenkin porvareita.
Minä en, oli ihan pelottavaa jälkeä viime kaudella. Tietty jos kepu jää oppositioon olisi kiva nähdä rkp muitten mukana hallituksessa.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä olen nyt muistellut tarkemmin, ja olen aika varma, että Soini on useammassa haastattelussa sanonut tavoittelevansa nimenomaan elinkeinoministerin varsin painavaa paikkaa. Persujen Niinistö havittelee puolustusministerinn salkkua, ja Vistbacka kaivettaisiin mielellään naftaliinista liikenne-, sisä- tai jopa oikeusministeriksi. Tässä olisi varmaan persujen ministerijoukon ydin, jos takuukannoista ei muodostu kynnystä. Elinkeinoministerin salkku on tosin niin painava, että luulisi demarien kärkkyvän sitä - ainakin, jos ulkoministerinkin paikka menee kokkareille.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti:Itse epäilen, että Soini saattaisi vetää ässän hihasta ja kutsua Paavo Väyrysen ulkoministeriksi. Sanokaa joku syy, miksei tuo toimisi? Luulen, että Paavo vaihtaisi mielellään voittajaleiriin.
Ei juma, tämä olisi kova! Jostainhan se Paavovieteriukko kuitenkin taas pomppaa esiin, joten tosiaan, miksi ei? En kuitenkaan voi uskoa, vaikka persuhan se kyllä oikeastaan on.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

urpiainen kirjoitti:Mä olen nyt muistellut tarkemmin, ja olen aika varma, että Soini on useammassa haastattelussa sanonut tavoittelevansa nimenomaan elinkeinoministerin varsin painavaa paikkaa. Persujen Niinistö havittelee puolustusministerinn salkkua, ja Vistbacka kaivettaisiin mielellään naftaliinista liikenne-, sisä- tai jopa oikeusministeriksi. Tässä olisi varmaan persujen ministerijoukon ydin, jos takuukannoista ei muodostu kynnystä. Elinkeinoministerin salkku on tosin niin painava, että luulisi demarien kärkkyvän sitä - ainakin, jos ulkoministerinkin paikka menee kokkareille.
Noita Niinistöjä on liikaa: Kokkareiden, Persujen ja Vihreiden Niinistöt. Menee sekaisin.
CeDell Davis

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

Nythän te unohdatte sen pikku jutun, että Soini vetää takavasemmalta ainakin Vistbackan hallitukseen, kun ei valituista riitä valittavaa. Kyllä tää hallituspaketti on yhtä hajallaan kuin oli vaalitulos vielä eilen aamulla, kun unohdin lompakkoni äänestyskoppiin. Onneksi vaalivirkailijoissa asui sen verran dekkaria, että saivat ongittua puhelinnumeroni esille ennen kuin olin itse edes havahtunut koko asian tiimoilta. Veikkaan että tulee sotkuinen vaalikausi ja palettia sekotellaan vielä monta kertaa ennen kuin seuraavan kerran päästään uurnille. Tai sitten päästään uudestaan aika nopeastinkin. Ja samaan hengenvetoon vanhan hallituksen pojat ja tytöt huohottaa yhteen ääneen, että nyt ollaan isojen asioiden äärellä seuraavalla vaalikaudella. Koskaan ei olla oltu ennen. Juuri nyt kun koko pakka on sekaisin kuin ahtojäät merellä.

Nyt ehkä havahtuu siihen, että se suomettunut Suomi jossa vallitsee ylitsevuotava konsensus, ja puolueet eivät juuri erotu toisistaan, ei sittenkään ole ihan saatanasta. Meillähän on mennyt täällä ihan kivasti, tähän asti. Vaikö?
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Viesti Kirjoittaja Leevi »

se vaan on niin että RKP:lle kelpaa kaikki kunhan mukaan päästään ja ruattalaisten ottaminen on kokkareiden etu. Ne puhuu sitä mitä Käteinen sanoo että tarvii puhua. Täysin kokkareiden sätkynukkeja. Lisukkeena tietysti se että tuattalaiset on tainneet olla joka hallituksessa 70-luvulta lähtien joten hallituksesta pois jättäminen laskettaisiin varmaan johonkin rasismin ja suomenruotsalaisten oikeuksien polkemisen paikkeille ...
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti:Ei juma, tämä olisi kova! Jostainhan se Paavovieteriukko kuitenkin taas pomppaa esiin, joten tosiaan, miksi ei? En kuitenkaan voi uskoa, vaikka persuhan se kyllä oikeastaan on.
Mitä enemmän tuota mietit, niin sitä selvempää se on. Paavo pääsee jatkamaan EU-änkyröintiä ja pääsee samalla uuden haastajan kovaan ytimeen. Persut saavat kutakuinkin painavimman mahdollisen salkun ja erään harvoista konkareista, joka kykenee osaamisen puolesta kantamaan tuota salkkua ilman puolueen tukea. Lisäksi Pave auttaa pyörittämään asiat siten, että kaikki takinkäännöt näyttävät persujen johdonmukaiselta politiikalta, mukaanlukien Paven hakeminen apuun. Soini sekä Pave myös nauttisivat suunnattomasti demareiden ja kokkareiden kiemurrellessa ajatuksen kanssa. Persuille juonikkaan kova EU-politiikka on myös paras kannatuksen säilytyskeino: Erota 'ei voi' ja ne EU-paskiaiset torppaavat kaikki hyvät persujen aloitteet.

Duunikaveri tuon lohkaisi vitsinä lounaalla kun ulkopuolisia ministereitä pohdittiin. Tajuttiin molemmat millisekunnissa, että homma on mahdollinen.

Ministerinsalkut persujen on pakko ottaa, mutta salkkujen antaminen puhtaille pelleille romahduttaisi uskottavuuden halliuskauden aikana. Persujen valituille jo rivikansanedustajan työ tulee olemaan äärimmäisen haastavaa. 2-4 hyvää ministeriä mahdollisimman kovilla salkuilla + 1-2 reipasta mediapersua kevyillä salkuilla olisi hyvä kombo.
Bruce Willisika

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Antaisivatko Koksusosdemmit muka ulkoministerin paikan Persuille? Miksi vitussa? Mä luulen, että Stubb kuristaisi ulkoministeri Paska-Paavon, ellei itse saisi tilalle vielä parempaa pestiä, joka olisi niinq mikä? Paavosta tulee ravintola Hullun poron maskotti.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bruce Willisika kirjoitti:Antaisivatko Koksusosdemmit muka ulkoministerin paikan Persuille?
Eilen ykkösen lähetyksessä taisi politiikantuntija sanoa ettei ulkoministeri voi olla samasta puolueesta kuin pääshamanisti. Ei kylläkään mitään hajua mistä tuo revittiin. Tämä kun puhuttiin Stubbelin jatkosta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti:Eilen ykkösen lähetyksessä taisi politiikantuntija sanoa ettei ulkoministeri voi olla samasta puolueesta kuin pääshamanisti. Ei kylläkään mitään hajua mistä tuo revittiin. Tämä kun puhuttiin Stubbelin jatkosta.
Tuo on tuommoinen nyrkkisääntö, ei laki. Pääministeri ja ulkoministeri aika pitkälti vetävät ulkopolitiikkaa pressan pysyessä seremoniamestarina. PM ja UM samasta puolueesta katsotaan vähän yksipuoliseksi edustukseksi.

Ulkoministerin salkun anto persuille voisi olla hyvä veto, koska persut pääsisivät sohimaan EU:ta ilman todellisia vaikutusmahdollisuuksia. Hallituksen keskuudessa pitää vain sopia, että mediapersuilu ei liikaa haittaa EU-yhteistyötä. EU:lle sisäsiisti pienen maan räksyttäjä voisi olla ihan tervetullut.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

http://www.soininvaara.fi/2011/04/18/mi ... #more-4767

Oden blogia lukee mielellään.


"■Elina kirjoitti 18.4.2011 kello 14:31
Arhinmäki näyttää ja kuulostaa ihmiseltä. Eli olisiko ainakin aika vaihtaa puheenjohtajaa, joka ei nyt näitä kriteerejä täytä?

Loppukiristä sen verran sanoisin, että itseäni ainakin jäi ihmetyttämään Sinnemäen seksistinen poseeraus vahvasti photshopatussa vaali-ilmoituksessa, joka muistutti lähinnä farkkumainosta.

Kalasteltiinko miesten ääniä?

En tiedä onnistuiko se, mutta epäilen, että naisten ääniä se vei muutaman.

Jos olisimme Suomi24-palstalla saisin tietysti kuulla olevani katkeroitunut viiden lapsen lähiövalas-yksinhuoltaja, joka koskaan ei ole saanut miestä. Mutta kun nyt sivistyneellä palstalla olemme, niin ehkä näin ei käy
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

sivustahuutaja kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Eilen ykkösen lähetyksessä taisi politiikantuntija sanoa ettei ulkoministeri voi olla samasta puolueesta kuin pääshamanisti. Ei kylläkään mitään hajua mistä tuo revittiin. Tämä kun puhuttiin Stubbelin jatkosta.
Tuo on tuommoinen nyrkkisääntö, ei laki.
Nii just ja tämän Tuomioja heti korjasi jo lähetyksessä, että "ei tuo ole mikään laki". Minua nauratti kovin, että siinä toimittaja kyllä munasi :D
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

"...Arhinmäki oli se arvoliberaaliuden ritari, joka esti Jussi Halla-ahon (ps) vaalivoiton Helsingissä, ei vasemmistokannattajien riemulla ollut rajaa."

"Vasemmisto pesee Helsingissä Halla-ahon ja maahanmuuttovastaisuuden"

Onkohan näin, että vasemmistoliitto on uusi vihreät? Ainakin hesarin todellisuudentajun puutteesta voi näin päätellä: PS sai Helsingistä siis kolme edustajaa ja arvoliberaaliuden ritarit kaksi.
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 2:33
Paikkakunta: Satunnainen

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

Dave kirjoitti:Oli puolue mikä tahansa, et voi päästä läpi, jos kukaan ei ole koskaan kuullutkaan sinusta. Edes vaalien aikaan.
No, entinen työkaverini nousi täydestä tuntemattomuudesta eduskuntaan (kakkonen persuista vaalipiirissään, heti Kike Elomaan jälkeen:) Tyyppi on introvertti ja juron oloinen.

Mutta perussuomalaisten puoluehallituksessa oleminen ratkaisi. Ei tuo persuista varmaan mitenkään huonoin vaihtoehto ole eduskuntaan, mutta hiukan ... epäilyttää, jos yliopistomaailmassakin jää kaikenlaisten pelaajien jalkoihin.

Edit: "Heikkilää kiinnostaisikin eniten maatalousministerin salkku."

...
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Eilen ykkösen lähetyksessä taisi politiikantuntija sanoa ettei ulkoministeri voi olla samasta puolueesta kuin pääshamanisti. Ei kylläkään mitään hajua mistä tuo revittiin. Tämä kun puhuttiin Stubbelin jatkosta.
Tuo on tuommoinen nyrkkisääntö, ei laki. Pääministeri ja ulkoministeri aika pitkälti vetävät ulkopolitiikkaa pressan pysyessä seremoniamestarina. PM ja UM samasta puolueesta katsotaan vähän yksipuoliseksi edustukseksi.
Niin, ja tämä tapa on kai vahvistunut vasta viimeaikoina: muistelisin sekä Ahon hallituksessa että Lipposen molemmissa hallituksissa pääministerin ja ulkoministerin olleen puoluetovereita.

Lisään myös varauksia alustavaan veikkaukseeni siitä, että Tuomioja sijoitettaisiin eduskunnan puhemiehistöön ja Heinäluomalle rakenneltaisiin painavaa ministerinsalkkua: päivän Hesari lienee oikeassa siinä, että demarien on tehtävä Heinäluomasta pressaehdokas, jolloin sopiva ponnahduslautapaikka hänelle on perinteisesti puhemiehistö.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

urpiainen kirjoitti:Heinäluomalle rakenneltaisiin painavaa ministerinsalkkua: päivän Hesari lienee oikeassa siinä, että demarien on tehtävä Heinäluomasta pressaehdokas, jolloin sopiva ponnahduslautapaikka hänelle on perinteisesti puhemiehistö.
Öö. Siis oletko sä nyt istuttamassa Heinäluomaa ministeriksi vai puhemieheksi?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti:Niin, ja tämä tapa on kai vahvistunut vasta viimeaikoina: muistelisin sekä Ahon hallituksessa että Lipposen molemmissa hallituksissa pääministerin ja ulkoministerin olleen puoluetovereita.
Politiikka ei niin paljon minua kiinnosta, joten ihan mutuna: Tuo tapa taitaa liittyä näihin lautaskiistoihin, eli kun hallituksessa ulkopolitiikkaa hoidetaan yhteistyössä kahden suurimman kanssa, niin silloin saadaan pressan painoarvoa alemmas.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Mä en edelleenkään näe, miten Persut ja Kokkarit voivat olla samassa hallituksessa, koska Kokkarit ehdottomasti kannattavat Portugalin lisätukia ja Persut ehdottomasti vastustavat niitä.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Dave kirjoitti:Mä en edelleenkään näe, miten Persut ja Kokkarit voivat olla samassa hallituksessa, koska Kokkarit ehdottomasti kannattavat Portugalin lisätukia ja Persut ehdottomasti vastustavat niitä.
Äh, vähän "ministerinpaikka" nimistä keijupölyä asioitten päälle ja kaikki näyttääkin toimivalta.

Veikkaan, että "hyväksymme takuut, mutta vaadimme mainintaa mielipiteestämme jossa vaadimme suurempia takuita".

Have faith, my friend.
Came here for school, graduated to the high life
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Dave kirjoitti:Mä en edelleenkään näe, miten Persut ja Kokkarit voivat olla samassa hallituksessa, koska Kokkarit ehdottomasti kannattavat Portugalin lisätukia ja Persut ehdottomasti vastustavat niitä.
Ei taida eduskunnasta löytyä enää millään kurin enemmistöä joka olisi Portugalin tukipaketin takana. Osa kepulaisistakin vastustaa varmasti jos ei ole hallituksessa, RKP ja KD ehkä puolesta, ehkä osa vihreistä.

Luultavasti tehdään joku lehmänkauppa jolla SDP:n vastuuelementtiä jotenkin koetetaan ympätä Suomen osallistumisen ehtona.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Noppaelain kirjoitti:
Dave kirjoitti:Oli puolue mikä tahansa, et voi päästä läpi, jos kukaan ei ole koskaan kuullutkaan sinusta. Edes vaalien aikaan.
No, entinen työkaverini nousi täydestä tuntemattomuudesta eduskuntaan (kakkonen persuista vaalipiirissään, heti Kike Elomaan jälkeen:) Tyyppi on introvertti ja juron oloinen.
Joo. Viimeksi kun tästä keskusteltiin, Dave itsekin taisi tokaista, että tänä keväänä voisi varmnasti päästä uusmaalaisena persuna eduskuntaan lähes sillä, että masinoi laajennetun tuttavapiirinsä äänestämään itseään. Persujen nousu on kyllä tässä mielessä varmasti aika poikkeuksellinen ilmiö.

Mutta joku valtio-oppineempi voisi selittää minulle, miksi vaalien voittajia ja häviäjiä nimettäessä niin itsestäänselvästi aina verrataan saman puolueen tulokseen edellisissä vaaleissa? Stubbhan tästä koetti mutista YLEn vaali-illassa huomauttamalla, että persujen nousu on huima, historiallinen ja kaikenkaikkiaan uskomaton tapahtuma, mutta loppujen lopuksi fakta on, että kokoomus voitti vaalit (vaikka menettiksin paikkoja suhteessa edellisiin vaaleihin), demarit tulivat toiseksi ja persut jäivät kolmanneksi. Tuomioja ja toimittajat sitten yhteistuumin naurahtelivat tämän Stubbin naiiviuden edessä. Outoa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

Dave kirjoitti:Mä en edelleenkään näe, miten Persut ja Kokkarit voivat olla samassa hallituksessa, koska Kokkarit ehdottomasti kannattavat Portugalin lisätukia ja Persut ehdottomasti vastustavat niitä.
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/111366- ... oisi-aueta

Sauli jo rakentaa siltoja. Presidentinvaalit ovat tulossa!
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Mutta joku valtio-oppineempi voisi selittää minulle, miksi vaalien voittajia ja häviäjiä nimettäessä niin itsestäänselvästi aina verrataan saman puolueen tulokseen edellisissä vaaleissa? Stubbhan tästä koetti mutista YLEn vaali-illassa huomauttamalla, että persujen nousu on huima, historiallinen ja kaikenkaikkiaan uskomaton tapahtuma, mutta loppujen lopuksi fakta on, että kokoomus voitti vaalit (vaikka menettiksin paikkoja suhteessa edellisiin vaaleihin), demarit tulivat toiseksi ja persut jäivät kolmanneksi. Tuomioja ja toimittajat sitten yhteistuumin naurahtelivat tämän Stubbin naiiviuden edessä. Outoa.
Kyllä suurin puolue on vaalien voittaja, vaikka paikkoja menettäisikin. Vai aletaanko urheilukisoissakin mitaleja jakamaan sille perseilijälle, joka petrasi eniten viime kisojen surkeasta vedosta?
Vastaa Viestiin