Pappailu 2.0

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ostin tytölle pyörän alkuviikolla. Eihän ajamisesta vielä hetkeen mitään tule, mutta tykkää istua satulalla ja ihmetellä ohikiitävää naapurustoa.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Liisalotta
Kitisijä
Viestit: 10
Liittynyt: 14.01.2011 15:34

Viesti Kirjoittaja Liisalotta »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Ostin tytölle pyörän alkuviikolla. Eihän ajamisesta vielä hetkeen mitään tule, mutta tykkää istua satulalla ja ihmetellä ohikiitävää naapurustoa.
Hanki (kunnollinen) potkuttelupyörä; meillä viime kesänä alle 2 v. ajeli monen kilsan lenkkejä. Ja sillä pääsee huonommassakin maastossa kun voi käytännössä kävellä pyörän kanssa hankalimmat kohdat.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Joo, mä ostan tytsälle kesällä ton potkuttelupyörän. Tai sitten jos jo ens viikolla. Tälleen, on mulla painavaakin asiaa.
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Meillä saattais olla joutava, lähes uusi potkuttelupyörä. Tutkimme asiaa jos kiinnostuneita on.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Suvinen kirjoitti:Mikä ihmeen potkuttelupyörä?

Mummolassa odottelee kesän 2-v synttäreitä semmoinen kolmipyörä. Sopinee meidän urbaanille muksulle mainiosti.
No daa, tietenkin potkulauta. Etkö ole kuullutkaan?
Nykyiset ovat kevyitä rimpuloita. Mutta minullapa oli pentuna suvussa kiertopalkintona kulkenut 50-luvun potkulauta. Vähän skootterin näköinen. Paksut renkaat. Jarrukin. Istuin, jonka saattoi kääntää ylös tai alas. Kolmipyöräisiin verrattuna tuossa oli se etu, että tasapainon oppii ennen polkupyörää ihan eri tavalla kuin jollain kolmepyöräisellä tai fillarin apupyörillä. Huono puoli minulle, että lopuksi kavereilla oli jo oikeat polkupyörät, ja tuolla oli hidas potkia perässä.

Ohitin sentään sen vaiheen, jolloin muilla polkupyörän apupyöristä luopuminen oli Miehuuden merkki.

Sitten sain Jopon, jota kaverit haukkuivat "naistenpyöräksi". :roll:
Näen siitä vieläkin painajaisunia ja herään itkien.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Ei ole potkulauta, se on ihan pyörä mutta ilman polkimia.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

RP kirjoitti:Ei ole potkulauta, se on ihan pyörä mutta ilman polkimia.
Ikään kuullutkaan. Sitä nykyaikaa.
Siis polkupyörän näköinen, mutta ei polkimia vaan potkitaan, mutta ilman sitä lautaa, kenties molemmin jaloin? Onko istuin että voi rullata?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Potkuttelupyörä

Mäkin osaan, vaikken ookaan paskamutsi.
Work like a captain, play like a pirate.
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Meiltä löytyy siis tuollainen.
Vähän pieni jo 5-vuotiaalle.

Kuva
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

On toi aika tunnettu juttu, tai ainakin itse olen törmännyt siellä ja täällä. Hyvää tossa on tietty se että tasapaino aika jees ja esim. tytsä voi tolla jo vetää pillu rallia eli liikkua itsekseen toisin kuin normipöyrällä kun ei hokaa tota polkemista sillatti viel. Sit kun ymmärtää mitä mutsi meinaa niin voip siirtyä normipyörään, ja usein kai apupyöriä ei enää ees tarvita kun se tasapaino on ton kans jo tullu tutuks.
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Aamu oli kohtuullisen kauhea - vanhin poika heräsi tunnin etuajassa herättäen kaikki muutkin ja aamutoimissa mikään ei miellyttänyt - heitti F5:n päälle. Aikani kiristelin hampaitani mutta sitten menetin hermoni ns. vanhatestamentillisesti. Se ei ollut kaunista katsottavaa, eikä etenkään kuunneltavaa. Hoitopaikkaan piti sitten jättää hysteerisesti kirkuva punanaamainen kuolahirviö ja töihin ajeli 180 km/h Slipknottia 130db:n voimalla huudattava ilmestyskirjan peto.

Nyt sitten on karsee morkkis.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Suvinen kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Potkuttelupyörä

Mäkin osaan, vaikken ookaan paskamutsi.
Antoi ekaksi hakutulokseksi Kitinän, että se siitä tunnettavuudesta.

Nevöhööd. Varmaan ihan kätevä peli.
Se potkumopo on kyllä myös rakastettu menopeli.

http://www.lelunetti.fi/plasto-potkumopo-p-1806.html
Came here for school, graduated to the high life
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

exPertti kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Potkuttelupyörä

Mäkin osaan, vaikken ookaan paskamutsi.
Antoi ekaksi hakutulokseksi Kitinän, että se siitä tunnettavuudesta.

Nevöhööd. Varmaan ihan kätevä peli.
Se potkumopo on kyllä myös rakastettu menopeli.

http://www.lelunetti.fi/plasto-potkumopo-p-1806.html
Plasto on tehnyt tuota samaa mallia vuodesta nakki ja muussi. Varmaan hyvä rahasampo. Muotti on maksettu jo 30 vuotta sitten.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kun kelit ovat lämmenneet, niin naapureiden lapsetkin ovat paljon pihalla. Joka päivä siellä itsekin tulee touhuttua ihan jo siksi, että alle kaksivuotias ei yksin pärjää. On nuo lapset kyllä kivoja ja oikeita hyvän mielen lähteitä. Lasten tukikohta huolimatta Minean nuoresta iästä, on muodostunut meidän etu- ja takapihalle. Haluaisivat alvariinsa tulla meille leikkimään. Niinhän se menee, että lapset ovat siellä, missä niistä välitetään. Naapurin kolmivuotias on muuten ~aina yksin koko illan pihalla, vaikka päivät menee tarhassa. Harmittaa hänen puolestaan, kun vanhempansa ei välitä leikkiä hänen kanssan.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Olin toissapäivänä Minean ja naapurin lasten kanssa leikkimässä kotipuistossa. Isomman keinuessa juoksi Minea suoraan keinun alle. Keinu naamaan ja iloinen ilmalento hiekkaan. Ehdin huutaa: "Varo, varo!" Naama veressä. Pyyhin paperilla ja näin vekin silmäkulmassa. Naapurin lääkäritäti tuli pyynnöstäni tarkastamaan tilanteen ja laittoi perhosteippiä. Olipa karmea tilanne.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ollut poikamiesilta töistä päästyäni ja mitä olen tehnyt? Noh, poikkesin marketissa ja ostin 100 eurolla kaikkea mahdollista, kun halvalla sai. Sitten kokosin yhden kodin vempaimen, imuroin, pudottelin tomua kankaista, pyykkäsin...kävin sentään saunassa. Olut harkinnassa, mutta väsy meinaa iskeä. Ei osaa rentoutua nykyään, kun vaimo ollut viikkoja kipeä, eikä jaksa kunnolla edes lasta hoitaa. Löytää heti edestään, jos laiskottelee.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Olin jäsen M:n kanssa muskarin kevätjuhlassa. Alussa vaikutti vitun pahalta, mutta päästiin puolen tunnin jälkeen lavalle tanssahtelemaan. Pyysin muuten yhden wanhan äijän ottaan valokuvia meistä. Mieitin jo silloin, et olipa tutun näköinen, ja nyt varmistin, et kyseessä oli paikallinen piispa. Hui, hui, kuinka se pystyi näin syntiseltä kirkosta eronneelta ottamaan vastaan moisen pyynnön?
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vanhempi tyttö repi tänään kaksi jälki-istuntoa. Vittu vittu. En tajua, miksi se ei voi olla kunnolla.

Olin mäkin yläasteella hankala, mutta en tuossa mitassa.

Skootterin osto täytyy laittaa 1kk:si jäihin kyllä nyt.

:doh:
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

NuoriDaavid kirjoitti:En tajua, miksi se ei voi olla kunnolla.
Koska se on teini.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Mitäs jos kysyisit että miksi hommasi jälkkäriä, etkä automaagisesti bannaisi tulevia/nykyisiä etuja?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

NuoriDaavid kirjoitti: Skootterin osto täytyy laittaa 1kk:si jäihin kyllä nyt.
Hihi.

Kysy siltä tytsältä, että mikä riivaa. Kyllä nuoret ovat yleensä aika hyvin tietoisia siitä, missä menee rangaistusraja, joten ylityksetkin ovat usein tarkotuksellista kapinaa. Ehkä keksitte yhdessä jonkun rakentavamman tavan antaa palautetta opettajille?

Dumis ehtikin ensin. Voi meitä supermutseja!
Viimeksi muokannut exsu, 18.05.2011 13:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

AngryBird kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:En tajua, miksi se ei voi olla kunnolla.
Koska se on teini.
Nii-i. En vaan tajua, kun itse kuitenkaan jälki-istuntoja repinyt.
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

NuoriDaavid kirjoitti:
AngryBird kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:En tajua, miksi se ei voi olla kunnolla.
Koska se on teini.
Nii-i. En vaan tajua, kun itse kuitenkaan jälki-istuntoja repinyt.
Hei, ihmiset on erilaisia!!!11 Ja aika on toinen. Ja tytöt voivat helposti olla hankalampia kuin pojat ( :oops: ).

Mutta oon Dumiksen kanssa samaa mieltä. Puhukaa ennen kaiken kivan kieltämistä.

edit. Minä en tietty oo mikään neuvomaan teini-ikäisen kasvatuksessa mutta kun muinaisia aikoja muistelee niin kannattaa ehkää hylätä besserwisserismi ja olla enempi kuuntelevana osapuolena ja antaa mimmin itsensä esittää mielipiteitä ja ratkaisumalleja. Niinku,
Viimeksi muokannut AngryBird, 18.05.2011 13:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriDaavid kirjoitti:Vanhempi tyttö repi tänään kaksi jälki-istuntoa. Vittu vittu. En tajua, miksi se ei voi olla kunnolla.

Olin mäkin yläasteella hankala, mutta en tuossa mitassa.

Skootterin osto täytyy laittaa 1kk:si jäihin kyllä nyt.

:doh:
Sinun pitää selittää, että luokanopettajat koulussa ovat lukeneet yläasteen päälle lukion ja kuusikin vuotta yliopistossa vain päätyäkseen opettamaan kusipäisiä kaikkitietäviä teinejä. Katkeruus on ilmiselvä lopputulos.

Että pieni feikkikunnioitus päälle vaan pepsodenthymyllä ja profit.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kyllä tää käy hermon päälle.

Laitoin jo tekstarin, jossa ilmoitin, että ajattelin tänään lähteä tytön kanssa katsomaan sitä skootteria (mikä on totta), mutta nyt osto on ainakin kuukauden jäissä ja lisäksi laitoin vähän syyllistystä mukaan.

Kiukkis ja Suvinen: ymmärrän kyllä noi pointit, mutta koulussa täytyy yrittää sitten vaan purra hammasta ja olla kunnolla. En usko, että niitä jälkkäreitä ihan vahingossa otetaan, vaikka lapset tietenkin aina asian niin selittävät.

Tuo pertinkin näkökulma on asiallinen ja mä olen yrittänyt selittää juuri, että ihan oman itsensä kannalta kannattaisi olla kunnolla. Vaikka ajattelisi mitä.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 18.05.2011 13:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin