Eduskuntavaalit 2011

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Bruce Willisika

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Leevi kirjoitti:Kyllä tuossa Sinnemäessä vaan jokin tökkii ...
De Gröna ... Ei pysty, kykene ...
Häh?! Sehän lupasi täystyöllisyydenkin Suomeen. Kyllä kai Sinnemäen äänestämistä voi perustella jo sillä? Itse tosin panttaan ääntäni vielä hetken, jos joku vaikka keksisi loppumetreillä luvata hoitaa maailmanrauhan ensi vaalikauden aikana.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Mä en kestä tuota Sinnemäkeä yhtään. Hyh.

Ei tämä vieläkään tee yhtään tiukkaa, en ole tuuliviiri ääneni suhteen.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Arvelinkin että hesarin vaalikonetta täytellessäni käy niin ettei paljoa vasureita listalleni osu, nyt niitä ei tullut yhtään, mutta Kepua tuli neljä :shock:

Vaihdan vaalikonetta :twisted:
Avatar
Varis
Elämätön Kitisijä
Viestit: 300
Liittynyt: 20.01.2011 0:51

Viesti Kirjoittaja Varis »

Kepu lupailee
vaalipäivästä muutos
tielle petoksen
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Yleltä tuli melkein samanlaisia vastauksia, vittuuh.

edit: no nyt listoille rynni myös senioripuolue :nuts:
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Dumis kirjoitti:mutta Kepua tuli neljä :shock:
Jokaisessa meissä asuu pieni Pertsa.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

RP kirjoitti:
Dumis kirjoitti:mutta Kepua tuli neljä :shock:
Jokaisessa meissä asuu pieni Pertsa.
Nyt itseasiassa tuo äänestäminen monimutkaistui eikä helpottunut, voi saatana. Ei mulle ole puoluetta. Täytyykin vielä käydä tuon muutoksen ajamat astiat läpi.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Dumis kirjoitti:
RP kirjoitti:
Dumis kirjoitti:mutta Kepua tuli neljä :shock:
Jokaisessa meissä asuu pieni Pertsa.
Nyt itseasiassa tuo äänestäminen monimutkaistui eikä helpottunut, voi saatana. Ei mulle ole puoluetta. Täytyykin vielä käydä tuon muutoksen ajamat astiat läpi.
Valitsin sulle sopivan:

http://www.riemurasia.net/jylppy/media. ... &suurennos
Bruce Willisika

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Dave kirjoitti:
Valitsin sulle sopivan:

http://www.riemurasia.net/jylppy/media. ... &suurennos
Tulee mieleen eräs terveen järjen kriitikko, joka postailee tänne omaan ketjuunsa vastaavaa matskua. Toivon, että Raija pääsee eduskuntaan.

P.s. Kuu on muuten juustoa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tein Hesarin vaalikoneen. Epäsopivimmat ehdokkaat olivat aika selvällä kaulalla muihin:

Tuomioja Erkki SDP -300
Hassan Ahmed RKP -307

Liikutuin hieman.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Mie itseasiassa päätin sen nyt. Äänestän kokkelia. Ongelma on ollut koko ajan se, että äänestäisikö kykyjen vaiko agendan mukaan.

Kyky ja henkilöhahmo voitti.
Kirjoitan tätä alasti
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Dave kirjoitti:Kasvi selkeästi esittää tässä http://www.kasvi.org/Kuvat/puoluekartta.jpg

muunneltua totuutta. Vihreäthän eivät ole symmetrisesti oikeisto-vasemmisto akselilla.

Tommi Uschanov kirjoittaa Suuressa Kaalihuijauksessa, että analyysi vihreiden vaalikonevastauksista asemoi vihreät vasemmisto-oikeisto akselilla sdp:n ja vasemmistoliiton väliin ja myös haastettelututkimuksissa vihreiden äänestäjät asemoivat keskimäärin itsensä näin.

Miksiköhän Kasvi selkeästi siis valehtelee äänestäjille. Kyllähän hän tuon tosiasian varmasti tietää.
Tuo kasvin kaaviohan on muutenkin perseellään. Puoluiden kohdalla eduskuntaan päätyneistä muodostuvat massakeskipisteet ovat ne, joilla on väliä. Yleensähän esim. Kokoomuksen nuoret haukat jäävät ilman eduskuntapaikkaa.

En myöskään käsitä mistä Kasi repäisi tuon vasureiden dipoli-aspektin? Ylen kartan haulikuvio on ihan siisti ja sijoittuu demareita liberaalimmaksi.

Jos arvoliberaaliutta haluaa ylen kartan perusteella arvioida, niin kartassa näkyvien massojen mukaan arvoliberaalius menee näin:
1. Vihreät (isolla erolla)
2. RKP
3. Kokoomus
4. Keskusta
5. Vasemmistoliitto
6. Demarit
7. SKP
8. Persut (isolla erolla)
Kristillisia ei monitorillani kyennyt sijoittamaan.

Itse en muuten ymmärrä koko arvoliberaaliutta. Mielestäni on olemassa vain yhtä ja ainoaa liberaaliutta. Arvoliberaali vasuri on vähän kuin väkivaltaa vastustava murhaaja. Vihreät antaisivat minun polttaa pilveä, mutta vievät väkisin rahani = Mitä liberaalia tuossa on?
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 5353
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

sivustahuutaja kirjoitti:
Itse en muuten ymmärrä koko arvoliberaaliutta. Mielestäni on olemassa vain yhtä ja ainoaa liberaaliutta. Arvoliberaali vasuri on vähän kuin väkivaltaa vastustava murhaaja. Vihreät antaisivat minun polttaa pilveä, mutta vievät väkisin rahani = Mitä liberaalia tuossa on?
Onhan sitä myös mm. taloudellista liberalismia. Arvoliberalismi tarkoittaa liberalismin ei-taloudellisia aspekteja.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vihreät ovat tosi arvoliberaaleja joo. Jos sinä jaat samat arvot heidän kanssaan. Muussa tapauksessa liberaaliudesta ei kyllä ole tietoakaan, vaan olet lähinnä verrattavissa natseihin.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 6497
Liittynyt: 30.10.2006 20:18
Paikkakunta: No aivan varmasti aina Stadi

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Homeboy65 kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:
Itse en muuten ymmärrä koko arvoliberaaliutta. Mielestäni on olemassa vain yhtä ja ainoaa liberaaliutta. Arvoliberaali vasuri on vähän kuin väkivaltaa vastustava murhaaja. Vihreät antaisivat minun polttaa pilveä, mutta vievät väkisin rahani = Mitä liberaalia tuossa on?
Onhan sitä myös mm. taloudellista liberalismia. Arvoliberalismi tarkoittaa liberalismin ei-taloudellisia aspekteja.
No mutta se on tätä päevöö Hommari! Mitä kuuluu! Minä lähden nyt torille likan kanssa! Mutta en nyt sano mille torille!

Josko myyn itseni torilla seksiorjaksi ja olen taloudellinen liberaali... Nätille rikkaalle nuorelle tytölle, mutta saanko ottaa oman likkani messiin seksiorjan huoneeseeni? Tuskin.

Oliko tuo hauska vitsi? Mua jotenkin epäilyttää... ääh .Oletkos faijalla ja teet orjan töitä?

Pitikö tähän laittaa mielipide? Mulla on niitä niin paljon, että ei nyt jaksa. olen mukavan puolueen kannalla ja mukavan ihmisen!
Nyt pitää äänestää vieraita kun ei ole vielä Stadinarskalaiset-puoluetta!

Stadin poika Arskis
"Tää on vähän kuin seuraisi ruuhka-aikaan hernerokkasumussa tapahtuvaa auto-onnettomuutta moottoritiellä. Hidastettuna." MrM 05/13
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 1570
Liittynyt: 28.01.2011 23:35
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Kartan perusteella Suomen TOP3 (ei sisällä pikkupähkinöitä)
- äärioikeisto :
1. Henri Heikkinen/KOK/Oulu
2. Elina Lepomäki/KOK/Uusimaa
3. Wille Rydman/KOK/Helsinki
http://hommaforum.org/index.php/topic,47074.0.html
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 5353
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Stadinarska kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:
Itse en muuten ymmärrä koko arvoliberaaliutta. Mielestäni on olemassa vain yhtä ja ainoaa liberaaliutta. Arvoliberaali vasuri on vähän kuin väkivaltaa vastustava murhaaja. Vihreät antaisivat minun polttaa pilveä, mutta vievät väkisin rahani = Mitä liberaalia tuossa on?
Onhan sitä myös mm. taloudellista liberalismia. Arvoliberalismi tarkoittaa liberalismin ei-taloudellisia aspekteja.
No mutta se on tätä päevöö Hommari! Mitä kuuluu! Minä lähden nyt torille likan kanssa! Mutta en nyt sano mille torille!

Josko myyn itseni torilla seksiorjaksi ja olen taloudellinen liberaali... Nätille rikkaalle nuorelle tytölle, mutta saanko ottaa oman likkani messiin seksiorjan huoneeseeni? Tuskin.

Oliko tuo hauska vitsi? Mua jotenkin epäilyttää... ääh .Oletkos faijalla ja teet orjan töitä?

Pitikö tähän laittaa mielipide? Mulla on niitä niin paljon, että ei nyt jaksa. olen mukavan puolueen kannalla ja mukavan ihmisen!
Nyt pitää äänestää vieraita kun ei ole vielä Stadinarskalaiset-puoluetta!

Stadin poika Arskis
Mitä kuuluu? Kaikki mikä sanotaan tarpeeksi lujaa. Mitäs tässä. Duudsoneita ei tullutkaan eilen subilta. Synttärionnittelut täytyi kirjoittaa serkkutytölle naamakirjassa tänään.
Beach Boys-kokoelma osoittautui aika mainioksi. Seuraavaksi voisi ostaa Eppu Normaalia, teini-iän diggailukohdetta. Eppujen keikka 15.5.1980 oli ensimmäinen rock-konserttini.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Lib ... 5265267292

Hahaa, mielenkiintoista ja toisaalta erittäin loogista. Elämä ON hankalaa, jos kaikki pelottaa, ja silloin kaikki hankala pitää eliminoida.
Prepare for the worstest.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 1570
Liittynyt: 28.01.2011 23:35
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Uusi Suomi uutisoi tästä jo männä vuonna.

Tutkimus: Perussuomalaisilla on erilaiset aivot

Jokohan lähitulevaisuudessa on taas korrektia keskustella kallonmittauksista ja myötäsyntyisistä älykkyyseroista.
Noppaelain
Elämätön Kitisijä
Viestit: 367
Liittynyt: 20.01.2011 2:33
Paikkakunta: Satunnainen

Viesti Kirjoittaja Noppaelain »

Bruce Willisika kirjoitti:
Dave kirjoitti:
Valitsin sulle sopivan:

http://www.riemurasia.net/jylppy/media. ... &suurennos
Tulee mieleen eräs terveen järjen kriitikko, joka postailee tänne omaan ketjuunsa vastaavaa matskua. Toivon, että Raija pääsee eduskuntaan
Heillä on kuin onkin yhteys:
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7169_n.jpg

"Bonekomies" Sir Henri Risti ei ole sentään Kitinään päätynyt, mutta toiselle keskustelupalstalle, jonka ylläpidosta osin vastaan, hän tuli samoin kuin samoin kuin irkkiin selittämään. Hänestähän alkaa uusi maailmanjärjestys, ja bonekotutkimus on ihmiskunnan tärkein asia tällä hetkellä. (Raijan kanssa hyvää pataa US:n blogeissa.)

Mutta Skywolfista: ei ihme, että tuossa lehtijutussa haluaisi kieltää perintätoimistot: puolisonsa (myös ehdokas vaaleissa) US-blogista päätellen tällä on luokkaa 100k perinnässä.

Mutta onhan samalla puolueella tässä vaalipiirissä sellaisiakin ääniharavia kuin Olavi Mäenpää. Eihän tässä tiedä ketä äänestäisi :)

(Ai niin, aihe asiakeskusteluissa, sori.)
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Oho, taisi nyt sitten jäädä äänestämättä. Olin aivan varma, että huomenna on viimeinen äänestyspäivä, mutta nähtävästi se olikin jo tänään. Voi voi.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Noppaelain kirjoitti:
Bruce Willisika kirjoitti:
Dave kirjoitti:
Valitsin sulle sopivan:

http://www.riemurasia.net/jylppy/media. ... &suurennos
Tulee mieleen eräs terveen järjen kriitikko, joka postailee tänne omaan ketjuunsa vastaavaa matskua. Toivon, että Raija pääsee eduskuntaan
Heillä on kuin onkin yhteys:
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7169_n.jpg

"Bonekomies" Sir Henri Risti ei ole sentään Kitinään päätynyt, mutta toiselle keskustelupalstalle, jonka ylläpidosta osin vastaan, hän tuli samoin kuin samoin kuin irkkiin selittämään. Hänestähän alkaa uusi maailmanjärjestys, ja bonekotutkimus on ihmiskunnan tärkein asia tällä hetkellä. (Raijan kanssa hyvää pataa US:n blogeissa.)

Mutta Skywolfista: ei ihme, että tuossa lehtijutussa haluaisi kieltää perintätoimistot: puolisonsa (myös ehdokas vaaleissa) US-blogista päätellen tällä on luokkaa 100k perinnässä.

Mutta onhan samalla puolueella tässä vaalipiirissä sellaisiakin ääniharavia kuin Olavi Mäenpää. Eihän tässä tiedä ketä äänestäisi :)

(Ai niin, aihe asiakeskusteluissa, sori.)
Eikö näiden ydinvoiman vastustajien pitäisi olla vihreissä..

Mutta kovaa on peli ja salaliitto laaja, kun aina nämä vastustajat joutuvat psykiatriseen pakkohoitoon.. tämähän on kuin aikoinaan Neuvostoliitossa selvästi!
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 1570
Liittynyt: 28.01.2011 23:35
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bhven »

"Norjassa näytetään nykyään maahanmuuttajille video, jossa esitellään homoseksuaalisuutta. Meistä vielä tehokkaampaa sopeuttamis-kotouttamista olisi tervetuliaisriittinä yhteissauna miehille ja naisille. Siellä lauteilla sitten kerrottaisiin, että sauna on suomalaisten kirkko ja moskeija, jossa ei puhuta uskontoa eikä politiikkaa, eikä varsinkaan erotiikkaa."

http://kaivanto.blogspot.com/2011/04/ci ... telee.html
Avatar
scarface
Elämätön Kitisijä
Viestit: 306
Liittynyt: 07.04.2011 22:12

Viesti Kirjoittaja scarface »

Maikkarin vaalikoneella kävin, kaks ekaa sijaa meni persuille. Kolmoseks ylsi vasemmistoliiton heppu. (Persua oli tarkotuskin äänestää - nyt löyty sit soppeli ehokaski!)
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Homeboy65 kirjoitti:Onhan sitä myös mm. taloudellista liberalismia. Arvoliberalismi tarkoittaa liberalismin ei-taloudellisia aspekteja.
Meinaat, että vihreät eivät käyttäisi valtion väkivaltakoneistoa rahojeni ryöstämiseen?
Vastaa Viestiin