Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Minulla on eräänlainen taloudellis-moraalinen ongelma, johon Kitinästä ei liene ratkaisua. Mutta kunhan selostan.

Pöljä enoni vuokrasi ennen kauppaa 13,4 hehtaaria peltoa naapurin kehitysvammasiirtolalle. Tai oikeastaan jatkoi vuokrasopimusta vuosittain, ikuinen jatkumo niin. Minä kieltäydyin uusimasta vuosittain. Harrastavat "biodynaamista" maanviljelyä, joka on steinerilais-antroposofinen versio luomuviljelystä ja luomutuin. Tarvitsevat tukiinsa aina viiden vuoden sopimuksen.

Minä haluaisin maat omaan viljelyyn. Koska se epävarman tilanteen vuoksi oikeastaan vieläkään skulaa, täytynee jatkovuokrata vielä. Nyt ne hörhöt eivät olleet ottaneet yhteyttä, vaikka se viiden vuoden kautensa loppuu syksyllä. Ehkä unohtivat tai pelkäsivät minua.

Maataloussihteeri ja -neuvoja vakuuttavat, että ilman muuta saan pellon vuokralle. Ja paljon parempaan hintaan. Soitinkin hyvälle ja luotetulle maanviljelijäkamulle, joka on kovin kiinnostunut. Sitten otin itse yhteyttä steinerilaisiin, ja onnistuin kiristämään tosi hyvän hehtaarivuokran.

Ongelma, että minä en haluaisi viiden vuoden sopimusta. Enkä sitoutua varsinkaan heihin. En tukea minkäänlaista uskonlahkoa tai pseudotiedettä. Ovat nimittäin just näitä:
http://www.skepsis.fi/lehti/2001/2001-3erva.html

Ja kyllä, onhan kehitysvammaisten hoitokoti herkkä asia, mutta toisaalta oli se insidentti kun se yksi potilaansa koetti paeta luokseni ja valitti millainen pakkovalta siellä on, hän on vankina.

Toisaalta sitten luultavimmin siltä toiselta kaverilta en ihan niin hyvää vuokraa saisi.

Ja ennen kaikkea näillä hörhöillä on luomulehmiä, joiden pitää saada olla ulkona.. ja asetelma on ettei niillä ole riittävän lähellä navettaansa mitään muuta paikkaa ne laittaa kuin se minun peltoni!! Voisivat kuulemma kuljetella muuallekin, mutta kovin hankalaa olisi. Ja minähän olen eläinsuojeluhenkinen.

Mutta en pidä heistä ja liian pitkä sopimus vaikkakin hyvä vuokra ja sitten ne lehmät ja sitten minä olen se paha jätkä.

Isänikin pitää itsestäänselvänä, että jatkovuokraisin taas niille, eikä ymmärrä minua ollenkaan.
Aarrgghh!!

Köyhä naapuri ne eivät sentään ole. Koko kylä täynnä niiden rakennuksia, henkilökuntaa kymmeniä, uusia autoja ja traktoreita pihat väärällään.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 1570
Liittynyt: 28.01.2011 23:35
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ oli muuten jännä kun jossain viestissäsi taannoin sanoit, ettet halua kertoa mestasi tarkkaa sijaintia, mutta vihjeiden ja googlen avulla Runkkulaakso, Karhuvaara löytyi noin viidessä sekunnissa.
Viimeksi muokannut Bhven, 27.03.2011 1:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Moottoritie Töölön läpi ry.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Meinaatko ryhtyä stalkkaamaan?
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 1570
Liittynyt: 28.01.2011 23:35
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bhven »

elco kirjoitti:^ Meinaatko ryhtyä stalkkaamaan?
Tietenkin.
Moottoritie Töölön läpi ry.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bhven kirjoitti:
elco kirjoitti:^ Meinaatko ryhtyä stalkkaamaan?
Tietenkin.
Misut saisivat lähettää nakukuvia. Hypoteesisi on mahdollinen. Kirjoittaessani arvasin jonkun valopään tutkivan. Mutta tarvitsiko sanoa, häh? Tilanteen kuvatakseni kuitenkin täytyi antaa tietoja. En osaa päättää vaikka pitäisi.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Manaaja kirjoitti:^ Ostat, se oli käsky!
No nyt ostin. Siinä oli kierrekorkki :?

Oon pohtinut, minkälaisen peitetarinan kehittelen vaimolle. Sanon, että katoin netistä viiniarvosteluja, ja tämän erinomaista hinta-laatusuhdetta kehuttiin.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

AAARRGGHHH!! En vieläkään osaa päättää, vaikka tänään tai huomenna varmaan pitäisi kertoa osapuolille.

Yritän meditoida rauhoittavan kuva-aineiston avulla:
http://xhamster.com/movies/182036/russian_nudists.html
Bruce Willisika

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

^Tää on helppo: kysyt äidiltä, kuinka kuuluu tehdä ja teet niin kuin se sanoo.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Suvinen kirjoitti:
Gat kirjoitti:Minulla on eräänlainen taloudellis-moraalinen ongelma, johon Kitinästä ei liene ratkaisua.
Siis onko tässä muuta ongelmaa kuin että et pidä heistä?

En näe ongelmaa. Rahastat typeriä hörhöjä ja samalla teet luomulehmät onnellisiksi, mikä sen parempaa?
Mietin ihan samaa. Jos kerta oot eläintenystävä niin tuohan on pelkkää voittoa. Saat hyvät hynkyt ja tiedät että ammut kirmaa onnellisena laitumilla.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Mennään illalla waimon kanssa Helsinkiin syömään. Mikä olisi mukava ruokapaikka, jossa voisi ruokailun jälkeen ottaa vähän drinksua? Ei liian hiljainen, mutta ei kauhea metelikään.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

Dave kirjoitti:Mennään illalla waimon kanssa Helsinkiin syömään. Mikä olisi mukava ruokapaikka, jossa voisi ruokailun jälkeen ottaa vähän drinksua? Ei liian hiljainen, mutta ei kauhea metelikään.
Mecca, grotesk, sikala, belge, ahjo/toscanini.

EDIT: tulen stalkkaamaan.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2349
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Chez Dominiquen ei voi jäädä drinksulle?
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

elco kirjoitti:EDIT: tulen stalkkaamaan.
Mä tuun mukaan!!
Work like a captain, play like a pirate.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

elco kirjoitti:
Dave kirjoitti:Mennään illalla waimon kanssa Helsinkiin syömään. Mikä olisi mukava ruokapaikka, jossa voisi ruokailun jälkeen ottaa vähän drinksua? Ei liian hiljainen, mutta ei kauhea metelikään.
Mecca, grotesk, sikala, belge, ahjo/toscanini.

EDIT: tulen stalkkaamaan.
En kerro, mihin meen

:perse:
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Haemaeraemies kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:
Gat kirjoitti:Minulla on eräänlainen taloudellis-moraalinen ongelma, johon Kitinästä ei liene ratkaisua.
Siis onko tässä muuta ongelmaa kuin että et pidä heistä?

En näe ongelmaa. Rahastat typeriä hörhöjä ja samalla teet luomulehmät onnellisiksi, mikä sen parempaa?
Mietin ihan samaa. Jos kerta oot eläintenystävä niin tuohan on pelkkää voittoa. Saat hyvät hynkyt ja tiedät että ammut kirmaa onnellisena laitumilla.
No on siinä vielä se luomulle välttämätön viiden vuoden sopimus. Haluaisin vapaammin omaa harkintaa esim. vuoden välein. En haluaisi olla noiden kanssa naimisissa viittä vuotta ja luultavimmin loppuikäni jos nyt uusin. . Ei ne ole suosittuja täällä muutenkaan, moni haluaa ne vittuun. Aika hankalia ne on ihan käytännössä. Ne lehmät on ikäänkuin panttivankitilanne minulle. Tiedä vaikka saisivat muuallekin. Satku sinne tänne on minulle sivuasia tässä balanssissa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Dave kirjoitti:
elco kirjoitti:
Dave kirjoitti:Mennään illalla waimon kanssa Helsinkiin syömään. Mikä olisi mukava ruokapaikka, jossa voisi ruokailun jälkeen ottaa vähän drinksua? Ei liian hiljainen, mutta ei kauhea metelikään.
Mecca, grotesk, sikala, belge, ahjo/toscanini.

EDIT: tulen stalkkaamaan.
En kerro, mihin meen

:perse:
Multiplay ja jakautukaa noihin ja joihinkin muihin paikkoihin ja loppu onkin sitten mobiilihistoriaa? :wink:
Joku vahtiin länsiväylän varteen ilmoittamaan targetin lähestymisestä?

JWB lainatakseni "We will hunt you down!" (You can run but you can't hide)
Viimeksi muokannut Niba, 26.03.2011 17:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Dave kirjoitti:
elco kirjoitti:
Dave kirjoitti:Mennään illalla waimon kanssa Helsinkiin syömään. Mikä olisi mukava ruokapaikka, jossa voisi ruokailun jälkeen ottaa vähän drinksua? Ei liian hiljainen, mutta ei kauhea metelikään.
Mecca, grotesk, sikala, belge, ahjo/toscanini.

EDIT: tulen stalkkaamaan.
En kerro, mihin meen

:perse:
Siis stalkkaajia tarvitaan enemmän. Ilmoittaudun vapaaehtoiseksi.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Ymmärrän täysin Gatin vastenmielisyyden hörhöjä kohtaan, mutta lehmät ja kehitysvammaiset. Jos kerran maksavat hyvin, niin eikö niitä viisi vuotta kestäisi, vaikka ovatkin mitä ovat. Viiden vuoden päästä tilanne voi olla taas erilainen. Tosin viisi vuotta on noin vanhalle miehelle jo ikuisuus :P
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Lolita kirjoitti:Ymmärrän täysin Gatin vastenmielisyyden hörhöjä kohtaan, mutta lehmät ja kehitysvammaiset. Jos kerran maksavat hyvin, niin eikö niitä viisi vuotta kestäisi, vaikka ovatkin mitä ovat. Viiden vuoden päästä tilanne voi olla taas erilainen. Tosin viisi vuotta on noin vanhalle miehelle jo ikuisuus :P
Juuri noin tai siis viimeinen lause. Nimittäin jos sitoudun viideksi vuodeksi, olen sen jälkeen vielä entistäkin vanhempi ja minulla on sitten edessä ihan sama moraalinen dilemma antaa alue niiden käyttöön seuraavaksi viideksi vuodeksi. Kunnes kuolen ellen ole kuollut jo. Sama silloinkin samoin syin.

Se ratkaisu sitoisi käteni, ei voisi harkita omaa viljelyä, joka ties minkä energiakasvien myötä saattasivat olla mahdollisia ehkä joskus tai sitten ei, mutta siihen tarvitsen koko pinta-alan 46 ha eikä 13 siitä pois. Jos nyt sitoudun, se merkkaa ihan varmasti, etten itse viljele koskaan muuten kuin autellen urakoitsijaa alueella joka on omassa käytössä. Luultavasti en oikeastikaan, veltto juoppo, mutta en pidä ettei minulla olisi vaihtoehtoja. Ja se olisi jonkun muun maata tavallaan.

Pikkuseikka yksi tonni vuodessa vähemmän verojen jälkeen, se ero, minkä vähemmällä kiristyksellä siltä ihan hyvältä kamulle vuoden sopimuksilla vuokraamalla saisin. Se kun on oikeasti hyvä jätkä, mutta noista hörhöistä en pidä. Enkä halua avustaa, ne on rikkaita jo, kansainvälisenä lahkona.

Mutta ne lehmät ja että olisin pahis. Kehitysvammaiset ei niin lehmiä siellä paijaa, vaan henkilökunta. Pöljille on muutakin steinerastraalia terapiaa. Oli niillä ennen lampaita ja sikojakin, mutta niistä luopuivat. Lehmät vaan tarttee maata paljon. Mutta ei niiden rahoitus maanviljelystä tule, se on oheistoimintaa.
Viimeksi muokannut Gat, 26.03.2011 18:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

elco kirjoitti:
Dave kirjoitti:Mennään illalla waimon kanssa Helsinkiin syömään. Mikä olisi mukava ruokapaikka, jossa voisi ruokailun jälkeen ottaa vähän drinksua? Ei liian hiljainen, mutta ei kauhea metelikään.
Mecca, grotesk, sikala, belge, ahjo/toscanini.

EDIT: tulen stalkkaamaan.
ahjo/toscanini on tosiaan hyvä kombo.

König ei myöskään ole hirveän huono, vaikka häviää drinkkipuolessa.

Torni olisi kanssa hyvä idea, sillä se American bar on varsin mainio drinkkibaari.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

Dave kirjoitti:
En kerro, mihin meen

:perse:
You can show perse, but you can't hide.

Eiköhän järjestetä insta-miitti tänään Ahjossa ja edetä sitten muualle, jollei heti tärppää.
Bruce Willisika

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Gat kirjoitti:
Lolita kirjoitti:Ymmärrän täysin Gatin vastenmielisyyden hörhöjä kohtaan, mutta lehmät ja kehitysvammaiset. Jos kerran maksavat hyvin, niin eikö niitä viisi vuotta kestäisi, vaikka ovatkin mitä ovat. Viiden vuoden päästä tilanne voi olla taas erilainen. Tosin viisi vuotta on noin vanhalle miehelle jo ikuisuus :P
Juuri noin tai siis viimeinen lause. Nimittäin jos sitoudun viideksi vuodeksi, olen sen jälkeen vielä entistäkin vanhempi ja minulla on sitten edessä ihan sama moraalinen dilemma antaa alue niiden käyttöön seuraavaksi viideksi vuodeksi. Kunnes kuolen ellen ole kuollut jo. Sama silloinkin samoin syin.

Se ratkaisu sitoisi käteni, ei voisi harkita omaa viljelyä, joka ties minkä energiakasvien myötä saattasivat olla mahdollisia ehkä joskus tai sitten ei, mutta siihen tarvitsen koko pinta-alan 46 ha eikä 13 siitä pois. Jos nyt sitoudun, se merkkaa ihan varmasti, etten itse viljele koskaan muuten kuin autellen urakoitsijaa alueella joka on omassa käytössä. Luultavasti en oikeastikaan, veltto juoppo, mutta en pidä ettei minulla olisi vaihtoehtoja. Ja se olisi jonkun muun maata tavallaan.

Pikkuseikka yksi tonni vuodessa vähemmän verojen jälkeen, se ero, minkä vähemmällä kiristyksellä siltä ihan hyvältä kamulle vuoden sopimuksilla vuokraamalla saisin. Se kun on oikeasti hyvä jätkä, mutta noista hörhöistä en pidä. Enkä halua avustaa, ne on rikkaita jo, kansainvälisenä lahkona.

Mutta ne lehmät ja että olisin pahis. Kehitysvammaiset ei niin lehmiä siellä paijaa, vaan henkilökunta. Pöljille on muutakin steinerastraalia terapiaa. Oli niillä ennen lampaita ja sikojakin, mutta niistä luopuivat. Lehmät vaan tarttee maata paljon. Mutta ei niiden rahoitus maanviljelystä tule, se on oheistoimintaa.
Älä nyt viitsi. Eikös se vihainen velipuolikuu-mies höngi vielä niskaan muutaman vuoden uhaten jollain viiden prossan todennäköisyydellä viedä rahasi? Ei silloin kukaan koskaan pysty mitään vieljelemään, pystyy vain ryyppäämään ja runkkaamaan. Joten laita vaan maat vuokralle kahjoterapeuttiselle rykmentille ja kipaise ostamassa lisää Karhua.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

huima kirjoitti:American bar on varsin mainio drinkkibaari.
Just nyt putois toooosi hyvin joku jääkylmä. Hmmm... pitää ehkä olla toteuttaja.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Gat kirjoitti:...
Sanot hihhuleille, että kymmenkertainen vuokra tai myyt maat kaverille.

Muutenkin kyllä tekis mieli sanoa, että nykyisellään maatalousyhtymäsi kehitysnäkymät eivät ole niin positiivisia, että moista kannattaisi elätellä.

En vaan tajua miten voit edes tuhlata aikaasi siellä maalla, kyllä humanistille aina Kalliosta puuhaa löytyy ja seurakin on taatusti samaa pataa.
Kirjoitan tätä alasti
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

huima kirjoitti:
elco kirjoitti:
Dave kirjoitti:Mennään illalla waimon kanssa Helsinkiin syömään. Mikä olisi mukava ruokapaikka, jossa voisi ruokailun jälkeen ottaa vähän drinksua? Ei liian hiljainen, mutta ei kauhea metelikään.
Mecca, grotesk, sikala, belge, ahjo/toscanini.

EDIT: tulen stalkkaamaan.
ahjo/toscanini on tosiaan hyvä kombo.

König ei myöskään ole hirveän huono, vaikka häviää drinkkipuolessa.

Torni olisi kanssa hyvä idea, sillä se American bar on varsin mainio drinkkibaari.
Kiitoksia vinkeistä. Oltiin Belgessä, oli ihan jeesch. Poistin etälamauttimesta varmistimen sen varalta, että joku pitkä kaljupää olisi lähestynyt.
Vastaa Viestiin