PetriFB: Maailmanmeno

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1590
Liittynyt: 08.11.2005 16:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Manaaja kirjoitti:Aisakkalan Petrihän se siellä!

Mitä mieltä Petri olet Pasila TV-sarjasta?
En ole koskaan sitä katsonut aikaisemmin, paitsi nyt katsoin tuosta antamastasi linkistä.

Vastaan kysymykseesi näin:


2 Piet 3: 
3 ¶ Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan
4 ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
5 Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta
6 ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
8 ¶ Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä".
9 ¶ Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.

Lopunaikana, eli viimeisinä päivinä jumalattomat ihmiset pilkkaavat Jumalaa ja Herran Jeesuksen opetuslapsia. Nämä pilkkaajat ovat Raamatun sanan mukaan omien himojensa, eli syntiensä orjia. Raamatun profeetallinen sana sanoo, että nämä pilkkaajat sanovat missä on lupaus Herran Jeesuksen tulemuksesta ja että maailmassa on kaikki pysynyt ja ollut kuten luomakunnan alussa. Nämä pilkkaajat eivät ymmärrä, että Herra ei viivytä lupaustaan, vaan on pitkämielinen ihmisiä kohtaan, koska Hän ei tahdo ihmisten hukkuvan, vaan että kaikki tulisivat parannukseen. Valitettava tosiasia on, että suurin osa ihmiskuntaa myös lopunajalla kääntää selkänsä Herralle Jeesukselle ja Jumalan pelastukselle.

Raamattu opettaa, että Herran Jeesuksen kautta tuli voimaan lain muutos. Herra Jeesus ei kumonnut Jumalan lakia, joka on Kymmenen Käskyä. Herran Jeesuksen kautta kuitenkin kumottiin vanhan liiton jumalanpalvelusjärjestys. Tämä tarkoittaa sitä, että kaikki VT:n aikaiset käskyt, jotka eivät perustu ja ole yhtä pitäviä Kymmenen Käskyn kanssa kumottiin Herran Jeesuksen kautta. Uuden liiton järjestys poisti myös mm. eläinuhrit ja sen tilalle tuli Herran Jeesuksen uhri, jonka kautta julistetaan uskoa Jumalaan ja syntien anteeksiantamusta.

Uuden Liiton aikakautena ei ole voimassa vanhan liiton aikainen jumalanpalvelusjärjestys ja siksi iso osa VT:n käskyistä ei ole enää voimassa. Raamattua ivaajien ja pilkkaajien esiin nostamat ajatukset VT:n käskyjen pohjalta ovat yhtä typeriä kuin se, että joku vaatisi jalkapuu ja häpeäpaalu rangaistuksen käyttöönottamista. Jalkapuu ja häpeäpaalu rangaistukset poistettiin käytöstä vuonna 1894, kun Suomessa astui voimaan uusi rikoslaki.

VT:n käskyt asetettiin noudatettaviksi tietyssä historian vaiheessa, mutta Herran Jeesuksen sovituskuoleman kautta on annettu Uusi Liitto ja uusi jumalanpalvelusjärjestys. Vanhaan ei saa enää palata, koska se ei ole enää voimassa. Samoin myös vuonna 1894 Suomesta poistettiin jalkapuu ja häpeäpaalu rangaistukset, jotka eivät enää ole voimassa, siksi ketään ei saa enää vaatia rangaistavaksi jalkapuulla tai häpeäpaalulla. Yhtä typerää on tuoda esille noudatettavaksi sellaisia VT:n aikaisia käskyjä, jotka eivät enää ole voimassa.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1590
Liittynyt: 08.11.2005 16:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Stadinarska kirjoitti:
BrianW kirjoitti:Olipa huima linkki. Paitsi tuo Elcon mainitsema juttu niin AB mm tuhoaa USAn.

Kyllä näitä hulluja näyttää Turskankin lisäksi riittävän.
Which is another crazy calls himself a fool Tursk:1:1

Ollaan muuten kirkonmiehen palstalla. Hiukan rajaa.
Sinä B olet vahingollinen riidankylväjä kirottu, joka turhaan levittää ennakkoluuloja ihmisten ajatuksiin.

Jos minun väkisin pitäisi arvata sen uhan takia siinä hetkessä, jos vauhko Manaaja juoksee perässäni hullunkatse silmillään ja väripaletti varpaissaan ja joku inhottava käsissään niin arvaisin, että minä olen yksi vähiten hulluun päin olevista kansalaisista Kitinän historiassa. Eikä sitten taas syytetä narsismista! Miten tämänkin olisin voinut sanoa kun se hyvin todennäköisesti on totta! Minä olen niin ärsyttävän vakaa ja kontrolloitu hyvätapainen ja hyväajatuksinen mies, että haluaisinkin hiukan heilahteluja. Siksi ehkä teen itsestäni kirjoituksellani "hiukan heilahtaneen".

Ehkä siksi ärsytän koska samalla olen ylikiltti minimihullu ja samaan aikaan kirjoitushassu?

Tervetuloa tutustumaan elämääni vaikka vuoden kierron aikana. Et löytäne mitään edes erikoiseen viittaavaa.

PetriFB, sano sinä, että hulluksi nimittely on tuomittavaa! Toivottavasti joutuu vastuuseen? Mitä rangaistusta yksittäiselle ihmiselle toisen rienaamisesta voisi olla, PetriFB ?? Ja tämä kysymys ei ollut nyt huumoria vaan ihan oikeasti, mitä Raamattu sanoo?

Tänään tai eilen ärsyynnyin pikku elämässäni (elän siis) isoiten siitä, että yksi , no SE Manattu (toivottavasti) , on tässä kuukauden minua eri tavoin tappanut tai tapattanut minua fyysisenä ihmisenä lukemattomin eri vesiselvin sanoin ja sitten se olikin bossin mukaan palstakuolemaa vaan. Voiko sellaisesta vastuuntunnottomuudesta saada Raamatullisen rangaistuksen?

Tuo edellinen sai eniten minulle pään sekaisin inhottavuudesta ja epäoikeudenmukaisuudesta mikä oikeastaan mikään kirjoitettu asia ikinä! (onneksi live-elämä mukaanluettuna!) Kyllä sitä maailmankirjat hei menee seksisin jos Kissa sanassa ei olekaan kuin yksi s-kirjanin yhtäkkiä!

ATSISPUH kun on myöhä!
Raamatun opetuksen mukaan hulluksi nimittely on syntiä. Raamatun mukaan viimeisenä tuomiopäivänä Jumala tuomitsee jokaisen jumalattoman ihmisen sen mukaan mitä he ovat tehneet.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1590
Liittynyt: 08.11.2005 16:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Stadinarska kirjoitti:
Hei PetriFB!

Mistähän tuo FB tulee? Tuskin FaceBookista?

No kunhan vastaat myöhemmin! Eihän minulla niin kiire ole.

Lähetit kauttani tuon videon. En ole sitä nyt ehtinyt katsoa. Nuo muut ovat. Minulla(kin) on kyllä se , varmaan sinusta "haittapuoli", etten ole uskovainen vaan kylläkin hyvien perhearvojen ja käytöksen kannattaja. ja pidän kirkoista ja seurakunnista juuri siksi kun siellä on kuitenkin humaania ja hyvää ihmisläheistä toimintaa.
Ethän suutu, jos minäkin olen sitä mieltä, että seksuaalinen suuntautuminen on luonnollinen asia ja se olisi pidettävä luonnollisena ja sen kieltäminen on kyllä luonnollisena asiana varsin outoa. Mutta keskustelu asiasta jatkukoon.
Minusta asioiden pitäminen salattuna toisi kyseiselle ihmiselle aikalailla painolastia, joka vaikeuttaisi hänen elämäänsä. Minun toivemaailmassani ei ole väkivaltaa, kaikki olisivat yhteistyössä ja iloisia, auttavat toisiaan vaikeuksissa ja sairauksissa ihan ilman muuta vain iloisia siinä, että on erilaisia ihmisiä: mustia, harmaita, vanhoja, homoja, hetroita, lapsetkin voisivat olla vapaina, jos heitä ei ahdistettaisi.
Tähän tulisi pyrkiä! Eikö. Tukahduttaminen ei ole humaania!
Mutta en missaaän tapauksessa halua olla sinulle tyly vaan sanon vain oman ajatukseni.

Palataan asioihin ja vastaathan

PASTELLI-
STADINARSKA
[/quote]


FB tulee sanoista Fundamental Bible, joka tarkoittaa perusteena Raamattu, eli uskoa kuten Raamattu opettaa.

En katso asiaa siten että ihminen on minulle haittapuoli, jos hän ei ole uskossa. Jokainen saa uskoa mihin haluaa. Minä uskon Herraan Jeesukseen ja myös kerron siitä muille, jokainen saa sitten päättää uskoako vai ei.

En tietenkään suutu siihen mitä ajattelet seksuaalisesta suuntautumisesta, se on sinun oma asiasi ymmärtää se niin kuin itse haluat. Minä taas uskon eri tavalla, että homous on synti, koska Raamattu niin sanoo.

Raamattu sanoo niin VT:n kuin UT:n puolella, että homous on synti, josta tulisi tehdä parannus jos uskoo Jumalaan. Jos ihminen ei usko Jumalaan Raamatun opettamalla tavalla, niin tietenkään hän ei halua tehdä homoudesta parannusta, vaan haluaa elää homona. Meidän tulee hyväksyä se että hän ei halua tehdä parannusta, vaikka uskomme homouden olevan synti. Hyväksymme siis rakastaa homoa lähimmäisen rakkaudella, mutta Herran Jeesuksen opetuslapsina emme hyväksy homouden syntiä.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Maailmanlopun ajat ovat siis käsillä tässä nyt, Pasilastakin sen jo huomaa?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Koska uskon mitä uskon ja syön mitä syön, olen makkaraa ja olutta!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1590
Liittynyt: 08.11.2005 16:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Manaaja kirjoitti:Maailmanlopun ajat ovat siis käsillä tässä nyt, Pasilastakin sen jo huomaa?

On monia merkkejä lopunajasta ja Jeesuksen tulemuksesta. Otan tähän vain yhden.

Ennen Jeesuksen toista tulemusta ihmiskunnan viimeisinä päivinä alkaa myös vaino uskovia kohtaan Jeesuksen nimen ja todistuksen tähden. Näin Herra Jeesus profetoiden sanoi Matteuksen evankeliumin luvussa 24. Lopun ajassa vaikuttaa eksyttävä ekumenia, joka julistaa että kaikki uskonnot ja uskomukset ovat teitä yhden ja saman jumalan luokse. Tämä ekumeeninen aika, joka vallitsee maan päällä viimeisinä päivinä tekee sen että ekumeeniset lait tekevät laittomuudesta "laillisuuden" ja Raamatun rakkaudesta ja totuudesta tehdään "rikos" yhteiskuntaa ja ihmisyyttä kohtaan. Siksi Jeesuksen opetuslapsia aletaan vainoamaan ja heistä tehdään  "rikollisia" ihmiskuntaa vastaan, koska he eivät hyväksy lopun ajan jumalattomia lakeja ja asetuksia. Ihmiskunnan viimeisinä päivinä kaikenlaisista synneistä tehdään "laillisia" mm. homoseksuaalisuus hyväksytään normaalina (homoseksuaalisuus on synti) seksuaalisuuden muotona, noituus hyväksytään normaalina asiana (meediot ja kaikenlainen yhteydenotto henkivaltoihin), kaikki uskonnot suvaitaan ja hyväksytään teiksi yhden ja saman jumalan luokse jne. Jeesuksen Kristuksen todellinen opetuslapsi ei voi hyväksyä edellä mainittuja syntejä, siksi heitä vastaan alkaa vaino viimeisinä päivinä, jossa jumalattomat ja synnin kyllästämät yhteiskunnat alkavat vainoamaan Jeesuksen opetuslapsia. Antikristus on tämän maailmanlaajuisen vainon takana.

Jos olet tarkkana, niin tätä tulevaa vainoa pohjustetaan koko ajan, sillä kaikessa maailmassa on nykyään vallalla Raamatun sanan tallaaminen ja kiihotus uskovia vastaan, joka tulee huipentumaan maailmanlaajuiseen vainoon, joka johtaa esim. siihen, että uskovia laitetaan vankilaan uskonsa tähden, koska he eivät hyväksy lopunajan kieroja ja perverssejä syntejä. Minä odotan Herraa Jeesusta sydämessäni ja Häntä palvelen vainoista huolimatta Jumalan armosta.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

PetriFB kirjoitti:tulee huipentumaan maailmanlaajuiseen vainoon, joka johtaa esim. siihen, että uskovia laitetaan vankilaan uskonsa tähden, koska he eivät hyväksy lopunajan kieroja ja perverssejä syntejä.
Uskovia ihan oikeasti taidettiin laittaa vankilaan Neuvostoliitossa, mutta Neuvostoliittoa ei enää ole. Laittaako tämä lopunajan kelloa taaksepäin?

Missäpäin nykyään laitetaan kristinuskon harjoittamisesta vankilaan?
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

PetriFB kirjoitti:Jos olet tarkkana, niin tätä tulevaa vainoa pohjustetaan koko ajan
Anteeksi nyt vain, mutta ainoaa uskontoon liittyvää vainoa jota on nyt vähään aikaan saanut katsella, on tuo teikäläisten fundamentalistihullujen puolelta tuleva syrjintä niin seksuaalisia vähemmistöjä kuin sukupuoliakin kohtaan.

Ja sinä pidät siitä asiasta tehtyä animoitua parodiaa kypsentyvänä vainona uskovia kohtaan? Niin, voihan se tosiaan olla, että jengi vielä laskeutuu teidän tasollenne, en kuitenkaan usko siihen itse. Uskovaisen kanssa tappeleminen oman yksityiselämänsä perusoikeuksista kun on kuin...vittu, eihän tälle edes ole olemassa mitään yhtä pahasti ihmisarvoja loukkaavaa ja vähäpäistä analogiaa.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 6497
Liittynyt: 30.10.2006 20:18
Paikkakunta: No aivan varmasti aina Stadi

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

PetriFB kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:
Hei PetriFB!

Mistähän tuo FB tulee? Tuskin FaceBookista?

No kunhan vastaat myöhemmin! Eihän minulla niin kiire ole.

Lähetit kauttani tuon videon. En ole sitä nyt ehtinyt katsoa. Nuo muut ovat. Minulla(kin) on kyllä se , varmaan sinusta "haittapuoli", etten ole uskovainen vaan kylläkin hyvien perhearvojen ja käytöksen kannattaja. ja pidän kirkoista ja seurakunnista juuri siksi kun siellä on kuitenkin humaania ja hyvää ihmisläheistä toimintaa.
Ethän suutu, jos minäkin olen sitä mieltä, että seksuaalinen suuntautuminen on luonnollinen asia ja se olisi pidettävä luonnollisena ja sen kieltäminen on kyllä luonnollisena asiana varsin outoa. Mutta keskustelu asiasta jatkukoon.
Minusta asioiden pitäminen salattuna toisi kyseiselle ihmiselle aikalailla painolastia, joka vaikeuttaisi hänen elämäänsä. Minun toivemaailmassani ei ole väkivaltaa, kaikki olisivat yhteistyössä ja iloisia, auttavat toisiaan vaikeuksissa ja sairauksissa ihan ilman muuta vain iloisia siinä, että on erilaisia ihmisiä: mustia, harmaita, vanhoja, homoja, hetroita, lapsetkin voisivat olla vapaina, jos heitä ei ahdistettaisi.
Tähän tulisi pyrkiä! Eikö. Tukahduttaminen ei ole humaania!
Mutta en missaaän tapauksessa halua olla sinulle tyly vaan sanon vain oman ajatukseni.

Palataan asioihin ja vastaathan

PASTELLI-
STADINARSKA

FB tulee sanoista Fundamental Bible, joka tarkoittaa perusteena Raamattu, eli uskoa kuten Raamattu opettaa.

En katso asiaa siten että ihminen on minulle haittapuoli, jos hän ei ole uskossa. Jokainen saa uskoa mihin haluaa. Minä uskon Herraan Jeesukseen ja myös kerron siitä muille, jokainen saa sitten päättää uskoako vai ei.

En tietenkään suutu siihen mitä ajattelet seksuaalisesta suuntautumisesta, se on sinun oma asiasi ymmärtää se niin kuin itse haluat. Minä taas uskon eri tavalla, että homous on synti, koska Raamattu niin sanoo.

Raamattu sanoo niin VT:n kuin UT:n puolella, että homous on synti, josta tulisi tehdä parannus jos uskoo Jumalaan. Jos ihminen ei usko Jumalaan Raamatun opettamalla tavalla, niin tietenkään hän ei halua tehdä homoudesta parannusta, vaan haluaa elää homona. Meidän tulee hyväksyä se että hän ei halua tehdä parannusta, vaikka uskomme homouden olevan synti. Hyväksymme siis rakastaa homoa lähimmäisen rakkaudella, mutta Herran Jeesuksen opetuslapsina emme hyväksy homouden syntiä.
Kiitos Petri taas vastauksestasi! FB on askarruttanut ainakin omaa mieltäni, ja kai nyt muidenkin vai onko siitä juteltu aiemmin.

Niin toki, hyvä, että kuitenkin keskustelet "ei-uskovaistenkin" kanssa, tai minun mielestä hyvä! Etkä suutu! Minä usein itse tuoskahdan jos vastaaja on epäystävällinen ja hyökkäävä ja ilkeä ja sikäli olen aina varovainen kun en itse oikeastaan siedä ilkeyttä!

Siksi kirjoituksiasi on mielenkiintoista lukea ja vastauksiasi saada.

Minä itse olen vaikuttunut siitä yleensä kun ihmiset omistautuvat jollekin asialleen niin tyystin ja jaksavat tutkia teorioita ja ovat niin ikäänkuin keskittyneitä. Se asia on aikamoinen onni ihmiselle, omata, sellainen ominaisuus olla jotain tiettyä mieltä selkeästi ja uskoa siihen. Jos ihminen uskoo mitä puhuu, hän on aina mielenkiintoinen!

Minä olen nyt Stadinarskan harmaannuttamislinjalla ja ihan itse suunnitellut tätä uutta Arskaa! Saa nähdä kuinka onnistun olemaan pilaamatta uutta Arskaa joillain sivupoluilla yms :D , joita joskus villin mielikuvitukseni takia helposti kehitän!

Eikös tämä vastaus ollut AIKA harmaa ja asiallinen! Julistan sinut PetriFB minun harmaaharjoitusopettajakseni! Otatko pestin vastaan!

Sen verran väriä, että aurinko eli arska paistaa ulkona ja menen nyt virkistäytymään!

Palataan, terveisin

PASTELLI-
STADINARSKA

.
"Tää on vähän kuin seuraisi ruuhka-aikaan hernerokkasumussa tapahtuvaa auto-onnettomuutta moottoritiellä. Hidastettuna." MrM 05/13
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1590
Liittynyt: 08.11.2005 16:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Stadinarska kirjoitti:
Kiitos Petri taas vastauksestasi! FB on askarruttanut ainakin omaa mieltäni, ja kai nyt muidenkin vai onko siitä juteltu aiemmin.

Niin toki, hyvä, että kuitenkin keskustelet "ei-uskovaistenkin" kanssa, tai minun mielestä hyvä! Etkä suutu! Minä usein itse tuoskahdan jos vastaaja on epäystävällinen ja hyökkäävä ja ilkeä ja sikäli olen aina varovainen kun en itse oikeastaan siedä ilkeyttä!

Siksi kirjoituksiasi on mielenkiintoista lukea ja vastauksiasi saada.

Minä itse olen vaikuttunut siitä yleensä kun ihmiset omistautuvat jollekin asialleen niin tyystin ja jaksavat tutkia teorioita ja ovat niin ikäänkuin keskittyneitä. Se asia on aikamoinen onni ihmiselle, omata, sellainen ominaisuus olla jotain tiettyä mieltä selkeästi ja uskoa siihen. Jos ihminen uskoo mitä puhuu, hän on aina mielenkiintoinen!

Minä olen nyt Stadinarskan harmaannuttamislinjalla ja ihan itse suunnitellut tätä uutta Arskaa! Saa nähdä kuinka onnistun olemaan pilaamatta uutta Arskaa joillain sivupoluilla yms :D , joita joskus villin mielikuvitukseni takia helposti kehitän!

Eikös tämä vastaus ollut AIKA harmaa ja asiallinen! Julistan sinut PetriFB minun harmaaharjoitusopettajakseni! Otatko pestin vastaan!

Sen verran väriä, että aurinko eli arska paistaa ulkona ja menen nyt virkistäytymään!

Palataan, terveisin

PASTELLI-
STADINARSKA

.
Kiitos sinulle myös mielenkiintoisesta keskustelusta.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Avatar
Sleazoid
Elämätön Kitisijä
Viestit: 346
Liittynyt: 16.08.2005 3:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sleazoid »

Haluaisin antaa arskalle tunnustusta siitä, että tuossa ylempänä tuli jo neljä kokonaista kappaletta, ennen kuin puhe kääntyi arskaan itseensä. Hyvä arska, hieno kakka!
henkilökohtaista kukoistusvastuuta rakenteellisen politiikan kustannuksella korostava puolivillainen sosiaalinen teoretisointi
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1590
Liittynyt: 08.11.2005 16:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Wille Riekkinen Kuopion hiippakunnan piispa  kritisoi voimakkaasti Älä alistu - kampanjaa sanoen sen olleen epäasiallinen ja vaarallinen. Hän sanoi toivovansa, etteivät herätysliikkeet leikkisi ihmisten syvimmillä tunnoilla ja ajaisi heitä jopa itsemurhiin. Piispa Riekkisen mukaan kampanja edustaa puoskarointia, sillä hän ei usko, että ihmisiä voidaan parantaa heidän omasta seksuaalisuudestaan.

Tässä kampanjassa oli juuri esillä ihminen, joka Jumalan avulla kykeni eheytymään ja vaikutti todella onnelliselta. Monet ihmiset ovat muuttuneet homoseksuaaleista heteroiksi, kun ovat tulleet uskoon Herraan Jeesukseen. Eläviä todisteita on siis vaikka kuinka paljon. Uskovat eivät pakota ketään väkisin muuttumaan, vaan se on aina vapaaehtoista tai ainakin siellä missä ihmiset ovat terveessä, vastuuntuntoisessa sekä Raamatun mukaisessa uskossa Herraan Jeesukseen.

Itsemurhalla pelottelun kautta Riekkinen koittaa syyllistää niitä, jotka uskovat homouden olevan synti. Nykyään Suomen kansan sekä luterilaisen kirkon enemmistö ei usko homouden olevan syntiä. Suomi on nykyään todella homomyönteinen maa, jossa niin kansalaisten enemmistö, media, elokuvat, kulttuuri kuin monet tahot avoimesti liputtavat homouden puolesta.

Suurin osa homoseksuaaleista ei nykyään uhkaa tehdä itsemurhaa, jos heidän seksuaalisia taipumuksia ei hyväksytä. Joku voi kuitenkin niin kokea ja ahdistua ja ajatella itsemurhaa. Tämä on valitettavaa, sillä itsemurha ei ole ratkaisu, vaan suuri ja ikävä menetys koko ihmiskunnalle. Itsemurhaan ei ihminen saisi päätyä koskaan, eikä myöskään sen tähden jos joku ei hyväksy hänen elämäntyyliä. Silloin ei ole kaikki kohdallaan ihmisen sisimmässä, jos hän uhkaa itsemurhalla. Kerron tässä elävän esimerkin millä tavalla ihminen voi oppia hyväksymään erilaisuutta olematta samaa mieltä.

Kohtasin erään kerran miehen, joka sanoi olevansa nainen miehen ruumiissa. Hän sanoi minulle, että aikoo mennä "sukupuolenkorjausleikkaukseen" että ruumis vastaisi sitä mitä hän on mieleltään. Hän oli mies, isä, jolla oli jo lapsenlapsia. Minä sanoin hänelle, että on syntiä ja kapinaa Jumalaa vastaan kun ihminen haluaa vaihtaa luonnollisen miehen sukupuolensa naisen sukupuoleen. Hän uhkasi tehdä itsemurhan, koska en hyväksy hänen päätöstä ja hänen mukaan loukkasin hänen identiteettiänsä.

Kävimme perinpohjaista keskustelua jonka tuloksena hän ymmärsi, että minä uskovana ihmisenä välitän ja rakastan häntä lähimmäisen rakkaudella. Hän myös kykeni ymmärtämään ja hyväksymään sen, että kaikkien ihmisten ei tarvitse olla kaikesta samaa mieltä. Hän myös ymmärsi sen, että toisen ihmisen voi hyväksyä, vaikka kaikesta ei ole samaa mieltä. Hän myös ymmärsi sen, että itsemurhalla uhkaaminen hänen tapauksessaan oli keino painostaa ja pakottaa väkisin hyväksymään asia, joka oli vastoin toisen ihmisen vakaumusta. Hän myös ymmärsi sen, että minä en pakottanut enkä painostanut, koska kerroin vain sen miten uskon ja mitä mieltä olen. Hän myös ymmärsin sen, että kaikkien ihmisten ei tarvitse olla samaa mieltä hänen kanssaan ja silti hän saa uskoa ja olla sitä mieltä mitä hän on, riippumatta siitä mitä muut ajattelevat. Hän luopui ajatuksesta itsemurhan tekemisestä. Me kumpikin jatkoimme elämässämme eteenpäin, hän miehenä uskoen olevansa nainen ja minä uskoen, että on synti koittaa muuttaa syntymässä lahjaksi saatua sukupuolisuutta.

Korostan vielä sitä, että kukaan ei voi painostaa tai muuttaa ketään väkisin, vaan se on vapaaehtoista. Jos homoseksuaali uudestisyntyy ylhäältä uskoessaan Herraan Jeesukseen ja hän haluaa muuttua, niin jokaisen tulisi myös hyväksyä se, vaikka ei uskoisi Jeesukseen.

http://koti.phnet.fi/petripaavola/annintarina.html
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

PetriFB kirjoitti:minä uskoen, että on synti koittaa muuttaa syntymässä lahjaksi saatua sukupuolisuutta.
Öö.. Eikös tässä nyt nimenomaan ole kysymys siitä, että "eheyttämistahot" yrittävät muuttaa sitä sukupuolisuutta, jonka ihminen on syntymässä saanut?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kyllähän tässä hieman toivoa luo kuitenkin se, että valtiokirkon johtopaikoilla on Wille Riekkisen, Kari Mäkisen, Mikko Heikan ja Irja Askolan tyyppisiä järkevähkön oloisia henkilöitä. Lienevät Petrin mielestä antikristuksen joukoissa tai ainakin harhauttamia?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1590
Liittynyt: 08.11.2005 16:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Dave kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:minä uskoen, että on synti koittaa muuttaa syntymässä lahjaksi saatua sukupuolisuutta.
Öö.. Eikös tässä nyt nimenomaan ole kysymys siitä, että "eheyttämistahot" yrittävät muuttaa sitä sukupuolisuutta, jonka ihminen on syntymässä saanut?
Jos syntyy naiseksi, niin Raamatun mukaan naisten tulee harrastaa seksiä avioliitossa oman miehensä kanssa. Eli tällä tavalla kyllä kysymykseesi.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1590
Liittynyt: 08.11.2005 16:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

urpiainen kirjoitti:Kyllähän tässä hieman toivoa luo kuitenkin se, että valtiokirkon johtopaikoilla on Wille Riekkisen, Kari Mäkisen, Mikko Heikan ja Irja Askolan tyyppisiä järkevähkön oloisia henkilöitä. Lienevät Petrin mielestä antikristuksen joukoissa tai ainakin harhauttamia?
Aäl alistu kampanjan kristilliset tahot ja järjestöt ja monet muut uskovat ajattelevat kanssani tässä asiassa samalla tavalla. Luettelemasi joukko ihmisiä opettaa vastoin Jumalaa sanaa homoudesta sekä monesta muusta opetuksesta myös.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

PetriFB kirjoitti:Kävimme perinpohjaista keskustelua jonka tuloksena
hän ymmärsi...
Hän myös kykeni ymmärtämään...
Hän myös ymmärsi sen...
Hän myös ymmärsi sen...
Hän myös ymmärsi sen...
Hän myös ymmärsin sen...
Hieno homma. Mitäs uutta sinä kykenit ymmärtämään tuon keskustelun pohjalta?
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1590
Liittynyt: 08.11.2005 16:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Manaaja kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Kävimme perinpohjaista keskustelua jonka tuloksena
hän ymmärsi...
Hän myös kykeni ymmärtämään...
Hän myös ymmärsi sen...
Hän myös ymmärsi sen...
Hän myös ymmärsi sen...
Hän myös ymmärsin sen...
Hieno homma. Mitäs uutta sinä kykenit ymmärtämään tuon keskustelun pohjalta?
Sen kuinka tärkeää on että jokainen saa olla itsensä ja olla eri mieltä jos niin kokee.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

PetriFB kirjoitti:Sen kuinka tärkeää on että jokainen saa olla itsensä ja olla eri mieltä jos niin kokee.
Ei tosta nyt oikein välittynyt kyllä sellainen tunnelma että sä olisit ihan täydellisesti antanut toisen kokea vapaasti ja painostamatta olevansa sitä miksi hän itsensä tunsi.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1590
Liittynyt: 08.11.2005 16:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Manaaja kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Sen kuinka tärkeää on että jokainen saa olla itsensä ja olla eri mieltä jos niin kokee.
Ei tosta nyt oikein välittynyt kyllä sellainen tunnelma että sä olisit ihan täydellisesti antanut toisen kokea vapaasti ja painostamatta olevansa sitä miksi hän itsensä tunsi.
Ehkä sinä et nijn kokenut, mutta hän koki.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Avatar
Varis
Elämätön Kitisijä
Viestit: 300
Liittynyt: 20.01.2011 0:51

Viesti Kirjoittaja Varis »

PetriFB kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Kävimme perinpohjaista keskustelua jonka tuloksena
hän ymmärsi...
Hän myös kykeni ymmärtämään...
Hän myös ymmärsi sen...
Hän myös ymmärsi sen...
Hän myös ymmärsi sen...
Hän myös ymmärsin sen...
Hieno homma. Mitäs uutta sinä kykenit ymmärtämään tuon keskustelun pohjalta?
Sen kuinka tärkeää on että jokainen saa olla itsensä ja olla eri mieltä jos niin kokee.
Jos olet tuon ymmärtänyt itse, niin miksi olet täälläkin useammalla tavalla markkinoimassa sitä, että homot ja lesbot ja biseksuallit eivät saisi olla itseään sellaisina kuin haluavat? Kuka sinä olet sanomaan kenellekään mitään heidän valinnoistaan?
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1590
Liittynyt: 08.11.2005 16:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Varis kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: Hieno homma. Mitäs uutta sinä kykenit ymmärtämään tuon keskustelun pohjalta?
Sen kuinka tärkeää on että jokainen saa olla itsensä ja olla eri mieltä jos niin kokee.
Jos olet tuon ymmärtänyt itse, niin miksi olet täälläkin useammalla tavalla markkinoimassa sitä, että homot ja lesbot ja biseksuallit eivät saisi olla itseään sellaisina kuin haluavat? Kuka sinä olet sanomaan kenellekään mitään heidän valinnoistaan?
No juuri siksi koska jokainen saa olla oma itsensä myös minä. Minä omana itsenäni kertoilen Jumalan sanan opetusta ja jokainen saa päättää uskoako vai ei, tai kuunteleekoo vai ei.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1590
Liittynyt: 08.11.2005 16:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Homouden puolustajien eräitä ivallisia lempiargumentteja on vedota, että koska uskotte homouden olevan voimassa, niin pitäkää orjia ja kivittäkää synnintekijät koska vanhassa testamentissa sanotaan niin.

Raamattu opettaa, että Herran Jeesuksen kautta tuli voimaan lain muutos. Herra Jeesus ei kumonnut Jumalan lakia, joka on Kymmenen Käskyä. Herran Jeesuksen kautta kuitenkin kumottiin vanhan liiton jumalanpalvelusjärjestys. Tämä tarkoittaa sitä, että kaikki VT:n aikaiset käskyt, jotka eivät perustu ja ole yhtä pitäviä Kymmenen Käskyn kanssa kumottiin Herran Jeesuksen kautta. Uuden liiton järjestys poisti myös mm. eläinuhrit ja sen tilalle tuli Herran Jeesuksen uhri, jonka kautta julistetaan uskoa Jumalaan ja syntien anteeksiantamusta.

Uudessa Liitossa ei ole voimassa kuolemanrangaistusta synnintekijälle sillä tavalla, että seurakunnan tai jonkun muun tahon tulisi tuomita synnin harjoittajat kuolemaan. Vanhan liiton "orjat" olivat palvelijoita, eivät siis orjia ja heitä tuli kohdella hyvin. Jos israelilaiset kohtelivat palvelijoitansa huonosti, niin he joutuivat päästämään palvelijansa vapaiksi ( 2 Moos 12 luku). Suomenkielisessä VT:ssa oleva orja sana on hepreaksi ebed, joka tarkoittaa palvelijaa. Muun muassa monet englanninkieliset käännökset sekä myös Vanha Biblia käyttävät alkutekstin mukaista sanaa, eli palvelijaa. Kyse ei siis ollut orjuudesta. Uudessa Liitossa ei ole voimassa VT:n isäntä - palvelija käytäntöä.

Uuden Liiton aikakautena ei ole voimassa vanhan liiton aikainen jumalanpalvelusjärjestys ja siksi iso osa VT:n käskyistä ei ole enää voimassa. Raamattua ivaajien ja pilkkaajien esiin nostamat ajatukset VT:n käskyjen pohjalta ovat yhtä typeriä kuin se, että joku vaatisi jalkapuu ja häpeäpaalu rangaistuksen käyttöönottamista. Jalkapuu ja häpeäpaalu rangaistukset poistettiin käytöstä vuonna 1894, kun Suomessa astui voimaan uusi rikoslaki.

VT:n käskyt asetettiin noudatettaviksi tietyssä historian vaiheessa, mutta Herran Jeesuksen sovituskuoleman kautta on annettu Uusi Liitto ja uusi jumalanpalvelusjärjestys. Vanhaan ei saa enää palata, koska se ei ole enää voimassa. Samoin myös vuonna 1894 Suomesta poistettiin jalkapuu ja häpeäpaalu rangaistukset, jotka eivät enää ole voimassa, siksi ketään ei saa enää vaatia rangaistavaksi jalkapuulla tai häpeäpaalulla. Yhtä typerää on tuoda esille noudatettavaksi sellaisia VT:n aikaisia käskyjä, jotka eivät enää ole voimassa.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

PetriFB kirjoitti:Homouden puolustajien eräitä ivallisia lempiargumentteja on vedota, että koska uskotte homouden olevan voimassa
Mitä tämä tarkoittaa?
Avatar
musta muumio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 259
Liittynyt: 20.01.2011 15:06

Viesti Kirjoittaja musta muumio »

^ What happens at jediritarileiri stays at jediritarileiri?
Vastaa Viestiin