TV:stä tulee hyvää ohjelmaa

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Haemaeraemies kirjoitti: En tiedä mikä myyjä, mutta jos yksi kenkäpari kestää runtua 5 vuotta ilman ongelmia ja näyttävät viel ihan ok:lta, niin lienee selvää ettei niitä myydä samaa tahtia kuin merkkiä Önnön, joka laukeaa 2 vuodessa.

Vai onko sulla jotain laskelmia esittää tähän vastineeksi?
Ovat valmistaneet liian pienellä katteella tai jos katteen optimointi on osunut kohdalleen, niin tuote ei vaan tyydyttänyt markkinoita tai sitä ei ole markkinoitu oikein, etc. Pelkästään kestävän tuotteen valmistaminen ei ole automaattisesti kannattamatonta.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

elco kirjoitti:Dave, suosittelen luovuttamista ylivoiman edessä. Pointti varmaan tuli jo selväksi vähän fiksummille.
:sir:
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Dave kirjoitti:
elco kirjoitti:Dave, suosittelen luovuttamista ylivoiman edessä. Pointti varmaan tuli jo selväksi vähän fiksummille.
:sir:
Lopetetaan saman tien koko kitinä.

Etteks te vois jutella keskenään jossain missä idarit ei pilaa niinq fiilixiä?
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Haemaeraemies kirjoitti:
Dave kirjoitti:
elco kirjoitti:Dave, suosittelen luovuttamista ylivoiman edessä. Pointti varmaan tuli jo selväksi vähän fiksummille.
:sir:
Lopetetaan saman tien koko kitinä, miksi ihmeessä neropatit tappaa aikaansa idioottien kanssa?


Etteks te vois jutella keskenään jossain missä idarit ei pilaa niinq fiilixiä?
:D

Aateluus velvoittaa.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Dave kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:
Dave kirjoitti: :sir:
Lopetetaan saman tien koko kitinä, miksi ihmeessä neropatit tappaa aikaansa idioottien kanssa?


Etteks te vois jutella keskenään jossain missä idarit ei pilaa niinq fiilixiä?
:D

Aateluus velvoittaa.
Eiku ihan tosissaan, oon miettinyt esimerkiksi tuskaa jonka Elco kokee täällä hengatessaan, kun kaikki on urpoja, dilentantteja, metsässä ja pihalla.

Mä en jaksais, mä en oikeasti kyll kestäis. Elco hyvä, miten sä jaksat?

EDIT: Itse henkilökohtaisesti en jaksa katsoa hetkekään tyhminä pitämiäni ihmisiä, joten en ymmärrä minkä takia ehdointahdoin hengata paikassa, missä älyllisesti arvostaa jengiä, joka on laskettavissa niillä surullisen kuuluisilla veistomaikan sormin.
Viimeksi muokannut Haemaeraemies, 23.03.2011 11:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Ne maiharit oli varmaan Getat. Itsellä kesti ne aikoinaan viisi vuotta kesät talvet käytöllä. Kyllä niistä vieläkin saisi kohtuulliset jos vaihtaisi pohjat, ovat nimittäin muistona keltsussa. Voisi sekstaillessa pitää jalassa. Tai sitten ottaa natsiorgia miittiin messiin.

Lisäksi olivat helvetin hyvännäköiset.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

Haemaeraemies kirjoitti: Eiku ihan tosissaan, oon miettinyt esimerkiksi tuskaa jonka Elco kokee täällä hengatessaan, kun kaikki on urpoja, dilentantteja, metsässä ja pihalla.

Mä en jaksais, mä en oikeasti kyll kestäis. Elco hyvä, miten sä jaksat?

EDIT: Itse henkilökohtaisesti en jaksa katsoa hetkekään tyhminä pitämiäni ihmisiä, joten en ymmärrä minkä takia ehdointahdoin hengata paikassa, missä älyllisesti arvostaa jengiä, joka on laskettavissa niillä surullisen kuuluisilla veistomaikan sormin.
No jos tätäkin lainausta katsoo niin kyllä se tuska vaikuttaisi olevan enemmän sillä kulmalla internetiä.

Dave esitti hyvän kysymyksen. Beesailin siinä vähän ja yritin saada jotakuta vastaamaan, mutta tuloksetta. Olo on vähän kuin Ylen reportterilla Marja Tiuran kanssa.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saira »

En tiedä huomasitko, mutta yritin esittää kaikkein yksinkertaisimman selityksen tuossa edellisellä sivulla.
saira kirjoitti:Dave: No siis jos nykyajasta vain puhutaan, niin eikö asiaan voi olla vain niinkin yksinkertainen selitys kuin tottumus? Valmistajat ovat tottuneet ajattelemaan tällä tavalla, ja muutos ajatella tuotteiden kestävyyttä ja myyntiä ja sen vaihteluita uudella tavalla vaatii suurta muutosta ajatusmalleissa.

Edit: Selvennys
Voisin hyvin kuvitella myös tämän olevan osittain mukana. Käsittääkseni ollaan huudeltu jo hetki kuluttajien puolelta, että valmistajien pitäisi alkaa ajatella uudella tavalla asioista, ja huomata, että kuluttajien arvot ovat muuttuneet/muuttumassa, ja että "klassisempaa" muotoilua ja kestävyyttä arvostetaan enemmän kuin ennen. Se muutos valmistajien puolelta ei vaan ole niin helppo.

Esimerkkinä voin kertoa erästä sukkatehtaasta, jossa olen ollut tekstiili- ja vaatetusteknikko-opintojeni aikana työharjoittelussa. Tämän tehtaan omisti kolme miestä, jotka olivat lähteneet yhdessä toisesta firmasta ja perustaneet tämän yhdessä. He halusivat tehdä laatua. Firma pyöri hyvin kyllä, sukkia tarvitaan aina. Mitään merkkisukkia nämä eivät kuitenkaan olleet, ihan halpamerkkienkin alla myytiin, mutta laatua oli kyllä.

Sukupolven vaihdos ja tilanne muuttui. Pojat ajattelivat niinkuin tapana on, ja vaihtoivat langat halvempiin. Sukkia myydään edelleen niinkuin ennenkin, mutta laadusta ei voi puhua millään tasolla. En itse ostaisi enää, mutta muut näköjään ostavat. Pienemmät kulut, myynti suunnilleen samaa, suurempi kate. Toisaalta hieman kalliimpi lanka, myynti sama, ellei markkinoinnilla yms saa nousemaan, ajatuksena huonompi. Ehkä pidemmällä aikavälilä mitattuna pojat kuitenkin kusevat nilkoillensa, jossain vaiheessa osa kuluttajista ostaa mieluummin sukkia, jotka kestävät. Mulla oli miltei kymmenen vuotta käytössä sukkia, jotka vanhalta tehtaalta ostin...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

^Jos tekee kestävää tavaraa, niin se pitää tietysti tuoda mainonnassa esiin. Jos vaihtaa sukan langan kestävämmäksi, mutta ei kerro siitä kenellekään, niin se on varsin huono business-strategia.

Eli jos pojat nyt laittaisivat kestämmän langan takaisin ja alkaisivat mainostaa sukkia, jotka kestävät isältä pojalle, niin eiköhän se markkinaosuus siitä nousisi. Jos ei, niin sitten kuluttajat eivät halua kestävämpiä sukkia. Mä voisin ostaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Haemaeraemies kirjoitti:Elco hyvä, miten sä jaksat?
Mä olen täällä, haloo!
Work like a captain, play like a pirate.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Dave kirjoitti:
Bhven kirjoitti:Tänään alkaa uusi skifisarja Event kolmoselta illalla ysiltä. Katotte sen tai vedän teitä TURPAAN.
Pojan kanssa katotaan. Toivotaan, ettei käy kuten flash forwardille, joka lopetettiin ekan kauden jälkeen ja homma jäi levälleen.
Ihan jeesch oli.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Dave kirjoitti:Lamppulaskelmastasi: jos lamppu kestää 10 kertää pidempään, mutta maksaa saman, niin valmistaja saa enemmän hilloa, jos se myy 11 kertaa enemmän lamppuja kuin nykyään. Eikö niin?

Kuten edellä sanoin, jos markkinoille tulee Mr Manala merkkinen energiansäästölamppu nykyhintaan, mutta kestää 10 kertaa pidempään, niin Mr Manala lamput tulevat myymään äärettömän paljon. Niin paljon, että Mr Manala lamppujen valmistajasta tulee hyvin rikas.
Kyllä Jos saadaan myytyä 11 kertaa enemmän lamppuja. Mutta tunnetko paljonkin firmoja jotka ovat syntyneet täydestä tuntemattomuudesta premium-segmenttiin ja ratsastavat laatukäsitteellä myyden elektroniikkatuotteita kuin leipää? Kyllä se laatuvaikutelma ja premium-aseman saavuttaminen vaatii 99%:ssa tapauksista melko pitkällisen ja luotettavan historian tuotemerkille. Jos markkinoille tulee joku ElcoTec tai Davellan myymään energiansäästölamppua 1,5 kertaisella hinnalla Osramiin nähden niin se ei myy, vaikka miten kestäisi 10 kertaisen ajan. Ei, ennenkuin ihmisillä on siitä tuotemerkistä ja sen laadukkuudesta kymmenien vuosien vakuuttavuus.
Mitä tulee Mieleen, niin jos asiakkaat eivät halua maksaa, niin sittenhän eivät halua. Ei liene valmistajien vika, jos asiakkaat eivät halua maksaa vähän enemmän vähän kestävämmästä. Tosin Miele on olemassa, eli jotkut haluavat.
Miele on perustettu 1800-luvulla. Niillä on aikamoinen maine jo markkinoilla. Sen vuoksi ne voivat elää laadulla kilpailemalla. Uudella tuntemattomalla yrityksellä ei ole alkuun oikein muuta vaihtoehtoa kuin kilpailla hinnalla ja volyymilla. Kukaan ei osta tuntematonta merkkiä kaksinkertaisella hinnalla tuttuun ja turvalliseen verrattuna, joka kuitenkin toimii useimpien mielestä ihan riittävän hyvin/pitkään.
Ainakin autonvalmistajat argumentoivat jatkuvasti tuotteidensa laadulla, kestävyydellä ja vähävikaisuudella eli kyllä tälläkin voi myydä.
Minun mielestäni markkinointihölynpöly ei nyt kuulu tähän asiaan kovinkaan suoranaisesti. Ja mitä noihin energiansäästölamppuihin tulee, niin onhan se ihan tunnettua että niissä on hirveitä vaihteluja. Osa ei kestä edes perus hehkulamppujen verran, ja osa kestää ihan tolkuttomia tuntimääriä. Muistaisitko muuten heittää näin lonkalta - jos vaikka ajatellaan että olisit nyt kauppaan lähdössä lamppua ostamaan - minkä valmistajan mitkä energiansäästölamppumallit ovat näissä testeissä parhaiten menestyneet? Niinpä.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Manaaja kirjoitti: Muistaisitko muuten heittää näin lonkalta - jos vaikka ajatellaan että olisit nyt kauppaan lähdössä lamppua ostamaan - minkä valmistajan mitkä energiansäästölamppumallit ovat näissä testeissä parhaiten menestyneet? Niinpä.
No enpä muista, mutta jos Mr Manala lamput maksaisit 1.5 kertaisesti, mutta puolueettomissa testeissä kestäisivät kolminkertaisesti, niin ostaisin!
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Dave kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: Muistaisitko muuten heittää näin lonkalta - jos vaikka ajatellaan että olisit nyt kauppaan lähdössä lamppua ostamaan - minkä valmistajan mitkä energiansäästölamppumallit ovat näissä testeissä parhaiten menestyneet? Niinpä.
No enpä muista, mutta jos Mr Manala lamput maksaisit 1.5 kertaisesti, mutta puolueettomissa testeissä kestäisivät kolminkertaisesti, niin ostaisin!
No niinhän se on ollut noissa Osram Dulux EL ja Intelligent Longlife -lampuissakin mutta silti ne Osramin halvemmat paskalamput myy enemmän.

Kuulut varmaan laatutietoisimpaan viiteen prosenttiin, etkä silti pysty kaupassa ollessasi nimeämään mikä se "oikeasti hyvä" oli. Siksikään markkinoille ei tosta vaan tulla kaappaamaan myyntejä. Manalight Industries saisi valmistaa vain yhtä lamppumallia, joka kilpailisi ainoastaan laadulla, ei hinnalla, jotta halvemmat ja kalliimmat mallit eivät sotkeentuisi keskivertokuluttajan mielessä. Millä sitten säilyä hengissä? Ei uusi yritys todella voi oikein elättää itseään kalliilla premium-tuotteella jos tutut kilpailijat ovat kuluttajan mielestä ihan riittäviä.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Vesper kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:Elco hyvä, miten sä jaksat?
Mä olen täällä, haloo!
Ai saakeli joo, now i get it. Kyllähän tuollaisen houkuttimen avulla mies on vaikka aidan seipäänä.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 1570
Liittynyt: 28.01.2011 23:35
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Dave kirjoitti: Ihan jeesch oli.
Mun mielestä ei ollut. En tykkää kun tarina pomppii ajallisesti sinne tänne. Ja tän sarjan aloituksessa noi flashbackit oli vedetty niin överiksi. Pidän ainoastaan The Wiren kaltaisesta tarinankerronnasta. Ja mikä se loppukohtauksen kameratärinä oli? Oliko siellä joku maanjäristys ennen kuin sen lentokoneen olisi pitänyt iskeytyä? Tällä hetkellä arvosana 0,0000000356 tähteä viidestä. Katson vielä toisen jakson onko täst mihinkään.
Moottoritie Töölön läpi ry.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 1570
Liittynyt: 28.01.2011 23:35
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Viimeinen mahdollisuus katsoa erikoisrajajääkäreiden ensimmäinen jakso Areenalla. Paras sarja Suomen armeijasta tähän mennessä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Teemalla ihan just eli 9.35 Rakastunut rampa. Vesku joutui leffan jälkeen mielisairaalaan.
Work like a captain, play like a pirate.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Jimin Roast on hauska. Pari kertaa väijynyt ja remahdellut alvariinsa.
Viimeksi muokannut Ylermi Ylihankala, 10.04.2011 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Luantaisin klo 20 TV5:llä, Gay Army:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ARW65OucJnA[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=B2M3ykUP ... re=related[/youtube]
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Suvinen kirjoitti:Tänään FST:llä puoli kymmeneltä kehuttu leffa Ystävät hämärän jälkeen, pakko väijyä!
Oih! Tämä on mennyt ihan ohi, pakko laittaan boksille!
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Jimin Roast on hauska. Pari kertaa väijynyt ja remahdellut alvariinsa.
No tätähän mä olen yrittänyt selittää. Äärimmäisen rankkaa settiä eilen taas eilen Hasselhoffista. Suomessa porukka saisi tuollaisesta paskahalvauksen.
Bruce Willisika

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Dave kirjoitti:Suomessa porukka saisi tuollaisesta paskahalvauksen.
Juuri siksi formaatti pitäisi saada tänne pikimiten. Mikään ei ole hauskempaa kuin paskahalvauksen aiheuttaminen sellaiseen taipuvaisille tärkeilijöille. Näinkin pienestä maasta löytyisi lihaa tuohon myllyyn sadaksi tuotantokaudeksi jo nykyisillä kilipääreserveillä. Pilottijaksoon Päivi Räsänen ja Timo E.V.V.K. Mikkonen, kiitos.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 1570
Liittynyt: 28.01.2011 23:35
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Yritin tuubista katsoa Hasselhoffin roustaamista, mutta ei onnistunut. Oli niin paskaa viihdettä. Pidän mukavista ihmisistä, enkä tollasista haukkujista!1

Jossain suomalaisessa viihdeohjelmassa oli joku roustausosuus. Mikäs se nyt oli? Siin oli se sama miesjuontaja kuin putouksessa muistaakseni.
Bruce Willisika

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

Lisätään Bhven Suomi-roustin pilottijaksoon arvioitavaksi.
Vastaa Viestiin