PetriFB: Maailmanmeno

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kiva kun jotkut jaksaa inttää Petrin kanssa, minä kun en jaksa enää. Se on turhaa. Petri on jo niin moneen kertaan vuosien varrella jäänyt kiikkiin, eikä ole huomaavinaankaan. Toistan siis, että Petri tietää jo puhuvansa paskaa ellei suorastaan valehtelevansa, mutta ei piittaa. Uskovaiselle ei todellisuus tai rehellisyys merkitse mitään, vain omat kuvitelmansa. Koko uskovaisuuden tarjoitus on valehtelu ja julmasta maailmankuvastaan nautiskelu. Kyllä he sen itsekin tietävät. Kuulostaa dramaattiselta tai liioittelulta ellei kiihkomieliseltä, mutta vuosien nettitarkkailun jälkeen alan olla varma tuosta.

Tuo ettei Petrin hörhöily ole uskontoa, on sekin vain yksi uskovaisten sanontoja, "kaanaankieltä". Luultavasti uskonnoilla on nykyään huono maine ja varsinkin karismahihihhult haluavat valehdella, että heillä onkin suora yhteys Jeesukseen ja varma tieto, ne kaikki muut ovatkin sitten "uskonnollisia". Niin vapaiden suuntien hihhulit väittävät kilpailevista lahkoistakin. Ja aina, että juuri he eivät ole uskonto eivätkä lahko, kukin tahollaan sanoo saman valeen.

Kuitenkin Petrinkin opit perustuvat "pyhään kirjaan" kuten muillakin uskonnoilla. Kirjasta taas Petrillä on omat tulkintansa, kuten uskontojen eri alasysteemeillä aina. Petrin maailmankuva hylkää tietoisesti tieteen ja historiankirjoituksen, ja korvaa sen uskontonsa kirjoituksilla ja oman suuntansa tulkinnoilta. Jotka on kaikki kuullut ei Jumalalta, vaan ihmisiltä ja miettinyt itse ihan ihmisenä. "Suoraa kosketusta" Jumalaan taas väittävät muslimitkin, katoliset näkevät ilmestyksiä ja mormoneillekin Jumala kuulemma puhuu henkilökohtaisesti. Petri ei edes hyväksy helluntailaistyyppistä äärikarismaattisuutta, ja Petrin omat virheet tieteen ja Raamatunkin ("ristiriidattomuus"skabat) kanssa osoittvat, ettei Petri tietoa miltään Pyhältä Hengeltä saa.

Joten Petri, kun sanot ettei tuo sinun ole "uskonto" sinä taas kerran valehtelet ja tiedät valehtelevasi.

"Profetioista" lyhyesti: Ei ole paljon järkeä alkaa leikkimään uskovaisen kanssa niiden teologiasta tai teologiasta yleensäkään. Vaan miettiä kylmän historilaiis-kriittisesti.

Ei-hihhulien raamatuntutkijoiden mukaan Vanhan Testamentin profetiat yleensä kuvasivat oman aikansa tapahtumia, ne olivatkin koosteita monien kirjoittajien työstä eri ajoilta, ja usein kirjoitettiin jonkun menneen profetan nimissä tapahtumien JÄLKEEN, mistä siitäkin tekstianalyysi paljastaa jäljet.

Esimerkiksi nykyhihhulien suosima Danielin kirja ei olekaan Danielin ajalta vaan omalta ajaltaan, kertoen Antiokos Epifaneen tekemästä juutalaisten uskonnon häirinnästä ja temppelin häpäisystä mukamas profetiana. Mennyttä, ei profetiaa meidän aikaamme.

"Johanneksen Ilmestys" taas on lohdutusta ja vastustajien jyräämisellä hekumointia Rooman Valtakunnan vainotuille kristityille. Pedot ovat selvimmin Rooman keisareita ja "Pedon merkki", luku 666 taas numerologialla (sitä ne harrastivat) keisari Nero. Eikä mikään mikrosiru, jonka ajatuksen hörhöt ovat kaivaneet perseestään. Mennyttä maailmaa, jonka loppuosan "oikea" profetiakin jäi toteutumatta. Rooma porskutti vielä pitkään ja ehti muuttua kristityksi.

Jokainen voi myös ihan itse katsoa, onko Vanhassa Testamentissa profetioita juuri Jeesuksesta, kuten Uuden Testamentin kirjoittájat tekstien tarkoitusta vääntelivät ja meillekin koulussa ja joulukirkossa sanotaan. Ei muuten ole.

Petri puhui Jesajan Kyyros- profetiaslta. Näyttäähän se siltä, mutta ei olekaan niin selvää:

http://en.wikipedia.org/wiki/Cyrus_(Bible)
"The terms used by the author of Deutero-Isaiah are reminiscent of certain passages in the Cyrus Cylinder:[2] Traditionally, these passages in Isaiah were believed to pre-date the rule of Cyrus by about 100 years, however, most modern scholars date Isaiah 40-55(often referred to as Deutero-Isaiah), toward the end of the Babylonian exile(ca. 536 BCE).[10] Whereas Isaiah 1-39 (referred to as Proto-Isaiah) saw the destruction of Israel as imminent, and the restoration in the future, Deutero-Isaiah speaks of the destruction in the past (Isa 42:24-25), and the restoration as imminent (Isa 42:1-9). Notice, for example, the change in temporal perspective from (Isa 39:6-7), where the Babylonian Captivity is cast far in the future, to (Isa 43:14), where the Israelites are spoken of as already in Babylon.[11] According to scholar R. N. Whybray, the author of Deutero-Isaiah(chapters 40-55) was mistaken for he thought that Cyrus would destroy Babylon but he did not. Cyrus made it more splendor than ever. But he did allow the Jewish exiles to return home, though not in the triumphant manner which Deutero-Isaiah expected.[12"

http://en.wikipedia.org/wiki/Deutero-Is ... h_40-55.29
"Two crises occurred between Proto-Isaiah and Deutero-Isaiah. The first was the late 7th century Deuteronomistic reform of official Judean religion under king Josiah, who banned many elements of the old polytheistic cult from the Temple, and the sudden collapse of Assyria and the rise of Babylon to take its place; the second was exile of the royal court, the priests and other members of the ruling elite following the Babylonian destruction of Jerusalem c.586 BCE. It is widely believed that Deutero-Isaiah delivered his prophesies to this group, which was actually quite small - the majority of the population stayed in Judah.

By the middle of the 6th century the king of Babylon was Nabonidus. He alienated the powerful priests of Marduk, the official god of Babylon, by taking up the worship of Sin, the god of Harran (a city in northern Mesopotamia), absenting himself for long periods from the city and neglecting crucial ceremonies. He also neglected the rise of powerful new enemies, first the Medes, then the Persians under Cyrus the Great. In 550 BCE Cyrus defeated the Medes, and had allied himself with the priests of Marduk, and the fall of Babylon to the Persians became a real possibility. These events date Deutero-Isaiah's earlier prophecies. Chapters 49-55 probably come from a slightly later period, after Babylon had fallen to Cyrus and the return to Jerusalem became a real possibility.[18]:p.524

Content and structureDeutero-Isaiah prophesies the deliverance of Israel from the hands of the Babylonians and their restoration in the land promised to them by God. It affirms that the Jews are indeed the chosen people of God and Yahweh is both their national god and the God of the universe (46:9). Cyrus is named as the messiah who will overthrow Babylon and allow the return of Israel (chapter 45:1). The remaining chapters are a vision of the future glory of Zion. A "suffering servant" is referred to (esp. ch. 53) - probably a metaphor for Israel, Christians have traditionally interpreted it as a prophecy of Jesus as the Christ (i.e., Messiah).[19]

Chapters 40-55 fall into two parts, with 40-48 dealing with the rise of Cyrus, while 49-55 are focused on Zion as the wife whom God has renounced and then taken back. The Cyrus chapters are similar in style and theme to the Cyrus cylinder, and it is possible that Deutero-Isaiah was influenced by the propaganda of Cyrus and his supporters, who claimed that the god Marduk had chosen Cyrus to liberate Babylon.[18]:p.524
Viimeksi muokannut Gat, 15.03.2011 23:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2349
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Tunnustan pitäväni Madonnan musiikista.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 6497
Liittynyt: 30.10.2006 20:18
Paikkakunta: No aivan varmasti aina Stadi

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Haa, en saanut minäkään kirkonmieheltämme apua kun pyysin sanomaan, että kuolemantoivotus ja mikä tahansa kuolemanuhkaus toiselle on väärin. Se lienee kuitenkin hänen mielestään oikein kun ei vastanna siihen. Lievä masennus. :( :o :) ja lopulta :(

Mutta lopulta kuitenkin :) koska minun kuolemaani haluava on muuttunut päivässä parissa ihan selkeästi. Hän ei tapa ja halveksi minua puheillaankaan enää! Olen iloinen, oli hänelle sitten huomautettu asiasta vihdoinkin tai itse päättänyt, että on jo tarpeeksi sanottu kamalaa. Yhtä kaikki, lopputulos on hyvä ja tämä rauha kestäköön alati

Pastellinen Stadinarska
"Tää on vähän kuin seuraisi ruuhka-aikaan hernerokkasumussa tapahtuvaa auto-onnettomuutta moottoritiellä. Hidastettuna." MrM 05/13
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 5353
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Oletkos gat huomannut että suhtaudut pfb:hen paljon vakavammin kuin muut kitinäläiset? Miksi sinulla on huumorintaju hukassa tässä issuessa?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1590
Liittynyt: 08.11.2005 16:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Stadinarska kirjoitti:Haa, en saanut minäkään kirkonmieheltämme apua kun pyysin sanomaan, että kuolemantoivotus ja mikä tahansa kuolemanuhkaus toiselle on väärin. Se lienee kuitenkin hänen mielestään oikein kun ei vastanna siihen. Lievä masennus. :( :o :) ja lopulta :(

Mutta lopulta kuitenkin :) koska minun kuolemaani haluava on muuttunut päivässä parissa ihan selkeästi. Hän ei tapa ja halveksi minua puheillaankaan enää! Olen iloinen, oli hänelle sitten huomautettu asiasta vihdoinkin tai itse päättänyt, että on jo tarpeeksi sanottu kamalaa. Yhtä kaikki, lopputulos on hyvä ja tämä rauha kestäköön alati

Pastellinen Stadinarska
Totta kai ihmisen antama kuolemantoivotus tai uhkaus toiselle ihmiselle on väärin.

Minulla on nyt ollut paljon kiireitä etten ehdi netissä käymään, sillä käännän erästä tekstiä enkuksi.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 6497
Liittynyt: 30.10.2006 20:18
Paikkakunta: No aivan varmasti aina Stadi

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

PetriFB kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:Haa, en saanut minäkään kirkonmieheltämme apua kun pyysin sanomaan, että kuolemantoivotus ja mikä tahansa kuolemanuhkaus toiselle on väärin. Se lienee kuitenkin hänen mielestään oikein kun ei vastanna siihen. Lievä masennus. :( :o :) ja lopulta :(

Mutta lopulta kuitenkin :) koska minun kuolemaani haluava on muuttunut päivässä parissa ihan selkeästi. Hän ei tapa ja halveksi minua puheillaankaan enää! Olen iloinen, oli hänelle sitten huomautettu asiasta vihdoinkin tai itse päättänyt, että on jo tarpeeksi sanottu kamalaa. Yhtä kaikki, lopputulos on hyvä ja tämä rauha kestäköön alati

Pastellinen Stadinarska
Totta kai ihmisen antama kuolemantoivotus tai uhkaus toiselle ihmiselle on väärin.

Minulla on nyt ollut paljon kiireitä etten ehdi netissä käymään, sillä käännän erästä tekstiä enkuksi.
PetriFB se on hei!

No tulihan se sieltä! Olinhan sanonut, että täällä Kitinässä on vastakohtamaailma oikeaan elämään ja ajattelin, että kirkonmieskin hyväksyy tappouhkat ja typeryydet luonnollisina asioina!

Onneksi olet sentään hyvä ihminen oikeasti eli Kitinässä sitten ilmeisesti hörhö! Ole siitä onnellinen!

Itse en ole uskossa, mutta arvostan uskovaisissa rauhallisuutta ja sympaattisuutta ja elämän siisteyttä ja ajattelua ja sitä, että eivät ole tuhoavia vaan hyvää tarkoittavia useat. Toki poikkeuksia löytyy. Itse en ikinä ole jaksanut innostua Raamatun opeista, koska minulle automaattisesti tulee mieleen ettei ne voi olla totta ne ihmeasiat.

Mitä tehdä sitten minulle, PetriFB? En kuitenkaan ole maailmassa "eksynyt"!!

Oletko muuten ikinä kirjoittanut mitä uskonlahkoa edustat? En aivan usko, että olet perus evankelisluterilainen vaan joko Helluntailainen, Jehovalainen, Mormoni, Adventisti tai ..no siis ymmärrät että joku näistä, eikä se ole ollenkaan paha asia minun mielestä.
Pidän muuten miehenä tavattomasti seurakunnan naistyöntekijöiden naisellisuudesta, lämmöstä ja luonnollisuudesta!

Oletko sinäkin rakastunut sellaiseen naiseen? Onko sinussa sisällä "pieni lehmä" joka aina ajattelee myös pientä jekkua ja huumoria niinkuin minä? Minä luulen tai tiedän että et ole! Minä ja sinä lienemme aivan vastakohdat ajattelussa, mutta ihmisenä olemme molemmat rauhallisia miehiä, väkivallattomia yhteiskuntakelpoisia!
Nyt tässä kirjoituksessani ei tosin ole mitään "jekkua" vaan asiaa!

Hyvää jatkoa sinulle ja perheellesi ja on TIETYSTI Kitinää monipuolistava kun tuot omat erityiset asiasi täällä esille

toivoo

Stadinarska Aksranidats
"Tää on vähän kuin seuraisi ruuhka-aikaan hernerokkasumussa tapahtuvaa auto-onnettomuutta moottoritiellä. Hidastettuna." MrM 05/13
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1590
Liittynyt: 08.11.2005 16:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Stadinarska kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:Haa, en saanut minäkään kirkonmieheltämme apua kun pyysin sanomaan, että kuolemantoivotus ja mikä tahansa kuolemanuhkaus toiselle on väärin. Se lienee kuitenkin hänen mielestään oikein kun ei vastanna siihen. Lievä masennus. :( :o :) ja lopulta :(

Mutta lopulta kuitenkin :) koska minun kuolemaani haluava on muuttunut päivässä parissa ihan selkeästi. Hän ei tapa ja halveksi minua puheillaankaan enää! Olen iloinen, oli hänelle sitten huomautettu asiasta vihdoinkin tai itse päättänyt, että on jo tarpeeksi sanottu kamalaa. Yhtä kaikki, lopputulos on hyvä ja tämä rauha kestäköön alati

Pastellinen Stadinarska
Totta kai ihmisen antama kuolemantoivotus tai uhkaus toiselle ihmiselle on väärin.

Minulla on nyt ollut paljon kiireitä etten ehdi netissä käymään, sillä käännän erästä tekstiä enkuksi.
PetriFB se on hei!

No tulihan se sieltä! Olinhan sanonut, että täällä Kitinässä on vastakohtamaailma oikeaan elämään ja ajattelin, että kirkonmieskin hyväksyy tappouhkat ja typeryydet luonnollisina asioina!

Onneksi olet sentään hyvä ihminen oikeasti eli Kitinässä sitten ilmeisesti hörhö! Ole siitä onnellinen!

Itse en ole uskossa, mutta arvostan uskovaisissa rauhallisuutta ja sympaattisuutta ja elämän siisteyttä ja ajattelua ja sitä, että eivät ole tuhoavia vaan hyvää tarkoittavia useat. Toki poikkeuksia löytyy. Itse en ikinä ole jaksanut innostua Raamatun opeista, koska minulle automaattisesti tulee mieleen ettei ne voi olla totta ne ihmeasiat.

Mitä tehdä sitten minulle, PetriFB? En kuitenkaan ole maailmassa "eksynyt"!!

Oletko muuten ikinä kirjoittanut mitä uskonlahkoa edustat? En aivan usko, että olet perus evankelisluterilainen vaan joko Helluntailainen, Jehovalainen, Mormoni, Adventisti tai ..no siis ymmärrät että joku näistä, eikä se ole ollenkaan paha asia minun mielestä.
Pidän muuten miehenä tavattomasti seurakunnan naistyöntekijöiden naisellisuudesta, lämmöstä ja luonnollisuudesta!

Oletko sinäkin rakastunut sellaiseen naiseen? Onko sinussa sisällä "pieni lehmä" joka aina ajattelee myös pientä jekkua ja huumoria niinkuin minä? Minä luulen tai tiedän että et ole! Minä ja sinä lienemme aivan vastakohdat ajattelussa, mutta ihmisenä olemme molemmat rauhallisia miehiä, väkivallattomia yhteiskuntakelpoisia!
Nyt tässä kirjoituksessani ei tosin ole mitään "jekkua" vaan asiaa!

Hyvää jatkoa sinulle ja perheellesi ja on TIETYSTI Kitinää monipuolistava kun tuot omat erityiset asiasi täällä esille

toivoo

Stadinarska Aksranidats

Minun uskonelämän tausta on vapaaseurakunnassa sekä baptistiseurakunnassa. Tällä hetkellä en kuulu mihinkään herätysliikkeeseen.

Hyvää jatkoa myös sinulle.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1590
Liittynyt: 08.11.2005 16:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

2 Piet 3:
3 ¶ Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan
4 ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
5 Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta
6 ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
8 ¶ Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä".
9 ¶ Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.

Lopunaikana, eli viimeisinä päivinä jumalattomat ihmiset pilkkaavat Jumalaa ja Herran Jeesuksen opetuslapsia. Nämä pilkkaajat ovat Raamatun sanan mukaan omien himojensa, eli syntiensä orjia. Raamatun profeetallinen sana sanoo, että nämä pilkkaajat sanovat missä on lupaus Herran Jeesuksen tulemuksesta ja että maailmassa on kaikki pysynyt ja ollut kuten luomakunnan alussa. Nämä pilkkaajat eivät ymmärrä, että Herra ei viivytä lupaustaan, vaan on pitkämielinen ihmisiä kohtaan, koska Hän ei tahdo ihmisten hukkuvan, vaan että kaikki tulisivat parannukseen. Valitettava tosiasia on, että suurin osa ihmiskuntaa myös lopunajalla kääntää selkänsä Herralle Jeesukselle ja Jumalan pelastukselle.

Ilm 9:21 He eivät tehneet parannusta murhistaan eikä velhouksistaan eikä haureudestaan eikä varkauksistaan.

Raamattu kertoo, että viimeisten päivien yhteiskunnissa ihmisten keskuudessa vaikuttavat voimakkaasti neljä syntiä, toki monia muitakin syntejä silloin vaikuttaa, mutta Jumalan sana tuo esille nämä neljä syntiä, jotka ovat todella selkeästi näkyvissä viimeisinä päivinä.

Raamattu profetoi, että viimeisinä päivinä tehdään paljon tappoja ja murhia, joista he eivät halua tehdä parannusta. Velhous sana on alkukielessä pharmakeia, joka tarkoittaa noituutta, myrkkyä ja lääkkeiden käyttöä. Tämä tarkoittaa sitä, että ihmiset päihdyttävät (huumeet ja alkoholi) itseään. Tämä käy ilmi siitä koska Raamattu sanoo, että ihmiset eivät tehneet parannusta velhouksistaan (lääkkeiden käyttö ja noituus). Tämä tarkoittaa silloin sitä, että ihmiset lopunaikana eivät tee parannusta huumaavien aineiden käyttämisestä, jota he väärinkäyttävät ja joista he eivät halua tehdä parannusta.

Lopunajan ihmiset harrastavat myös noituutta ja ovat kiinnostuneita erilaisista noituuden muodoista (erilaiset New-Age uskomukset, Wicca, Shamanismi, saatananpalvonta jne.), joista he eivät halua tehdä parannusta. Lopunajan ihmiset elävät kaikenlaisissa haureuden seksuaalissynneissä kuten esimerkiksi esiaviollinen seksi, aviorikokset, homous ja lesbous, ryhmäseksi ja eläinseksi, joista he eivät halua tehdä parannusta. Lopunajan ihmiset varastavat toinen toisiltaan, niin rikkaat päättäjät kuin köyhät, josta he eivät halua tehdä parannusta. Lopunaikana monet päättäjät kuin kansalaiset ajavat omia etujaan ja tilaisuuden tullen ottavat taloudellista hyötyä vääryydellä sieltä mistä kykenevät sen tekemään. Nuo kaikki edellä luetellut merkit vaikuttavat todella voimakkaasti tämän päivän yhteiskunnissa.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
CeDell Davis

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

PetriFB kirjoitti:2 Bet 3:
3
4
5
6 ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen. = ?! Mihin toi seiska johtaa? Aaaa!! Las Vegas and the lucky number!! Roll the dice...
7
8
9 Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä

Lauantaihin? That's my lucky day!! Just can't wait :) :)
Petri sen sanoi. Lauantaina on iso potti!!!!
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 6497
Liittynyt: 30.10.2006 20:18
Paikkakunta: No aivan varmasti aina Stadi

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

PetriFB kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:
PetriFB kirjoitti: Totta kai ihmisen antama kuolemantoivotus tai uhkaus toiselle ihmiselle on väärin.

Minulla on nyt ollut paljon kiireitä etten ehdi netissä käymään, sillä käännän erästä tekstiä enkuksi.
PetriFB se on hei!

No tulihan se sieltä! Olinhan sanonut, että täällä Kitinässä on vastakohtamaailma oikeaan elämään ja ajattelin, että kirkonmieskin hyväksyy tappouhkat ja typeryydet luonnollisina asioina!

Onneksi olet sentään hyvä ihminen oikeasti eli Kitinässä sitten ilmeisesti hörhö! Ole siitä onnellinen!

Itse en ole uskossa, mutta arvostan uskovaisissa rauhallisuutta ja sympaattisuutta ja elämän siisteyttä ja ajattelua ja sitä, että eivät ole tuhoavia vaan hyvää tarkoittavia useat. Toki poikkeuksia löytyy. Itse en ikinä ole jaksanut innostua Raamatun opeista, koska minulle automaattisesti tulee mieleen ettei ne voi olla totta ne ihmeasiat.

Mitä tehdä sitten minulle, PetriFB? En kuitenkaan ole maailmassa "eksynyt"!!

Oletko muuten ikinä kirjoittanut mitä uskonlahkoa edustat? En aivan usko, että olet perus evankelisluterilainen vaan joko Helluntailainen, Jehovalainen, Mormoni, Adventisti tai ..no siis ymmärrät että joku näistä, eikä se ole ollenkaan paha asia minun mielestä.
Pidän muuten miehenä tavattomasti seurakunnan naistyöntekijöiden naisellisuudesta, lämmöstä ja luonnollisuudesta!

Oletko sinäkin rakastunut sellaiseen naiseen? Onko sinussa sisällä "pieni lehmä" joka aina ajattelee myös pientä jekkua ja huumoria niinkuin minä? Minä luulen tai tiedän että et ole! Minä ja sinä lienemme aivan vastakohdat ajattelussa, mutta ihmisenä olemme molemmat rauhallisia miehiä, väkivallattomia yhteiskuntakelpoisia!
Nyt tässä kirjoituksessani ei tosin ole mitään "jekkua" vaan asiaa!

Hyvää jatkoa sinulle ja perheellesi ja on TIETYSTI Kitinää monipuolistava kun tuot omat erityiset asiasi täällä esille

toivoo

Stadinarska Aksranidats

Minun uskonelämän tausta on vapaaseurakunnassa sekä baptistiseurakunnassa. Tällä hetkellä en kuulu mihinkään herätysliikkeeseen.

Hyvää jatkoa myös sinulle.
Kiitos Petri.

Minun täytyy tunnustaa, että aion katsoa nuo vapaaseurakunnan ja baptistiseurakunnan vielä, mitä ne oikeastaan tarkoittaa. Sitten on vielä tunnustettava, että en varmaan osaisi VIELÄ määritellä termiä "herätysliike" oikein? Nyt luulen, että ne on Helluntalaiset, Jehovat yms? Ennenkuin tutkin!

Olit hieman harvasanainen vastauksessasi minulle verrattuna noihin Raamatun kohtiin, joita laitat. Älä VAIN ajattele tätä torumisena, minä vaan totesin sen! Sinulla oli hyvä, lyhyt ja selkeä ystävällinen vastaus!

Minä alistun sikäli, että en kyllä pystyisi ymmärtämään tai jaksaisi syventyä Raamatun lauseisiin noin syvälti. Mutta nostan ilmanmuuta hattua sinulle, joka tutkit ja mietit asiaasi.
Me ihmiset olemme kyllä niin erilaisia, että se aina ihmetyttää! Kuunaan en olekaan miettinyt kovin syvälti uskonasioita.

Minua on kummaksuttanut sekin kuinka täällä Kitinässä voi samaan aikaan olla se, joka toivoo minun kuolemaa ja ehdottaa elokuvia ja tapoja joilla voisin sen tehdä. Sitten täällä olet sinä, joka jaksat tutkia lauseita ja sanomaa sen sisällä.

Maailma on mielenkiintoinen paikka. Kyllä minä sinun kanssasi ihan hyvin voisin autiolle saarelle mennä, mutta en kyllä sen tappajatyyppini!

Terveisin taas

PASTELLI-
STADINARSKA
"Tää on vähän kuin seuraisi ruuhka-aikaan hernerokkasumussa tapahtuvaa auto-onnettomuutta moottoritiellä. Hidastettuna." MrM 05/13
Avatar
Chap
Kitinä paheena
Viestit: 33
Liittynyt: 15.02.2011 0:00

Viesti Kirjoittaja Chap »

Mikä on Petrin näkemys Angry Birds "pelistä"?

Tässä vähän pohjustusta:
http://www.landoverbaptist.net/showthread.php?t=57335
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Toi oli mulle uutta, että ainoastaan SATAN antaa naisille orgasmeja.
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Olipa huima linkki. Paitsi tuo Elcon mainitsema juttu niin AB mm tuhoaa USAn.

Kyllä näitä hulluja näyttää Turskankin lisäksi riittävän.
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

BrianW kirjoitti:Olipa huima linkki. Paitsi tuo Elcon mainitsema juttu niin AB mm tuhoaa USAn.

Kyllä näitä hulluja näyttää Turskankin lisäksi riittävän.
No oliko ehkä läpinäkyvin provo ikinä? Käsittämätöntä että porukka menee noin ilmiselviin.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 6497
Liittynyt: 30.10.2006 20:18
Paikkakunta: No aivan varmasti aina Stadi

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

BrianW kirjoitti:Olipa huima linkki. Paitsi tuo Elcon mainitsema juttu niin AB mm tuhoaa USAn.

Kyllä näitä hulluja näyttää Turskankin lisäksi riittävän.
Which is another crazy calls himself a fool Tursk:1:1

Ollaan muuten kirkonmiehen palstalla. Hiukan rajaa.
Sinä B olet vahingollinen riidankylväjä kirottu, joka turhaan levittää ennakkoluuloja ihmisten ajatuksiin.

Jos minun väkisin pitäisi arvata sen uhan takia siinä hetkessä, jos vauhko Manaaja juoksee perässäni hullunkatse silmillään ja väripaletti varpaissaan ja joku inhottava käsissään niin arvaisin, että minä olen yksi vähiten hulluun päin olevista kansalaisista Kitinän historiassa. Eikä sitten taas syytetä narsismista! Miten tämänkin olisin voinut sanoa kun se hyvin todennäköisesti on totta! Minä olen niin ärsyttävän vakaa ja kontrolloitu hyvätapainen ja hyväajatuksinen mies, että haluaisinkin hiukan heilahteluja. Siksi ehkä teen itsestäni kirjoituksellani "hiukan heilahtaneen".

Ehkä siksi ärsytän koska samalla olen ylikiltti minimihullu ja samaan aikaan kirjoitushassu?

Tervetuloa tutustumaan elämääni vaikka vuoden kierron aikana. Et löytäne mitään edes erikoiseen viittaavaa.

PetriFB, sano sinä, että hulluksi nimittely on tuomittavaa! Toivottavasti joutuu vastuuseen? Mitä rangaistusta yksittäiselle ihmiselle toisen rienaamisesta voisi olla, PetriFB ?? Ja tämä kysymys ei ollut nyt huumoria vaan ihan oikeasti, mitä Raamattu sanoo?

Tänään tai eilen ärsyynnyin pikku elämässäni (elän siis) isoiten siitä, että yksi , no SE Manattu (toivottavasti) , on tässä kuukauden minua eri tavoin tappanut tai tapattanut minua fyysisenä ihmisenä lukemattomin eri vesiselvin sanoin ja sitten se olikin bossin mukaan palstakuolemaa vaan. Voiko sellaisesta vastuuntunnottomuudesta saada Raamatullisen rangaistuksen?

Tuo edellinen sai eniten minulle pään sekaisin inhottavuudesta ja epäoikeudenmukaisuudesta mikä oikeastaan mikään kirjoitettu asia ikinä! (onneksi live-elämä mukaanluettuna!) Kyllä sitä maailmankirjat hei menee seksisin jos Kissa sanassa ei olekaan kuin yksi s-kirjanin yhtäkkiä!

ATSISPUH kun on myöhä!
"Tää on vähän kuin seuraisi ruuhka-aikaan hernerokkasumussa tapahtuvaa auto-onnettomuutta moottoritiellä. Hidastettuna." MrM 05/13
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Eihän tässä. Raamattua apuun vaan että saadaan kaikki väärinajattelijat laitettua vastuuseen ja tuomittua helvettiin. :paavi:

Montas oljenkortta on vielä jäljellä?
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1590
Liittynyt: 08.11.2005 16:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Stadinarska kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti: PetriFB se on hei!

No tulihan se sieltä! Olinhan sanonut, että täällä Kitinässä on vastakohtamaailma oikeaan elämään ja ajattelin, että kirkonmieskin hyväksyy tappouhkat ja typeryydet luonnollisina asioina!

Onneksi olet sentään hyvä ihminen oikeasti eli Kitinässä sitten ilmeisesti hörhö! Ole siitä onnellinen!

Itse en ole uskossa, mutta arvostan uskovaisissa rauhallisuutta ja sympaattisuutta ja elämän siisteyttä ja ajattelua ja sitä, että eivät ole tuhoavia vaan hyvää tarkoittavia useat. Toki poikkeuksia löytyy. Itse en ikinä ole jaksanut innostua Raamatun opeista, koska minulle automaattisesti tulee mieleen ettei ne voi olla totta ne ihmeasiat.

Mitä tehdä sitten minulle, PetriFB? En kuitenkaan ole maailmassa "eksynyt"!!

Oletko muuten ikinä kirjoittanut mitä uskonlahkoa edustat? En aivan usko, että olet perus evankelisluterilainen vaan joko Helluntailainen, Jehovalainen, Mormoni, Adventisti tai ..no siis ymmärrät että joku näistä, eikä se ole ollenkaan paha asia minun mielestä.
Pidän muuten miehenä tavattomasti seurakunnan naistyöntekijöiden naisellisuudesta, lämmöstä ja luonnollisuudesta!

Oletko sinäkin rakastunut sellaiseen naiseen? Onko sinussa sisällä "pieni lehmä" joka aina ajattelee myös pientä jekkua ja huumoria niinkuin minä? Minä luulen tai tiedän että et ole! Minä ja sinä lienemme aivan vastakohdat ajattelussa, mutta ihmisenä olemme molemmat rauhallisia miehiä, väkivallattomia yhteiskuntakelpoisia!
Nyt tässä kirjoituksessani ei tosin ole mitään "jekkua" vaan asiaa!

Hyvää jatkoa sinulle ja perheellesi ja on TIETYSTI Kitinää monipuolistava kun tuot omat erityiset asiasi täällä esille

toivoo

Stadinarska Aksranidats

Minun uskonelämän tausta on vapaaseurakunnassa sekä baptistiseurakunnassa. Tällä hetkellä en kuulu mihinkään herätysliikkeeseen.

Hyvää jatkoa myös sinulle.
Kiitos Petri.

Minun täytyy tunnustaa, että aion katsoa nuo vapaaseurakunnan ja baptistiseurakunnan vielä, mitä ne oikeastaan tarkoittaa. Sitten on vielä tunnustettava, että en varmaan osaisi VIELÄ määritellä termiä "herätysliike" oikein? Nyt luulen, että ne on Helluntalaiset, Jehovat yms? Ennenkuin tutkin!

Olit hieman harvasanainen vastauksessasi minulle verrattuna noihin Raamatun kohtiin, joita laitat. Älä VAIN ajattele tätä torumisena, minä vaan totesin sen! Sinulla oli hyvä, lyhyt ja selkeä ystävällinen vastaus!

Minä alistun sikäli, että en kyllä pystyisi ymmärtämään tai jaksaisi syventyä Raamatun lauseisiin noin syvälti. Mutta nostan ilmanmuuta hattua sinulle, joka tutkit ja mietit asiaasi.
Me ihmiset olemme kyllä niin erilaisia, että se aina ihmetyttää! Kuunaan en olekaan miettinyt kovin syvälti uskonasioita.

Minua on kummaksuttanut sekin kuinka täällä Kitinässä voi samaan aikaan olla se, joka toivoo minun kuolemaa ja ehdottaa elokuvia ja tapoja joilla voisin sen tehdä. Sitten täällä olet sinä, joka jaksat tutkia lauseita ja sanomaa sen sisällä.

Maailma on mielenkiintoinen paikka. Kyllä minä sinun kanssasi ihan hyvin voisin autiolle saarelle mennä, mutta en kyllä sen tappajatyyppini!

Terveisin taas

PASTELLI-
STADINARSKA
Koitan vastailla sinulle myöhemmin kun ennätän. On ollut kiireitä.

Tässä uusin kirjoitukseni ->

Älä alistu Annin tarina kampanjavideo on todella koskettava kertomus siitä kuinka Herra Jeesus vapauttaa ja eheyttää vääristyneen seksuaalisuuden vallassa olleen ihmisen. Videosta tulee esille muutamia todella tärkeitä asioita, joista kirjoitan tässä kirjoituksessa.

http://koti.phnet.fi/petripaavola/annintarina.html
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

PetriFB kirjoitti:Tässä uusin kirjoitukseni ->

Älä alistu Annin tarina kampanjavideo on todella koskettava kertomus siitä kuinka Herra Jeesus vapauttaa ja eheyttää vääristyneen seksuaalisuuden vallassa olleen ihmisen. Videosta tulee esille muutamia todella tärkeitä asioita, joista kirjoitan tässä kirjoituksessa.

http://koti.phnet.fi/petripaavola/annintarina.html
Joskus sä Petri olet harmiton. Nyt sä et ole. Älä viitsi sekaantua ihmisten elämään. Tutki rauhassa satukirjaasi, mutta älä vaikeuta muiden ihmisten elämää ja aiheuta heillä tarpeetonta kärsimystä.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Oikeasti tämä asia on ikävä. Maailmassa on homoja, bissejä ja lesboja, jotka ovat uskonnon takia onnettomia.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kompiloin tohtoria.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Daven kiteytys on erinomainen. Vaikka sinänsä uusi(kin) arkkipiispa on minusta ihan asiallisen oloinen kaveri, jo ihme venkoilu tämän yksinkertaisuuden edessä saa kyllä toivomaan kirkolta vähintäänkin yhteisöveronkanto-oikeuden poistoa. Silläkin riskillä, että mahdollisesti häivyttäisi eroa pääosin asiallisen kirkon ja pienten hihhuliyhteisöjen välillä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Varis
Elämätön Kitisijä
Viestit: 300
Liittynyt: 20.01.2011 0:51

Viesti Kirjoittaja Varis »

Dave kirjoitti:Oikeasti tämä asia on ikävä. Maailmassa on homoja, bissejä ja lesboja, jotka ovat uskonnon takia onnettomia.
Eikä pelkästään uskonnon, vaan uskotojen ylläpitämien luutuneiden asenteiden. Olisi kiva jos kirkkoa vihdoin lakkaisi kiinnostamasta, että mitä kukakin makuuhuoneessan tekee ja keskittyisi oikeasti olennaiseen, eli rauhaan ja rakkauteen.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Olen huomannut että erityisesti kiinalaiset. varmaan vaihto-opiskelijat ja Suomeen muuttaneiden kauppiasperheiden jäsenet erityisestä nuoret naiset ovat tulleet esille jaellen tällaisia flaijereita, tämä tapahtui vasta ja aiemminkin, lisäksi kiinalaiset opiskelijat ovat kuuluneet johonkin Saalem seurakuntaa(ainakin yksi, ei tuttu) Voi tietenkin olla että he olivat kyseisen saarnaajan seuraajia tai haaremia?

Kuva

En tiedä onko tämä maailmanlopun varma merkki?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 6497
Liittynyt: 30.10.2006 20:18
Paikkakunta: No aivan varmasti aina Stadi

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

PetriFB kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:
Minun uskonelämän tausta on vapaaseurakunnassa sekä baptistiseurakunnassa. Tällä hetkellä en kuulu mihinkään herätysliikkeeseen.

Hyvää jatkoa myös sinulle.
Kiitos Petri.

Minun täytyy tunnustaa, että aion katsoa nuo vapaaseurakunnan ja baptistiseurakunnan vielä, mitä ne oikeastaan tarkoittaa. Sitten on vielä tunnustettava, että en varmaan osaisi VIELÄ määritellä termiä "herätysliike" oikein? Nyt luulen, että ne on Helluntalaiset, Jehovat yms? Ennenkuin tutkin!

Olit hieman harvasanainen vastauksessasi minulle verrattuna noihin Raamatun kohtiin, joita laitat. Älä VAIN ajattele tätä torumisena, minä vaan totesin sen! Sinulla oli hyvä, lyhyt ja selkeä ystävällinen vastaus!

Minä alistun sikäli, että en kyllä pystyisi ymmärtämään tai jaksaisi syventyä Raamatun lauseisiin noin syvälti. Mutta nostan ilmanmuuta hattua sinulle, joka tutkit ja mietit asiaasi.
Me ihmiset olemme kyllä niin erilaisia, että se aina ihmetyttää! Kuunaan en olekaan miettinyt kovin syvälti uskonasioita.

Minua on kummaksuttanut sekin kuinka täällä Kitinässä voi samaan aikaan olla se, joka toivoo minun kuolemaa ja ehdottaa elokuvia ja tapoja joilla voisin sen tehdä. Sitten täällä olet sinä, joka jaksat tutkia lauseita ja sanomaa sen sisällä.

Maailma on mielenkiintoinen paikka. Kyllä minä sinun kanssasi ihan hyvin voisin autiolle saarelle mennä, mutta en kyllä sen tappajatyyppini!

Terveisin taas

PASTELLI-
STADINARSKA
Koitan vastailla sinulle myöhemmin kun ennätän. On ollut kiireitä.

Tässä uusin kirjoitukseni ->

Älä alistu Annin tarina kampanjavideo on todella koskettava kertomus siitä kuinka Herra Jeesus vapauttaa ja eheyttää vääristyneen seksuaalisuuden vallassa olleen ihmisen. Videosta tulee esille muutamia todella tärkeitä asioita, joista kirjoitan tässä kirjoituksessa.

http://koti.phnet.fi/petripaavola/annintarina.html
Hei PetriFB!

Mistähän tuo FB tulee? Tuskin FaceBookista?

No kunhan vastaat myöhemmin! Eihän minulla niin kiire ole.

Lähetit kauttani tuon videon. En ole sitä nyt ehtinyt katsoa. Nuo muut ovat. Minulla(kin) on kyllä se , varmaan sinusta "haittapuoli", etten ole uskovainen vaan kylläkin hyvien perhearvojen ja käytöksen kannattaja. ja pidän kirkoista ja seurakunnista juuri siksi kun siellä on kuitenkin humaania ja hyvää ihmisläheistä toimintaa.
Ethän suutu, jos minäkin olen sitä mieltä, että seksuaalinen suuntautuminen on luonnollinen asia ja se olisi pidettävä luonnollisena ja sen kieltäminen on kyllä luonnollisena asiana varsin outoa. Mutta keskustelu asiasta jatkukoon.
Minusta asioiden pitäminen salattuna toisi kyseiselle ihmiselle aikalailla painolastia, joka vaikeuttaisi hänen elämäänsä. Minun toivemaailmassani ei ole väkivaltaa, kaikki olisivat yhteistyössä ja iloisia, auttavat toisiaan vaikeuksissa ja sairauksissa ihan ilman muuta vain iloisia siinä, että on erilaisia ihmisiä: mustia, harmaita, vanhoja, homoja, hetroita, lapsetkin voisivat olla vapaina, jos heitä ei ahdistettaisi.
Tähän tulisi pyrkiä! Eikö. Tukahduttaminen ei ole humaania!
Mutta en missaaän tapauksessa halua olla sinulle tyly vaan sanon vain oman ajatukseni.

Palataan asioihin ja vastaathan

PASTELLI-
STADINARSKA
[/quote]
"Tää on vähän kuin seuraisi ruuhka-aikaan hernerokkasumussa tapahtuvaa auto-onnettomuutta moottoritiellä. Hidastettuna." MrM 05/13
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Aisakkalan Petrihän se siellä!

Mitä mieltä Petri olet Pasila TV-sarjasta?
Vastaa Viestiin