elco kirjoitti:Oli jonkinmoinen järkytys, kun Halla-aho ei ollutkaan ykkönen ylen vaalikoneessa, vaan vasta kuudes.
Pahnanpohjimmaisia olivat sensijaan aika yllätyksettömästi Pablo Arhinmäki, Demokratiajohtaja Sumuvuori (on kyllä niin orwellilainen titteli, ettei orwellilaisempaa olekaan), Ykä Hakanen ja Dan Koivulaakso.
MTV:n vaalikone antoi mulle top 5:een jonkinmoisen Elcon dream teamin: Relander, Skoglund, Soininvaara, Puoskari, Kousa - kaikki vihreistä. Ylen koneella taas kärkijoukoissa pyöri Soininvaara, Haavisto, Sumuvuori ja Kousa vihreistä, Torsti demareista ja joitain opiskelijoita piraateista ja vasemmistoliitosta, joidenka nimet eivät jääneet mieleen (mä en edes harkitse äänestäväni opiskelijapoliitikoita).
Kyllä nämä sillä tavalla ovat kartalla, että toistaiseksi tuntuu, että Urpiaisen punainen viiva menee jollekin kolmikosta Soininvaara, Kousa ja Torsti. Viimeksi mainittu saattaa pudota puolueensa perusteella pois (mähän kuitenkin olen taipuvainen hurahtamaan pitkien listojen vaalitavan kannattajaksi). MTV:n vaalikone on siinä mielessä hauska, että päivittää vastausten karttuessa kärkilistaa siinä vieressä. Pelko alkoi hiipiä puseroon, kun neljän ensimmäisen kysymyksen jälkeen ykköspaikalla oli selvällä marginaalilla Prosessi. Onneksi se siitä sitten kyselyn edetessä vajosi jonnekin näkymättömiin ja sitä myötä unohduksiin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."