Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
CeDell Davis

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

RP kirjoitti:Mikä olikaan se interweb radiostation missä voi kuunnella esim. Armin Van Buurenin tai Dj Tieston kaltaisten tyyppien livesettejä?
Spotify?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

pandora.com?
The great club outshines the individual, always and forever.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Pitäiskö opetalla jotain viineistä? Kun se on vähän noloa, kun mä juon viiniä, mutta en tiedä niistä mitään.

Mulle riittää, että se maistuu hyvältä ja sisältää alkoholia ja maksaa yli 10 e pullo. Mutta kun defaultina pitäisi ilmeisesti tietää niistä jotain.

Musta se kuulostaa kauhean sivistyneeltä, kun voi sanoa, mistä rypäleestä pitää jne. Öö.. viinirypäleestä?
CeDell Davis

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

Dave kirjoitti:Pitäiskö opetalla jotain viineistä? Kun se on vähän noloa, kun mä juon viiniä, mutta en tiedä niistä mitään.

Mulle riittää, että se maistuu hyvältä ja sisältää alkoholia ja maksaa yli 10 e pullo. Mutta kun defaultina pitäisi ilmeisesti tietää niistä jotain.

Musta se kuulostaa kauhean sivistyneeltä, kun voi sanoa, mistä rypäleestä pitää jne. Öö.. viinirypäleestä?
Ostat pullon ja painat kalloos mistä rypäleestä sen ovat nuoret kauniit naiset paljaine jalkoineen polkeneet. Jos pidät, niin ostat uuden pullon, jos et, niin tsekkaat seuraavan etiketin ja ostat toista laatua. Mutta muista aina ne kauniit nuoret naiset paljaine jalkoineen polkemassa rypäleitä. Mikä vaan viini maistuu hyvältä, nams!
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Dave kirjoitti:Mulle riittää, että se maistuu hyvältä ja sisältää alkoholia ja maksaa yli 10 e pullo. Mutta kun defaultina pitäisi ilmeisesti tietää niistä jotain.
Ei niistä tarvitse tietää. Jos haluaa juoda, niin tärkeintä, että maistuu hyvälle, mutta ei niitä ole pakko juoda.

Kuitenkin jos viinit kiinnostaa ja on halua syventyä niihin, niin tieto helpottaa hyvien viinien löytämistä ja maistelemalla oppii löytämään uusia puolia viineistä.

Käytetty rypäle ja hinta antaa yleensä jo paljon suuntaa minkälainen viini on kyseessä, joten rypälelajeista kertova kirja on ihan sivistävä hankinta. Maistelemalla sitten voi muodostaa käsitystä eri lajikkeista.

Kalliimpi pullo tarkoittaa yleensä pitempikestoista ja enemmän vivahteita tarjoavaa makua.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

Dave kirjoitti:Pitäiskö opetalla jotain viineistä? Kun se on vähän noloa, kun mä juon viiniä, mutta en tiedä niistä mitään.

Mulle riittää, että se maistuu hyvältä ja sisältää alkoholia ja maksaa yli 10 e pullo. Mutta kun defaultina pitäisi ilmeisesti tietää niistä jotain.

Musta se kuulostaa kauhean sivistyneeltä, kun voi sanoa, mistä rypäleestä pitää jne. Öö.. viinirypäleestä?
Minusta hifistely kaikella juomalla on tavattoman penseää. Olen ylpeä siitä, etten tiedä, mikä viini on hyvää. Raflassa ansaitsee palkkaansa tarjoilija, jolta voi tilata hyvää viiniä. Sanottakoon tietty, että himassa en juo viiniä käytännössä ikinä ja ravintelissakin harvemmin.

En pidä viskistä enkä oikeastaan konjakistakaan. Jos joskus juon teräviä raakana maun vuoksi niin tilaan rommia tai tequilaa; tämä tapahtuu ehkä 1-2 kertaa vuodessa.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

CeDell Davis kirjoitti:
Dave kirjoitti:Pitäiskö opetalla jotain viineistä? Kun se on vähän noloa, kun mä juon viiniä, mutta en tiedä niistä mitään.

Mulle riittää, että se maistuu hyvältä ja sisältää alkoholia ja maksaa yli 10 e pullo. Mutta kun defaultina pitäisi ilmeisesti tietää niistä jotain.

Musta se kuulostaa kauhean sivistyneeltä, kun voi sanoa, mistä rypäleestä pitää jne. Öö.. viinirypäleestä?
Ostat pullon ja painat kalloos mistä rypäleestä sen ovat nuoret kauniit naiset paljaine jalkoineen polkeneet. Jos pidät, niin ostat uuden pullon, jos et, niin tsekkaat seuraavan etiketin ja ostat toista laatua. Mutta muista aina ne kauniit nuoret naiset paljaine jalkoineen polkemassa rypäleitä. Mikä vaan viini maistuu hyvältä, nams!
joo-o. Mun mielestä punaviini (alkosta ostettu) maistuu aina hyvältä (ainakin yli 10:n hintaluokassa), eli en oikein saa otetta. Ja pitäisikö saadakaan. JOs joku olisi välillä pahaa, niin sitten olisi merkitystä.

Mutta ehkä täyty ostaa joku "Red wines for dummies", niin voi harrastaa name droppingia.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

Dave kirjoitti: Mutta ehkä täyty ostaa joku "Red wines for dummies", niin voi harrastaa name droppingia.
Eikös täälläkin ollut se viinihomoketju?
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

elco kirjoitti:
Dave kirjoitti: Mutta ehkä täyty ostaa joku "Red wines for dummies", niin voi harrastaa name droppingia.
Eikös täälläkin ollut se viinihomoketju?
Njoo, mutta en mä nyt niin alas vajoa, että ryhdyn ottamaan kitinäläisiltä neuvoja, joku roti!
CeDell Davis

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

elco kirjoitti:
Dave kirjoitti: Mutta ehkä täyty ostaa joku "Red wines for dummies", niin voi harrastaa name droppingia.
Eikös täälläkin ollut se viinihomoketju?
Voisko nää yliurokset automaattiohjata jollekin toiselle palstalle? Ne vie meidän naiset!
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

CeDell Davis kirjoitti:
elco kirjoitti:
Dave kirjoitti: Mutta ehkä täyty ostaa joku "Red wines for dummies", niin voi harrastaa name droppingia.
Eikös täälläkin ollut se viinihomoketju?
Voisko nää yliurokset automaattiohjata jollekin toiselle palstalle? Ne vie meidän naiset!
Ei sen luulisi homoja haittaavan... :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

CeDell Davis kirjoitti: Voisko nää yliurokset automaattiohjata jollekin toiselle palstalle? Ne vie meidän naiset!
Saadaksesi naisia, sun pitää, hei, yrittää vähän kovemmin!
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

elco kirjoitti: Minusta hifistely kaikella juomalla on tavattoman penseää.
Nykyään kun vältän humaltumista, on hifistely ainoa syy käyttää alkoholia ja harrastan sitä kaikessa viinassa minkä juon :D
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
CeDell Davis

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

elco kirjoitti:
CeDell Davis kirjoitti: Voisko nää yliurokset automaattiohjata jollekin toiselle palstalle? Ne vie meidän naiset!
Saadaksesi naisia, sun pitää, hei, yrittää vähän kovemmin!
I am Ironman!
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Dave kirjoitti: joo-o. Mun mielestä punaviini (alkosta ostettu) maistuu aina hyvältä (ainakin yli 10:n hintaluokassa), eli en oikein saa otetta. Ja pitäisikö saadakaan. JOs joku olisi välillä pahaa, niin sitten olisi merkitystä.
Jälkimaku on yksi missä on suuria eroja. Kunnollista täyteläisen pehmeää ja viipyilevää jälkimakua alkaa löytymään vasta yli 15€:n hintaluokassa. Noi yli 10:n viinit monesti lupaavan makusia, mutta maku ei oikein kehity ja loppuu kesken.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Miksi sen viinin pitää maksaa vähintään jonkun verran, varsinkaan jos ei ole eläessään törmännyt pahan makuiseen viiniin?

Kokeiles tohtori ihan huviksesi vaikka sitä italialaista Il Papavero Rossoa, joka maksaa alle 6 euroa pullo, ja tule kertomaan siitä mielipiteesi? Löytyy tietysti sieltä alahyllyltä, että onhan se vähän nöyryyttävää sellaisia poimia alkossa koriinsa, mutta voit kompensoida ostamalla samalla jonkun yli kahenkympin viinin, ettei kassatäti vain ala kyseenalaistamaan likviditeettiäsi mielessään.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mun todella tekisi mieli lyödä Stadinarskaa jälkiruokalusikalla kun ei toi ruikutus lopu ikinä. Onko se väärin?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Tästä jäis kiva jälki:

Kuva
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Manaaja kirjoitti:Miksi sen viinin pitää maksaa vähintään jonkun verran, varsinkaan jos ei ole eläessään törmännyt pahan makuiseen viiniin?

Kokeiles tohtori ihan huviksesi vaikka sitä italialaista Il Papavero Rossoa, joka maksaa alle 6 euroa pullo, ja tule kertomaan siitä mielipiteesi?
Voisit opetella sisälukutaitoa ja käytöstapoja.

Kävin lukemassa arvostelut. Kiitos vaan tarjouksesta, mutta taidan jättää väliin. Noi halpikset ei vaan jaksa enää kiehtoa.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vagabondo kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Miksi sen viinin pitää maksaa vähintään jonkun verran, varsinkaan jos ei ole eläessään törmännyt pahan makuiseen viiniin?

Kokeiles tohtori ihan huviksesi vaikka sitä italialaista Il Papavero Rossoa, joka maksaa alle 6 euroa pullo, ja tule kertomaan siitä mielipiteesi?
Voisit opetella sisälukutaitoa ja käytöstapoja.
Anteeksi mitä?
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Manaaja kirjoitti:Miksi sen viinin pitää maksaa vähintään jonkun verran, varsinkaan jos ei ole eläessään törmännyt pahan makuiseen viiniin?

Kokeiles tohtori ihan huviksesi vaikka sitä italialaista Il Papavero Rossoa, joka maksaa alle 6 euroa pullo, ja tule kertomaan siitä mielipiteesi? Löytyy tietysti sieltä alahyllyltä, että onhan se vähän nöyryyttävää sellaisia poimia alkossa koriinsa, mutta voit kompensoida ostamalla samalla jonkun yli kahenkympin viinin, ettei kassatäti vain ala kyseenalaistamaan likviditeettiäsi mielessään.
Joo-o. Mutta mä uskon tymästi, että ne kalliimat keskimäärin ovat halvempia parempia, ja kun en ymmärrä mistään muusta, kuin mitä se maksaa, niin otan sitten sen vähän kalliimman.

Mutta taidan tänään ostaa jonkun viinikirjan. Saatte nähdä kuka sanoo viiimeisen sanan, niih! Kohta alkaa tippua anal-yysiä!
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Manaaja kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti: Voisit opetella sisälukutaitoa ja käytöstapoja.
Anteeksi mitä?
Just näin. Kun ei ymmärrä mitä toinen kirjoittaa, on kohteliasta kysyä tarkennusta, eikä ruveta urputtamaan turhasta.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Dave kirjoitti:Joo-o. Mutta mä uskon tymästi, että ne kalliimat keskimäärin ovat halvempia parempia, ja kun en ymmärrä mistään muusta, kuin mitä se maksaa, niin otan sitten sen vähän kalliimman.
Ja niitä paljon kalliimpia ei kannata kovin usein ostaa, ennen kuin ymmärtää mitä eroa sillä vähän halvemmalla ja vähän kalliimmalla on.

Puolestaan siinä vaiheessa, kun ymmärtää mitä eroa on paljon kalliimmalla ja vähän kalliimmalla, ei oikeastaan enää kiinnosta maistella niitä vähän halvempia. Sillon saattaa kyllä juhlan kunniaksi hankkia jo niitä perkeleen kalliitakin :D
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mä olen suorittanut melko arvostetun viinitutkinnonkin, mutten silti ymmärrä viinejä enkä juurikaan niitä edes juo. Suosittelen siis kirjan rinnalle myös maistelua.
Work like a captain, play like a pirate.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vagabondo kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti: Voisit opetella sisälukutaitoa ja käytöstapoja.
Anteeksi mitä?
Just näin. Kun ei ymmärrä mitä toinen kirjoittaa, on kohteliasta kysyä tarkennusta, eikä ruveta urputtamaan turhasta.
Jos mulla on jotain asiaa sulle ylimieliselle dillelle, niin osoitan kyllä viestini sinulle. Niin kauan kun ei ole voit opetella käytöstapoja pitämällä naamasi tukossa kun muut ihmiset keskustelevat keskenään.
Vastaa Viestiin