Haluaisin hankkia.. / Seuraavaksi tarvitsisin..

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Gat kirjoitti:Normaalihinnoinkin yleiseen tasoon.
47 hehtaaria peltoa, käypä hinta jotain viiden ja seitsemän tonnin pintaan per hehtaari, pitääkö tarkistaa jyväjemmarien liitosta paljonko oli minimihinta?

Esittämilläsi massoilla 200k€ on kirkkaasti alle käyvän hinnan, hyvä jos edes varainsiirtoveron osuus. Notta siinä sitä laillisuutta, maksoitko verot vai suorititko talousrikoksia esim. "veroneuvojan" toimesta?
Kirjoitan tätä alasti
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

^^Tottakai voin ymmärtää. Mun pointtihan oli se, että Gattis yrittää väittää, että hänen elämänsä olisi objektiivisesti ollut jotenkin erityisen vaikeaa ulkoisesti. Eli ymmärrän toki, että G:n elämä on ollut hänelle subjektiivisesti hyvin vaikeaa. Kritiikkini kohdistuu siihen, että hän väittää olosuhteidensa olleen objektiivisesti niin vaikeat, että muut eivät olisi niitä kestäneet häntä paremmin.

Gattiksella oli huonot geenit kestää elämänsä varsin tavalliset vaikeudet. Häntä ei toki voi syyttää geeneistään eikä kasvuympäristöstään, eihän hän päässyt kumpaakaan valitsemaan. Rehellisyyden puuttesta häntä kuitenkin voi syyttää.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Dave kirjoitti:^^Tottakai voin ymmärtää. Mun pointtihan oli se, että Gattis yrittää väittää, että hänen elämänsä olisi objektiivisesti ollut jotenkin erityisen vaikeaa ulkoisesti.
Njoo. Kyllähän se subjektiivisuus ja objektiivisuus menee helposti sekaisin tuollaisessa tilanteessa itseltä. Mutta toisaalta taas kukaan meistäkään ei tiedä koko totuutta ja kokemuksen koko rankkuutta pelkän pintapuolisen nettiteoriaopiskelun perusteella, eikä voi mun mielestä sen vuoksi suhtautua asiaan "kestit liian vähän, luuseri, muut kesti enemmän" -tyylillä. Ymmärräthän senkin?
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Manaaja kirjoitti:
Dave kirjoitti:^^Tottakai voin ymmärtää. Mun pointtihan oli se, että Gattis yrittää väittää, että hänen elämänsä olisi objektiivisesti ollut jotenkin erityisen vaikeaa ulkoisesti.
Njoo. Kyllähän se subjektiivisuus ja objektiivisuus menee helposti sekaisin tuollaisessa tilanteessa itseltä. Mutta toisaalta taas kukaan meistäkään ei tiedä koko totuutta ja kokemuksen koko rankkuutta pelkän pintapuolisen nettiteoriaopiskelun perusteella, eikä voi mun mielestä sen vuoksi suhtautua asiaan "kestit liian vähän, luuseri, muut kesti enemmän" -tyylillä. Ymmärräthän senkin?
Ymmärrän. Tietysti lähtökohtaisesti kaikki perustuu siihen, mitä Gattis on kertonut. Jos hän on jättänyt jotain oleellista kertomatta, niin sitähän me emme voi tietää. Ainakaan minä, joka en ole miestä koskaan tavannut.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

McJanne kirjoitti:
Gat kirjoitti:Normaalihinnoinkin yleiseen tasoon.
47 hehtaaria peltoa, käypä hinta jotain viiden ja seitsemän tonnin pintaan per hehtaari, pitääkö tarkistaa jyväjemmarien liitosta paljonko oli minimihinta?

Esittämilläsi massoilla 200k€ on kirkkaasti alle käyvän hinnan, hyvä jos edes varainsiirtoveron osuus. Notta siinä sitä laillisuutta, maksoitko verot vai suorititko talousrikoksia esim. "veroneuvojan" toimesta?
Unohdit metsät, puun, rakennukset ja (vanhat) koneet :D
Mutta kun tein oikeudenkäynnin alkuun sovittelutarjouksen, vastapuoli vastasi siihen itse kirjoittamallaan, kirotusvireitä vilisevällä lapulla, jossa suurinpiirtein syyttää minua talousrikolliseksi. Jo se paperi antaisi aihetta tutkintapyyntöön kunnianloukkauksesta.

Kun se ei mene noin kuin sinä savolainen luulet. Saa myydä mihin hintaan haluaa. Tässä tapauksessa hintaa emme määritelleet minä tai enoni, vaan kokenut sukupolvenvaihdosten järjestäjä normitaksojen mukaan. Tuon lisäksi siinä on näkymättömänä vielä enoni syytinkioikeus ja irtaimiston käyttöoikeus, eli minä kustansin hänen asumisensa.

Sukupolvenvaihdossysteemi on käytössä muissakin yrityksissä kuin maatiloilla. Siinä verottaja myöntää helpotuksen. Ehtona ettei saa myydä pinta-alaa viiteen vuoteen tai verot rapsahtaa päälle. Ilman tuota systeemiä, jos tilat siirtyisi täyteen arvoon ostaen tai perimällä, Suomessa tuskin voisi olla maatiloja ollenkaan.

Noin se tehdään, joten siitä vaan vittuilemaan kaikille maatiloille. Isännillä saattaa olla haulikko.

Siitä "ansaitsenko" minä tämän vastakysymys on että ansaitsisiko se vastapelurikaan? Ei halua jatkaa tilaa, vaan myydä kaikki osiksi pilkkoen "Ota rahat ja juokse pienimmän perintöveron jälkeen" -periaatteella. Hänen ansionsa on, että on syntynyt. Tilan jatkamiseen sitoutuneella se ei ole niin tuottavaa. No, tätä menoa hän saa puolet enoni pankkitilistä ja tila on turvassa.
Manaaja kirjoitti:
Dave kirjoitti:^^Tottakai voin ymmärtää. Mun pointtihan oli se, että Gattis yrittää väittää, että hänen elämänsä olisi objektiivisesti ollut jotenkin erityisen vaikeaa ulkoisesti.
Njoo. Kyllähän se subjektiivisuus ja objektiivisuus menee helposti sekaisin tuollaisessa tilanteessa itseltä. Mutta toisaalta taas kukaan meistäkään ei tiedä koko totuutta ja kokemuksen koko rankkuutta pelkän pintapuolisen nettiteoriaopiskelun perusteella, eikä voi mun mielestä sen vuoksi suhtautua asiaan "kestit liian vähän, luuseri, muut kesti enemmän" -tyylillä. Ymmärräthän senkin?
Kiitos, rakas!
Tietysti olen geneettisesti ali-ihminen. Mutta ei se riitä itsellenikään seliseliksi. Välillä en saa untakaan kun mieleeni nousevat kaikki mokani ja arkailuni ja mitä olisin voinut tehdä toisin.

Mitä kukin kestää riippuu ihmisestä. Olen melko varma, että kaikki eivät jaksaisi mitä minä olen jaksanut, ja olisivat jo vetäneet itsensä jojoon. Toiseen suuntaan minäkään en ymmärrä, miten kykenevät, toimeentulevat ja seksuaalisesti kelpaavat ihmiset voivat olla masentuneita tai kokea huonoa itsetuntoa. Hehän ovat Jumalia! Ovat Saaneet ilmaiseksi! :D Davekin syö psyykenlääkkeitä. Mutta kukin omista lähtökohdistaan omassa maailmassaan.

Elämäntapahtumistani, että kyllä ne kuitenkin ovat olleet varsin harvinaisia, tuo oikeusjutun kuviokin niin uniikki ettei edes lakia löydy. Ja sitten tämän suvun henkilöt.

Traumoistani, joissa ei pitäisi enää pipon kiristää.. niin että jäin silloin 13-vuotiaana kammottavan yksin ja vielä vastuuseen kun paska osui tuulettimeen. Isäni vanhemmat kuolivat, kun isä oli lapsi. Mutta he vain kuolivat, eikä niin että koti ja aran pojan perusturva paljastui harhaksi niinkuin minulla.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Mä haluaisin valkoisen villakangas takin. Vanha ei enää ensi talvena passaa. Ei ole tullut vastaan. Mustia aina löytyy, hyvä niin, mutta haluan myös valkoisen.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Punaisen trenssin. On tullut vastaan mutta materiaali oli niin muovista että en kelpuuttanut. Pitääkö tämäkin tehä ite?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ootas pari viikkoo, ehkä niiden kausi ei oo vielä alkanut.
Prepare for the worstest.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

^Katselin jo viime kesänä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Viesti Kirjoittaja Sola »

Uuden asunnon.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

Sola kirjoitti:Uuden asunnon.
Valtio painostaa samaan, maksaisivat sen kolme tonnia jos nyt syksyllä menisi pankin kanssa naimisiin.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Manalan tyylinen MAHTIKULLI (TM) olisi kiva.
Paras päivä ikinä.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Viesti Kirjoittaja Sola »

aasi kirjoitti:
Sola kirjoitti:Uuden asunnon.
Valtio painostaa samaan, maksaisivat sen kolme tonnia jos nyt syksyllä menisi pankin kanssa naimisiin.
Mä haluisin myös pankin kanssa naimisiin mutta se/ne ei huoli mua. Nyyh.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Vapaa, kiihkeä, selväpäinen, sopivan nuori ja kyllin kaunis nainen olisi enemmän kuin tarpeen !
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

Haluan hankkia seuraavaksi kunnon kännin.

Olen varustautunut sen saamiseen laatikolla noppaolutta, kossupullolla ja parilla punkkupullolla. Jos ei noilla tänään hankinta onnistu, niin yritän huomenna uudelleen. Jos onnistuu, jatkan huomisaamuna samaa tahtia.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

^ Hyvää rallia sullekin!

Meikällä meni sen puolentoista päivän aikana laatikko kepardia, puol litraa lakukossua, puol litraa Tapiota, 7 lonkeroa... hyvin ravisti vielä maanantaina :twisted:
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Tarvitsisin ja haluaisin hankkia, ja aion hankkia, parin vuoden sisään vanhojen tilalle. Nyt sisustetaan ja kortti vinkuu kipeästi:

Tytsän huoneeseen maton, hyllystön ja askartelupöydän. Ei tule olemaan halpaa lystiä.

Makuuhuoneeseen ratkaisun kirjoilleni. Ei tule olemaan halpaa lystiä.

Olohuoneeseen tilaustyönä tehty elektroniikkataso, verhot, ratkaisu televisiolle, hyllystö, tykkiteline, ruokailuryhmä, fatboy. Konkurssivaara.

Työhuoneeseen pieni vuodesohva, tyylikkäämpi hyllystö leffoille, työtuoli, verhot. Ei tule olemaan halpaa lystiä.

Eteiseen matto. Keittiöön matto ja verhot. Ei tule olemaan halpaa lystiä.

Alaterassille pieni istumaryhmä.

Yläterassille iso oleiluryhmä, kaasugrilli, fatboy ja lyhty-yhdistelmä. Ei tule olemaan halpaa lystiä.

Taidan lotota. Pelkkä olohuoneen pienehkö huomaamaton laatikosto leluille kun kustantaa jo 900€ *vammaisilme*

.... Tai sitten askeettista huonekalutonta elämää, vaihtoehto. Not.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Tai vaihtoehtoisesti saha ja tapitussarja käteen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 1570
Liittynyt: 28.01.2011 23:35
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Bluntly kirjoitti:^ Tai vaihtoehtoisesti saha ja tapitussarja käteen.
KuvaKuva
Moottoritie Töölön läpi ry.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Bluntly kirjoitti:^ Tai vaihtoehtoisesti saha ja tapitussarja käteen.
Periaatteessa varmaan ihan mahdollista, koska osaan kyllä rakentaa ja nikkaroida. Mutta eipä taida nenä kestää vaikka olisi millaiset suojamaskit naamalla.

Mies ehkä voisi, mutta eipä taida ehtiä. Näytin juuri Dekon sisutuslehdestä tikapuuhyllyä leffoille. Tarkoitus oli toki näyttää minkä tyylistä olin ajatellut, eikä niin että kyseinen tikapuuhylly olisi saatava tai edes vakavasti otettava vaihtoehto. 1800€ hintalappu sai kiroilusarjan aikaan ja "haen puuta, nauloja ja vasaran, kyhään perkele itse". Eli ehkä tuolla keinolla voisi onnistuakin. Oveluus, naisen oveluus.

Todennäköisesti joudun myös perumaan Dekon kestotilauksen ;/
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

RP kirjoitti:Pelkkä olohuoneen pienehkö huomaamaton laatikosto leluille kun kustantaa jo 900€ *vammaisilme*
:apuva:
The great club outshines the individual, always and forever.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

http://www.nettiauto.com/chevrolet/corvette/3788940

On tuo kyllä kaunis kori autoon, voi jumankvita.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 1570
Liittynyt: 28.01.2011 23:35
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Mun mielestä aivan saatanan ruma. Näyttää hammastahnatuubilta, jota on puristeltu vähän sieltä sun täältä.
Moottoritie Töölön läpi ry.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

RP kirjoitti:Tarvitsisin ja haluaisin hankkia, ja aion hankkia, parin vuoden sisään vanhojen tilalle. Nyt sisustetaan ja kortti vinkuu kipeästi
Mä olen jättänyt mm olohuoneen sisustukseen liittyvät investoinnit (semihalpaa ja semihalvalta näyttävää(!) mattoa lukuunottamatta) tekemättä. Pitää odottaa vielä hetki, josko löytäisi ellin, jonka kanssa sitten laittaisi noikin -> mahdollista rahan säästöä kahteen kertaan kunnolla sisustamiseen verrattuna.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Bhven kirjoitti:^ Mun mielestä aivan saatanan ruma. Näyttää hammastahnatuubilta, jota on puristeltu vähän sieltä sun täältä.
Tollasen kyytiin otetaan tyttöjä, ei Bhvenia.
Vastaa Viestiin