Nokiaa vai iUskovaisuutta?

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

huima kirjoitti:No on väärin sanoa 'ei ketään'
No joo ja ei. Lähinnä tarkoitin taviskuluttajaa kärjistettynä. Aika iso kynnys on muilla kuin tosiharrastajilla ja propellipäillä laittaa puolikin tonttua kiinni laitteeseen joka osaa sanoa hienolla animaatiolla että hei olen puhelin, näyttää kalenterimerkinnät ja soittaa musiikkia siinä missä 50 euron peruspuhelinkin, mutta johon ei kuitenkaan voi ladata angry birdsiä.
Haemaeraemies
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

iPad2 ulkona.

Sieltä tuli ne mitä arveltiin, eli Dual core, parempi näyttöpiiri, 2x kamerat, HDMI-tuki ja laihdutettu ulkoasu.

Jännä ideointi oli tuo "etusivu" suojahässäkkä, joka muuttuu tarvittaessa tueksi. Osaa myös laittaa iPadin nukkumaan kun kansi suljetaan ja vastapainoon herätellä vehkeen kun aukaistaan.

Pisteet myös Garage band ja iMovie:n hinnoittelusta. Garage band on varmasit jo aivan huikea käyttää tuolla, ja voin kuvitella että löytää paikkansa useilta treeniksiltä.

Ulkomuotoa saatu kyll hyvin laihdutettua.

Kuva
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
CeDell Davis

Viesti Kirjoittaja CeDell Davis »

Tuliks Flash?
Haemaeraemies
Kitisijä

CeDell Davis kirjoitti:Tuliks Flash?
Hyvin ovat ne kymmenet miljoonat pärjänneet ilmankin. Ja onhan sitä skyfire jos oikein ahdistaa.

Eli ei, Apple ei vieläkään palaa käyttämään raskasta muinaisteknologiaa.
Vagabondo
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ne meinaa luopua flashistä myös isommissa koneissa.
http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutise ... 523487.ece
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Haemaeraemies
Kitisijä

Vagabondo kirjoitti:Ne meinaa luopua flashistä myös isommissa koneissa.
http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutise ... 523487.ece
HTML5 + javascript lienee se linja mille nuo ny käy hommaa rakentamaan, eikä mua kyllä haittaa. Flash on elänyt aikansa, ja tuottanut hienoja juttuja, mutta nyt on aika siirtyä eteenpäin kohti kevyempää, notkeampaa, tietoturvallisempaa ja ennenkaikkea, kohti pluginitonta maailmaa.
CeDell Davis

Niin, niin, mutta kun netti on täynnä flashiä. Pitääkö tässä lopettaa netin selaaminen kun hankkii uusia laitteita?

edit: Hetkinen muuten... Chromessa on nykyään flash -tuki sisäänrakennettuna. Toimiiko se noissa iPadeissa?
Haemaeraemies
Kitisijä

CeDell Davis kirjoitti:Niin, niin, mutta kun netti on täynnä flashiä. Pitääkö tässä lopettaa netin selaaminen kun hankkii uusia laitteita?
Kysy täältä kys. vehkeen omistajilta että mitä on jääny surffaamatta ipadilla? Kun lyö tosin skyfiren siihen, niin se mahdollistaa flashvideot.

Harvassa on sivut jotka ei toimi / joista ei ole jotain vastaavaa mobileporttia. Itse surffaan iPodilla, jossa ei ole flash-tukea, ja olenkohan yhden (1) sivu löytänyt josta ei ole saanu tietoa irti sen takia että on vain ja ainoastaan flash-porttaus tarjolla.
Vagabondo
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Haemaeraemies kirjoitti: HTML5 + javascript lienee se linja mille nuo ny käy hommaa rakentamaan, eikä mua kyllä haittaa. Flash on elänyt aikansa, ja tuottanut hienoja juttuja, mutta nyt on aika siirtyä eteenpäin kohti kevyempää, notkeampaa, tietoturvallisempaa ja ennenkaikkea, kohti pluginitonta maailmaa.
Tää on kyllä ihan kannatettava tavoite. Mä inhoan raskaita sivustoja tai ylipäätään raskaita ratkaisuja tietokonemaailmassa, koska odottaminen on perseestä. 486:n jälkeen odotusaikojen olisi pitänyt jo kutistua huomaamattomiin. On tosi turhauttavaa, että vielä nykyisilläkin koneilla ja yhteyksillä joutuu odottamaan.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Uutistoimisto: Microsoft maksaa Nokialle 715 miljoonaa euroa Windows-käytöstä

Sekavasti kirjoitettu juttu taas kerran.

"Microsoft maksaa Nokialle jokaisesta Windowsia käyttävästä älypuhelimesta määrätyn korvauksen. Nokia voi näin vähentää sijoituksiaan tutkimukseen ja tuotekehitykseen"

Miten kappaleen ensimmäisestä virkkeestä seuraa kappaleen toinen virke?
annepa
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja annepa »

Dave kirjoitti:Uutistoimisto: Microsoft maksaa Nokialle 715 miljoonaa euroa Windows-käytöstä

Sekavasti kirjoitettu juttu taas kerran.

"Microsoft maksaa Nokialle jokaisesta Windowsia käyttävästä älypuhelimesta määrätyn korvauksen. Nokia voi näin vähentää sijoituksiaan tutkimukseen ja tuotekehitykseen"

Ja mitkähän ovat jutussa mainitut "lähteet" jotka eivät "paljasta tarkempia yksityiskohtia"? Luotettavin lausunto tuossa jutussa on Laurie Armstrongin sanominen. Luota siihen.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Dave kirjoitti:"Microsoft maksaa Nokialle jokaisesta Windowsia käyttävästä älypuhelimesta määrätyn korvauksen. Nokia voi näin vähentää sijoituksiaan tutkimukseen ja tuotekehitykseen"

Mitä mikkisoftasta ymmärrän niin mikkisofta maksaa siitä, että noksu lopettaa mikkisoftan kanssa kilpailevien älypuhelintekniikoitten kehittämisen jollakin aikataululla ja pakottaa firman jättämään kaiken yhden kortin varaan.
Came here for school, graduated to the high life
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Eikö tuo ~miljardi euroa tukea 5+ vuoden ajalle nyt ole aika hyttysen kusi jos nokian tutkimus- ja tuotekehitysbudjetti on ollut ~3 miljardia euroa / vuosi?

1/(3*5) ei ole prosentuaalisesti juuri mitään, vaikka "miljardi euroa" on noin muuten käsittämätön määrä rahaa normi lottoajalle ja näyttää paperilla hienolta.
Viimeksi muokannut Manaaja, 08.03.2011 12:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
exPertti
Kitisijä

Manaaja kirjoitti:Eikö tuo ~miljardi euroa tukea 5+ vuoden ajalle nyt ole aika hyttysen kusi jos nokian tutkimus- ja tuotekehitysbudjetti on ollut ~3 miljardia euroa / vuosi?

1/(3*5) ei ole prosentuaalisesti juuri mitään.
Mutta kun antaa 2/3 osalle tuotekehitysporukasta kenkää niin sehän on tosi isoa säästöä, niinQ. Ainakin muutamaksi kvartaaliksi.
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

Eikös Digia just ilmoittanut ostavansa noksun Qt-jutut?
exPertti
Kitisijä

Boner kirjoitti:Eikös Digia just ilmoittanut ostavansa noksun Qt-jutut?
Palveluliiketoiminnan ja silleen. Noksu väittää jatkavansa itse QT:n kehittämistä.
annepa
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja annepa »

exPertti kirjoitti:
Boner kirjoitti:Eikös Digia just ilmoittanut ostavansa noksun Qt-jutut?
Palveluliiketoiminnan ja silleen. Noksu väittää jatkavansa itse QT:n kehittämistä.
Just tästä puhuttiin meediaasiantuntijan kanssa ennen tämän päivän ilmoitusta että näin se homma etenee. Digia ilmoittaa ostavansa QT-palveluliiketoiminnan ja lehdet uutisoi että Nokia myy Qt:n kokonaan. Tai ainakin ihmiset ymmärtää asian niin. Ihme ku yt-ilmoituksesta ei oo revitty pelihousuja.

Että en usko enää mitään mitä luen lehdestä! Tai intternetistä!!111
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Varmaankin sellaisten palveluiden kehittäjät, jotka haluavat myös nuo käyttäjät.

Suurin osa mobiilisovelluksista on ihan paskoja turhakkeita, ne muutamat hyvät ja tarpeelliset todennäköisesti kannattaa portata/tehdä jokaiselle mahdolliselle alustalle.
CeDell Davis

Sitä sitten joutuu, eli saa, päivittää tuon iPhone 3:n neloseen. Ennenkuin menen tuonne hopeiseen omenaan sukkuloimaan, niin olisko jollain heittää pikaisesti kommenttia siihen, että saako nuo nykyisen puhelimen kaikki tiedot (viestit ja ohjelmat mukaan lukien) helposti kopsattua uuteen myllyyn?
pierupylly
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Haemaeraemies kirjoitti:iPad2 ulkona.
Onneksi sen verran tarpeettomat päivitykset mun kohdalla, että ei tarvi enää jännittää että pitääkö tuo päivittää. Resoluution parannus olisi ollut jo silleen kiikunkaakun.
Pröötprööt
Haemaeraemies
Kitisijä

pierupylly kirjoitti:
Onneksi sen verran tarpeettomat päivitykset mun kohdalla, että ei tarvi enää jännittää että pitääkö tuo päivittää. Resoluution parannus olisi ollut jo silleen kiikunkaakun.
Ai, ok. Pelin kehittäjä-kaverit on ihan tulessa tuplaytimestä ja parantuneesta näyttötehoista, sekä kiihtyvyysmittareista.

Peruskäyttäjät diggailevat tuosta suojakanneta, ja pakko sanoa että on perinteisen omenamaisen fiksua suunnittelua. Niin, ja toimii sitten skype/videokommunikaatio alustanakin.

Moni iPaditon on tuon tilaukseen laittanut, yleensä testattuaan jonku kaverin vanhempaa mallia.

MIten vaan, tulee myymään niin ettei ole taas mitään tolkkua ja kilpailijat saa tyytyä murusiin.
pierupylly
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja pierupylly »

Haemaeraemies kirjoitti:
pierupylly kirjoitti:
Ai, ok. Pelin kehittäjä-kaverit on ihan tulessa tuplaytimestä ja parantuneesta näyttötehoista, sekä kiihtyvyysmittareista.
No itse en tuolla pelaile, enkä ymmärrä miksi tuota pelilaitteena kukaan käyttäisi. Juu, kyllä tuolla on mahdollista saada tosikin näyttävää grafiikkaa aikaiseksi, mutta ei tuo silti sovellu minusta kuin noiden simppeleiden kosketuspelien satunnaiseen pelaamiseen. Angrybirdsit ja flight controlit tuskin noista tehoista hyötyvät.

Tuo Garageband ois varmaan ihan jees, luultavimmin ykkösPadilla tökkii jos on tuolle optimoitu. Mutta kun digitaalinen kasiraituri löytyy jo tuohonkin hommaan.

Oma käyttö siis 98-prosenttisesti nettiä, sähköposteja ja digilehtiä. Näihin ei noi uudistukset vaikuta juuri lainkaan, mutta tarkempi resoluutio olisi pieni parannus. Eiköhän kolmosversiossa.
Pröötprööt
Haemaeraemies
Kitisijä

pierupylly kirjoitti:
No itse en tuolla pelaile, enkä ymmärrä miksi tuota pelilaitteena kukaan käyttäisi. Juu, kyllä tuolla on mahdollista saada tosikin näyttävää grafiikkaa aikaiseksi, mutta ei tuo silti sovellu minusta kuin noiden simppeleiden kosketuspelien satunnaiseen pelaamiseen.
Ai, mä kyllä näen potentiaalia strategia-puolella, en yllättyisi vaikka Civ-sarja saisi oman osansa iPadille, kuten myös C&C. Itse tykkään pelata ipodilla,vaikka näyttö on pelaamisen semipieni. Omia suosikkeja on Mirrors Edge, GTA:Chinatown Wars ja Switch, jotka kaikki ovat myös loistavia iPadille.

Mutta niin, kai se on taas mistä tykkää..
Vastaa Viestiin