Tämä ei nyt tosiaan osunnut eikä uponnut. Mulla on lehmän hermot mitä lapsen huutoon tulee ja siitä tosiaan voi sanoa, että on kokemusta. Kyllä mä olisin hyssyttänyt vaikka maailman tappiin jos olisi ollut tarvis. Tarkoitus oli pikemminkin sanoa jotain sen suuntaista, että olen todella iloinen siitä että miehelläkin on ne lehmän hermot tässä asiassa ja myös halu jakaa vanhemmuus myös huonoinen puolineen. Olisin luultavasti ollut aika katkera ellei olisi tuota taakkaa kanssani jakanut, vaan olisi ennemmin hillunut kännissä tai kaivautunut lumihankeen tulpat korvissa. Ei sillä ettenkö olisi jaksanut, olisin varmaan. Koska olisi ollut pakko.Boner kirjoitti:Ja mitä muuta siihen olisi pitänyt lisätä, että palstan mutsit eivät olisi tunteneet huonoa omaatuntoa omasta mutsiudestaan?
Pappailu 2.0
- Kottarainen
- Kitisijä
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Boner kirjoitti: Te olette hulluja saatana kaikki.
Kiitos tästä rakentavasta palautteesta. Onneksi vaimosi hoitaa homman ilman että joudut huomauttamaan.Boner kirjoitti: Ja mitä muuta siihen olisi pitänyt lisätä, että palstan mutsit eivät olisi tunteneet huonoa omaatuntoa omasta mutsiudestaan?
Elämä kantaa, jos sen antaa
Kottarainen kirjoitti:Tarkoitus oli pikemminkin sanoa jotain sen suuntaista, että olen todella iloinen siitä että miehelläkin on ne lehmän hermot tässä asiassa ja myös halu jakaa vanhemmuus myös huonoinen puolineen. Olisin luultavasti ollut aika katkera ellei olisi tuota taakkaa kanssani jakanut, vaan olisi ennemmin hillunut kännissä tai kaivautunut lumihankeen tulpat korvissa. Ei sillä ettenkö olisi jaksanut, olisin varmaan. Koska olisi ollut pakko.

Hillunut kännissä? On sulla perkele otsaa heitellä kyllä mitä törkeimpiä syytöksiä vailla mitään tietoa faktoista.
Ihan tiedoksesi. Meillä on kaksi lasta ja minä hoidan niistä vanhemman. Vaimo hoitaa tuon 8 viikkoisen, kun sillä on tissit millä sen voi vaimentaa. Minä hoidan pojan kokonaan, ja vaimo ei sekaannu siihen millään lailla, koska minä todellakin hoidan oman osuuteni niin hyvin, ettei sen tartte. Tänäänkin olen ollut pojan kanssa koko päivän liikkeellä aamukasista iltaysiin kunnes laitoin sen nukkumaan. Huomenna lähdetään taas aamusta liikeelle, ja tullaan kotiin kun keretään. Sillä välin vaimo hoitelee vauvaa, nukkuu ja relailee kun pojat on liesussa. Ei sillä ole hädän päivääkään, vaikka miten haluaisit niin uskoa.
Ja se, että minä hillun kännissä himassa ja en tee mitään, on sen sortin paskaa, että oksat pois.
Sen jälkeen, kun poika syntyi olen kännissä himassa tasan 0 kertaa. Känni ei ole pari saunakaljaa ja kolme viskiä. Se on pikkupromillet. Kapakassa olen tainnut käydä viimeisen kahden ja puolen vuoden aikana 5-10 kertaa, jahtireissuja yksi tälle talvella ja silloinkin oli poika mukana.
Toisekseen joka vitun viikonloppu nousen pojan kanssa aamulla ylös kun poika herää ja anna vaimon nukkua joka aamu niin pitkään kuin se jaksaa. Itse olen tainnut viimeksi nukkua yli kasiin vuosi sitten.
Kolmanneksi, kun et sitä vielä ole itse kokenut tai havainnut niin kerrotaan. Meillä on ihan selkeä työjako siksi, että poika on "menettänyt" äidin jollekin vieraalle tyypille. Kun isikin alkaa kiinnittimään siihen vieraaseen tyyppiin enemmän huomiota kuin esikoiseensa, on piru irti ja itku ja parku päätä huumaavaa. Uskoisin että tiedät millaisen shown lapsi osaa laittaa pyytäessään huomiota tai "kostaessaan" uudelle tyypille siirtonsa hierarkiassa alemmas.
Että pidä sinä vaan huoli teidän perheen keskenäistä rooleista ja jaksamisista sen yhden lapsenne kanssa. Minusta kun tuntuu että niissä on paljon enemmän ongelmia kuin meillä on kahden lapsen kanssa.
Kuule ihan samat sanat. Ensikerralla jätän kyllä vaimoni kehumatta, ettei teillä tule paha mieli ja minusta samalla velvollisuuteni laiminlyövä känniläinen.Melnais kirjoitti: Kiitos tästä rakentavasta palautteesta. Onneksi vaimosi hoitaa homman ilman että joudut huomauttamaan.
Te olette hulluja saatana molemmat.
- Kottarainen
- Kitisijä
Vauva itkee.
Em. asennetta isän vauvanhoitoon kritisoidaan.Boner kirjoitti:Thank god oon pikkupromilleis. Muuten oisin haudannut itseni pihan suurimpaan lumikasaan jo ja tunkenut tiiliskivet korviini.
Katsoisit välillä peiliin, kilipää.Boner kirjoitti:Te olette hulluja saatana molemmat.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Asennetta? Se on saatana mustaa huumoria.Kottarainen kirjoitti:Vauva itkee.
Em. asennetta isän vauvanhoitoon kritisoidaan.
Opiskele sinä wikipediaa, ja vedä se kaktus pois housuistasi.Boner kirjoitti:Katsoisit välillä peiliin, kilipää.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Musta_huumori
Viimeksi muokannut Boner, 27.02.2011 10:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taisi saada jo lähetteen:Riemumieli kirjoitti:Kuulostaa harhaisen puheelta. Olisiko syytä hakeutua mielenterveyspalvelujen piiriin?Boner kirjoitti: Mut eniten kyllä vierastan perhepäivähoitsuja. Siis ne aikuisethan on yksin siellä enimmäkseen. Mist vitusta kukaan tietää mitä ne siellä niitten muksujen kanssa tekee?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011022 ... 8_uu.shtml
Älä viitsi solvata, en arvosta. Lakkaa vaahtoamasta ja lue ne kommentit uudestaan ilman että pyrit jokaisesta kommentista löytämään henkilökohtaisia syytöksiä tai kateutta, nyt ei olla Pohjanmaalla. Täällä tiedetään juuri se minkä kirjoitat ja siihen reagoidaan jos jaksetaan, keskustelupalsta juunou? Ihmeen kireällä olet vaikka kaikki on niin suloisasti.Boner kirjoitti: Te olette hulluja saatana molemmat.
Jos olisit alkuun, uhoamatta, esimerkiksi kirjoittanut tuon mitä nyt uhmalla vastineeksi Kottaraiselle, vastineet olisivat varmasti olleet toisenlaisia. Ei kaikkien asenne ole yhtä aggressiivinen kuin omasi.
Mutta enpä viitsi tuhlata tätä sunnuntaiaamun laatuaikaa enempää, hyviä pyhiä perheellesi.
Elämä kantaa, jos sen antaa
-
- Kitisijä
Heräsin ennen kymmentä siihen, kun alakerrasta kuului naapurien lasten puheensorinaa ja oman tapailua. Oli suloinen näky, kun tyttäreeni ihastuneet neljävee Niklas ja viisivee Ida leikkivät kaikenlaista. Siinä sitten askarreltiin kaikille kortit ja sellaista. Oikein kiva pyhäaamu
Nyt nukutuksen jälkeen karpaasi 2.0:ien hiihtoo.

Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Äh, harmittaa näitä lukea. Meillä oli Ihan Maailman Paras Perhepäivähoitaja tytöllä. Mimma aina innolla meni hoitoon, touhusivat vaikka mitä, ja tekivät paljon muiden hoitajien ja näiden lasten kanssa yhdessä. Hoitajalla oli myös 5 omaa lasta (kaksi yläaste- ja ammatikouluikäistä, kolme nuorempaa, kouluikäisiä kuitenkin jo), joten taatusti oli kokemusta muksuista. Edelleen pidämme yhteyttä meidän hoitajaan.Boner kirjoitti:Taisi saada jo lähetteen:Riemumieli kirjoitti:Kuulostaa harhaisen puheelta. Olisiko syytä hakeutua mielenterveyspalvelujen piiriin?Boner kirjoitti: Mut eniten kyllä vierastan perhepäivähoitsuja. Siis ne aikuisethan on yksin siellä enimmäkseen. Mist vitusta kukaan tietää mitä ne siellä niitten muksujen kanssa tekee?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011022 ... 8_uu.shtml
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
~Albert Einstein
Loppusumma.Boner kirjoitti:Myytti murrettu.Boner kirjoitti:ikää 2 v 3kk, eikä kertaakaan ole ollut oikeastaan minkäänlaista roplemaa lukuunottamatta pientä yskää ja nuhaa.
38,6 lämpöä, silmätulehdus, nuha ja yskä yhtäaikaa päällä.
Korkea kuume viikon verran, silmäluomi turvoksissa ja lähes muurautunut umpeen -->silmätulehdus, korvatulehdus, kurkku kipeä, nuha ja yskä, sekä antibioottien mukanaan tuoma ruikulikakka.
Käytiin kahdesti silmälekurissa ja en nyt tiedä mitä johtopäätöksiä siitä puuhasta pitäisi oikein vedellä.
Ekalla kerralla kun käytin lekurissa, määräsi lekuri antibiottisilmätippoja, jotka maksoivat 70 euroa satsi. Kun tulehdus ei näyttänyt laantuvan, kävi eukko jannun kanssa uudelleen lekurilla ja tällä kertaa toinen lekuri määräsi antibioottisilmätippoja jotka maksoisvat 8 euroa satsi.
Siis millä vitun logiikalla noi lekurit arpoo noita lääkkeitä? IMO melkoista kusetusta määrätä lähes 10 kertaa kalliimpia lääkkeitä, kun toinen huomattavasti edullisempi lääke hoitaa saman asian ja jopa paremmin?!
Saiko lääkäri 1. silmätippavalmistajalta Lapin loman palkkioksi, koska myi niiden tuotteita?
Millähän konstilla tuon kuopuksen "kroonista sylittelyntarvetta" voisi vähän hillitä? Välillä tuntuu että 97% valveillaoloajasta pitäis olla sylissä. Ei siinä muuta, mutta hieman joutuu laiminlyömään toista kun toinen monopolisoi sut omaan käyttöönsä. Aikamoista taiteilua on kotihommat ja oma paskallakäynti kun natiainen on koko ajan kainalossa.

Wifey rupeaa olemaan aika finaalissa. Vaihdettiin taas rooleja viime yönä, minä valvoin junnun kanssa. Eipä se mitään ollut saanut nukuttua, kolmen aikaan nähtiin jääkaapilla. Yritin esittää, että menisi vaikka yöksi hotelliin että saisi nukkua mutta ei se kuulemma mitään auta
I give dis a try. Tosin pelko on, että tunnelin kaivaja - kovin tietoinen omistuksistaan kun on - huomaa lumikasan kansallistamisen ja flippaa vanhatestamentillisestiElppis kirjoitti:Laita juokseva tyyppi kaivamaan tunnelia pikkuveljelleen kun samalla itse konttausikäisen kanssa "varastatte" toisen lapioimaa lunta ja kokoatte sitä omaksi pinoksi.

Wifey rupeaa olemaan aika finaalissa. Vaihdettiin taas rooleja viime yönä, minä valvoin junnun kanssa. Eipä se mitään ollut saanut nukuttua, kolmen aikaan nähtiin jääkaapilla. Yritin esittää, että menisi vaikka yöksi hotelliin että saisi nukkua mutta ei se kuulemma mitään auta

Ei muuta kun lekurille ja vaikka melatoniinia kokeilemaan.küllküll kirjoitti:Wifey rupeaa olemaan aika finaalissa. Vaihdettiin taas rooleja viime yönä, minä valvoin junnun kanssa. Eipä se mitään ollut saanut nukuttua, kolmen aikaan nähtiin jääkaapilla. Yritin esittää, että menisi vaikka yöksi hotelliin että saisi nukkua mutta ei se kuulemma mitään auta
The great club outshines the individual, always and forever.
Lapsellisen menoa, osa 57865.
Meillä on muodostuneet jannun kanssa omat hellittelynimet. Kun äiti kutsuu jannua "äitin kultapapuksi", minä kutsun jannua "kakkapavuksi ja kakkapökäleeksi". Joka päivä toki kysyn että "kuka on isin paras kaveri" ja, että "Jannu on isin paras kaveri". Nykyään kun jannu on haikealla päällä ja kaipaa huomiota, se kutsuu itseään isin parhaaksi kavejiksi, tattapökäjeeksi ja tattapavuksi, tulee halaamaan ja antaa pusun poskelle.
Ai miksi kakkapapu ja kakkapökäle? No, minusta mamman käyttämä kultapapu oli niin typerä hellittelynimi, että yritin laskea jannun kanssa leikkiä siitä. No kuten arvata saattaa, jannu adaptoi nuo "hellittelynimet" sekunnissa ja nykyään laskee jo itse leikkiä niillä nauraen ja velmuillen.
Meillä on muodostuneet jannun kanssa omat hellittelynimet. Kun äiti kutsuu jannua "äitin kultapapuksi", minä kutsun jannua "kakkapavuksi ja kakkapökäleeksi". Joka päivä toki kysyn että "kuka on isin paras kaveri" ja, että "Jannu on isin paras kaveri". Nykyään kun jannu on haikealla päällä ja kaipaa huomiota, se kutsuu itseään isin parhaaksi kavejiksi, tattapökäjeeksi ja tattapavuksi, tulee halaamaan ja antaa pusun poskelle.
Ai miksi kakkapapu ja kakkapökäle? No, minusta mamman käyttämä kultapapu oli niin typerä hellittelynimi, että yritin laskea jannun kanssa leikkiä siitä. No kuten arvata saattaa, jannu adaptoi nuo "hellittelynimet" sekunnissa ja nykyään laskee jo itse leikkiä niillä nauraen ja velmuillen.
-
- Kitisijä
Mä olen alusta alkaen yksin himassa ollessani jättänyt vessan oven auki käydessäni tarpeilla. Tytön tapa on tulla eteeni ihan iholle ja hokea: "pi, pi, pi", kätensä hamutessa isin pippeliä. En oikein ymmärrä häntä, koska mielestäni pippelini on pelkästään pieni ja hölmön näköinen.küllküll kirjoitti:Aikamoista taiteilua on kotihommat ja oma paskallakäynti kun natiainen on koko ajan kainalossa.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Mutta älä missään nimessä vaivaannu! Tai ainakaan tunnusta Kitinässä.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Tytön tapa on tulla eteeni ihan iholle ja hokea: "pi, pi, pi", kätensä hamutessa isin pippeliä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
-
- Kitisijä
- Riemumieli
- Kitisijä
En tiedä, miten asia toimii, jos olisi kaksi lasta ja sisarkateutta ilmassa, mutta meillä kyllä vessassa käydään ihan omassa rauhassa, niin aikuiset kuin lapset. Sylistä lasketaan pois ja sitä rataa. Puhetta ymmärtää tuo ihmisen taimi, ei siis ole aivoton olio niin kuin ennen vanhaan ajateltiin.
Paras päivä ikinä.
Niin minäkin alussa, mutta sittemmin olen huomannut että ihmisen täytyy saada priva-aikaa vaikka sitten paskalla käynnin ajaksi. Huutakoot mukula oven takana tai katsokoon palosimiestä sen aikaa kun isi puhaltaa savea, mutta ovi pysyy kiinni..Ylermi Ylihankala kirjoitti: Mä olen alusta alkaen yksin himassa ollessani jättänyt vessan oven auki käydessäni tarpeilla.