Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Boner kirjoitti:No ylläripylläri. Taitaa viron poika olla oikeassa.
Onhan se. Itse en ole keksinyt ensimmäistäkään syytä tankata moista kossucocktailia tankkiin. Hintaero ysikasiin kuroutuu jo siinä kuinka paljon vähemmän sitä moottorissa palaa. Itse asiassa 98E taitaa olla halvempaa polttoainetta jos ei lasketa litrahinnan vaan polttoaineen sisältämän energiamäärän suhteen.

Puhumattakaan siitä että moottori ja muut polttoainejärjestelmän osat pysyvät paremmin kunnossa niille suunnitellun polttoaineen kanssa kuin laimennetun yllätyscocktailin kera. Ja suorituskykyäkin auto luonnollisesti tarjoaa enemmän kun sylinteriin ruutataan täyskaasulla X määrä polttoainetta, joka sisältää enemmän energiaa.

Muutenkin vähän kyseenalaisia nää ympäristöhyödyt kun menovettä joutuu polttamaan entistä enemmän samalla matkalla. Ironista sinäänsä että käytännössä ainoastaan ignorantti tollo tankkaa autoonsa 95E10:ä eikä toisinpäin.
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

Manaaja kirjoitti:ainoastaan ignorantti tollo tankkaa autoonsa 95E10:ä eikä toisinpäin.
Lähinnä tarkoitan tuota valtion ilmiselvää taktikointia "etumatkassa" ja verokuppausta.
Kaikki paitsi faijani taitavat kyllä ymmärtää että oktaaniluvun alantaminen ei lisää auton menohaluja.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Boner kirjoitti:Lähinnä tarkoitan tuota valtion ilmiselvää taktikointia "etumatkassa" ja verokuppausta.
Niin minäkin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Polii ... 41905.html

Toivottavasti skenaario ei toteudu.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

ÖMÖMÖMÖM

En mä mitään tajua.
Viimeksi muokannut Haemaeraemies, 22.02.2011 11:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^Populistihan sanoisi, että ratkaisu on harvinaisen helppo: rajat säppiin.

Tähän kannattaisi panostaa rotevasti laaja-alaisella sosiaali- ja yhteiskuntapolitiikalla juuri nyt, vielä kun jotain on tehtävissä. On turha kuvitella ja tuudittautua, että Suomi on vain omilla ansioillaan säästynyt jengiammuskeluilta. Perässä tullaan...toivottavasti ei kuitenkaan.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Ei meillä ole rahaa tai muitakaan resursseja hyysätä kaikkia. Kantokyky on jo ylittynyt, jos kerran ghettoja alkaa muodostua. Ainoa vaihtoehto on kyyditä ylimääräinen aines jonnekin muualle, kehitysmaat varmaan ottavat rahaa vastaan epäkelpoa ainesta siinä missä ydinjätettä.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Asunko tulevaisuuden slummissa.


Eikun minähän asun jo melkein ghetossa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Haemaeraemies kirjoitti:ÖMÖMÖMÖM.
Tuo on kuin sanoisi, että korjaa miesten alhaisemman eliniän suhteessa naisiin estämällä kuolemisen.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

Haemaeraemies kirjoitti: ÖMÖMÖMÖM
Rauhannobel ei ole kaukana, jos vaan viitsit jakaa pillerireseptisi valtioiden käyttöön.

Jos abstraktiotaso on tuo niin sitten kehotan pysäyttämää ilmastonmuutoksen ja fixaamaan nälänhädän siinä sivussa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

elco kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:ÖMÖMÖMÖM
Rauhannobel ei ole kaukana, jos vaan viitsit jakaa pillerireseptisi valtioiden käyttöön.
Joo muaki kiinnostaa tietää että miten tämä estäminen oikene tapahtuu. Voisitko valaista?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Mun mielestä on tavallaan hienoa että joku uskoo noin vahvasti siihen että tietty mamutyyppi haluaa kuulua meidän yhteiskuntaan, olla osa sitä. Mutta kun se ei hitto vie tunnu menevän niin.

Tämä tulee esiin jo pienissä koulutusjutuissa, joissa olen aikoinaan toiminut esim. tutorina, kuten olen useasti maininnut.

Vaikka kaikki tuotaisiin tarjottimella, vaikka miten toimisit, tsemppaisit, auttaisit usean ihmisen voimin niin lopputulos tuntui aina olevan se että tietty mamuryhmittymä muodosti oman piirinsä. Ajasta/paikasta riippumatta lähestulkoon aina sama lopputulos. Omiensa parissa.

Kerro mulle siis se juttu millä tuon saa toimimaan isossa mittakaavassa eli sen miten ei "omia alueita" synny kun se ei tunnu toimivan pienessäkään.

Todettakoon, että pakolaiset (ei toissijaisilla suojeluntarpeilla yms. tulleet) sentään pääsääntöisesti pyrkivät toimimaan toisin, usein siinä onnistuenkin.

Naisilla olisi ollut enemmänkin halua, mutta voit itse veikata mikä sen mahdollisesti noin pääsääntöisesti torppasi. Vinkki: sillä roikkuu jotain haarojen välissä.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

annepa kirjoitti:
elco kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti: ÖMÖMÖMÖM
Rauhannobel ei ole kaukana, jos vaan viitsit jakaa pillerireseptisi valtioiden käyttöön.
Joo muaki kiinnostaa tietää että miten tämä estäminen oikene tapahtuu. Voisitko valaista?
Emmä kyll taida jaksaa leikkiä teidän kans.
Viimeksi muokannut Haemaeraemies, 22.02.2011 11:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

RP kirjoitti: Kerro mulle siis se juttu millä tuon saa toimimaan isossa mittakaavassa eli sen miten ei "omia alueita" synny kun se ei tunnu toimivan pienessäkään.
Emmä, kun ei mun selityksissä ole mitään sisältöä. Pysyn siel päihdepolitiikan ja nörtteilyn puolella mielummin, ei mulla ole mitään annettavaa tälle keskustelulle, kun en elä samassa universumissa mitä muut.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja annepa »

Haemaeraemies kirjoitti:
annepa kirjoitti:
Joo muaki kiinnostaa tietää että miten tämä estäminen oikeen tapahtuu. Voisitko valaista?
Emmä kyll taida jaksaa leikkiä teidän kans.
Ajatuksena hieno ja minunkin mielestä tuo estäminen ois hyvä keino estää kaikkea muutakin, en vain tiedä miten se toteutettais. Sulla oli ilmeisesti tähän joku ajatuskin mut se hävis, vai?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Suomen poliisien määrää pitäisi lisätä ainakin jo otamme mallia ruotsista?
Toisaalta näyttää että poliiseista tulee vieläkin laiskanpulskeampia jos heille annetaan lisää rahaa, Oikeasti nälkäinen liian pienillä resursseilla toimiva poliisi toimii paremmin? Voi siis olla että kehä kolmosen liikenneonnettomuudet senkus vaan lisääntyy kun poliisi saa voimia lisää muualle?
Talousrikosten ratkaisumäärän heikkeneminen tietenkin johtuu talousrikollisten korkeasta tasosta, rikoksen suunnittelu aiheuttaa ilmeisesti älykkyyden kasvua enemmän, poliisien rikosten ratkaisemisen aiheuttamaan verrattuna?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

Täähän on ihan megapaskaa, ettei enää voi ottaa lainauksella orkkispölhöilyjä talteen. Kirotut olkoot aasin tietokonemieskyvyt. EDIT: vai muuttiko hämis lainauksia kanssa?

Minä olen myös sitä mieltä, että lääke maahamuuton ongelmiin on slummiutumisen estäminen, maahanmuuttajien työllistyminen, positiivinen kanssakäyminen ja ymmärtäminen.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

elco kirjoitti:Täähän on ihan megapaskaa, ettei enää voi ottaa lainauksella orkkispölhöilyjä talteen. Kirotut olkoot aasin tietokonemieskyvyt. EDIT: vai muuttiko hämis lainauksia kanssa?

Minä olen myös sitä mieltä, että lääke maahamuuton ongelmiin on slummiutumisen estäminen, maahanmuuttajien työllistyminen, positiivinen kanssakäyminen ja ymmärtäminen.
Mä ihan itse tuhosin surkeat aivopieruni. Pidätän edelleen oikeuden ottaa typerät sanani takaisin jos ja kun tajuan olevani väärässä, kunhan sen myönnän suoraan ja selvästi.

Minulla ei ole tarpeeksi tietoa, näkemystä ja mielipidettä sanoa yhtään mitään tähän topikkiin.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

annepa kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:
annepa kirjoitti:
Joo muaki kiinnostaa tietää että miten tämä estäminen oikeen tapahtuu. Voisitko valaista?
Emmä kyll taida jaksaa leikkiä teidän kans.
Sulla oli ilmeisesti tähän joku ajatuskin mut se hävis, vai?
Oli mulla idea joo, mutta heitin sen delete-kansioon kun en kyennyt mitenkään ihmisen logiikalla sitä auki selittämään.

Yritän uudestaan jos tulee joskus parempia ideoita.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Whoa.

Käyttikö Hämis admin-oikeuksia ja editoi omat brainfartit pois myös lainauksista? Eikö tämä ole nyt oikeuksien selkeää väärinkäyttöä. Kaikille sattuu brainfartteja ja tässä googlenkin hallinnoimassa maailmassa voi sanoa ihan rehellisesti, että en ajatellut asiaa loppuun asti tai että laitan kädet korville, enkä kuuntele vasta-argumentaatiota. Kaikkien pitäisi pelata samoilla säännöillä.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

huima kirjoitti:Whoa.

Käyttikö Hämis admin-oikeuksia ja editoi omat brainfartit pois myös lainauksista? Eikö tämä ole nyt oikeuksien selkeää väärinkäyttöä. Kaikille sattuu brainfartteja ja tässä googlenkin hallinnoimassa maailmassa voi sanoa ihan rehellisesti, että en ajatellut asiaa loppuun asti tai että laitan kädet korville, enkä kuuntele vasta-argumentaatiota. Kaikkien pitäisi pelata samoilla säännöillä.
Joo, kärsin juuri moraalista tuskaa kys. asiasta. Isoa tuskaa, ihan oikeasti.

Ei noin sais tehdä joo, mutta tajusin brainfarttini tason, ja menin paniikkiin.

Ei toistu.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Keventävää ruuanlaittoa? No joo aika kummallista..

Nyt on niin että editoinnin editointi on vähän turhan Possea..
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin