Lomamatkaretostelua

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Dave kirjoitti:
Kottarainen kirjoitti: Minun oikeudentajuuni ei istu se, että edistäisin toisen lapselle sellaista elämää mitä en missään nimessä soisi omalleni.
Eli miten ne Ikean huonekalut tai H&M:n vaatteet? Tai voitko ostaa lapsellesi Kiinassa tehdyn lelun?
Tietoisesti en tue lapsityövoiman käyttöä.

Minusta on silti eri asia 13-vuotiaan ommella paita kuin myydä seksiä. Eikö sinusta?
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Boner

Viesti Kirjoittaja Boner »

Kottarainen kirjoitti: Minusta on silti eri asia 13-vuotiaan ommella paita kuin myydä seksiä. Eikö sinusta?
Onko täällä joku puolustellut 13 vuotiaalta seksin ostamista?
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Kyllä huorissa käyminen ja omien tyttärien paritus keskustelut kuuluu ehdottomasti "Harrastukset ja kodinhoito" osastolle.

Ei mutta, pitäiskö tästä splittaa oma threadi?
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Kottarainen kirjoitti:
Dave kirjoitti:
Kottarainen kirjoitti: Minun oikeudentajuuni ei istu se, että edistäisin toisen lapselle sellaista elämää mitä en missään nimessä soisi omalleni.
Eli miten ne Ikean huonekalut tai H&M:n vaatteet? Tai voitko ostaa lapsellesi Kiinassa tehdyn lelun?
Tietoisesti en tue lapsityövoiman käyttöä.

Minusta on silti eri asia 13-vuotiaan ommella paita kuin myydä seksiä. Eikö sinusta?
Pointtihan oli se, että voitko ottaa osaa sellaiseen toimintaan, jossa lapset toimivat tilanteessa, jota et haluaisi oman lapsesi kohdalle.

Ja pysytään aikuisprostituutiossa.

Eli jos ostat H&M:stä 13-vuotiaan ompeleman paidan, niin tarkoittaako se sitä, että sinusta olisi OK, että oma lapsesi lopettaisi 13-vuotiaana koulunkäynnin ja siirtyisi tehtaaseen ompelijaksi?

Ja jos se ei ole sinusta ok, niin miksi ostat paidan?

Ja jos et osta paitaa, niin onko sinusta sitten parempi, että ko. 13-vuotias saa potkut tehtaasta, eikä enää saa rahaa ruokaan?

Ja vielä kertaus: puhutaan aikuisprostituutiosta vs. lapsityövoima ja mitä toivoisi oman lapsensa tekevän.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Dave kirjoitti: Voiko tästä johtaa, että sinusta on OK ostaa myös heteroseksiä, vaikka saisi ilmaiseksikin, jos kyseessä on kahden täysi-ikäisen ja vapaaehtoisen ihmisen pano?
Minkäs minä sille voin jos Pirkko haluaa myydä palveluitaan ja Markku ostaa. Lähtökohtaisesti kuitenkin katson, että jos naisen vartalolle laitetaan hinta, sen voidaan katsoa olevan myytävissä muissakin olosuhteissa. Käytännössä ympäristö/yhteiskunta jonka mielestä prostituutio on ok ja yleinen käytäntö, kohtelee muutenkin naisia huonommin. Poikkeuksiakin tosin on. Ehkä tässä on se linkki, mikä ainakin meissä naisissa ja ns. valveutuneissa miehissäkin nostaa karvat pystyyn.

Yritän yksinkertaistaa: Miksi tuoda esille marginaalisia ongelmia? Varmaan myönnätte sen, ettei suurin osa maailman prostituoiduista ole jalokivillä koristeltuja seksistä asiakkaan kanssa nauttivia Yalen käyneitä naisia.

Minusta Kottarainen toi myös fiksusti esiin sen pointin, miksi osa naisista päätyy näkemään oman ruumiinsa kauppatavarana. Tässä tulee esiin myös se viesti, mikä välittyy nuorille tytöille ja rakentaa heidän itsearvostustaan naisena. No mutta, tämä alkaa mennä nyt ehkä hieman diipiksi miesten makuun, vai aliarvioinkohan ymmärryksenne...
Prepare for the worstest.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Haemaeraemies kirjoitti:Ei mutta, pitäiskö tästä splittaa oma threadi?
http://kitina.net/viewtopic.php?p=549598

Tuolla voi jatkaa, ja vastata galluppiin samalla.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Dave kirjoitti: Ja jos et osta paitaa, niin onko sinusta sitten parempi, että ko. 13-vuotias saa potkut tehtaasta, eikä enää saa rahaa ruokaan?
Ei ne potkut riipu siitä, ostanko minä tai zeb tai manala sen paidan. Kyllä sen pitäisi olla selvillä, että kuluttajaboikotit kolahtavat yleensä väärään nilkkaan, sen sijaan asiasta älämölöä pitämällä ja tietoisuutta lisäämällä voi saada oikeasti jotain aikaan.
Prepare for the worstest.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

nowaysis kirjoitti:
Dave kirjoitti: Voiko tästä johtaa, että sinusta on OK ostaa myös heteroseksiä, vaikka saisi ilmaiseksikin, jos kyseessä on kahden täysi-ikäisen ja vapaaehtoisen ihmisen pano?
Minkäs minä sille voin jos Pirkko haluaa myydä palveluitaan ja Markku ostaa. Lähtökohtaisesti kuitenkin katson, että jos naisen vartalolle laitetaan hinta, sen voidaan katsoa olevan myytävissä muissakin olosuhteissa. Käytännössä ympäristö/yhteiskunta jonka mielestä prostituutio on ok ja yleinen käytäntö, kohtelee muutenkin naisia huonommin. Poikkeuksiakin tosin on. Ehkä tässä on se linkki, mikä ainakin meissä naisissa ja ns. valveutuneissa miehissäkin nostaa karvat pystyyn.

Yritän yksinkertaistaa: Miksi tuoda esille marginaalisia ongelmia? Varmaan myönnätte sen, ettei suurin osa maailman prostituoiduista ole jalokivillä koristeltuja seksistä asiakkaan kanssa nauttivia Yalen käyneitä naisia.

Minusta Kottarainen toi myös fiksusti esiin sen pointin, miksi osa naisista päätyy näkemään oman ruumiinsa kauppatavarana. Tässä tulee esiin myös se viesti, mikä välittyy nuorille tytöille ja rakentaa heidän itsearvostustaan naisena. No mutta, tämä alkaa mennä nyt ehkä hieman diipiksi miesten makuun, vai aliarvioinkohan ymmärryksenne...
Ihanaa, kun olet niin alentuva :wink:

Minähän olen kitinän johtava feministi, mutta olen radikaalifeministi, jonka mukaan naisella on OIKEUS myydä seksipalveluita rahasta, JOS hän haluaa.

Eli kyse on OIKEUDESTA saada tehdä omalla ruumillaan mitä haluaa, kunhan ei vahingoita muita.

Mielestäni sinun kantasi on matriarkaalisen holhoava ja pidät osaa naisista syyntakeettomina ihmisinä, jotka tarvitsevat holhoustasi.

Minusta tuntuu, että minä uskon naiseen enemmän kuin sinä.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Dave kirjoitti:Pointtihan oli se, että voitko ottaa osaa sellaiseen toimintaan, jossa lapset toimivat tilanteessa, jota et haluaisi oman lapsesi kohdalle.

Ja pysytään aikuisprostituutiossa.

Eli jos ostat H&M:stä 13-vuotiaan ompeleman paidan, niin tarkoittaako se sitä, että sinusta olisi OK, että oma lapsesi lopettaisi 13-vuotiaana koulunkäynnin ja siirtyisi tehtaaseen ompelijaksi?

Ja jos se ei ole sinusta ok, niin miksi ostat paidan?

Ja jos et osta paitaa, niin onko sinusta sitten parempi, että ko. 13-vuotias saa potkut tehtaasta, eikä enää saa rahaa ruokaan?

Ja vielä kertaus: puhutaan aikuisprostituutiosta vs. lapsityövoima ja mitä toivoisi oman lapsensa tekevän.
Aikuisetkin ovat jonkun lapsia ja lapsista puhuttiin siksi että joidenkin empatiarajoitteisten on muuten ilmeisesti mahdoton tuntea myötätuntoa toista ihmistä kohtaan. Omalle lapselle suurin osa meistä kuitenkin toivoo mahdollisimman hyvää tai ainakin ihmisarvoista elämää vielä aikuisenakin.

Jos ostan lapsityövoimalla tehdyn paidan niin se johtuu siitä että olen niin valistumaton etten tiedä sen olevan lapsityövoimalla tehty. Pyrin luonnollisesti korjaamaan virheeni jatkossa. Miten tämä vertautuu prostituution käyttämiseen, sitä en ymmärrä.

Minusta olisi tosiaan parasta olla ostamatta lapsityövoimalla tehtyjä tuotteita. Siten yritysten olisi pakko palkata ne vanhemmat sinne töihin ja maksaa niille sellaista liksaa että lapset voisivat käydä koulussa eikä töissä.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Dave: Uskon sinun ymmärtävän ja arvostavan naisia yhtä paljon kuin uskon sydämesi tunteneen pistoksen aiemmin tänään päivällä. Katselemme maailmaa hyvin erilaisten linssien läpi.
Prepare for the worstest.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Dave kirjoitti:
Eli kyse on OIKEUDESTA saada tehdä omalla ruumillaan mitä haluaa, kunhan ei vahingoita muita.
Siinäpä se tärkein tuli. Samaa argumenttia käytetään huumeisiin, urheiluun ja epäterveelliseen ruokaan, mutta miksi ei kun kerta on pätevä argumentti.

Jos joku oikeasti tahtoo tehdä rahaa myymällä itseään, ei minulla, valtiolla, kirkolla tai kellään muullakaan pitäisi olla siihen tasan mitään sanomista.

Ainoa mitä valtiolla tulisi kiinnostaa, on järjestää veronkanto ja huohtia lain velvoittamasta työhuollosta ja työturvallisuudesta. Kuten sivistysvaltiossa asia hoidetaan.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

nowaysis kirjoitti:Dave: Uskon sinun ymmärtävän ja arvostavan naisia yhtä paljon kuin uskon sydämesi tunteneen pistoksen aiemmin tänään päivällä. Katselemme maailmaa hyvin erilaisten linssien läpi.
Tämä kommenttisi tekee minut oikeasti vähän surulliseksi, koska minä oikeasti koin pienen piston sydämessäni ja koen myös arvostavani naisia.

Minulla on kaksi tytärtä ja yllättäen vaimoni ja äitini (jotka ovat eri henkilöitä) ovat myös naisia.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Kottarainen kirjoitti: Minusta olisi tosiaan parasta olla ostamatta lapsityövoimalla tehtyjä tuotteita. Siten yritysten olisi pakko palkata ne vanhemmat sinne töihin ja maksaa niille sellaista liksaa että lapset voisivat käydä koulussa eikä töissä.
Tämä olisi hyvä juttu. Jos se toimii noin.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Joo, itseään saa myydä jos haluaa.

Mutta miksi ihmeessä kukaan haluaisi ostaa, jos saisi muutenkin? Mikä siihen on motiivina? Erityisen kieroutuneet perversiot? Valtasuhde? Mikä?

Itse näen, että nykypäivänä jos on kykenevä saamaan seuraa, on kykenevä saamaan seuraa aika helposti myös sellaisista porukoista, jotka jakaa samankaltaisia kieroutuneita perversioita. Internet on tehnyt homman melko helpoksi sen suhteen, että pää alaspäin toisia roikottelevat ihmiset ja koirien kanssa paneskelemaan haluavat ihmiset löytävät kyllä toisensa ongelmitta.

Jäljelle jää siis lähinnä valtasuhde mun nähdäkseni. Vai onko jotain muitakin syitä?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Tiedostetaan vielä sekin, että prostituution sallivissa sivistysvaltioissa esiintyy ns. virallisen p:tuution lisäksi aimo annos epävirallista ihmiskauppaan liittyvää sorttia. Eikä toki ensimmäisen kieltäminen poistaisi toista kokonaan, mutta näiden välillä on havaittavissa yhteys.
Prepare for the worstest.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Dave kirjoitti:yllättäen vaimoni ja äitini (jotka ovat eri henkilöitä)
Tuli puskista :lol:
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Manaaja kirjoitti:
Mutta miksi ihmeessä kukaan haluaisi ostaa, jos saisi muutenkin? Mikä siihen on motiivina?
Se ettei tarvi metsästää. Jokainen mies, oli kuinka komea, joutuu tekemään jotain yleensä saadakseen, ja siinä tulee sitten välillisesti maksettua sama raha mitä ammattilaiselta.

Jos tarkoituksena tosiaan on saada pussit tyhjäksi, en näe miksi pitäisi juottaa neitiä tiskillä, jututtaa, tanssitta, olla kiva ja ties mitä jos tavoitteena on vain ja ainoastaan päästä pöksyihin, eikä jäädä edes aamukahville.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Dave kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Dave: Uskon sinun ymmärtävän ja arvostavan naisia yhtä paljon kuin uskon sydämesi tunteneen pistoksen aiemmin tänään päivällä. Katselemme maailmaa hyvin erilaisten linssien läpi.
Tämä kommenttisi tekee minut oikeasti vähän surulliseksi, koska minä oikeasti koin pienen piston sydämessäni ja koen myös arvostavani naisia.

Minulla on kaksi tytärtä ja yllättäen vaimoni ja äitini (jotka ovat eri henkilöitä) ovat myös naisia.
Minä taas en ole oikein vaikuttunut empatiakyvystäsi. Tai ehkä se sinulla on hyvin on/off -sorttista. Tiedä häntä.
Prepare for the worstest.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

nowaysis kirjoitti:Tiedostetaan vielä sekin, että prostituution sallivissa sivistysvaltioissa esiintyy ns. virallisen p:tuution lisäksi aimo annos epävirallista ihmiskauppaan liittyvää sorttia. Eikä toki ensimmäisen kieltäminen poistaisi toista kokonaan, mutta näiden välillä on havaittavissa yhteys.
Ja sitten varmaan kaivat samalla sun tietohatusta numerot seksitautien leviämisestä siellä missä on seksityöntekijöiden liitto turvaamassa selustaa ja hoitamassa työterveydenhuoltoa?

Tai vaikka seksityöntekijöiden kohtelusta?

Tai kuinka iso kynnys seksityöläisellä on ottaa yhteyttä virkavaltaan?

Mietippäs nyt hetki niillä kiihkon sumentamilla aivoillasi, miten on, kumpi on parempi malli: Se että voit hakea apua ja on tukiverkosto, vai se että olet oman onnesi nojassa tai parittajan vallan alla ilman apua yhteiskunnalta?
Viimeksi muokannut Haemaeraemies, 27.01.2011 13:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Haemaeraemies kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: Mutta miksi ihmeessä kukaan haluaisi ostaa, jos saisi muutenkin? Mikä siihen on motiivina?
Se ettei tarvi metsästää. Jokainen mies, oli kuinka komea, joutuu tekemään jotain yleensä saadakseen, ja siinä tulee sitten välillisesti maksettua sama raha mitä ammattilaiselta.
Joo. Mä olen ollut tässä nyt käytännössä parisen vuotta avoimilla metsästysmailla, eli sinkkuna. Miksei mulle tule mieleenkään että rahalla ostaminen olisi jollain tavalla optio? En vaan pysty ymmärtämään. Mun ymmärtääkseni se metsästäminen on monille miehille lähestulkoon se tärkein osa-alue.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

nowaysis kirjoitti:
Dave kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Dave: Uskon sinun ymmärtävän ja arvostavan naisia yhtä paljon kuin uskon sydämesi tunteneen pistoksen aiemmin tänään päivällä. Katselemme maailmaa hyvin erilaisten linssien läpi.
Tämä kommenttisi tekee minut oikeasti vähän surulliseksi, koska minä oikeasti koin pienen piston sydämessäni ja koen myös arvostavani naisia.

Minulla on kaksi tytärtä ja yllättäen vaimoni ja äitini (jotka ovat eri henkilöitä) ovat myös naisia.
Minä taas en ole oikein vaikuttunut empatiakyvystäsi. Tai ehkä se sinulla on hyvin on/off -sorttista. Tiedä häntä.
No se on tämä kirjallinen viestintä kun ei tunneta. Täällä mielipiteet kärjistyvät ja varmaankin tiedät, että jotkut ovat pehmoja, mutta peittävät sen esittämällä kovaa.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Manaaja kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: Mutta miksi ihmeessä kukaan haluaisi ostaa, jos saisi muutenkin? Mikä siihen on motiivina?
Se ettei tarvi metsästää. Jokainen mies, oli kuinka komea, joutuu tekemään jotain yleensä saadakseen, ja siinä tulee sitten välillisesti maksettua sama raha mitä ammattilaiselta.
Joo. Mä olen ollut tässä nyt käytännössä parisen vuotta avoimilla metsästysmailla, eli sinkkuna. Miksei mulle tule mieleenkään että rahalla ostaminen olisi jollain tavalla optio? En vaan pysty ymmärtämään. Mun ymmärtääkseni se metsästäminen on monille miehille lähestulkoon se tärkein osa-alue.
Jaa-a, ihmiset on erillasia. Mä metsästän sitten kun löydän jotain metsästämisen arvoista, mutta kusivehkeiden yhteenläiskyttelyn vuoksi en jaksa nähdä vaivaa.

En kyllä jaksa käydä huorissakaan, eipä siinä.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Dave kirjoitti: Minulla on kaksi tytärtä ja yllättäen vaimoni ja äitini (jotka ovat eri henkilöitä) ovat myös naisia.
Se ei vielä valitettavasti kerro mitään siitä miten yleisesti naisia arvostat. Moni ei siltikään osaa pitää tärkeänä kuin läheistensä ihmisarvoa.

En sano tätä sinulle erityisesti. Uskon, että olet keskimääräistä empaattisempi ihminen, mutta se kertoo kyllä myös siitä miten jurpoja iso osa on, kun miettii esim. niitä sosiaaliturvakeskusteluja jne. Varmaan olet myös keskimääräistä feministisempi mies.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Kottarainen kirjoitti:. Varmaan olet myös keskimääräistä feministisempi mies.
Yh hyh :wink:

Tämä on kohteliaisuus, jota ei niin mielellään kuule, mutta eihän se ole peilin vika, jos nenä on vinossa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Haemaeraemies kirjoitti: Mietippäs nyt hetki niillä kiihkon sumentamilla aivoillasi, miten on, kumpi on parempi malli: Se että voit hakea apua ja on tukiverkosto, vai se että olet oman onnesi nojassa tai parittajan vallan alla ilman apua yhteiskunnalta?
Mitäs luulet? :roll: Onko mun teksti jotenkin muille miehille paitsi manalalle aivan käsittämätöntä hepreaa? Kunhan kerroin, ettei sekään poista ongelmia, koska kaikkea prostituutiota ei kuitenkaan voida säädellä.
Prepare for the worstest.
Vastaa Viestiin