Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Bhven

Viesti Kirjoittaja Bhven »

aasi kirjoitti:tyhjäsi poskiontelot aika tehokkaasti. Vaan mistä tykki tähän hätään?
Onko sulla nenähuuhtelukannua?
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Jos ei ole nenäkannua niin esim. urheilujuomapullolla (se korkki kun on erilainen) niin voipi testata huuhtelua. Olen hätäpäissäni huuhdellut myös pienellä teekannullakin.

Kannu on pop. Tyhjentää nenän räästä, lievittää nenän limakalvojen turvotusta (tukkoisuutta) kunhan muistaa useammin käyttää sekä muutenkin pitää kalvot paremmassa kunnossa niin ei pääse pöpöt niin helpolla elimistöön ärsyttämään.

Kunhan muistaa että lisää suolaa veteen, pelkkä vesi (tai liika suola) vaan ärsyttää limakalvoja.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

^En mä oikein tiedä, pidemmällä käytöllä ovat normisuolalla ärtyneet eli on ollut normaalia tukkoisempaa menoa. Mulla on semmonen suolasirotin jolla sitten jauhan sen rakeisen sileäksi taikka sitten laitan aikaisemmin kannun valmiiksi niin ehtii liueta.

Itse tunnen ainoastaan sen jos ei ole suolaa taikka sitä on liikaa, kirvelee ja tuntuu epämukavalta.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Ei se nenäkannu auta mitään jos nenä on oikeasti tukossa.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Sitä pitää vaan sinnikkäästi käyttää, antaa sen suolaveden lillua siellä ja laskea turvotusta. Nyt neljäntenä päivänä alkanut vasta pääsemään vasemmasta sieraimesta läpi. Nuhaa ei tosin ole, mutta kalvot sen verran turvonneet. Pyrin aloittamaan heti kun flunssan oireita ilmenee niin joskus saattaa olla niin ettei sellaista tukkoisuutta juurikaan ilmene, räkää toki valuu.
Manaaja

RP kirjoitti:Sitä pitää vaan sinnikkäästi käyttää, antaa sen suolaveden lillua siellä ja laskea turvotusta. Nyt neljäntenä päivänä alkanut vasta pääsemään vasemmasta sieraimesta läpi.
Minkälainen aivosairaus pitää olla että jaksaa kärsiä neljä päivää tukkoisesta sieraimesta pelleillen jonkun helvetin nenänorsun kanssa, kun ongelman voi hoitaa sekunnissa jonkun naso-ratiopharmin kanssa?
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Manaaja kirjoitti:
RP kirjoitti:Sitä pitää vaan sinnikkäästi käyttää, antaa sen suolaveden lillua siellä ja laskea turvotusta. Nyt neljäntenä päivänä alkanut vasta pääsemään vasemmasta sieraimesta läpi.
Minkälainen aivosairaus pitää olla että jaksaa kärsiä neljä päivää tukkoisesta sieraimesta pelleillen jonkun helvetin nenänorsun kanssa, kun ongelman voi hoitaa sekunnissa jonkun naso-ratiopharmin kanssa?
Mun limakalvot ei kestä nenäsumutteita (pl. suolatipat, mutta se nyt ei mene sinne minne pitää eli poskeen), siksi mulla tuo kannu onkin. Ja hyvä niin, jos muistan käytellä sitä suhteellisen säännöllisesti niin esim. kesäisin pääsen paljon vähemmällä allergialääkityksellä varsinkin kun en voi nenäsumutteita käyttää.
Manaaja

Mulla on taipumusta tohon nenän tukkoisuuteen ja käytän sitä lasten naso-ratiopharmia yhdistettynä painepullossa olevaan merisuolaliuokseen, jonka nimeä en muista. Jotain nasolinia se kai. Toimii paljon nopeammin, paremmin ja siedettävämmin kuin mikään nenähuuhtelukannu.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

^On koitettu kohtuullisesti kaikenlaisia yhdistelmiä ja vaikka mitä tuolta 15-vuotiaasta eikä se oikein miksikään muutu. Nenä menee vaan pahempaan kuntoon. Vaikka olen monella spesialistillakin näiden poskinenäjuttujeni kanssa ollut niin sopiva lääkitys on nenän kannalta jäänyt löytämättä. Toki mulla varuiksi resepti useampaan tilanteeseen. Harvemmin käytän, hätätilassa vaan.

Kannu on ollut oikeastaan ainoa joka itselle auttaa ilman sivuvaikutuksia. Ja onhan se ihan virkistävääkin puhdistella säännöllisesti ilman mitään oireitakaan.
huima
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja huima »

Manaaja kirjoitti:Minkälainen aivosairaus pitää olla että jaksaa kärsiä neljä päivää tukkoisesta sieraimesta pelleillen jonkun helvetin nenänorsun kanssa, kun ongelman voi hoitaa sekunnissa jonkun naso-ratiopharmin kanssa?
Kaikkien alojen asiantuntija iskee taas.

Kuten RP jo kommentoikin, suihkeet eivät sovi saati toimi kaikilla.
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Manaaja voikin sitten selittää mun verta vuotavan nenäni rikkinäisinä limakalvoineen.

Joku kunnon Nasonex auttaa tilapäisesti.
The great club outshines the individual, always and forever.
annepa
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja annepa »

Elppis kirjoitti:annepa- kunnallisessa päivystyksessä on iso lappu seinällä että mieliala- ja unilääkkeitä ei määrätä päivystyksestä. Mun mielestä ihan syystäkin; unilääke + terapia kuulostaisi jotenkin fiksulta yhdistelmältä ensimmäisen lääkärikäynnin jälkeen, varsinkin kun kyseessä ei varmastikaan ollut psykiatrian/psykologian erikoislääkäri?

Tylsää :( Tuntuu että paha olo yritetään aina HETI hoitaa lääkkeillä. Masennus jota hoidetaan lääkkein, ei ole parissa päivässä kehittynyt juttu.. Argh.. turhauttaa kaverin puolesta.
Kyseessä oli tosiaan päivystyksen omalääkäri, en usko että siellä on päälääkäreitä omalääkärinä. Jos päivystyksessä on Hgissä tommonen lappu seinällä, niin en menis vannomaan että Vantaalla on sama homma.

Voi olla että kaverilla oli alla masennus mutta kun tämä suhdehomma tuli päälle niin homma räjähti käsiin. Pitäisi sitä masennustakin toki hoitaa, mutta ei noin. Ja jos lääkäri jäi siihen käsitykseen että tämä paha olo on vain suhdehommaa ja sitä aletaan hoitamaan niin se kaikki muu mikä on alla jää hoitamatta.

Kaveri on kyllä sitä mieltä että sen pitää päästä oikiaan päälääkäriin. Ei hän ole edes varma että alkaako syömään niitä mielialalääkkeitä (toivon että ei ala nyt). Unilääke kyllä saattaa tulla tarpeeseen että saisi nukuttua.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä

Viesti Kirjoittaja DitaVonShagwell »

Kuukauaitskierto puolessa välissä.. tai joku.. ja sattuu NIIN saatanasti, mutta nyt ei särje non-stoppina, vain jos mä liikun tai muutan asentoa .. tää on jo absurdia. Alan kohta kääntyä pillerien puoleen, jos nää säryt vaan muuttuu hirveämmiksi kuukausi kuukaudelta, 2 viikkoa sikaa siten menkkoihin vielä .. pylly!
Elppis
Kitisijä

DitaVonShagwell kirjoitti: 2 viikkoa sikaa siten menkkoihin vielä .. pylly!
Sika raukka :(
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä

^ Juuuuh .. röh!

Aikaa.. 2 viikkoa aikaa. Kohta iskee totaalisensuuri.
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Endometrioosi?
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Elppis
Kitisijä

Lolita kirjoitti:Endometrioosi?
Mä mietin vähän samaa... tai myooma/kysta-meininki.
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä

No joo, siis.. jotain tuolla on pakko olla vialla.. Varmaan pitää käydä gynellä. Varsinkin ne kivut, mitkä pisti oksentamaan viime kuukautisten alkessa olivat pienestä pelottavat.

edit: varsinkin kun nyt on sellaisia noi vatsakivut, että on vatsa kosketusarka..
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Onko jollain kokemusta mykoplasma-bakteerista?

Aloitettiin lääkitys siihen tänään, epäilynä että on sydämessä, ja testien vastauksethan saa vasta parissa viikossa mutta hoitohan aloitettava heti. Itsellä oireena siis rintakipu (jota ei pysty varmaksi laskemaa esim. lihaskivuksi), rytmihäiriötuntemuksia (ei ole saatu filmissä kiinni), tasaista pientä lämpöilyä, hengenahdistusta yms. Takana kaksi peräkkäistä flunssaa kuukauden sisään.

Perjantaina menen moneen muuhunkin testiin tämän lisäksi (keuhkokuvat, sydänfilmi, helikobakteeri (kovan närästyksen vuoksi).

Mä vaan nyt äkkiä lueskeltuna sain käsityksen että hankala häätää? Monella tämän kantajalla kuulemma tosi pitkittynyttä yskää ja muuta oireistoa. Itselläni ei nyt yskää, mutta kurkku on jo useamman kuukauden ollut ajoittain kipeä, mutta voipi johtua tuosta närästyksestä.

Mutta, vituttaa. Varsinkin kun pitää jälleen odotella noita muita testejä pyhän takia. Muutenkin tuntuu että oon henkisesti ihan loppu tähän stressiin ja huoleen mitä oon koko tämän ajan tuntenut.
swirl
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja swirl »

^Mun siskollani todettiin se muutama vuosi sitten. Sittemmin on todettu myös krooninen väsymysoireyhtymä, jonka syntyyn mykoplasma voi liittyä läheisesti. Systeri on ollut ajoittain tosi huonossakin kunnossa ja opinnot ovat kärsineet. Suunnitteli jopa muuttamista äitin luo, jotta joku pitäisi huolta.

http://cfs.gehennom.org/?mykoplasma

Ei kuulosta kovin mukavalta... toivottavasti sinä tulet kuntoon.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

RP kirjoitti:Onko jollain kokemusta mykoplasma-bakteerista?

Aloitettiin lääkitys siihen tänään, epäilynä että on sydämessä, ja testien vastauksethan saa vasta parissa viikossa mutta hoitohan aloitettava heti. Itsellä oireena siis rintakipu (jota ei pysty varmaksi laskemaa esim. lihaskivuksi), rytmihäiriötuntemuksia (ei ole saatu filmissä kiinni), tasaista pientä lämpöilyä, hengenahdistusta yms. Takana kaksi peräkkäistä flunssaa kuukauden sisään.

Perjantaina menen moneen muuhunkin testiin tämän lisäksi (keuhkokuvat, sydänfilmi, helikobakteeri (kovan närästyksen vuoksi).

Mä vaan nyt äkkiä lueskeltuna sain käsityksen että hankala häätää? Monella tämän kantajalla kuulemma tosi pitkittynyttä yskää ja muuta oireistoa. Itselläni ei nyt yskää, mutta kurkku on jo useamman kuukauden ollut ajoittain kipeä, mutta voipi johtua tuosta närästyksestä.

Mutta, vituttaa. Varsinkin kun pitää jälleen odotella noita muita testejä pyhän takia. Muutenkin tuntuu että oon henkisesti ihan loppu tähän stressiin ja huoleen mitä oon koko tämän ajan tuntenut.
Rintakipu voi johtua siitä närästyksestäkin, se on ainakin tavallinen rintakivun syy. Rytmihäiriötuntemukset voivat liittyä stressiin, tekee ilmeisen hyvänlaatuisia lisälyöntejä itsellekin tuo stressi.

Jos nyt kova epäily olisi infektioon liittyvästä sydänlihastulehduksesta, niin silloin kyllä yleensä otetaan samantien se sydänfilmi, labrat, keuhkokuva jne. Ilmeisesti sinun lääkärisi on pitänyt vaihtoehtoa epätodennäköisenä, päätellen siitä että kokeet vasta perjantaina.

Minun päässäni olevan tiedoston mukaan mykoplasma hoituu kyllä viikon-parin antibioottikuurilla, kunhan on valittu sellainen antibiootti joka kyseiseen pöpöön puree. Yskänärsytys voi toki jatkua muutaman viikon vielä kuurin jälkeenkin, muttei loputtomiin. Jos yskä jatkuisi kuukausitolkulla niin lähtisin hakemaan muuta syytä kuten vaikka astmaa. Tupakka ei tietty asiaa auta.

Kroonista väsymysoireyhtymää pidetään länsimaisen lääketieteen parissa vähän niinku hömpänsuuntaisena ainakin, ja moni näkee sen psyykkisenä ongelmana. Eipä toki näitä kaikkia pöpöjen jälkivaikutuksia vielä kunnolla tunneta, mutten siltikään itse osaisi olla etukäteen huolissani mistään jälkiseuraamuksista vaikka itsellä mykoplasma todettaisiinkin.

Onkos sinulla Pupu vatsaa koskaan tähystetty? Sellainen voisi olla sinun ikäiselläsikin aiheellinen jos tämä happaman nousu (ja rintakivut) ovat pitkäaikainen ongelma ja lääkekuuritkin kokeiltu.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Mulla on otettu jo se sydänentsyymi koe sekä kaksi sydänfilmiä tämän kuun aikana, rintakipua ei uskaltanut laittaa närästyksen piikkiin koska on tuota tasaista lämpöä yms. oireita eikä lihaksissa ole kosketusarkuutta. Lisäksi rinta/sydänoireet ilmenivät ennen närästyksen alkua (ts. ainakin ennen kuin itse tunsin nämä. Toki on ollut tiedossa että stressi yms. voi vaikuttaa. Mutta yli kuukausi näillä menty, somackuuri ollut päällä yms. niin haluaa tutkia ja epäilee tuota myplasmaa muidenkin juttujen vuoks.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Niin, unohdin vielä vastata ettei ole tähystetty, mutta veikkaan että sinne olen piakkoin menossa. Oireet on kuitenkin jo aika kovat; nielemisvaikeuksia on muutaman kerran ollut, juuri mitään ei voi syödä saati juoda. Rintalasta huutaa hoosiannaa. Polttelu sentään laantuu lääkkeillä, mutta ennemminkin tunnen sen takaisinvirtauksen kuin ns. närästyksen.

Tuosta mykosta vielä, niin itsehän en ollut aikaisemmin edes kuullut kyseisestä pöpöstä. Tämä lekuri on ilmeisesti hoitanut näitä potilaita useamman ja koki tarpeelliseksi ottaa mykotesti (ja sulki samalla laajan sydänlihastulehduksen pois, koska ne-jotkut-entsyymit ok) koska se ei kuulemma näy useinkaan muilla tavoin. Muissa labroissa on vaan "hiukan" jotain poikkeavaa, ei mitään hälyyttävää. Ja aloitti tähän tehoavan lääkityksen, toki se näyttää muutakin poistavan, voi kaiketi olla muuallakin.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

^Joo, siltä kuulostaa, että tähystykseen vaan minusta kunhan tuo akuutti tilanne laukeaa.

Kuulostaa kyllä siltä että olet hyvissä käsissä. Huoli siis pois!
Stadinarska
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

No voi hyvä tavaton! Aika selkeää tuo on: Palleatyrä, jossa osa mahalaukkua joutunut pallealihaksen alle ja ruokatorven ja mahalaukun välinen sulkijalihas ei toimi.

Inhottavat oireet, mutta sydäntuntemukset aika tyypillisiä. Luulen, että kuumeilu ja muut pahemmat ovat stressin aiheuttamia. Gastroskopia olisi nyt hyvä. Sitten vaan Puppeli muistat ette kuole hapenpuutteeseen gastroskopiassa vaikka se siltä tuntuukin! Ja sitten tulee TÄMÄNVÄRISTÄ NESTETTÄ MAHASTA...

Leikkauskin palleatyrässä mahdollinen mutta konservatiivisella hoidolla jatketaan aluksi ellei tilanne ole todella paha.

Mutta sitten on mahdollisuus, ettei ole palleatyrää! Joooo. Epäilen, että on, ja siihen siis yhdistyy ruokatorven varmaan aika pahakin tulehdustila joka aiheuttaa polttoja, sano. Ruokatorvessa ei ole sitä suojelevaa suolahappoa kuin mahassa. mahahappo ei ole tarkoitettu ruokatorveen ja siksi se pitäis peittää jollain liuoksella tai sitten vähentää mahan suolahappopitoisuutta (Somac).

MUTTA luonnollisesti kaikki vakavammat kuten sydänasiat ensin tutkittava!!

Sekö sinulla oli silloin kun seuraavana päivänä et palannut asiaan. Ymmärrän, hihii. :h:

Hyvää :h: sulle Puppeli. Pidä itsesi koossa!
Vastaa Viestiin