Kiihkeät ateistit ovat yhtä vaarallisia/ärsyttäviä kun mitkä tahansa fundamentalistit. Joku voisi jopa väittää, että ateismi on uskonto siinä missä muutkin. Siinäkin paasataan omaa totuutta kaikkien muiden vitutukseksi eli onneksi olkoon vain.Cavallo kirjoitti:Itse olen kiihkeä ateisti
Topless Torstai
- Riemumieli
- Kitisijä
Paras päivä ikinä.
Älä nyt. Mä olen pojalle kertonut kirkkohistoriasta aika lailla eikä raamatun kertomukset todellakaan ole uskottavia edes 10-vuotiaan silmissä.Riemumieli kirjoitti:10,5-vuotias lienee aika huono kyseenalaistaja. Luultavasti hieno tapa ilmaista, että huutaa tunnilla vittua ja heittelee muita paperimälleillä.
Muilla tunneilla menee hyvin, joten luulen, että poikaan on tarttunut mun fanaattinen asenne uskontoa vastaan. Olen yrittänyt selvittää hänelle, että uskonnonopetus ei ole vakaumuksellista vaan yleissivistävää.
Tosin aika monet uskonnonopettajat ovat vakaumuksellisia kristittyjä, joten jos opettajan kerronta on kovin hurmoshenkistä, sellaista on rasittava kuunnella.
Uskonnon perusajatus on se, että ihminen levittää omaa uskontoaan, ateismissa tuota periaatetta ei ole.Riemumieli kirjoitti:Kiihkeät ateistit ovat yhtä vaarallisia/ärsyttäviä kun mitkä tahansa fundamentalistit. Joku voisi jopa väittää, että ateismi on uskonto siinä missä muutkin. Siinäkin paasataan omaa totuutta kaikkien muiden vitutukseksi eli onneksi olkoon vain.Cavallo kirjoitti:Itse olen kiihkeä ateisti
Kiihkeys minun kohdalla kasvaa lähinnä silloin, kun uskonto pyrkii muuttamaan maailmankuvaani.
Viimeksi muokannut Cavallo, 16.12.2010 23:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- DitaVonShagwell
- Elämätön Kitisijä