Kerro vaivasta
Hampaat on kipeet! Niihin sattuu kun niihin osuu mikä tai mitä tahansa (mm. ruoka, kieli, kylmä, kuuma, hammasharja, seppohovi). Tuntuu, kuin ylätakahampaat olisivat täynnä reikiä kauttaaltaan. Tai niin siis oletan, mulla ei ole koskaan ollut hampaissa reikiä, joten en ihan tarkkaan tiedä miltä sellainen tuntuu. Vielä viime perjantaina kaikki oli ok, mutta hyvin ryypätyn ja kessutellun illan jälkeen homma helvetöityi täysin lapasesta. Sama ilmiö on tapahtunut ennenkin juopottelun + ehkä tupakoinnin seurauksena, mutta mennyt sitten krapulan myötä pois. Nyt se tuntuu tulleen jäädäkseen. Kysymys kuuluu: mitä vittua?
En itkeny tai saanu raivaria eilen kertaakaan. Mainitsemisen arvoinen asia. Ehkä tää alkaa tästä pikkuhiljaa sujumaan.. (Optimismi on hyvä juttu.)
Elpalle terkkuja: IHANAA! Se kuplamuoviefektin alkaminen siis. Pus.
Jaajuu, no ihan pikkusen huijasin..tulihan kyyneleet silmiiin Kari Tapion takia, mutta se on kyllä hyvä syy, eikä liity hormoneihin mitenkään. Nyt on se poutasää. Samaistuin vähän Kari Tapioon, koska hänkin kärsi unettomuudesta.
Elpalle terkkuja: IHANAA! Se kuplamuoviefektin alkaminen siis. Pus.
Jaajuu, no ihan pikkusen huijasin..tulihan kyyneleet silmiiin Kari Tapion takia, mutta se on kyllä hyvä syy, eikä liity hormoneihin mitenkään. Nyt on se poutasää. Samaistuin vähän Kari Tapioon, koska hänkin kärsi unettomuudesta.
Viimeksi muokannut sipsi, 09.12.2010 11:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Ok. Tupakointiin mäkin noiden oireiden syyt liitin, jäi käryttelyputki viikonlopun jälkeen päälle. Lopetin eilen polttamisen ja leegot on heti paremmassa hapessa.RP kirjoitti:^Mulla on joskus kaikki ylähampaat kipeät ja kosketusarat kun mun poskiontelot oireilee. Ei välttämättä tartte ihan tulehduskaan olla kunhan ovat ärtyneet esim. kovasta tupakansavusta, paljosta polttelusta yms.
Jatketaan sit tänne, ku meni jo sekasin mammailun kanssa..
Mutta siis; on kuin onkin sokerit viturallaan eli raskausdiabetes. En osaa kuinka vakava juttu tää on; puhelimessa hoitaja sanoi vain että yksi arvo oli koholla.. Huomenna selviää lisää, kun meen hakemaan sen ihme mittarin ja ruokavalio-ohjeistusta.
Et pakko kai se on pysyä jonkunlaisessa wotkinsin dieetissä.. Hmm.

Mutta siis; on kuin onkin sokerit viturallaan eli raskausdiabetes. En osaa kuinka vakava juttu tää on; puhelimessa hoitaja sanoi vain että yksi arvo oli koholla.. Huomenna selviää lisää, kun meen hakemaan sen ihme mittarin ja ruokavalio-ohjeistusta.
Et pakko kai se on pysyä jonkunlaisessa wotkinsin dieetissä.. Hmm.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Mulla on melkeen 2 vkoa ollu ihan hirviä yskä. Yskiminen ei enää ole yskimistä vaan korinaa ja röhinää. Yskä on kuivaa ärsytysyskää ja välillä, yleensä öisin, tulee hirvittäviä yskäkohtauksia jonka aikana jokainen hengenvetokin ärsyttää kurkkua niin että pitää vaan yskiä lisää. Tänä aamuna kuulosti siltä että yskä ois muuttunu märemmäksi räkäyskäksi mutta ei tämä nyt päivemmällä enää siltä kuulosta.
Kerran kävin lääkärillä vastaavan yskän kanssa ja se sanoi että ei toimivaa yskänlääkettä ole, yski menemään, höyryhengitystä voi yrittää. Että silleen. Nyt en oo käyny lääkärissä, pitänee kohta mennä, nimittäin alan näyttää zombielta kun takana on pari viikkoa huonoilla ja liian lyhyillä unilla.
Kerran kävin lääkärillä vastaavan yskän kanssa ja se sanoi että ei toimivaa yskänlääkettä ole, yski menemään, höyryhengitystä voi yrittää. Että silleen. Nyt en oo käyny lääkärissä, pitänee kohta mennä, nimittäin alan näyttää zombielta kun takana on pari viikkoa huonoilla ja liian lyhyillä unilla.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Aijaa no eipä tullu mieleenkään. Viime yönä kyllä ko yskin niin yskäsin ulos myös kourallisen räkää jossa oli vähän verta seassa, että luulenpa että tämä ei ole reflus. Ja on tässä nuhaaki yms, luulen että on vaan "hengitysteiden tulehdus" vai miksikä sitä flunssaa sanotaan. Mutta meen sinne lekuriin joka tapauksessa tällä viikolla.RP kirjoitti:^Äiteellä oireili reflus samoin, ei ollut närästyksen tunnetta tai muuta. Pelkkää yskimistä ja äänen käheyttä. Lekuri ohjasi nielemään putkea joten todettu juttu. Hoidolla lähti yskäkin.
Kantsii siis käydä, että selvii missä vika.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Mikä on "alahengitystie" sitten?Elppis kirjoitti:^"akuutti ylähengitystieinfektio". TylsääSikisyskähän on just tollasta.
Mulla on yleensä yskät tämmösiä, ensin vähän köhittää, sitten äityy hirvittävä ärsytysyskä ja sitten se muuttuu räkäyskäksi joka jonkun ajan kuluttua hiipuu poies. Ei siis mitään uutta.
Jos sikiksen sairastus menee tällä niin en valita. Olen kuitenkin jotakuinkin toimintakuntoinen (huolimatta vajaista yöunista).
Vatsalihakset on hellänä ja samaten kaula siitä kilpirauhasen alapuolelta.
- Riemumieli
- Kitisijä
Henkitorven tulehus. Hoitona "Suomen tehokkain yskänlääke" ja antibioottikuuri. Vähän mietin tota antibioottia, mut kai se pitää syyä ko lääkäri määräsi.
- Riemumieli
- Kitisijä
- DitaVonShagwell
- Elämätön Kitisijä
^Sulla ilmeisesti ikävämpi vaiva kuin mulla, mutta valitan silti omastani. Selkälihakset (hah, mitkä) koko ajan jumissa reilun 10 kg punnuksen jatkuvasta kanniskelusta. Sittenkin kun ei satu niin tuntuu sellaista jännää väreilyä tai puutumista ko. alueella. Älköön kukaan kuitenkaan patistako mihinkään keppijumppaan.
- DitaVonShagwell
- Elämätön Kitisijä
Jokaisen omat säryt on ne kovimmatZeb kirjoitti:^Sulla ilmeisesti ikävämpi vaiva kuin mulla, mutta valitan silti omastani. Selkälihakset (hah, mitkä) koko ajan jumissa reilun 10 kg punnuksen jatkuvasta kanniskelusta. Sittenkin kun ei satu niin tuntuu sellaista jännää väreilyä tai puutumista ko. alueella. Älköön kukaan kuitenkaan patistako mihinkään keppijumppaan.

Tänään taasen pariin viikkoon ensimmäinen päivä ilman särkylääkkeitä, tosin ihan vain, jotta osaan sitten huomenna valittaa oikein kunnolla lääkärissä.
Selkä kipeytyy hirmu nopsasti nykyään.. Ehkä syynä tuon 16 kg tyypin nostelu ja kanniskelu, vaikka siis ihan omin voimin liikkuu.. Tänään lumipenkkojen yli kanniskelu kun itse kahlasin 20 cm lumessa hoitomestaan auraamattoman pihan halki = selkä paskaksi ja supistukset täydessä käynnissä. ARGh.
The great club outshines the individual, always and forever.