Nyt se on sitten edessä...

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Vaan 6kg ja huono linkous. En alkais!
Work like a captain, play like a pirate.
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Elppis kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:asenna vehkeitä
sh, hyi!
Eli gigantti ei asenna vehkeitä, se vaan "sovittelee vehkeitään". :)
Came here for school, graduated to the high life
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Vesper kirjoitti:
Mähän en pesukoneista mitään tiedä, mutta sen että oma Upo Pesukarhu linkoaa 1000 kierrosta minuutissa, ja tuossa on enemmän - mikä ois sitten hyvä linkous? Tuokin kuulostaa jo siltä että ois lentoon lähdössä.
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mun mielestä 1500+ linkous on hyvä ja 5 kg+ on hyvä. Turha sitä on SUPERKONETTA ostaa.

Niin no, jos Ninnin isukilla on varaa pistää 800€, niin mikä ettei, mä yritin pysyä siinä n. alle 400 eurossa.
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mustaan Pörssiin oli matkalla. Faija siis.

Puhasta pyykkiä tuli viimeisellä linkouksellakin *snif*
ninnithequeen

Elppis kirjoitti:Mun mielestä 1500+ linkous on hyvä ja 5 kg+ on hyvä. Turha sitä on SUPERKONETTA ostaa.

Niin no, jos Ninnin isukilla on varaa pistää 800€, niin mikä ettei, mä yritin pysyä siinä n. alle 400 eurossa.
No ei tod mitään 800e konetta.
Leevi
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Vesper kirjoitti:
Noo, ei 6kg/1400 vs 8kg/1600 juurikaan lopputuloksessa eroa. Puhdasta tulee kummallakin koneella.
Olen dyydyväinen molempiin. En kyllä kiistä suuremman rummun etua, jos ja kun pesee peittoja tjsp. Mielellä on aika vähän 8kg koneita (toisaalta se yksikin riittää). Boschilla enemmän ja tuo "piano black" on cool! 8)
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

aasi kirjoitti:Mähän en pesukoneista mitään tiedä, mutta sen että oma Upo Pesukarhu linkoaa 1000 kierrosta minuutissa, ja tuossa on enemmän - mikä ois sitten hyvä linkous? Tuokin kuulostaa jo siltä että ois lentoon lähdössä.
Omassa on 1600 k/min. Eikä tunnu lentoon lähtevän. Joku vanha kone kuulosti pahemmalta 800 kierroksella.
Came here for school, graduated to the high life
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No tuo mun max. 650k/min pitää kyllä melkoista mölinää, mutta hoitaa ihan riittävän hyvin hommansa. Hihna täytyisi kiristää kunhan jaksaisi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
ninnithequeen

Daewoo 7 kg tulossa huomenna. Kiitos isi.
ninnithequeen

Riemumieli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Mikä siinä muuten on, että muualla maailmassa pyykkikone on astianpesukoneen tapaan keittiössä, mutta Suomessa kylppärissä?
Paras päivä ikinä.
Gaia

Viesti Kirjoittaja Gaia »

^Mä muuttaessani kysyin saako pyykinpesukoneen laittaa keittiöön. Saton tekninen isännöinti kielsi ehdottomasti. Tiskikoneen asennukselle ei kyllä ole mitään esteitä.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

ÖÖ? En mä ainakaan haluaisi niitä likavaatteita sinne keittiöön odottamaan koneen pyörittämistä. Miksi vatussa se pitäisi olla keittiössä?

Jos oletetaan, että ei ole kodinhoitohuonetta, niin kyllä kylppäri nyt musta on parempi paikka pyykkikorille kuin keittiö.
Gaia

NuoriD kirjoitti:ÖÖ? En mä ainakaan haluaisi niitä likavaatteita sinne keittiöön odottamaan koneen pyörittämistä.
No mikäs halvatun pakko niitä likavaatteita on säilyttää samassa paikassa pesukoneen kanssa? :D

Mulla esim. on pyykkikori vaatehuoneessa tällä hetkellä. Tilanpuute :h:
NuoriD

Gaia kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:ÖÖ? En mä ainakaan haluaisi niitä likavaatteita sinne keittiöön odottamaan koneen pyörittämistä.
No mikäs halvatun pakko niitä likavaatteita on säilyttää samassa paikassa pesukoneen kanssa? :D
No sehän on työn järkevöinnin kannalta tymää säilyttää likavaatteita ja pesukonetta eri paikoissa. Kun kone ja likapyykit ovat vierekkäin, on pienempi työ laittaa pyykit koneeseen.

Mutta toki halutessaan saa tehdä asiat vaikeasti.
Gaia

^Sä et ole teillä se, joka hoitaa pyykit? :)
NuoriD

Gaia kirjoitti:^Sä et ole teillä se, joka hoitaa pyykit? :)
Daah!
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Riemumieli kirjoitti:Mikä siinä muuten on, että muualla maailmassa pyykkikone on astianpesukoneen tapaan keittiössä, mutta Suomessa kylppärissä?
Meillä oli koko lapsuuden pyykkäri keittiössä. Kylppärissä olis ollut hyvin tilaa, mutta niin oli valtavassa keittiössäkin. Edellisessä asunnossani kylppäri oli niin ahdas, että asennutin koneen keittiöön oven taakse. Hyvin toimi. Likapyykille oli säilytystilaa samaisessa kaapissa.
Work like a captain, play like a pirate.
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

^Kiinassa se on partsilla.
The great club outshines the individual, always and forever.
sanctus

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Riemumieli kirjoitti:Mikä siinä muuten on, että muualla maailmassa pyykkikone on astianpesukoneen tapaan keittiössä, mutta Suomessa kylppärissä?
Suomessa useimmiten keittiöön ei rakenneta lattiakaivoa ja lisäksi keittiö on riittämättömästi vesieristetty, jotta siellä pystyisi suht turvallisesti ja vahinkoja aiheuttamatta huljuttamaan esim. 40 litraa vettä lattialle ja keittiön kaappien alaisiin ja takaisiin rakenteisiin. Ts. vesivahingon sattuessa pyykinpesukoneessa olevalle vesimäärälle ei keittiössä poistumistietä. Syyt ovat siis ilmeisen tekniset.

Jos on onnistunut ostamaan asunnon, jossa pyykinpesukone sijaitsee keittiössä, kannattaa tiedustella taloyhtiön hallitukselta, onko taloyhtiö hyväksynyt ko. asennuksen. Jos ei ole, niin samalla voi saada aika hyvän varmuuden siitä, että em. paikkaan sijoitetun pyykinpesukoneen ongelmista vastaa asunto-osakkeen omistaja.

Tai jotain.
Vaola
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vaola »

Mulla oli pesutorni keittiössä silloin kun olin raskaana. Mutta mulla olikin niin iso keittiö silloin, että sinne mahtui vähän kaikkea mahdollista... :D Mun kaverilla on ollut tiskikone pyykinpesukoneen päällä kylpyhuoneessa.

Hyvä pesutorni on ollutkin. Pyykinpesukone on pyörittänyt yli yksitoistavuotta yhtäjaksoisesti, kuivausrumpuun on vaihdettu kerran laakerit (tosin veikkaan että toinen kerta on nyt käsillä). Sekä korjaaja, että myyjä aikanaan kehuivat laitteita hyviksi ja sanoivat että nämä kannattaakin korjauttaa.
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Riemumieli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

sanctus kirjoitti:Syyt ovat siis ilmeisen tekniset.
Ok, mutta miksi muualla on toisin?
Paras päivä ikinä.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Riemumieli kirjoitti:
sanctus kirjoitti:Syyt ovat siis ilmeisen tekniset.
Ok, mutta miksi muualla on toisin?
Muualla maailmassa ei välitetä vittujakaan?

Sitäpaitsi, mulla on ainakin kylppärissä nartsat. Paljon kivempi kuivatella pyykkiä kylppärissä kuin jossain keittiössä. Inhoan sitäpaitsi niitä siirreltäviä pyykinkuivatustelineitä jotka ovat milloin missäkin ihmisillä aina tiellä, yleensä makkarissa. Yritä siinä nyt sitten naisten luonakin seksiä harrastaa, kun joutuu jotain ällöttäviä alushousuja ja rintaliivejä tuijottamaan samaan aikaan kun pitäisi yrittää puskea poraamisennätyksiä.
ninnithequeen

Vastaa Viestiin