Nyt se on sitten edessä...
En vittuile vaan kysyn uteliaisuuttani, kun tämä nyt kuitenkin on keskustelupalsta:ninnithequeen kirjoitti:Asiat on hoidettu. Rahaa tasan 3 e kunnes lapsilisät tulee perjantaina.
--
Jep, mutsilla oli rahaa kuin roskaa. Tökkikää tökittyä, mitä sä tääl vingut sun rikas mutsis kuoli, hähää.
.
Jokin aika sitten kyselit, miten äidin henkivakuutusrahat saa voudilta piiloon. Myöhemmin sanoit, että velat on maksettu. Sen jälkeen sanoit, että rahaa on paljon. Nyt sitä ei ole.
Siis mikä on totta? Kaikki em. ei voi olla totta.
Niin, niillä maksellaan velat pois ja lopuilla eletään paremmin kuin esim. viime kesänä, jolloin söin makaroonia ja olin joutua kadulle. Nyt katto pysyy pään päällä varmasti, laskut maksetaan ajallaan ja ruokaa on tarpeeksi ja monipuolisesti lapsille ja itselle. Minusta se on, että rahaa on paljon, kun on tosiaan käynyt siellä ihan pohjalla. Joillekin itsestäänselvyys.NuoriD kirjoitti:En vittuile vaan kysyn uteliaisuuttani, kun tämä nyt kuitenkin on keskustelupalsta:ninnithequeen kirjoitti:Asiat on hoidettu. Rahaa tasan 3 e kunnes lapsilisät tulee perjantaina.
--
Jep, mutsilla oli rahaa kuin roskaa. Tökkikää tökittyä, mitä sä tääl vingut sun rikas mutsis kuoli, hähää.
.
Jokin aika sitten kyselit, miten äidin henkivakuutusrahat saa voudilta piiloon. Myöhemmin sanoit, että velat on maksettu. Sen jälkeen sanoit, että rahaa on paljon. Nyt sitä ei ole.
Siis mikä on totta? Kaikki em. ei voi olla totta.
Ja joulupukki on luvannut uuden pesukoneen *taas snif*, patjat vaihtuu uusiin 20 v vanhoista paskoista ja saan toisen television, vuosia haaveiltu nukkekoti nököttää polleana tuossa selkäni takana joten on taas jotain kivaa harrastaa (lue: tuunata ja sisustella sitä, ei leikkiä nukeilla).
Niin että minä olen mielestäni rikas. Vaatteet ostan edelleen Kierrätyskeskuksesta ja lastenvaatteet kiertää kaveripiirissä sitä mukaa kun penskoja syntyy ja kasvaa.
Niin että minä leveilen nyt sillä, että elän samaa elämää kuin te pidätte itsestäänselvyytenä.
Se matkustaa ympäri maailmaa lingotessaan, ja on ollut niin kovassa käytössä että sanoo kyllä jo metelistäkin päätellen poks. Onhan sillä ikääkin.exsu kirjoitti:Mikä siitä vanhasta on rikki? Korjaamisella välttäisi kanniskelun edes takaisin.
Mielummin ensin uusin kuin odottaa että se hajoaa lopullisesti. Kuten sanottua - se olisi katastrofi.
Nyt oli ilkeästi sanottu. Me tehdään ihan vitusti töitä, että ollaan tämä elintaso saavutettu, missä ei tässäkään ole mitään kehumisen aihetta. Elossa, ruokaa, vaatetus ja katto. MIKÄÄN ei ole itsestäänselvyyttä darling.ninnithequeen kirjoitti:Niin että minä leveilen nyt sillä, että elän samaa elämää kuin te pidätte itsestäänselvyytenä.
The great club outshines the individual, always and forever.
Ongelmahan tässä monelle tuntui olevan se, että olit mielestäsi et vain rikas, vaan rikkaampi kuin Dave tai Tix, ellen nyt ihan väärin muista.ninnithequeen kirjoitti:Niin että minä olen mielestäni rikas.
Ja tosiaan kukaan ei tässä toimeentuloaan varmaankaan pidä itsestäänselvyytenä. Saatanan paskaa duunia sitä painetaan käytännössä kaikkien viikonloppuvapaiden ja muiden sosiaalisten tilaisuuksien kustannuksella, että leivässä pysytään.
No riippuu mikä siinä on vikana. Meidän vanhahkosta pesukoneesta paukkuu se hihna ehkä kerran kolmeen vuoteen, ja olen pitänyt ihan järkevänä vaihtaa sitä hihnaa sen sijaan että vaihtaisin konetta. Korjaus on kuitenkin alle 100 euroa ja kone on muuten täysin käyttökelpoinen.exPertti kirjoitti:^ Juu ei tuon ikäistä hevillä kannata korjata.
Eikö nuo koneen vaeltelut liity siihen, että jalat on väärin tasattu?
Noh noh. Kyllähän tässä tulee rahaa ovista ja ikkunoista niin että ei meinaa tilille mahtua, eikä mitään sen eteen tarvitse tehdä. Helppo elämäManaaja kirjoitti: Ja tosiaan kukaan ei tässä toimeentuloaan varmaankaan pidä itsestäänselvyytenä. Saatanan paskaa duunia sitä painetaan käytännössä kaikkien viikonloppuvapaiden ja muiden sosiaalisten tilaisuuksien kustannuksella, että leivässä pysytään.

Tuo Dave ja Tix oli juurikin se vitsi.Manaaja kirjoitti:Ongelmahan tässä monelle tuntui olevan se, että olit mielestäsi et vain rikas, vaan rikkaampi kuin Dave tai Tix, ellen nyt ihan väärin muista.ninnithequeen kirjoitti:Niin että minä olen mielestäni rikas.
Ja tosiaan kukaan ei tässä toimeentuloaan varmaankaan pidä itsestäänselvyytenä. Saatanan paskaa duunia sitä painetaan käytännössä kaikkien viikonloppuvapaiden ja muiden sosiaalisten tilaisuuksien kustannuksella, että leivässä pysytään.
Niin ja minähän en ole koskaan tehnyt rankkaa työtä? Aamut rappusiivousta, illat räkälässä baaritiskin takana. Tosi helppoo ja kivaa duunii hei.
Tiäks, vitsi on vitsi vasta siinä vaiheessa kun se on jonkun muunkin kuin kertojansa mielestä edes alkeellisesti hauska.ninnithequeen kirjoitti:Tuo Dave ja Tix oli juurikin se vitsi.Manaaja kirjoitti:Ongelmahan tässä monelle tuntui olevan se, että olit mielestäsi et vain rikas, vaan rikkaampi kuin Dave tai Tix, ellen nyt ihan väärin muista.ninnithequeen kirjoitti:Niin että minä olen mielestäni rikas.
Sillon sulla olikin rahaa, ruokaa, asunto, mies ja lapsi ja elämä hymyili.ninnithequeen kirjoitti:Niin ja minähän en ole koskaan tehnyt rankkaa työtä? Aamut rappusiivousta, illat räkälässä baaritiskin takana. Tosi helppoo ja kivaa duunii hei.
Itsellä oli sellainen laadukas italiaanokone kymmenen vuotta sitten, että se piti rasvata se remmin hihnapyörä ettei se jumita. Muuten kait se vetää remmin liian tiukalle. Se kyllä varoitti siitä alkamalla kitistä (ei kirjoittanut sentään palstalle, että Pertti on idioottiexsu kirjoitti:No riippuu mikä siinä on vikana. Meidän vanhahkosta pesukoneesta paukkuu se hihna ehkä kerran kolmeen vuoteen, ja olen pitänyt ihan järkevänä vaihtaa sitä hihnaa sen sijaan että vaihtaisin konetta. Korjaus on kuitenkin alle 100 euroa ja kone on muuten täysin käyttökelpoinen.exPertti kirjoitti:^ Juu ei tuon ikäistä hevillä kannata korjata.
Eikö nuo koneen vaeltelut liity siihen, että jalat on väärin tasattu?

Vaeltelu vanhassa koneessa voi tarkoittaa muutakin. Uusissa kyllä.
Came here for school, graduated to the high life
- pierupylly
- Kitinän uhri
Jalkojen säätö, niinkuin itsekin epäilit. Ei se koneen rumpu mitenkään ihan kauhean suureen epätasapainoon tai epäkeskoon oikein voi mennä, niin että se yht'äkkiä alkaisi jalkojen säätämisestä huolimatta heilua ja hillua kuin heikkopäinen, ilman että sieltä saman tien sitten antaa koko rummun tuenta ja kiinnitykset periksi ja kone hajoaa Ihan Oikeasti.exsu kirjoitti:No riippuu mikä siinä on vikana.exPertti kirjoitti:^ Juu ei tuon ikäistä hevillä kannata korjata.
Iskarit sieltä toki voi alkaa olee loppumetreillä.
On noissa ikäkoneissa kyllä tapahtunut yllättäviä täristämisen alkamisiakin. Onpa joskus kesken pesun yllättäen yritetty seinän läpikin mennä. Sitten on paikkailtu kaakeleita.Manaaja kirjoitti:Jalkojen säätö, niinkuin itsekin epäilit. Ei se koneen rumpu mitenkään kauhean suureen epätasapainoon tai epäkeskoon oikein voi mennä, niin että se yht'äkkiä alkaisi jalkojen säätämisestä huolimatta heilua ja hillua kuin heikkopäinen, ilman että sieltä saman tien sitten antaa koko rummun tuenta ja kiinnitykset periksi ja kone hajoaa Ihan Oikeasti.
Mutta mitä uudempi masiina, sitä epätodennäköisempi että kyseessä olisi muu kuin jalkojen säätämättäjättäminen vatupassin kanssa.
Viimeksi muokannut exPertti, 25.11.2010 10:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on 10 vuotta ja 4 muuttoa kestänyt vekotin, joka on edelleen hiljainen ja pesee puhtaaksi. Ei se aikanaan mikään halvin malli ollut ja siinä oli 5 vuoden takuu, mutta en mä nyt merkin perusteella mitään alkaisi tunkkaamaan. Ominaisuudet ne ratkaisee. Tai sitten kai mun Candy vaan on paska vastoin empiiristä kokemusta.Zeb kirjoitti:Candy on paska.
Vaikea se on pesukonetta kenenkään neuvoa kun ei tule mitään budjettiraamia eikä tarvittavia ominaisuuksia.
http://www.hobbyhall.fi/webapp/wcs/stor ... -11_28____
Tollasen mä voisin itseasiassa jossain vaiheessa hommatakin, koska oma on abt 15 vuotta vanha, ja normi 4 kg koneellinen kestää yli 2h pestä. Kröhöm
Mä oon niin köyhä, etten ole uutta edes haaveillut, onneksi on osamaksut!
Tollasen mä voisin itseasiassa jossain vaiheessa hommatakin, koska oma on abt 15 vuotta vanha, ja normi 4 kg koneellinen kestää yli 2h pestä. Kröhöm

Mä oon niin köyhä, etten ole uutta edes haaveillut, onneksi on osamaksut!
Missä tahansa koneessa iästä riippumatta pyykki voi asettua epätasapainoisesti rumpuun linkoamisen alussa, ja kyllä ne sillon steppailee valonnopeutta pyöriessä vaikka mikä olisi. Hyvät iskarit tietty auttaa asiaa mutta ei nekään fysiikan lakeja voita.exPertti kirjoitti:On noissa ikäkoneissa kyllä tapahtunut yllättäviä täristämisen alkamisiakin. Onpa joskus meinannut kesken pesun yllättäen yritetty seinän läpikin mennä. Sitten on paikkailtu kaakeleita.Manaaja kirjoitti:Jalkojen säätö, niinkuin itsekin epäilit. Ei se koneen rumpu mitenkään kauhean suureen epätasapainoon tai epäkeskoon oikein voi mennä, niin että se yht'äkkiä alkaisi jalkojen säätämisestä huolimatta heilua ja hillua kuin heikkopäinen, ilman että sieltä saman tien sitten antaa koko rummun tuenta ja kiinnitykset periksi ja kone hajoaa Ihan Oikeasti.
Mutta mitä uudempi masiina, sitä epätodennäköisempi että kyseessä olisi muu kuin jalkojen säätämättäjättäminen vatupassin kanssa.
Sitä Candyä saa myös nimillä Hoover, ja Hoover-Helkama. Väittäisin ettei ole paska.So Hard kirjoitti:Mulla on 10 vuotta ja 4 muuttoa kestänyt vekotin, joka on edelleen hiljainen ja pesee puhtaaksi. Ei se aikanaan mikään halvin malli ollut ja siinä oli 5 vuoden takuu, mutta en mä nyt merkin perusteella mitään alkaisi tunkkaamaan. Ominaisuudet ne ratkaisee. Tai sitten kai mun Candy vaan on paska vastoin empiiristä kokemusta.Zeb kirjoitti:Candy on paska.
Vaikea se on pesukonetta kenenkään neuvoa kun ei tule mitään budjettiraamia eikä tarvittavia ominaisuuksia.
No mutta, päältä täytettävä tulis ehkä kysymykseen, kun tarkemmin ajattelee. Tarvittais nimittäin lisätilaa kylppäriin. Onko sulla kuinka "kaponen"?Gaia kirjoitti:Mä suunnittelin hankkivani tollasen.
Ei vaan vielä kehtais kun nykyinen kone on vasta kohta 2 vuotta vanha (mutta pakosta hankittu päältä täytettävä).
No se 40 senttiä, joka oli syy sen koneen hankkimiseen kun kylppäriin ei mahtunut muuta.Elppis kirjoitti:No mutta, päältä täytettävä tulis ehkä kysymykseen, kun tarkemmin ajattelee. Tarvittais nimittäin lisätilaa kylppäriin. Onko sulla kuinka "kaponen"?Gaia kirjoitti:Mä suunnittelin hankkivani tollasen.
Ei vaan vielä kehtais kun nykyinen kone on vasta kohta 2 vuotta vanha (mutta pakosta hankittu päältä täytettävä).