Manaaja kirjoitti:NuoriD kirjoitti:Manaaja kirjoitti:
Voi jeesus sentään, eihän sulla ole minkäännäköistä auktoriteettia ja kunnioitusta tyttäresi silmissä. Sulle voi puhua ihan mitä tahansa, kunhan sen dillen faijan vain saa hetkeksi olemaan hiljaa.
IMO sun pitäisi pikkuhiljaa alkaa tekemään duunia sen eteen että saavutat jonkin sortin kunnioitusta ja auktoriteettiasemaa perheessäs. Ja ei, sellaista ei saavuteta rangaistuksien uhalla, senkin dille torspo.
Jospa vaikka alottaisit siitä ettet olisi aina niin jäykkä, paheksuva ja vaivaantunut lapsiesi kanssa.
Nuoren miehen ei tule esittää ehdottomia elämänohjeita
Saman asian voi esittää myös seuraavasti:
Viisas ihminen tietää, mitä hän ei tiedä.
Koetko että nautit kunnioitusta ja arvostusta lastesi parissa? Mites verrattuna vaimoon? Jos kakara soittaa sun kuullen kaverilleen haukkuen sut täydeksi dilleksi niin... herätys? Tehdäänkö muuten äidin kuullen samaa? Suahan pretty much nolataan kavereiden edessä koska sun oma käytös mitä ilmeisimmin koetaan nolaavaksi.
Oletko ajatellut mitä tuosta seuraa pidemmässä juoksussa? Mielitkö että lapsesi ovat erityisen kiinnostuneita seurastasi ja hyvinvoinnistasi vielä sen jälkeen kun ovat ulosmuuttoiässä?
Eihän se, että tyttö soittaa kaverilleen ja kertoo, mitä sanoin, ole mun haukkumista. Onko sun haukkumistasi, jos mä toistan, mitä sä olet sanonut?
Hän soitti kaverilleen ilmoittaakseen, että ei pääse lähtemään nyt sovitusti ostamaan lahjaa, koska hänen pitää jäädä harjoittelemaan pianoläksyä ja lukemaan kokeisiin. Siinä samassa hän sanoi, mitä olin sanonut. Ei käyttänyt minusta mitään halveksevia kommentteja tai äänensävyjä, vaan oli loukkaantunut.
Kirjoitin "
soitti bestikselleenkin mun kuulleen ja tilitti loukkaantuneena, mitä isi oli sanonut... ". Missä kohtaa tuossa sanotaan, että hän olisi haukkunut mua puhelun aikana?
Ylipäätään auktoreettiasemani perheessäni ei ole mun ykkösprioriteetti lasten suhteen. Mun ykköstavoite on, että heistä kasvaa onnellisia, täysijärkisiä ihmisiä.
Myöskään vaimoni suhteen en ensisijaisesti hae sub- tai domina asemaa, vaan sitä, että elämme tasavertaisina onnellisina parina.
Tottakai mun kitinäkirjoituksista saattaa saada käsityksen, että olen jotenkin alisteisessa asemassa vaimooni nähden. Olen kuitenkin pari kolme kertaa sanonut, että kitinä minäni ei ole 1:1 reaalielämän kanssa. Tämä kitinä dave on joskus eräänlaista karikatyyriä ja satiiria