Joo, tuo tosiaan ikäänkuin koski vain omaa reaktiotani minulle lähetettyihin kortteihin. Jos esim. sisaruksillani olisi lapsia, olisin varmasti innoissani heidän lapsikorteistaan. Eli varmasti lähisukulaisille, läheisille lapsiperheille jne lähetetyt lapsijoulukortit ovat onnen omiaan. Gattacalle en lähettäisi.Melnais kirjoitti:Onhan ne lapsikortit tylsiä, hieman enemmän ne kiinnostavat kun voi verrata omaan muksuun.urpiainen kirjoitti: Minusta lapsijoulukortit ovat aika ymmärrettäviä, mutta myös aika, sanoisinko, tylsiä.
Pyhä Perjantai
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Olen ajatellut, tarkennan. Jos joku haluaa, että työkaverin vastasyntynyt rääpäle tuodaan työpaikalle katsastettavaksi, niin hän kutsukoot työkaverin kääröineen näytille. Tätä varten voidaan varata neukkari, tai sitten voidaan pysytellä kahvihuoneessa. Rääpäleen kanssa ei pidä kiertämän koko toimistoa ja joka huonetta ja kuutiota. Joka haluaa vauvelin nähdä, menkööt sinne neukkariin tai kahvihuoneeseen. Joka ei halua, varustautukoon kahvittelemalla ennen tai jälkeen vauvanäyttelyn, mikäli se järjestetään kahvihuoneessa.
Joulukorteista en niin välitä, mutta minusta on kiva kun yksi kädentaitoja omaava kaveri joka joulu askartelee itse lähettämänsä kortit. Itse en laita edes tekstiviestitervehdyksiä. Ystävänpäivänä en varsinkaan lähetä mitään tervehdyksiä. Sen sijaan saatan lähettää kortin kavereille vaikkapa 15. elokuuta, ihan muuten vain. Mulle joka päivä on ystävänpäivä.
Jos nyt on ihan pakko lähettää lasten kuvia, niin pykätkää siihen kuvaan sitten aikuisetkin. Kait te nyt koko porukka olette joulua toivottamassa eikä vain se jälkikasvu?
Itse en aio tänäKÄÄN vuonna lähettää yhtään joulukorttia, vaikka nyt olisi hyvä sauma asustaa Tuike tontuksi, ottaa siitä kuva ja värkätä kuvasta kortit. En viitti rääkätä koiraa moisella toiminnalla.
Joulukorteista en niin välitä, mutta minusta on kiva kun yksi kädentaitoja omaava kaveri joka joulu askartelee itse lähettämänsä kortit. Itse en laita edes tekstiviestitervehdyksiä. Ystävänpäivänä en varsinkaan lähetä mitään tervehdyksiä. Sen sijaan saatan lähettää kortin kavereille vaikkapa 15. elokuuta, ihan muuten vain. Mulle joka päivä on ystävänpäivä.
Jos nyt on ihan pakko lähettää lasten kuvia, niin pykätkää siihen kuvaan sitten aikuisetkin. Kait te nyt koko porukka olette joulua toivottamassa eikä vain se jälkikasvu?
Itse en aio tänäKÄÄN vuonna lähettää yhtään joulukorttia, vaikka nyt olisi hyvä sauma asustaa Tuike tontuksi, ottaa siitä kuva ja värkätä kuvasta kortit. En viitti rääkätä koiraa moisella toiminnalla.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Osasitpas taas ihanasti luokitella ihmiset siten, että itse tietysti pääsit siihen "kunnollisten ja normaalien" joukkoon erotuksena kaiken maailman friikeistä.exPertti kirjoitti:Tämä on kyllä outo, outo, palsta. Se osa, jonka voi olettaakin on jatkanut ihmisen lajityypillisiä toimia. Pariutunut ja yllättävää kyllä on siitä jälkikasvuakin jollakin aikavälillä siunaantunut.
Sitten on tämä toinen porukka.
Ja bubbling under ovat tietty he joilla näitä yllätyksiä ei syystä tai toisesta ole siunaantunut.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Come on, eikö sinusta enempää vihantunteita tule?Lilo kirjoitti:Osasitpas taas ihanasti luokitella ihmiset siten, että itse tietysti pääsit siihen "kunnollisten ja normaalien" joukkoon erotuksena kaiken maailman friikeistä.

Ei auta tämän palstan kanssa edes jumalauta. Odotin jonkun edes tarttuvan tuohon täkyyn.
Came here for school, graduated to the high life
Mulle ja hellulle on monta kertaa sanottu että pitäisi lisääntyä koskaexPertti kirjoitti:Tämä on kyllä outo, outo, palsta. Se osa, jonka voi olettaakin on jatkanut ihmisen lajityypillisiä toimia.
a) ollaan muka perusterveitä. No hellu on, minä en.
b) ollaan täysjärkisiä. Tästäkin voi olla montaa eri mieltä.
c) ollaan vähintäänkin keskitason kohdalla älyn määrässä. Ts ehkäisisimme osaltamme idiocracy-ilmiötä.
d) meistä kuulema tulisi hyvät vanhemmat. Lapsi voisi tietysti olla eri mieltä.
Oletuksena siis meidänkin olisi pitänyt "jatkaa ihmisen lajityypillisiä toimia". Mut ku ei me haluta.
EDIT: olen mielelläni kaikenmaailman friikki

Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
No tämähän nyt on ihan Pertin vakiokamaa jo: "mä vaan halusin ärsyttää, oikeastihan en toki ole mitään mieltä mistään".exPertti kirjoitti: Come on, eikö sinusta enempää vihantunteita tule?
Ei auta tämän palstan kanssa edes jumalauta. Odotin jonkun edes tarttuvan tuohon täkyyn.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Niinpä sitä on jo sanottu, idiocracy.So Hard kirjoitti:Seuraavan kerran kun joku selittää moista, pamauta siihen että lapsettomia naisia on akateemisissa kaikkein eniten ja kouluttamattomissa somaleissa kaikkein vähiten, notta ei näytä tuo järjellisyys juuri korreloivan lisääntymisen kanssa.annepa kirjoitti:olen mielelläni kaikenmaailman friikki
Onhan tuo lapsettomuus-aspekti toki hyvä ottaa huomioon noissa toivotuksissa. Vaikkakin aina on joku, jolle toisten onni on niin iso pahan mielen paikka. Otetaan nyt vaikka esimerkkejä jo heti täältä Kitinästä.
Mä en jotenkin omassa kommentoinnissani ottanut tuota huomioon, koska mä en lähetä/anna kortteja kuin ihan lähimmille sukulaisille ja ystäville muutenkaan. En edes silloin kun kortissa on kuva itse muovailemastani pinkistä possusta.
Tykkään nähdä vaivaa kyllä persoonallisen kortin eteen ja tiedän että ainakin useimmat läheiseni arvostavat tällaista. Etenkin jos kortti saa nauramaan... Tänä vuonna tosin saattaa olla että kortit jäävät väliin, kun ei ole aikaa. Viime vuonnakaan en tehnyt itse, kun toisen tytön luokka myi söpöjä itse suunniteltuja joulukortteja.
Mitä tulee naurattamiseen, niin kyllä mua nauratti ainakin erään tyttären luokkakaverin vanhempien (jostain syystä meillekin antama) kortti. Siinä eskari-ikäinen tyttö ja lähes teini-ikäinen poika istuivat perheen portailla tonttulakit päässä. Sen pojan ilme oli sanoinkuvaamaton...
"Seasonal Greetings!" 
Mä en jotenkin omassa kommentoinnissani ottanut tuota huomioon, koska mä en lähetä/anna kortteja kuin ihan lähimmille sukulaisille ja ystäville muutenkaan. En edes silloin kun kortissa on kuva itse muovailemastani pinkistä possusta.

Mitä tulee naurattamiseen, niin kyllä mua nauratti ainakin erään tyttären luokkakaverin vanhempien (jostain syystä meillekin antama) kortti. Siinä eskari-ikäinen tyttö ja lähes teini-ikäinen poika istuivat perheen portailla tonttulakit päässä. Sen pojan ilme oli sanoinkuvaamaton...

"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Olen monesta asiasta kärkevästikin jotakin mieltä, mutta come on. Koetin tavoitella Rollon "loistavaa" linjaa ja ehkä saada aikaan paskaa palstakeskustelua. Luenpa nyt onnistuinko.Lilo kirjoitti:No tämähän nyt on ihan Pertin vakiokamaa jo: "mä vaan halusin ärsyttää, oikeastihan en toki ole mitään mieltä mistään".![]()
![]()
Kas, kuin sattumalta keskustelu on kääntynyt kiinnostaville uomille. Millainen tragedia maapallolle on se, että viisaat koulutetut ihmiset eivät saa/eivät halua/eivät jaksa lapsia hankkia.So Hard kirjoitti:Seuraavan kerran kun joku selittää moista, pamauta siihen että lapsettomia naisia on akateemisissa kaikkein eniten ja kouluttamattomissa somaleissa kaikkein vähiten, notta ei näytä tuo järjellisyys juuri korreloivan lisääntymisen kanssa.annepa kirjoitti:olen mielelläni kaikenmaailman friikki
Siis ei tämä yksinään vaan se yhdistettynä siihen, että kaiken maailman <lisää haluamasi termi> jaksavat ja turbovaihteella.
Ei tietenkään päde kaikkiin, mutta mielestäni selkeä trendi. Jos nyt Perttikin on tuurilla saanut lisäännyttyä (ehkä toisaalta pertti ei edusta mielissänne erityisen älykästä henkilöäkään) niin ei hän takuulla kymmentä lasta saa.
Ja sama pätee yleensäkin tiedostaviin ihmisiin. Heillä ei yleensä älyttömän isoa lapsikatrasta ole.
Onko maailman tulevaisuus kuin erään suuren ajattelijan lauseessa:"Make an idiot proof world and we'll make better idiots".