Loimulohta, kesäkurpitsaa ja alkukodin tomaatteja.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Taidanpa taas kerran yötä vasten vetäistä saksilla pilkotun ja mikroillun pienleipomon ison lihapiirakan ja pilkottuja nakkeja. Tällä kertaa juustonakkeja. Päälle margariinia, sinappia, ketsuppia, majoneesia ja pilkottua omenaa. C-vitamiinina appelsiinimehua.
Viime päivinä olen syönyt lihahyytelöä ja sulatejuustoa. Niin ja Lämmin Kuppi-pussikeittoa 3 katkarapupussia ja yksi juustokeittopussukka -kombolla yhteen kuppiin.
Kaikki nämä hyvää, halpaa, eikä tarvitse vittu tuntikausia keittääpaistaa jonkun gastronomian takia.
Aapupalaksi meni kaurapuuroa eilen poimittujen karpaloiden kera.
Lounaaksi jänispaistia, kuoriperunoita, porkkanaraastetta ja vielä jotain + karjalanpiirakoita.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
masa kirjoitti:
Oot yhtä hyvä kokki kuin Viheraho.
Asiaa, ja hyvä vastine nyt television täyttäville homoille neekerikokeille.
Mutta tuo näkee ihan liikaa vaivaa. Esimerkiksi lihahyytelö tai silakkalaatikko-eines on parasta suoraan pakkauksesta, kylmiltään. Ja kun on syönyt, ei ole enää nälkä. Joten miksi pistää aikaa ja vaivaa kokkaamiseen?
Hyi vittu. Miten voi kenenkään hella ja varsinkin jääkaappi olla noin kuvottavassa kunnossa. Okei, hella se on paskanen mullakin mones, mutta maksimissaan luokkaa 1/10 tuosta. Mutta toi jääkaappi. Byööörgh!
Mut hei, mitä ihmeen vikaa lihahyytelössä muka on? Itekin ostan sitä monesti ja vedän pieniä välipaloja jääkaappikylmänä. Parempaa proteiininlähdettä saa jo ihan tosissaan hakea.
Broiskusta ja salaatista pitää tehdä jotain. Jos ei nälkä lähde tolla niin keittoa ja/tai falafelia auttamaan nälän poistoa.
Tai sit loimulohta.
Selvinnee tunnin sisällä, vatsa kurisee nyt liikaa -> töistä kotiin.
-
Rauno Räsänen:
Tätä, paitsi että ei ollut paistia vaan luutonta lapaa. Ja laitoin kaksi sipulia. Slurps.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Ihan sitä perusweekendi safkaa (jota meillä on aina lauantaisin, kaavoihin jämähtäneet) eli possun sisäfilettä, perunamuussia ja fetasalaattia. Jäi eiliseltä.
Tein ihan peruskanasuikaleita, johon laitoin tomaatinpaloja ja silleen. Mutta lisukkeeksi tein Torino ohrahelmiä riisin sijaan. Itse pidin, kaikki eivät.
^Ugh Snadia hifistelyä verrattuna omaan perussuomalaiseen sapuskaan. Meillä eilen kermaista lihamakaroonilaatikkoa, mies söi yli puolet, eli eipä jäänyt tälle päivälle kun eväiksi meni.
Tänään uunikyljyksiä ja rosamundapottuja.
The great club outshines the individual, always and forever.
Elppis kirjoitti:^Ugh Snadia hifistelyä verrattuna omaan perussuomalaiseen sapuskaan. Meillä eilen kermaista lihamakaroonilaatikkoa, mies söi yli puolet, eli eipä jäänyt tälle päivälle kun eväiksi meni.
Tänään uunikyljyksiä ja rosamundapottuja.
Lihamakaronilaatikkoa oli sitten pari päivää sitten. Miestenruokaa, sano.
Kirjoitin yllä olevan kommentin ainoastaan niitten ohranhelmien takia. Onko joku muu kokeillut? Tuntuvat pitävän pitempään kylläisenä kuin riisi.