Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kreitsu kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Minua mietityttää yhdistelmä pamit ja pieni lapsi. Mahtaako sitä pamipäissään herätä jos vauvalla on hätä?
Entäs maidon laatu? Tai ehkä ei anneta tissiä enää.
Olkaa hiljaa, nyt tarvitaan tukea ja ymmärrystä eikä tuollaista vittuilua!
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Oho, anteeks. VOIMAHALI!!!!
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kreitsu kirjoitti:^Oho, anteeks. VOIMAHALI!!!!
Noni! Enää ei masenna ja ihkuupihvii nams ja sotilasmiliisikin laittoi pesukoneen pyllyyn :h:
M. Hell
Kitinä paheena
Viestit: 28
Liittynyt: 02.10.2010 20:45

Viesti Kirjoittaja M. Hell »

Pretty gross...
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

ninnithequeen kirjoitti:Ihan vaan Manikselle tulin kertomaan, että lekurissa käyty, diagnoosina vaikea masennus. Siihen lääkkeet plus diapamit unta varten päälle (taas).

Eli meni pojalla vähän diagnoosit väärin. Sorry herra kaikkitietävä.
Hellanlettas. Kävit kerran lääkärissä ja siellä yhden kertakäynnin perusteella joku arvauskeskuspaviaani diagnosoi sulle sen kaikista yleisimmän virhediagnoosin epävakaasta persoonallisuushäiriöstä. Tämäpä kovin erikoisen vääräksitodistavaa.

Se on niin kauheen rumaa ja väärin sanoa tälleen inttternetissä toisesta, mutta kun sun touhujas on tässä seurannut useamman vuoden vierestä, niin kyllä mä väitän vaan entistä vahvemmin että sä olet oppikirjamainen esimerkki. Se on toki vain minun amatöörimäinen mielipiteeni, mutta pistän vaikka pääni pantiksi että se on paljon lähempänä koko totuutta kuin pelkkä masennus.

Ihan seinähullu ihminenhän sä olet juurias myöten, ei se nyt voi olla enää kellekään epäselvää.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

No ei ihan hetkessä diagnosoitu, oonhan mä siellä ennenkin juossut "vinkumassa". Ja pamit on niitä miedoimpia, tietysti.

Naurattaa toi Manala kyl.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mun mielestä sun kannattais nauramisen sijaan miettiä että voisitkohan sä kenties parantaa elämänlaatuasi pohtimalla voisiko muiden mielipiteissä olla joskus jotain perää ja tutkituttamisen arvoista.

Turhaa ja typerää esittää väkisin terveempää ja kontrollissaolevampaa kuin mitä todellisuudessa on.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mulle ei ole koskaan kuuden vuoden aikana kerrottu kuinka vakava mun masennus on.

Mutta Ninnille jaksamista ja... ja jaksamista. En tiiä miten lohduttaisin, mutta yritä jaksaa pieni pala kerrallaan koota elämääsi kasaan ja tasaisempaa arkea kohti. Ihan pienin askelin ja pienillä välitavoitteilla.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Pakko kyllä sanoa asiaan, joka minulle ei kuulu, mutta pohjautuen kokemukseeni vaikeasti masentuneista ihmisistä, että tuollaisen diagnoosin saaneeksi Ninni kyllä osaa todellakin iloita niistä elämän pienistä asioista, joista erityisesti vaikeasti masentunut ei saa yleensä irti minkäänlaista mielihyvää.

Kiinnostaisi kovasti tietää, minkälainen lääkäri ja millä perusteella tällaisen diagnoosin on antanut. Kysyitkö, olisiko mahdollisuus keskusteluapuun tai kiinnostaako sellainen? Toki voi olla niinkin, että olet vetänyt täällä toisinaan melko hilpeää roolia, mutta hieman yllätti kyllä. Lievän masennuksen olisin ymmärtänyt jo ihan elämäntilanteesi perusteella, vaikka minusta olet pärjännyt ihan hienosti( ts. säilynyt toimintakykyisenä) siitä huolimatta. Sori pitkät lauseet.
Prepare for the worstest.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Mua kans ihmetytti, miten diagnosoidaan yhtään mitään tilanteessa, jossa äiti on juuri kuollut ja pieni lapsi verottaa yöunia. Lääkitys varmasti ihan OK arjessa selviytymisen tueksi, mutta muuten kuulostaa kyllä erikoiselta.

Käypähoito-suosituksissa sanotaan seuraavaa:
"Lähiomaisen kuolema voi aiheuttaa surureaktion, jossa on samankaltaisia oireita kuin masennuksessa. Mikäli surureaktion oireet kuitenkin pitkittyvät ja jatkuvat yli kaksi kuukautta, voidaan todeta depressio."
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Pahoitteluni Ninni äitisi johdosta, en tiennyt =(
Prepare for the worstest.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Vakavaa masennusta hoidetaan yleensä muin keinoin, kuin pelkällä lääkityksellä. Tukena on osastohoito, erittäin tiivis terapia ja vahva lääkitys. Toivotaan tosiaan Ninnille parempia vointeja, niin henkisestikin kuin noin yleisesti.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Viesti Kirjoittaja swirl »

Olenko kuolemassa vakavaan silmäsairauteen, kun toinen silmäluomi on nykinyt lähes taukoamatta jo toukokuusta lähtien? Se nykäisee melkein joka kerta, kun räpäytän silmää.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 6497
Liittynyt: 30.10.2006 20:18
Paikkakunta: No aivan varmasti aina Stadi

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Onko teillä ollut pitkäaikaista köhää ja kurkkukipua ja limantuloa, meinaan tosi pitkäaikaista, 3-5 viikkoa? Miten olette hoitaneet?

Kysyy ARSKA
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Stadinarska kirjoitti:Onko teillä ollut pitkäaikaista köhää ja kurkkukipua ja limantuloa, meinaan tosi pitkäaikaista, 3-5 viikkoa? Miten olette hoitaneet?

Kysyy ARSKA
Käypäs lekurissa, ettei ole poskiontelontulehdus!
The great club outshines the individual, always and forever.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

swirl kirjoitti:Olenko kuolemassa vakavaan silmäsairauteen, kun toinen silmäluomi on nykinyt lähes taukoamatta jo toukokuusta lähtien? Se nykäisee melkein joka kerta, kun räpäytän silmää.
http://www.poliklinikka.fi/?page=5331684&id=7415790#
The great club outshines the individual, always and forever.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Pakkailin taas hajamielisenä astioita sanomalehtiin. Nyt halkee otsa, posket ja nenä tippuu päästä, ehkä silmätkin. Otin kourallisen allergialääkkeitä ja totesin jotta duactit on loppu. En saanut puhelinaikaa reseptille kuin ensi viikon puoliväliin.

Kuolen ennen sitä. Helvetti, Hakemaanko yksärille yhtä vaivaista reseptiä. Viisi minsaa ja 80€. Räjähdän just nyt.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

RP kirjoitti:Kuolen ennen sitä. Helvetti, Hakemaanko yksärille yhtä vaivaista reseptiä. Viisi minsaa ja 80€. Räjähdän just nyt.
Mulla on täys paketti Duactia kotona, laitanko postiin?
Work like a captain, play like a pirate.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Vesper kirjoitti:
RP kirjoitti:Kuolen ennen sitä. Helvetti, Hakemaanko yksärille yhtä vaivaista reseptiä. Viisi minsaa ja 80€. Räjähdän just nyt.
Mulla on täys paketti Duactia kotona, laitanko postiin?
Kiitos ihanainen, mutta ehdin tietysti hoitamaan tämän jo vaikeimman kautta. Ehkä nyt vihdoin ja viimein opin/muistan ettei noita juttuja parane tehdä.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Voihan culli, oon kait venäyttänyt vasemman isovarpaan ku se on jo yli viikon ollut taivutusarka isosti :?
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Dumis kirjoitti:Voihan culli, oon kait venäyttänyt vasemman isovarpaan ku se on jo yli viikon ollut taivutusarka isosti :?
Eikö toi nyt kuulostaisi pikemminkin murtumalta kuin venäytykseltä, jos viikkokausia on isosti remontissa?
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Manaaja kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Voihan culli, oon kait venäyttänyt vasemman isovarpaan ku se on jo yli viikon ollut taivutusarka isosti :?
Eikö toi nyt kuulostaisi pikemminkin murtumalta kuin venäytykseltä, jos viikkokausia on isosti remontissa?
Tarkennetaan vähän että ei se niin paha ollut toissa viikonlopun jälkeen, mutta nyt pitkin viime viikkoa on alkanut sattumaan enemmän ja enemmän. Nyt aamulla oli tosi kipeä, otin tulehduskipunapin.

Sattuu just päkiän kohdalla olevan nivelen kulmille.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

Vatsa on rikki. Ilmeisesti joku stressiluontoinen juttu, kun ilmenee ajoittain, ei muutu lääkkeillä miksikään ja häviää itsekseen, vaikka ruokavalio pysyy samana. Ilmenee turvotuksena, kaasun keräätymisenä ja kramppeina. Bonarina limakakka.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Tänä aamuna varvas oli taas ihan melkein ok, taivuttaminen onnistuu, mutta kevyttä arkuutta on vielä. Kyl tää mun roppa prakaa ihan itekseen :?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Vatsa kovalla jo viidettä päivää: sattuu ja tuntuu että paino on noussut 40 kg ja ahdistaa.
The great club outshines the individual, always and forever.
Vastaa Viestiin