Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exsu kirjoitti:Kuulostaa kovin kalliilta teidän hierojat, mulla on muistaakseni 28€/45 min. Ehkä noissa on joku pk-seutulisä?
Itse käynyt Urheiluhierojakoululla, kolme varttia on kympin.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Joo sitä on kehuttu. Mä tykkään siitä, että saan aina saman tyypin, joka tuntee mun krempat ja sietokyvyn valmiiksi.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mä suosin urheiluhierojaa selkäasioissa; normaalit "klassiset hierojat" hiplailee, jotenkin urheiluhieronnan jälkeen tuntuu että mestat ovat saaneet kunnon käsittelyn, ei mitään neitivoiteilua.
The great club outshines the individual, always and forever.
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Elppis kirjoitti:Mä suosin urheiluhierojaa selkäasioissa; normaalit "klassiset hierojat" hiplailee, jotenkin urheiluhieronnan jälkeen tuntuu että mestat ovat saaneet kunnon käsittelyn, ei mitään neitivoiteilua.
Paskin mahdollinen neuvo. Selkäongelmat eivät yleensä johdu lihaksista vaan tukielimistön ongelmista. Runnominen voi vain pahentaa its ongelmaa. Urheiluhierojien koulutus on tarkoitettu nimenomaan rasittuneiden lihasten käsittelyyn.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Elppis kirjoitti:Mä suosin urheiluhierojaa selkäasioissa; normaalit "klassiset hierojat" hiplailee, jotenkin urheiluhieronnan jälkeen tuntuu että mestat ovat saaneet kunnon käsittelyn, ei mitään neitivoiteilua.
Olixe sun hyvä ja ja idässäpäin? Laita vaikka yv:tä jos voit suositella meikällekin, varmaan pitänee alkaa käydä itekin.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Niin, kuinka todennäköistä on jotta joutuu maksamaan semmosen pysäköintirikemaksun vai miksi niitä nyt sanotaan. Mies oli maksanut tämän päivän loppuun asti pysäköintimaksun, on ollut parkissa muutaman päivän kun oli reissussa. Niin, lasissa oli rikemaksu, 50€ koska pysäkointiaikalipukkeen aikaa ei ollut "näkynyt kunnolla". Se isommalla kirjoituksella oleva osa oli näinä päivinä jotensakin valunut alemmas eikä siis ollut näkyvissä, mutta sillä pienemmällä printillä oleva sama informaatio (eli mihin kellonaikaan ja päivään maksettu) oli varsin selvästi esillä.

Jotta kunhan funtsin. Mä en nimittäin halua suostua maksamaan sitä. Piste.
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

^ Kantsuu ehdottomasti valittaa. Sehän ei mitään maksa. (Mut mä oonkin tämmönen. Valitan aina kaikesta.)
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Dumis kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Mä suosin urheiluhierojaa selkäasioissa; normaalit "klassiset hierojat" hiplailee, jotenkin urheiluhieronnan jälkeen tuntuu että mestat ovat saaneet kunnon käsittelyn, ei mitään neitivoiteilua.
Olixe sun hyvä ja ja idässäpäin? Laita vaikka yv:tä jos voit suositella meikällekin, varmaan pitänee alkaa käydä itekin.
Sait yv :]
The great club outshines the individual, always and forever.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Elppis kirjoitti:
Dumis kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Mä suosin urheiluhierojaa selkäasioissa; normaalit "klassiset hierojat" hiplailee, jotenkin urheiluhieronnan jälkeen tuntuu että mestat ovat saaneet kunnon käsittelyn, ei mitään neitivoiteilua.
Olixe sun hyvä ja ja idässäpäin? Laita vaikka yv:tä jos voit suositella meikällekin, varmaan pitänee alkaa käydä itekin.
Sait yv :]
Jeah, toihan on niin luvattoman lähellä että pakko käydä testaamassa, eikä hintakaan päätä huimaa. Näköjään ajat menee hyvin kaupaksi.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Myydäänkö jossain luomua/lisäaineetonta beef jerkya?
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

http://www.lucasjerky.com/index.html

It’s Basic Ingredients!! BEEF, Soy Sauce, Sugar, Garlic, Onion, Paprika, and Ginger!!

There are no additives, preservatives, or MSG
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

Bluntly kirjoitti:http://www.lucasjerky.com/index.html

It’s Basic Ingredients!! BEEF, Soy Sauce, Sugar, Garlic, Onion, Paprika, and Ginger!!

There are no additives, preservatives, or MSG
Tilasin tuolta just paketillisen lihaa. Basic on maistettu, ihan järkyttävän hyvää! Avaamatta on vielä black pepper ja joku chilijuttu.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^ Olipa hauska katsoa kartasta Eurooppaan lähetettyjä tilauksia. Kaikki muut maat oli jotain yhden ja muutaman kymmenen välillä, Suomeen lähetetty yli 1300 :D

Mutta siis suosin lähiruokaa, eli ei oikein innosta toi lihan lennättely maapallon toiselta puolelta. Pitää vissiin tehdä itse...
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

Vesper kirjoitti:Mutta siis suosin lähiruokaa, eli ei oikein innosta toi lihan lennättely maapallon toiselta puolelta. Pitää vissiin tehdä itse...
Mietin tuossa viimeksi tomaatteja ostaessani, että kumpikohan se nyt onkaan fiksumpaa, niiden kasvattaminen kasvihuoneissa lamppujen loisteessa täällä vai lennättäminen Espanjan auringon alta - vai tuleeko ne edes lentäen?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

aasi kirjoitti:Mietin tuossa viimeksi tomaatteja ostaessani, että kumpikohan se nyt onkaan fiksumpaa, niiden kasvattaminen kasvihuoneissa lamppujen loisteessa täällä vai lennättäminen Espanjan auringon alta - vai tuleeko ne edes lentäen?
Ihanan romanttinen kuva espanjalaisista tomaateista! Todellisuudessahan ne viljellään muovikatteiden alla, niihin syydetään lannoitteita ja torjunta-aineita, ja keräämisestä huolehtii pätkätyöllistetyt (laittomat) siirtolaiset minimipalkalla. Eli Espanjalaisissa tomateissa on aika paljon muutakin vialla kuin matka.

Mutta joo, jos näitä miettii liikaa, pitää lähteä itse metsään keräämään safkat.
Work like a captain, play like a pirate.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

aasi kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Mutta siis suosin lähiruokaa, eli ei oikein innosta toi lihan lennättely maapallon toiselta puolelta. Pitää vissiin tehdä itse...
Mietin tuossa viimeksi tomaatteja ostaessani, että kumpikohan se nyt onkaan fiksumpaa, niiden kasvattaminen kasvihuoneissa lamppujen loisteessa täällä vai lennättäminen Espanjan auringon alta - vai tuleeko ne edes lentäen?
Laivoillahan noi hetelmät ja kasvikset taitaa tulla n. 95%.

Lähiruoka on jees, kunhan sen tuottavuus ei ole paria sataa astetta pakkasella.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

Vesper kirjoitti:Ihanan romanttinen kuva espanjalaisista tomaateista! Todellisuudessahan ne viljellään muovikatteiden alla, niihin syydetään lannoitteita ja torjunta-aineita, ja keräämisestä huolehtii pätkätyöllistetyt (laittomat) siirtolaiset minimipalkalla. Eli Espanjalaisissa tomateissa on aika paljon muutakin vialla kuin matka.
Mua hiukan hymyilyttää että onnistuit kaivamaan mun energiatehokkuusajattelusta romantiikkaa esiin... :)
Mutta joo, jos näitä miettii liikaa, pitää lähteä itse metsään keräämään safkat.
*mussuttaa mökiltä tuotuja mustikoita*
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

aasi kirjoitti:Mua hiukan hymyilyttää että onnistuit kaivamaan mun energiatehokkuusajattelusta romantiikkaa esiin... :)
No toi Espanjan auringon alla loi päähäni heti mielikuvan jostain pientilallisesta, joka rakkaudella kasvattaa tomaattejaan. Vähän niinQ siinä ketsuppimainoksessa. :]
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Vesper kirjoitti:No toi Espanjan auringon alla loi päähäni heti mielikuvan jostain pientilallisesta, joka rakkaudella kasvattaa tomaattejaan. Vähän niinQ siinä ketsuppimainoksessa. :]
Niin mut siinä ne onkin Italiassa!

Mummu ja pappa rakkaudella kasvattavat tomskuja ja keräävät ne ihan itse.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

huima kirjoitti:Niin mut siinä ne onkin Italiassa!

Mummu ja pappa rakkaudella kasvattavat tomskuja ja keräävät ne ihan itse.
Harmi että Italialaisista tomaateista valtaosa menee jalostukseen. Ostaisin heti niitä!
Work like a captain, play like a pirate.
Bhven

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Mua ihmetyttää miten Suomessa pystytään kasvihuoneviljelemään tomaatteja ilman torjunta-aineita, kun taas Espanjassa ja Hollannissa ei. Veikkaan, että siirtotyöläisneeperit tuovat satiaiset muassaan. Siksi torjunta-aineet.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Bhven kirjoitti:Mua ihmetyttää miten Suomessa pystytään kasvihuoneviljelemään tomaatteja ilman torjunta-aineita, kun taas Espanjassa ja Hollannissa ei.
Ai pystytään vai?
Work like a captain, play like a pirate.
Bhven

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Vesper kirjoitti:Ai pystytään vai?
Näin väittää Hesari:
Kotimaisen tomaatin suuri synti on hiilijalanjälki. Ympärivuotisesti viljellyn tomaatin hiilijalanjälki tomaattikiloa kohden on noin 5–7 kiloa. Se vastaa 23–32 kilometrin autoilua. Keitetyn perunakilon hiilijalanjälki on vain 0,3 kiloa. Tomaatin kasvihuoneviljelyssä energiaa kuluu valtavasti sekä lämmitykseen että valaistukseen.

Vain kesätuotantoon keskittyneillä tiloilla hiilijalanjälki on selvästi pienempi. Kaikkiaan suomalaisten tomaattien hiilijalanjälki voi vaihdella puolesta kilosta kahdeksaan kiloon. Keskimäärin se on arviolta 3–4 kiloa. Muuten kotimaiset tomaatit eivät juuri rasita ympäristöä. Viljely kasvihuoneissa ei liiemmin rehevöitä vesistöjä, eikä torjunta-aineita tarvita.
Tähän voidaan vielä lisätä, että suomalaiset kasvihuoneet ovat maailman satoisimpia, koska Suomessa on melko viileää, eli kasvit eivät kärsi lämpöhalvauksesta ja kasvihuoneita joudutaan lämmittämään vasta kun ulkolämpötila laskee alle -5 asteen. Lisäksi kasvihuoneisiin pumpataan kemianteollisuuden sivutuotteena saatavaa hiilidioksidia, jolla hiilidioksidipitoisuus nostetaan jonnekin 1000 ppm tasolle, mikä lisää entisestään kasvien tuottoa. Ulkosalla tomaatit kasvavat huonommin, koska ilmakehän hiilidioksidipitoisuus on vain jotain 390 ppm.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Okei. Mä olin siinä uskossa että edelleen käytetään, muttei ollenkaan niin paljoin kun esim. Etelä-Euroopassa.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

Eiköhän Suomessa voida laittaa talvella ovet auki ja antaa ilmaston hoitaa tuholaiset, jos niitä jotenkin sattuisikin kasvihuoneeseen asti pääsemään.
Vastaa Viestiin