Olen pomminvarma, että olen liikenteessä taatusti relampi kuski kuin sinä. En vaan jaksa käsittää sitä jatkuvaa välinpitämättömyyttä muuta liikennettä kohtaan.elco kirjoitti: Luulisi, että ihan oman elämän laadun kannalta kannattaisi relata snadisti ratissa.
Miksi et ajat bussikaistaa?
Viimeksi muokannut masa, 27.09.2010 10:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei moottoritiellä kaukovalojen käyttöön voi mielestäni käyttää moista ehdottomuutta kuin mitä masa esität. Itse katselen pimeillä motareilla vähän sitäkin, minnepäin mutkat kääntyy, millainen on maaston muoto ja mitä kaistojen välissä kasvaa. Riippuu siitä vaihdanko lyhyille vai en.
Monesti porukka vaihtaa täysin turhaan lyhyille esimerkiksi vasemmalle kääntyvässä kaarteessa kun on pensasaitaa välissä. Häikäisyä ei tapahdu kuin intensiivisellä suoraan valoihin tuijottamisella. Sen sijaan jos on oikealle kääntyvä kaarre jonka vuoksi vastaantulija ajaa suoraan valokeilojen läpi, homma on ihan eri.
Kun vauhtia on 120 km/h, lyhyillä valoilla ei oikeasti kovin monia sekunnin kymmenyksiä näe. Ei välttämättä edes omaa reaktiomatkaa. Kyllä turvallisempaa on suurimmassa osassa tilanteita ajaa pitkät päällä ja pitää oma katse oman kaistan oikeassa reunassa eikä tuijottaa vittuuntuneena vastaantulijoiden valoja.
Olihan tosta aikanaan juttua tuulilasissakin.
Monesti porukka vaihtaa täysin turhaan lyhyille esimerkiksi vasemmalle kääntyvässä kaarteessa kun on pensasaitaa välissä. Häikäisyä ei tapahdu kuin intensiivisellä suoraan valoihin tuijottamisella. Sen sijaan jos on oikealle kääntyvä kaarre jonka vuoksi vastaantulija ajaa suoraan valokeilojen läpi, homma on ihan eri.
Kun vauhtia on 120 km/h, lyhyillä valoilla ei oikeasti kovin monia sekunnin kymmenyksiä näe. Ei välttämättä edes omaa reaktiomatkaa. Kyllä turvallisempaa on suurimmassa osassa tilanteita ajaa pitkät päällä ja pitää oma katse oman kaistan oikeassa reunassa eikä tuijottaa vittuuntuneena vastaantulijoiden valoja.
Olihan tosta aikanaan juttua tuulilasissakin.
Ai mitä ehdottomuutta?Manaaja kirjoitti:Ei moottoritiellä kaukovalojen käyttöön voi mielestäni käyttää moista ehdottomuutta kuin mitä masa esität.
Kysyin vaan että oliko se Dave. Siis se jannu joku häikäisi mua niin pahasti. Ehkä se nukkui ratissa, kun ei tajunnut ohituskaistalla vaihtaa lyhyille, sisäkurvissa ja keula minua kohti.
En minäkään ulkokurvissa vaihda pois, mutta sisäkurvissa vastaantulevaa kohtaan kyllä. Ihan samanlaista mulkkuutta moinen vaihtamattomuus on kuin kaistapujottelu.
Onhan mun virka liikenneministerinä edelleen turvattu?So Hard kirjoitti:Vallankaappaus on jatkuvasti valmisteilla. Homoneutraalin arvoliberaalin gallupmukautuvaisuuspuolueen perustaminen on ensimmäinen askel.Vesper kirjoitti:Voisko Tix jo kohta perustaa sen valtion, alkaa olla tukalat paikat nykyisessä.
Work like a captain, play like a pirate.
Kivaa pääsen nopeammin töihin! Sitten vielä nopeammin töihin kun olen saanut metron alleni koko matkaksi, riippuu tietysti missä työ, ilmetessään..
Pidentynyt metroreittihän vapauttaa kaistaa, koska bussien määrä pääväylillä vähenee?
Mutta jos oikealle kääntyminen niin pitäisi olla mahdollista, kääntyminen loukkaamatta bussikaistaa? Kaistojen määrää pitäisi nostaa?
BUSSIKAISTAT VAPAUTETAAN KOKONAAN BUSSIEN KÄYTTÖÖN!

Pidentynyt metroreittihän vapauttaa kaistaa, koska bussien määrä pääväylillä vähenee?
Mutta jos oikealle kääntyminen niin pitäisi olla mahdollista, kääntyminen loukkaamatta bussikaistaa? Kaistojen määrää pitäisi nostaa?
BUSSIKAISTAT VAPAUTETAAN KOKONAAN BUSSIEN KÄYTTÖÖN!



Viimeksi muokannut Niba, 20.10.2010 11:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Tietysti. Panssaroitu ja karja-auralla varustettu virkabussikin on tilauksessa jo.Vesper kirjoitti:Onhan mun virka liikenneministerinä edelleen turvattu?So Hard kirjoitti:Vallankaappaus on jatkuvasti valmisteilla. Homoneutraalin arvoliberaalin gallupmukautuvaisuuspuolueen perustaminen on ensimmäinen askel.Vesper kirjoitti:Voisko Tix jo kohta perustaa sen valtion, alkaa olla tukalat paikat nykyisessä.
En mä kyllä jatkossa tarvitse bussia. Laitetaan vaan uudet liikennemerkit bussikaistoille, niillä saa jatkossa ajaa vaan meikäläisen Maybachilla. Ja ehkä jotain vippikortteja voi anoa liikenneministeriöstä... Rahvas kulkekoon busseillaan normikaistoja.So Hard kirjoitti:Panssaroitu ja karja-auralla varustettu virkabussikin on tilauksessa jo.
Work like a captain, play like a pirate.
- Pulkannaru
- Kitisijä
- Viestit: 4792
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
Estää espoolaisia lääkäreitä ajamasta bussikaistalla kriminalisoimalla se 24h, jolloin rikkeestä ei jää epäselvyyttä.NuoriD kirjoitti:Mä luulisin, että tässä nyt olisi joku avautumatta jäänyt muukin tavoite. En vain keksi mikä se on.
Ja jolloin bussikaistojen päälle voidaan laittaa vaikkapa kameravalvontaa tai muuta rahastusautomaattia.
Came here for school, graduated to the high life
Huono perustelu. Ei police-sedälle nytkään voi selitellä, että en ymmärrä bussikaistamerkintöjä. Tai toki voi selittää, mutta sillä ei ole mitään merkitystä (kuten ei tulekaan olla).exPertti kirjoitti:Estää espoolaisia lääkäreitä ajamasta bussikaistalla kriminalisoimalla se 24h, jolloin rikkeestä ei jää epäselvyyttä.NuoriD kirjoitti:Mä luulisin, että tässä nyt olisi joku avautumatta jäänyt muukin tavoite. En vain keksi mikä se on.
Koeta nyt ymmärtää, että kaikki mahdolliset selitykset johtavat lopulta siihen selitykseen joka oli jo yllä.NuoriD kirjoitti:Huono perustelu. Ei police-sedälle nytkään voi selitellä, että en ymmärrä bussikaistamerkintöjä. Tai toki voi selittää, mutta sillä ei ole mitään merkitystä (kuten ei tulekaan olla).
Senhän jo joku virkamies ehti sanoakin ennen kuin ministeri sulki hänen suunsa. "Koetetaan saada autolijat kypsymään autoiluun niin pahasti, että siirtyisivät julkisten kulkuvälineitten käyttöön".
Came here for school, graduated to the high life