OK. Täytyy käydä tänään tosiaan katsomassa löytyykö se ostamamme levyn jämä vielä sieltä ja sitten voi vielä tietysti yrittää tuotakin vaihtoehtoa.masa kirjoitti:Noilla sakemannilafkoilla on yllättävän hyvä palvelu valitustilanteissa. Kannattaa ehdottomasti kokeilla. Ne puukitit on aika kalliita, eikä ikinä niin hyviä kuin luulisi.NuoriD kirjoitti:Eli ei meillä oikein ole reklamoitavaa mielestäni.
Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat
Tai arvaa mitä voisit tehdä? Maksaa voutille velkasi!ninnithequeen kirjoitti:Hei nyt apua. Mutsi on jättäny henkivakuutuksestaan puolet faijalle, loput mulle ja broidille? Voinko mä kieltäytyä, siirtää ne faijalle ja saada "pimeesti" jotenkin sitten? Muuten vouti vie joka pennin ja kyse ei ole mistään pikkusummasta nyt....
Argh.
TIX! APUA!
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
^ Mitäs jos maksaisit velkasi?
Edit: Lolita ehtikin ensin. Just tollaset ninnin kaltaiset yhteiskunnan loiset nostattaa mun verenpainetta potenssiin sata.
Edit: Lolita ehtikin ensin. Just tollaset ninnin kaltaiset yhteiskunnan loiset nostattaa mun verenpainetta potenssiin sata.
Viimeksi muokannut Vesper, 08.10.2010 15:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Work like a captain, play like a pirate.
Mä oon ihan samalla kannalla. Jos pikkusumma on 10 000e, luulis sen hoitavan ja suuren osan veloista.Lolita kirjoitti:Tai arvaa mitä voisit tehdä? Maksaa voutille velkasi!ninnithequeen kirjoitti:Hei nyt apua. Mutsi on jättäny henkivakuutuksestaan puolet faijalle, loput mulle ja broidille? Voinko mä kieltäytyä, siirtää ne faijalle ja saada "pimeesti" jotenkin sitten? Muuten vouti vie joka pennin ja kyse ei ole mistään pikkusummasta nyt....
Argh.
TIX! APUA!
Mitä jos vaikka saa luottotiedot takaisin joskus, mitä jos vaikka saa sitten omalla nimellä vaikka pojalle pankkitilin tai puhelinliittymän tmv.
The great club outshines the individual, always and forever.
Lasketaanko se muka tuloiksi, jos ulosotto sen vie?ninnithequeen kirjoitti:Pointti onkin siinä että mun joka vitun tuki katkeaa ja sit ollaan kadulla nälissään tosiaankin. Tuloahan se tuokin on, hallooooo?Vesper kirjoitti:^ Mitäs jos maksaisit velkasi?
The great club outshines the individual, always and forever.
Voin toki olla väärässäkin, mutta tuskinpa katkeaa jos vouti nappaa koko summan. Ja jos ei nappaa, miksi pitäisikään olla oikeutta tukiin?ninnithequeen kirjoitti:Pointti onkin siinä että mun joka vitun tuki katkeaa ja sit ollaan kadulla nälissään tosiaankin. Tuloahan se tuokin on, hallooooo?Vesper kirjoitti:^ Mitäs jos maksaisit velkasi?
Work like a captain, play like a pirate.
Käypäs ihan selvittämässä asia oikeasti.ninnithequeen kirjoitti:Pointti onkin siinä että mun joka vitun tuki katkeaa ja sit ollaan kadulla nälissään tosiaankin. Tuloahan se tuokin on, hallooooo?
Jos se on kertaluontoinen maksu, niin eihän se ole sulle jatkuvaa tuloa vaan muuttuu omaisuudeksi, jos siitä jää jotakin. Ja kun tuloja ei ole, olet edelleen oikeutettu niihin tukiin - kun sitä merkittävää varallisuuttakaan ei ole.
Yleisesti ottaen ne omat velvoitteet yhteiskuntaa kohtaan olisi hyvä hoitaa kunnialla, tai sinulla on entistä vähemmän uskottavuutta muualta tulevien ja sosiaalitukien varassa elävien elämän kritisoimisessa.
Hassua ettet näe tekopyhyyttä omassa toiminnassasi.
Ainakin toimeentulotuen suhteen tuloa on vain käytettävissä oleva tulo, eli ulosotot ym. menot huomioidaan tulojen rinnalla.ninnithequeen kirjoitti:Pointti onkin siinä että mun joka vitun tuki katkeaa ja sit ollaan kadulla nälissään tosiaankin. Tuloahan se tuokin on, hallooooo?Vesper kirjoitti:^ Mitäs jos maksaisit velkasi?
Kela määrittelee asumistuen omaisuusrahan ruokakunnan koon mukaan. Riippuen siitä onko sun ruokakunnassa 2-3 henkilöä (missä Nita on kirjoilla?), sä saat omistaa 14 750-16 850 euroa tai sen edestä omaisuutta ja silti nostaa asumistukea. Perintöä ei käsittääkseni lasketa kuukausituloksi.
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.ns ... enDocument
Kannattaa olla yhteyksissä Kelan toimistoon ja kysyä miten menetellään, niin ei tule mitään jälkipuinteja ja turhia takaisinperintöjä.
Tunnusta vain, että haluat tehdä sosiaalitukihuijauksen. Kaiken viisauden alku on tosiasioiden tunnustaminen. Muistaakseni sä olit joskus ylpeä siitä, että ole mikään sossun elätti?ninnithequeen kirjoitti:Jos mä elän hernekeitolla ja makaroonilla niin pieni rahasumma tekis hyvää, piste.
Viimeksi muokannut NuoriD, 08.10.2010 16:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ootkohan nyt ihan miettinyt loppuun tän homman? Ensinnäkin sinulle tulevan tulon siirtäminen pois velkojien saatavilta voi muodostaa velallisen epärehellisyys -nimellä kulkevan rikoksen ja toisekseen Nitan nimiin siirtäminen ei taida olla mahdollista ilman että otat sen vastaan itse - jolloin se on lahjoitus josta menee lahjaveroa ja siitä tulisi Nitan omaisuutta, jota et voi itse käyttää vaan joka holhoojien on velvollisuus säilyttää Nitaa varten.ninnithequeen kirjoitti:Jos mä elän hernekeitolla ja makaroonilla niin pieni rahasumma tekis hyvää, piste.
Kaikkein paras neuvo on, että maksa velkasi, pidemmällä aikavälillä hyödyt siitä itsekin. Viivästyskorot ovat melkoinen bitch. Minulla ei ole pienintäkään mielenkiintoa neuvoa ketään minkäänlaisessa keplottelussa ja vilungissa.
-
- Kitisijä
Joo. Mä olen niin amatööri, että en ole keksinyt, miten oma sossuhuijaukseni oli oikein. Pitäisikin konsultoida EW:tä. Onneksi omastani on jo 16 vuotta, eli ehkä rikos on jo vanhentunut. Kitinässä toki ei.Ylermi Ylihankala kirjoitti:Ja kysy EW:ltä, kuinka se tehdään, jottei siitä jää kiinni edes itselleen.NuoriD kirjoitti:Tunnusta vain, että haluat tehdä sosiaalitukihuijauksen.
-
- Kitisijä
Päivän ilmainen lakineuvo; tutustu rikoslain 39 lukuun ennen kuin kailotat julkisesti aikeistasi voudin välttämiseksi.
Velallisen rikoksista
1 § (31.1.2003/61)
Velallisen epärehellisyys
Velallinen, joka
1) hävittää omaisuuttaan,
2) ilman hyväksyttävää syytä lahjoittaa tai muuten luovuttaa omaisuuttaan,
3) siirtää omaisuuttaan ulkomaille saattaakseen sen velkojiensa ulottumattomiin taikka
4) lisää perusteettomasti velvoitteitaan
ja siten aiheuttaa maksukyvyttömäksi tulemisensa tai oleellisesti pahentaa maksukyvyttömyyttään, on tuomittava velallisen epärehellisyydestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi
Velallisen rikoksista
1 § (31.1.2003/61)
Velallisen epärehellisyys
Velallinen, joka
1) hävittää omaisuuttaan,
2) ilman hyväksyttävää syytä lahjoittaa tai muuten luovuttaa omaisuuttaan,
3) siirtää omaisuuttaan ulkomaille saattaakseen sen velkojiensa ulottumattomiin taikka
4) lisää perusteettomasti velvoitteitaan
ja siten aiheuttaa maksukyvyttömäksi tulemisensa tai oleellisesti pahentaa maksukyvyttömyyttään, on tuomittava velallisen epärehellisyydestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi
-
- Kitisijä
NuoriD kirjoitti:Mitä se on?
Ehkä sitä myydään Makuunissa pieninä kerta-annoksina combossa, johon sisältyvät myös Meg Ryanin romanttinen komedia sekä Ben&Jerry jädepurkki? Jostain tuo huima sen kuitenkin keksi...huima toisaalla kirjoitti:[Vaikka kuinka hyppisi tasajalkaa, itkisi tai heittäisi keijupölyä Δ:n päälle, ei se muutu D:ksi vain sen takia.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.