Torstain terävät
- Riemumieli
- Kitisijä
- Viestit: 5971
- Liittynyt: 20.08.2005 23:12
- Paikkakunta: Vantaa
Eukon audi taas jälleen kerran. Katsastus huomenna ja airbagin valo palaa kojelaudassa, koska penkin alla olevat liittimet eivät yhdistä kunnolla.
Otin penkit eilen irti, putsasin liittimet ja tänään pitää käydä nollaamassa vikailmo. Sitten ollaan kädet ristissä ja toivotan että vikailmo ei syty ennen perjantaiaamun katsastusta..
Vaihtoon täytys koko paska lykätä.
Otin penkit eilen irti, putsasin liittimet ja tänään pitää käydä nollaamassa vikailmo. Sitten ollaan kädet ristissä ja toivotan että vikailmo ei syty ennen perjantaiaamun katsastusta..
Vaihtoon täytys koko paska lykätä.
No viddu, kun pettymys saattaa olla ääretön, niin ei uskalla innostua ennenkuin flabat on kädessä ja keikkalista etukäteen nähty.Elppis kirjoitti:Koklaa - varata.. Innostus on suuri, mä nään!!Dumis kirjoitti:Kait sitä vois koklaa varaan ne maidenin flabat.
edit: städikkakaan ole paras soittopaikka, vetäis ennenmmin 3 hartwallin keiggaa!
Viimeksi muokannut Dumis, 30.09.2010 8:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuota noin... jos airbag ei välttämättä toimi, niin eikö pitäisi olla ensi sijassa huolissaan siitä eikä katsastuksesta?masa kirjoitti:Eukon audi taas jälleen kerran. Katsastus huomenna ja airbagin valo palaa kojelaudassa, koska penkin alla olevat liittimet eivät yhdistä kunnolla.
Otin penkit eilen irti, putsasin liittimet ja tänään pitää käydä nollaamassa vikailmo. Sitten ollaan kädet ristissä ja toivotan että vikailmo ei syty ennen perjantaiaamun katsastusta..
Vaihtoon täytys koko paska lykätä.
NuoriD kirjoitti: Tuota noin... jos airbag ei välttämättä toimi, niin eikö pitäisi olla ensi sijassa huolissaan siitä eikä katsastuksesta?
No joo toki, mutta kun siis kyse on siitä että joka vuosi saa katsastuksen tehdä ton saman homman. Vuoden se paska pelaa ja sit taas juuri katsastuksen alla valo syttyy.
Ja tiedän kyllä Airbagi ei pelaa, jos valo palaa. Kyse on penkin alla olevasta anturista, joka kertoo airbagille istuuko sillä paikalla joku vai ei. VAG:n ratkaisu on uusi airbagi, vaikka vika oikeasti on vittuilevassa liittimessä.
Tuo merkkivalo jää palamaan, vaikka liittimet kunnossa taas ovatkin. Se pitää vaan käydä resetoimassa huollossa..
Mut joo. Uusi auto alle het kun talous sen kestää. Nyt ei kestä. Eikä uusi auto muuten taatusti ole VAG.
Pitääkö OBD myös nollata? Eikös OBD:n spekseissä lue, että "väliaikainen vika" ei tule muistiin. Oli edellisessä rellussa samaa pulmaa (turvavyönkiristimen johdot) ja kun sen vaan laittoi ei näkynyt katsastuksessa mitään.masa kirjoitti:Eukon audi taas jälleen kerran. Katsastus huomenna ja airbagin valo palaa kojelaudassa, koska penkin alla olevat liittimet eivät yhdistä kunnolla.
Otin penkit eilen irti, putsasin liittimet ja tänään pitää käydä nollaamassa vikailmo. Sitten ollaan kädet ristissä ja toivotan että vikailmo ei syty ennen perjantaiaamun katsastusta..
Vaihtoon täytys koko paska lykätä.
Itse kyllä sain sen fiksattua kerralla niin, että ei enää koskaan syttynyt. Olen kuullut, että citroenissa mm. ollaan laitettu juotetta kolvilla liittimiin ja päästä siten pysyvästi ongelmasta eroon. Se tai liitinpintojen kiristäminen voisi kai auttaa sielläkin. Tosin jos kyse on airbagista kai tiettyä varovaisuutta noissa hommissa voisi noudattaa ettei "posahda" kunnon korjauspotti.
Came here for school, graduated to the high life
Juu juu, mutta rellussa se toimi niin, että kun liittimen kytkennän sai kuntoon airbag valo sammui eikä tullut vikamerkintää OBD-muistiin. Mutta tuossa aiemmin totesit, että VAG:ssa valo ei sammukaan itsestään. Taitaa olla ainut tietämäni automerkki jossa ei sammu.masa kirjoitti:exPertti kirjoitti: Pitääkö OBD myös nollata?
En minä tiedä mitä ne nollaa. Letku rutkuun kiinni ja sit ne poistaa sieltä merkinnät että bagissa on vikaa.
Kyse ei siis ole mistään kikkailusta, vaan noin se homma vaan menee vaikka tekijänä ois VAG.
Came here for school, graduated to the high life
Oma OBD on kohtuuhintanen ja hyvä ratkaisu, jos ajelee vanhoilla (yli takuuajan) autoilla. Nytkin pitäisi sammutella valoja kummastakin autosta. Toisessa on tuttu varotus, joka johtuu hetkellisestä tilanteesta eikä vaadi mitään toimenpiteitä. Toisesta en vielä tiedä joutuuko jotain tekemääkin, mutta epäilen että ei.masa kirjoitti:exPertti kirjoitti: Pitääkö OBD myös nollata?
En minä tiedä mitä ne nollaa. Letku rutkuun kiinni ja sit ne poistaa sieltä merkinnät että bagissa on vikaa.
Kyse ei siis ole mistään kikkailusta, vaan noin se homma vaan menee vaikka tekijänä ois VAG.
Ärsyttävää rahastusta, kun nuo valot jää päälle vaikka häiriö on vaan hetkellinen. Ihmiset vaan yritetään sitoa merkkihuoltoihin kiinni.